Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Juttu oli maksumuurin takana. Sinänsä ihmetyttää, että miten sitten ovat lihavia, jos on sitä itsekuria.
Itse olen vaihdevuosien jälkeen joutunut kehittämään itsekuria ja kieltäytymisen aitoa, etten alkaisi määrättömästi lihoa. Siihen motivoi ennen kaikkea se, että en pidä siitä, kun liikkuminen muuttuu kömpelöksi, jos maha kasvaa liikaa.
Itsekuri ei ole kivaa, mutta välttämätöntä välillä. :)
Koko juttu oli sitä samaa pään silittelyä ja yliymmärrystä, jonka turvin voi taas pullukka painua fleecen alle suklaalevyn kanssa ajatellen, että lääkärikin sanoi etten oo laiska ja lihava.
Tuo tutkija puhuu ihan mitä sattuu, otsikko irrotettu tästä:
LIHAVUUDESSA ei ole Pietiläisen mukaan kyse itsekurista, vaikka itseä niskasta kiinni ottamista ehdotetaan usein ratkaisuksi ylipainoon.Lihavuuteen taipuvilla ihmisillä itsekuria on jopa enemmän kuin normaalipainoisilla. Kun nälkä ei ota talttuakseen, itsekuri on jatkuvalla koetuksella. Varmasti potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla. Laihat ihmiset tulevat kylläiseksi helpommin, joten ruuan kanssa ei juuri tarvitse pinnistellä.
Eihä toi lause käy järkeen mitenkään järkeen
Nimim. 15kg ylipainoinen ja kärsin jokaisesta jääneestä raskauskilostaYlipainoisilta nimenomaan puuttuu se itsekuri.
Ei puutu itsekuri. Tiedätkö, että moni olisi laiha, jos voisi itse valita kaupasta ruoat ja esim. työttömänä mä olen aina kotona. Ainut asia missä käyn on kauppa ja välillä kun saan työtä säästän työttömyysajan laskuihin.
En käy parturissa, ei ole lemmikkia, ei tule lehtitilauksia, en polta tupakkaa, en juo alkoholia.
En ihan ymmärrä, miksi lihavat eivät voisi valita itse ruokaansa kaupasta? Niinku, mitä-häh? Onko se jotenkin estetty?
On, jos ei ole rahaa. Moni söisi kalaa ja salaatteja ja marjoja, jos rahaa olisi. Moni ei syö noita ollenkaan ja hallitus vetää taas leikkaus syksyn.
Voihan nuo salaatit ja vaikka idut kasvattaa siemenestä kotona. Toki vaatii vähän alkuinvestointeja, mutta on aika vähän.
Lisäksi mato-onkiminen ei vaadi lupia. Eli missä ongelma?
Onki paikka 😂😂😂😂😂
Se vaatisi auton. Matkaa 30 km onkimaan.
Niin syötkö linssejä, papuja, hernettä? Riisi on kallista, samoin jauheliha.
Nokkoset voi kerätä luonnosta, samoin salaatit, idut yms kasvattaa itse.
Lapset ei syö linssejä ja papuja, ei kerrostalon pihalla ole nokkosta ja puistot on koiran kusta ja paskaa täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Juttu oli maksumuurin takana. Sinänsä ihmetyttää, että miten sitten ovat lihavia, jos on sitä itsekuria.
Itse olen vaihdevuosien jälkeen joutunut kehittämään itsekuria ja kieltäytymisen aitoa, etten alkaisi määrättömästi lihoa. Siihen motivoi ennen kaikkea se, että en pidä siitä, kun liikkuminen muuttuu kömpelöksi, jos maha kasvaa liikaa.
Koko juttu oli sitä samaa pään silittelyä ja yliymmärrystä, jonka turvin voi taas pullukka painua fleecen alle suklaalevyn kanssa ajatellen, että lääkärikin sanoi etten oo laiska ja lihava.
