Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.
Itse kukin kantaa, kieltämättä. Mutta kaikki osallistuvat ylipainon aiheuttamien vaivojen maksamiseen. Ja usko pois, sairaanhoidon resursseista melko hyvä siivu menee nimenomaan ylipainon aiheuttamien vaivojen hoitoon.
Meillä on lukematon määrä asioita joihin yhdessä osallistumme verojen muodossa. Vaikkapa anorektikkojen hoito. Olisihan se kiva jos voisi korvamerkitä muutaman asian mihin haluaa veronsa laittaa.
Joo! Mä kieltäytyisin heti maksamasta senttiäkään veroja toisia pilkkaavien ja kiusaavien paskiaisten hyväksi!!!!!!
Minulla on myös mennyt täysin motivaatio koulukiusattujen ymmärtämiseen. He ovat niitä, jotka tällä palstalla kaikkein eniten trollaavat, spämmäävät, provoavat ja kiusaavat muita. Väkisinkin tulee mieleen, että ansaitsivat aikoinaan tulla kiusatuiksi.
Sama.
Suomalaiset miehet, etenkin perussuomaliset, ovat euroopan läskeimpiä. Outoa se kaljalavojen raahaaminen ulkomailta asti ja sitten huonoa ruokaa vielä päälle eikä liikuta. No eipä sitten saa naistakaan ja potenssilääkkeiden käytössä maailman huippua...
Nykyään kainenlaiset perversiot niin kehon kuin seksin suhteen on normalisoitu ja jopa ihailtua. Tunne on ihan kuin Rooman valtakunnan romahduksen edellä mentäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ylipainoisia mammoja miten kiukuttaisu, tämä kehopositiivisuus on huono asia
Kehopositiivisuus on hyvä asia, vaikka ylipaino ei olisi. Ne ei ole synonyymit.
Ja ylipainoa voi vähentää kannustamalla, ei se vähene teidän haukkumis tavalla. Sillä se vain lisääntyy.Koko ajanhan tässä ketjussa kerrotaan, miten läskit naureskelevat muille. Eli mä naureskelen ja vittuilen sit teille haiseville talipalloille. Olette yököttäviä.
Lyhyet miehet on haisevia talipalloja. Nauretaan teille.
En ole lyhyt enkä mies.
Monella naisella on lyhyt mies ja pojasta tulee lyhyt ja kärsii koko elämänsä. Linkitänkö aiheesta jutun?
Se, että tarjoat lyhyelle pojallesi Dubain matkan ja jääkiekko harrastuksen, ei auta, olet paska äiti.
Mikä h-i sinun ongelmasi on? Miten kommenttisi edes liittyy aiheeseen? -Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vihdoin löytänyt avun laihduttamiseen. Pietiläisen kanssa olen samaa mieltä, laihduttaminen ei ole pelkkä tahdonvoimakysymys. (Vaikka en pääse lukemaan kaikkea mitä hän jutussa sanoo.) Olen itse elävä todiste.
Luoja tietää että olen elämäni aikana yrittänyt, ja aina kilot tulivat takaisin. Enkä edes ahminut herkkuja, en pizzoja, en suklaata, en sipsejä, söin vain liian paljon ruokaa. Vähentäminen auttoi hetkeksi, sitten taas romahti. Yhtä helvettiä joka kevät.
Olin jo luovuttanut, uskoin että en kykene, minä olen heikko ja huono. Sain viime tammikuussa lääkäriltä insuliinireseptin (liraglutiini, ei Ozempic) ja opettelin pistämään joka päivä. Vaikutus alkoi samana päivänä. Nyt olen 10kg kevyempi, ilman tuskaa ja pinnistelyä. Tosin katson vähän mitä syön, mutta en tarvitse enää sellaisia ruokamääriä.
Tiedän että kaikki eivät pidä tätä hyvänä ajatuksena mutta olen tyytyväinen. Kallista on mutta tähän mennessä kuluneet 500 e olen valmis tästä ilosta maksamaan. Käsittääkseni aine vaikuttaa suolistohormonin tavoin ja tuo kylläisyyden tunteen pienemmällä ruokamäärällä. Siinä säästän myös.
Vika ei siis ollut tahdonvoimassani. Lääkäriltä sain kehut ja tsemppiä, jossain vaiheessa otan labrat varmuuden vuoksi mutta ainakin nyt olen loistavassa kunnossa. Vaatteet mahtuvat, olo on kevyempi ja tekee mieli liikkua joka päivä.
Pintapuolisia juttuja lukiessani huomannut tutkijoiden päätyneen tuohon suolistohormooniin yhtenä lihavuuden syynä. Kun se korjataan, tulee kylläisyyden tunne pienemmillä annoksilla. Eli aina on ollut pieniruokaiset ja ne, jotka tarvitsevat enemmän ruokaa, jopa liikaa.
Eivät nekään *tarvitse* enemmän ruokaa, vaan saman verran kuin hoikemmat. Suolisto toimii yhteydessä ravintoon, jolloin tiettyjen ruoka-aineiden syöminen saa haluamaan näitä huonoja ruokia. Huono ravinto saa haluamaan lisää huonoa ravintoa, jolloin itse aiheutettu kierre on valmis.
Joopa joo, justiin joo. No mäkin tiedän vähän enemmän miten elimistö säätelee sitä täyteliäisyyden tunnetta. Ja lääkärit.
Sinä puhut tarvitsemisesta, kysehän on siitä milloin elimistö merkkaa että nyt on vatsa täyteen. Meni yli horisontin?
Tarvitsemisesta kirjoitti nimenomaan se, jonka juttua kommentoin. Olitko sinä? Ei tuossa ole kyse mistään tarpeesta, vaan halusta. Jos ihminen syö tarpeeseensa, ylipainoa ei synny.
Mistä muuten tiedät, etten ole lääkäri?
Mitä, kun jo lapsena on hajonnut se rele kehossa, joka kertoo ensinnäkin, että nyt on tarve ja toisekseen, että nyt se on tyydytetty? Sellaiselle ihmiselle homma on ihan valyavaa tasapainoilua ja itseään vastaan toimimista joka päivä. Helpompi vaan antaa ollanja keskittää paukut työhön, liikuntaan ja muuhun elämään.
Tuossa on ihan jo perimäkin sopassa mukana. Itä-suomalaiset ovat lähempänä metsästäjäkeräilijöitä, jotka on luotu tankkaamaan silloin kun ruokaa saatavilla on. Lännessä enemmän pitkän linjan maanviljelijä/karjankasvattaja geenejä jotka sopeutuneet siihen että ruokaa on tasaisesti ympäri vuoden saatavana kunhan ei mätä sitä turpaansa kuin hengenhädässä.
Keksikää vaan vaikka mitä valeita ja kalavaleita. Pääasia, että voi näppäillä kaikenlaisia valheita eikä käyttää sitäkin aikaa liikkumiseen ja terveellisemmän ruuan suunnitteluun.
Voi kyynel kun nyt jollain on mennyt tunteisiin tämäkin.
Mene vaikka ulos vähän kävelemään välillä, ei ole hyväksi elimistölle tuollainen kiihkoilu, jos ei ylipainokaan.
Ai kun totuus sattuu? Samoin kuin ylipaino. Keho itkee ylipainon vuoksi, mutta mitäs sitten kun muut maksaa.
Julkisen palkkoja maksetaan 22 miljardia, että sä voisit olla kahvitauolla 35 minuuttia ja saikuttaa.
Työttömät voi tehdä noilla työpaikoilla listaa, missä työntekijöiden nimet, taukojen pituudet ja sairaslomat ja listat voi lähettää kaupungin valtuustoon tai valtiolla Helsingin pääkonttoriin ja kun saat potkut niin katsotaan miten elämä sujuu 580 netto työmarkkinatuella. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Juttu oli maksumuurin takana. Sinänsä ihmetyttää, että miten sitten ovat lihavia, jos on sitä itsekuria.
Itse olen vaihdevuosien jälkeen joutunut kehittämään itsekuria ja kieltäytymisen aitoa, etten alkaisi määrättömästi lihoa. Siihen motivoi ennen kaikkea se, että en pidä siitä, kun liikkuminen muuttuu kömpelöksi, jos maha kasvaa liikaa.
Itsekuri ei ole kivaa, mutta välttämätöntä välillä. :)
Koko juttu oli sitä samaa pään silittelyä ja yliymmärrystä, jonka turvin voi taas pullukka painua fleecen alle suklaalevyn kanssa ajatellen, että lääkärikin sanoi etten oo laiska ja lihava.
Tuo tutkija puhuu ihan mitä sattuu, otsikko irrotettu tästä:
LIHAVUUDESSA ei ole Pietiläisen mukaan kyse itsekurista, vaikka itseä niskasta kiinni ottamista ehdotetaan usein ratkaisuksi ylipainoon.Lihavuuteen taipuvilla ihmisillä itsekuria on jopa enemmän kuin normaalipainoisilla. Kun nälkä ei ota talttuakseen, itsekuri on jatkuvalla koetuksella. Varmasti potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla. Laihat ihmiset tulevat kylläiseksi helpommin, joten ruuan kanssa ei juuri tarvitse pinnistellä.
Eihä toi lause käy järkeen mitenkään järkeen
Nimim. 15kg ylipainoinen ja kärsin jokaisesta jääneestä raskauskilostaYlipainoisilta nimenomaan puuttuu se itsekuri.
Ei puutu itsekuri. Tiedätkö, että moni olisi laiha, jos voisi itse valita kaupasta ruoat ja esim. työttömänä mä olen aina kotona. Ainut asia missä käyn on kauppa ja välillä kun saan työtä säästän työttömyysajan laskuihin.
En käy parturissa, ei ole lemmikkia, ei tule lehtitilauksia, en polta tupakkaa, en juo alkoholia.
Kävelylenkit eivät maksa mitään. Jumppaaminen kotona ei maksa mitään. Ruuan määrällä on merkitystä eli kuinka paljon syö sitä mitä syö.
En saa käydä kävelylenkillä polven takia. Olen kohta 50 ja 2 pyörää on varastettu.
Mä olin 20-vuotiaana laiha. En ole läski luokkakuvissa.
Uiminen sopii polvivammaiselle. Se ei rasita niin paljon jäseniä, mutta lihakset saa siitä silti hyvin voimaa kun veden vastustuksessa liikkuu. Monissa paikoissa on ohjattua vesijumppaa.
580 netto työmarkkinatuella ei käydä kuule uimassa. Uimahallit on täynnä eläkeläisiä, niihin Suomi satsaa.
Mutta samalla summalla voi kuitenkin kerätä 50 kiloa läskiä ilman ongelmia? Tämä selvä.
Mitä jos kokeilisisit itse työttömänä oloa minimi tuella ennenkuin tulet tänne aukomaan päätäsi.
Laittaisitko tähän, mitä ostat kaupasta? Mietin, onko yhteiskunta niin eriarvoistava, että köyhällä ei ole varaa ostaa terveellistä ruokaa. -eri
Perunaa, porkkanaa, riisiä, jauhelihaa, leipää.
Tomaatit ja kurkut ja salaatit on liian kalliita esim. 4 euroa 2 päivän salaattiin on liian kallista.
Pari kysymystä. Paljonko teillä maksaa tomaatit ja kurkut? Miksi peruna ja porkkana eivät ole haluttuja elintarvikkeita? Ostan niitä itsekin, nyt ostan uusia perunoita ja höyrytän porkkanoiden kanssa. Kohta saa kukkakaalia ja sekin toimii mun mielestä loistavasti uusien perunoiden kanssa ja on halpaa sesonkina.
Entä kaurapuuro ja muut puurot? Syötkö niitä?
Mitä juot arkijuomana? Ja paljonko menee kuukaudessa ruokaan?
Laitatko porkkanaa ja perunaa leivän päälle? Teet niistä salaattia?
Olen eri, mutta meillä kyllä on salaattia niinäkin päivinä, kun lisukkeena on perunaa tai esim. porkkanakeittoa. Terveellinen ruoka on kallista, se on ihan fakta.
Terveellinen ruoka ei ole kallista ja sen voi koostaa järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on todellinen ongelma. Siitä täytyy voida myös puhua, ja siihen pitää löytää ratkaisuja.
Kehopositiivisuus tai millä nimellä ikinä halutaankaan kutsua ei mitenkään sulje tuota sanomaasi pois.
Se , että on niin paljon ylipainoisia , tekee siitä " normin" , ei jotkut nimitykset tms.
Mikään kiusaaminen tai huomauttelu jne ei kuitenkaan auta ihmistä saavuttamaan normaalipainoa , voi käydä jopa päinvastoin.
Oliko teidän luokalla noita ilkeitä pesäpallon pelaajia jotka sai valita joukkueet ja valitsi aina samat huonoimmat viimeiseksi.
Me puhutaan noista illkeistä pesäpalloa harrastavista muijista vieläkin sadisteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Juttu oli maksumuurin takana. Sinänsä ihmetyttää, että miten sitten ovat lihavia, jos on sitä itsekuria.
Itse olen vaihdevuosien jälkeen joutunut kehittämään itsekuria ja kieltäytymisen aitoa, etten alkaisi määrättömästi lihoa. Siihen motivoi ennen kaikkea se, että en pidä siitä, kun liikkuminen muuttuu kömpelöksi, jos maha kasvaa liikaa.
Koko juttu oli sitä samaa pään silittelyä ja yliymmärrystä, jonka turvin voi taas pullukka painua fleecen alle suklaalevyn kanssa ajatellen, että lääkärikin sanoi etten oo laiska ja lihava.
LIHAVUUDESSA ei ole Pietiläisen mukaan kyse itsekurista, vaikka itseä niskasta kiinni ottamista ehdotetaan usein ratkaisuksi ylipainoon.Lihavuuteen taipuvilla ihmisillä itsekuria on jopa enemmän kuin normaalipainoisilla. Kun nälkä ei ota talttuakseen, itsekuri on jatkuvalla koetuksella. Varmasti potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla. Laihat ihmiset tulevat kylläiseksi helpommin, joten ruuan kanssa ei juuri tarvitse pinnistellä.
Nimim. 15kg ylipainoinen ja kärsin jokaisesta jääneestä raskauskilostaYlipainoisilta nimenomaan puuttuu se itsekuri.
Ei puutu itsekuri. Tiedätkö, että moni olisi laiha, jos voisi itse valita kaupasta ruoat ja esim. työttömänä mä olen aina kotona. Ainut asia missä käyn on kauppa ja välillä kun saan työtä säästän työttömyysajan laskuihin.
En käy parturissa, ei ole lemmikkia, ei tule lehtitilauksia, en polta tupakkaa, en juo alkoholia.
En ihan ymmärrä, miksi lihavat eivät voisi valita itse ruokaansa kaupasta? Niinku, mitä-häh? Onko se jotenkin estetty?
On, jos ei ole rahaa. Moni söisi kalaa ja salaatteja ja marjoja, jos rahaa olisi. Moni ei syö noita ollenkaan ja hallitus vetää taas leikkaus syksyn.
Voihan nuo salaatit ja vaikka idut kasvattaa siemenestä kotona. Toki vaatii vähän alkuinvestointeja, mutta on aika vähän.
Lisäksi mato-onkiminen ei vaadi lupia. Eli missä ongelma?
Onki paikka 😂😂😂😂😂
Se vaatisi auton. Matkaa 30 km onkimaan.
Niin syötkö linssejä, papuja, hernettä? Riisi on kallista, samoin jauheliha.
Nokkoset voi kerätä luonnosta, samoin salaatit, idut yms kasvattaa itse.
Lapset ei syö linssejä ja papuja, ei kerrostalon pihalla ole nokkosta ja puistot on koiran kusta ja paskaa täynnä.
Salaatit ja idut?
Lapset eivät syö linssejä ja papuja, jos sinä et niitä ole heille aktiivisesti tarjonnut.
Nokkosia saisit helposti, jos kävelisit hieman kerrostalon pihasta. Luontoa on Suomi pullollaan, Suomi ei ole niin urbaani, etteikö täältä saisi helposti täyteen talven tarpeet.
Lapset on alipainoisia ja terveydenhoitaja sanoi, että pitää olla ruokaa mistä tulee painoa.
Terveydenhoitaja ei suosittele makaronia, riisiä ja jauhelihaa, joten on kyllä todella huono trollaus. Lisäksi oon itse ollut alipainoinen lapsena, kun laihduin kesällä kun oli niin paljon tekemistä. Yksikään terveydenhoitaja ei käskenyt lihomaan. Lisäksi nykypäivän ongelma on pikemminkin lasten ylipaino, joten pliis.
Lähde nyt edes kävelylle, että keksit parempia trollauksia.
Lapsi ei tule alipsinoiseksi kuin syömällä liian vähän. Onko syömishäiriösi puhjennut jo lapsuudessa?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vihdoin löytänyt avun laihduttamiseen. Pietiläisen kanssa olen samaa mieltä, laihduttaminen ei ole pelkkä tahdonvoimakysymys. (Vaikka en pääse lukemaan kaikkea mitä hän jutussa sanoo.) Olen itse elävä todiste.
Luoja tietää että olen elämäni aikana yrittänyt, ja aina kilot tulivat takaisin. Enkä edes ahminut herkkuja, en pizzoja, en suklaata, en sipsejä, söin vain liian paljon ruokaa. Vähentäminen auttoi hetkeksi, sitten taas romahti. Yhtä helvettiä joka kevät.
Olin jo luovuttanut, uskoin että en kykene, minä olen heikko ja huono. Sain viime tammikuussa lääkäriltä insuliinireseptin (liraglutiini, ei Ozempic) ja opettelin pistämään joka päivä. Vaikutus alkoi samana päivänä. Nyt olen 10kg kevyempi, ilman tuskaa ja pinnistelyä. Tosin katson vähän mitä syön, mutta en tarvitse enää sellaisia ruokamääriä.
Tiedän että kaikki eivät pidä tätä hyvänä ajatuksena mutta olen tyytyväinen. Kallista on mutta tähän mennessä kuluneet 500 e olen valmis tästä ilosta maksamaan. Käsittääkseni aine vaikuttaa suolistohormonin tavoin ja tuo kylläisyyden tunteen pienemmällä ruokamäärällä. Siinä säästän myös.
Vika ei siis ollut tahdonvoimassani. Lääkäriltä sain kehut ja tsemppiä, jossain vaiheessa otan labrat varmuuden vuoksi mutta ainakin nyt olen loistavassa kunnossa. Vaatteet mahtuvat, olo on kevyempi ja tekee mieli liikkua joka päivä.
Pintapuolisia juttuja lukiessani huomannut tutkijoiden päätyneen tuohon suolistohormooniin yhtenä lihavuuden syynä. Kun se korjataan, tulee kylläisyyden tunne pienemmillä annoksilla. Eli aina on ollut pieniruokaiset ja ne, jotka tarvitsevat enemmän ruokaa, jopa liikaa.
Eivät nekään *tarvitse* enemmän ruokaa, vaan saman verran kuin hoikemmat. Suolisto toimii yhteydessä ravintoon, jolloin tiettyjen ruoka-aineiden syöminen saa haluamaan näitä huonoja ruokia. Huono ravinto saa haluamaan lisää huonoa ravintoa, jolloin itse aiheutettu kierre on valmis.
Joopa joo, justiin joo. No mäkin tiedän vähän enemmän miten elimistö säätelee sitä täyteliäisyyden tunnetta. Ja lääkärit.
Sinä puhut tarvitsemisesta, kysehän on siitä milloin elimistö merkkaa että nyt on vatsa täyteen. Meni yli horisontin?
Tarvitsemisesta kirjoitti nimenomaan se, jonka juttua kommentoin. Olitko sinä? Ei tuossa ole kyse mistään tarpeesta, vaan halusta. Jos ihminen syö tarpeeseensa, ylipainoa ei synny.
Mistä muuten tiedät, etten ole lääkäri?
Mitä, kun jo lapsena on hajonnut se rele kehossa, joka kertoo ensinnäkin, että nyt on tarve ja toisekseen, että nyt se on tyydytetty? Sellaiselle ihmiselle homma on ihan valyavaa tasapainoilua ja itseään vastaan toimimista joka päivä. Helpompi vaan antaa ollanja keskittää paukut työhön, liikuntaan ja muuhun elämään.
Tuossa on ihan jo perimäkin sopassa mukana. Itä-suomalaiset ovat lähempänä metsästäjäkeräilijöitä, jotka on luotu tankkaamaan silloin kun ruokaa saatavilla on. Lännessä enemmän pitkän linjan maanviljelijä/karjankasvattaja geenejä jotka sopeutuneet siihen että ruokaa on tasaisesti ympäri vuoden saatavana kunhan ei mätä sitä turpaansa kuin hengenhädässä.
Keksikää vaan vaikka mitä valeita ja kalavaleita. Pääasia, että voi näppäillä kaikenlaisia valheita eikä käyttää sitäkin aikaa liikkumiseen ja terveellisemmän ruuan suunnitteluun.
Voi kyynel kun nyt jollain on mennyt tunteisiin tämäkin.
Mene vaikka ulos vähän kävelemään välillä, ei ole hyväksi elimistölle tuollainen kiihkoilu, jos ei ylipainokaan.
Ai kun totuus sattuu? Samoin kuin ylipaino. Keho itkee ylipainon vuoksi, mutta mitäs sitten kun muut maksaa.
Julkisen palkkoja maksetaan 22 miljardia, että sä voisit olla kahvitauolla 35 minuuttia ja saikuttaa.
Työttömät voi tehdä noilla työpaikoilla listaa, missä työntekijöiden nimet, taukojen pituudet ja sairaslomat ja listat voi lähettää kaupungin valtuustoon tai valtiolla Helsingin pääkonttoriin ja kun saat potkut niin katsotaan miten elämä sujuu 580 netto työmarkkinatuella. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa.
Ööö, mitä tuolla on tekemistä minkään kanssa? Aiheena lihavuus ja sivujuonteena lihavuudesta aiheutuvat kustannukset. Älä nyt sekoita työttömiä soppaan.
Wikipedia: "Normi tarkoittaa käyttäytymistä koskevaa virallista tai epävirallista sääntöä, jonka rikkomista seuraa virallinen tai epävirallinen rangaistus eli sanktio. Erään määritelmän mukaan normit ovat "sääntöjä, joita ryhmä käyttää määrittämään hyväksyttävät ja sopimattomat arvot, uskomukset, asenteet ja käyttäytymismallit. Säännöt voivat olla virallisia tai epävirallisia. Sääntöjen rikkominen voi johtaa vakaviin rangaistuksiin."
Eli kehopositiivisuus ei todellakaan ole normi. Hitto että korpeaa kun sanoja käytetään miten sattuu. Jos PT tarkoitti ylipainon normalisointia, sitten puhumme jo täysin eri asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelylenkit eivät maksa mitään. Jumppaaminen kotona ei maksa mitään. Ruuan määrällä on merkitystä eli kuinka paljon syö sitä mitä syö.
En saa käydä kävelylenkillä polven takia. Olen kohta 50 ja 2 pyörää on varastettu.
Mä olin 20-vuotiaana laiha. En ole läski luokkakuvissa.
Uiminen sopii polvivammaiselle. Se ei rasita niin paljon jäseniä, mutta lihakset saa siitä silti hyvin voimaa kun veden vastustuksessa liikkuu. Monissa paikoissa on ohjattua vesijumppaa.
580 netto työmarkkinatuella ei käydä kuule uimassa. Uimahallit on täynnä eläkeläisiä, niihin Suomi satsaa.
Mutta samalla summalla voi kuitenkin kerätä 50 kiloa läskiä ilman ongelmia? Tämä selvä.
Mitä jos kokeilisisit itse työttömänä oloa minimi tuella ennenkuin tulet tänne aukomaan päätäsi.
Laittaisitko tähän, mitä ostat kaupasta? Mietin, onko yhteiskunta niin eriarvoistava, että köyhällä ei ole varaa ostaa terveellistä ruokaa. -eri
Perunaa, porkkanaa, riisiä, jauhelihaa, leipää.
Tomaatit ja kurkut ja salaatit on liian kalliita esim. 4 euroa 2 päivän salaattiin on liian kallista.
Pari kysymystä. Paljonko teillä maksaa tomaatit ja kurkut? Miksi peruna ja porkkana eivät ole haluttuja elintarvikkeita? Ostan niitä itsekin, nyt ostan uusia perunoita ja höyrytän porkkanoiden kanssa. Kohta saa kukkakaalia ja sekin toimii mun mielestä loistavasti uusien perunoiden kanssa ja on halpaa sesonkina.
Entä kaurapuuro ja muut puurot? Syötkö niitä?
Mitä juot arkijuomana? Ja paljonko menee kuukaudessa ruokaan?
Laitatko porkkanaa ja perunaa leivän päälle? Teet niistä salaattia?
Olen eri, mutta meillä kyllä on salaattia niinäkin päivinä, kun lisukkeena on perunaa tai esim. porkkanakeittoa. Terveellinen ruoka on kallista, se on ihan fakta.
Terveellinen ruoka ei ole kallista. Tee kaalilaatikkoa 10 eurolla ja siitä syöt monena päivänä. Itse syön samaa ruokaa monta päivää.
Epäterveellisesti syöminen on kallista (pitsat, kebabit karkit, limut, kaljat) ja tulee kalliiksi myös yhteiskunnalle.
ei ole mikään normi, kyllä näille jutuille vieläkin tirskutaan :D kyllä laiska syitä keksii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä, miksi lihavat eivät voisi valita itse ruokaansa kaupasta? Niinku, mitä-häh? Onko se jotenkin estetty?
On, jos ei ole rahaa. Moni söisi kalaa ja salaatteja ja marjoja, jos rahaa olisi. Moni ei syö noita ollenkaan ja hallitus vetää taas leikkaus syksyn.
Voihan nuo salaatit ja vaikka idut kasvattaa siemenestä kotona. Toki vaatii vähän alkuinvestointeja, mutta on aika vähän.
Onki paikka 😂😂😂😂😂
Lapset ei syö linssejä ja papuja, ei kerrostalon pihalla ole nokkosta ja puistot on koiran kusta ja paskaa täynnä.
Salaatit ja idut?
Lapset eivät syö linssejä ja papuja, jos sinä et niitä ole heille aktiivisesti tarjonnut.
Nokkosia saisit helposti, jos kävelisit hieman kerrostalon pihasta. Luontoa on Suomi pullollaan, Suomi ei ole niin urbaani, etteikö täältä saisi helposti täyteen talven tarpeet.
Lapset on alipainoisia ja terveydenhoitaja sanoi, että pitää olla ruokaa mistä tulee painoa.
Terveydenhoitaja ei suosittele makaronia, riisiä ja jauhelihaa, joten on kyllä todella huono trollaus. Lisäksi oon itse ollut alipainoinen lapsena, kun laihduin kesällä kun oli niin paljon tekemistä. Yksikään terveydenhoitaja ei käskenyt lihomaan. Lisäksi nykypäivän ongelma on pikemminkin lasten ylipaino, joten pliis.
Lapsi ei tule alipsinoiseksi kuin syömällä liian vähän. Onko syömishäiriösi puhjennut jo lapsuudessa?
Eri
Kun vauva syntyi niin se nukkui 4 h vuorokaudessa, mutta ei putkeen.
Oksensi ruoat.
Ja kiinteitä kun syötiin meni 1 ja puol h kerta, terveydenhoitaja sanoi, että syötä, painoa on saatava. Sylki joka kerta kala ja kana soseet pois esim. kaupan soseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onki paikka 😂😂😂😂😂
Salaatit ja idut?
Eri
Kun vauva syntyi niin se nukkui 4 h vuorokaudessa, mutta ei putkeen.
Oksensi ruoat.Ja kiinteitä kun syötiin meni 1 ja puol h kerta, terveydenhoitaja sanoi, että syötä, painoa on saatava. Sylki joka kerta kala ja kana soseet pois esim. kaupan soseet.
Synnärillä oli vaaka sängyn vieressä. Hoitaja sanoi että puoli tuntia vauva syö toista rintaa ja sitten puoli tuntia toista rintaa. Punnitus aina ennen ja jälkeen syönnin.
Lapsi ei suostu syömään mitä tahansa ruokaa vieläkään ja painoa on saatava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onki paikka 😂😂😂😂😂
Salaatit ja idut?
Eri
Se, että ihminen on normaalipainoinen aikuisena ei tarkoita, että olisi syömishäiriö. Ihan sairasta tämän palstan normaalipainoisten vihaaminen.
Meillä syötiin kotona kesäisin ruokia, joissa oli siis itsepyydettyä kalaa (pyöräilimme siis 10 km suuntaansa mato-ongelle), perunoita ja porkkanoita.
Luin tuon artikkelin. Ei vaikuta kyllä lainkaan onnelliselta tai tyytyväiseltä tuo ihminen, vaan pikemminkin ahdistuneelta tai katkeralta tai vihaiselta. Käsitteleeköhän omia traumojaan vieläkin? Ei tule yhtään sellainen olo, että oispa kiva olla tuollainen. (Joistakin ihmisistä lukiessa tulee.) Päinvastoin.
Mun lapsi on alipainoinen epilepsialääkkeen sivuvaikutuksena, heikentää ruokahalua. Ravitsemusterapeutti on nimenomaan ohjeistanut syömään täysjuvötuotteita, ei pelkkiä kasviksia ja lihaa/kalaa.
Koulu tappaa liikunnan ilon ihmisiltä.