LIHAVUUDESSA ei ole Pietiläisen mukaan kyse itsekurista, vaikka itseä niskasta kiinni ottamista ehdotetaan usein ratkaisuksi ylipainoon.Lihavuuteen taipuvilla ihmisillä itsekuria on jopa enemmän kuin normaalipainoisilla. Kun nälkä ei ota talttuakseen, itsekuri on jatkuvalla koetuksella. Varmasti potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla. Laihat ihmiset tulevat kylläiseksi helpommin, joten ruuan kanssa ei juuri tarvitse pinnistellä.
Nimim. 15kg ylipainoinen ja kärsin jokaisesta jääneestä raskauskilostaYlipainoisilta nimenomaan puuttuu se itsekuri.
Ei puutu itsekuri. Tiedätkö, että moni olisi laiha, jos voisi itse valita kaupasta ruoat ja esim. työttömänä mä olen aina kotona. Ainut asia missä käyn on kauppa ja välillä kun saan työtä säästän työttömyysajan laskuihin.
En käy parturissa, ei ole lemmikkia, ei tule lehtitilauksia, en polta tupakkaa, en juo alkoholia.
Kävelylenkit eivät maksa mitään. Jumppaaminen kotona ei maksa mitään. Ruuan määrällä on merkitystä eli kuinka paljon syö sitä mitä syö.
En saa käydä kävelylenkillä polven takia. Olen kohta 50 ja 2 pyörää on varastettu.
Mä olin 20-vuotiaana laiha. En ole läski luokkakuvissa.
Uiminen sopii polvivammaiselle. Se ei rasita niin paljon jäseniä, mutta lihakset saa siitä silti hyvin voimaa kun veden vastustuksessa liikkuu. Monissa paikoissa on ohjattua vesijumppaa.
580 netto työmarkkinatuella ei käydä kuule uimassa. Uimahallit on täynnä eläkeläisiä, niihin Suomi satsaa.
Mutta samalla summalla voi kuitenkin kerätä 50 kiloa läskiä ilman ongelmia? Tämä selvä.
Mitä jos kokeilisisit itse työttömänä oloa minimi tuella ennenkuin tulet tänne aukomaan päätäsi.
Laittaisitko tähän, mitä ostat kaupasta? Mietin, onko yhteiskunta niin eriarvoistava, että köyhällä ei ole varaa ostaa terveellistä ruokaa. -eri
Perunaa, porkkanaa, riisiä, jauhelihaa, leipää.
Tomaatit ja kurkut ja salaatit on liian kalliita esim. 4 euroa 2 päivän salaattiin on liian kallista.
Pari kysymystä. Paljonko teillä maksaa tomaatit ja kurkut? Miksi peruna ja porkkana eivät ole haluttuja elintarvikkeita? Ostan niitä itsekin, nyt ostan uusia perunoita ja höyrytän porkkanoiden kanssa. Kohta saa kukkakaalia ja sekin toimii mun mielestä loistavasti uusien perunoiden kanssa ja on halpaa sesonkina.
Entä kaurapuuro ja muut puurot? Syötkö niitä?
Mitä juot arkijuomana? Ja paljonko menee kuukaudessa ruokaan?
Keliakia niin syön keliakia leipää.
Mitä keliakialeipiä? Ja vastaisitko vielä aiempiin? Paljonko teillä maksaa tomaatit ja kurkut? Miksi peruna ja porkkana eivät ole haluttuja elintarvikkeita?
Ja pystytkö syömään kauraa? Onko tässä kaikki ostoksesi? Perunaa, porkkanaa, riisiä, jauhelihaa, leipää. Ja mitä juot veden lisäksi?
En juo veden lisäksi mitään muuta. Tomaatit voi olla 1,50 purkki eli liian kalliita ja samoin kurkku voi olla euron eli liian kallista.
Ostan perunaa ja porkkanaa, paitsi en uusia perunoita, ne on liian kalliita.
No mutta onhan jauhelihakin siinä tapauksessa kallista. Soijarouhe, linssit ja pavut ovat paljon halvempia. Samoin herneet. Syötkö niitä? Lisäksi riisi on kallista.
Mieluummin olen ylipainoinen kuin alan syömään soijarouhetta, linssejä, papuja, tofua, härkistä tms.
Jos joku on mustaihoinen ja häntä osoitetaan sormella, niin kaikki tuomitsevat rasismin mitä jyrkimmin. Jos joku on ylipainoinen ja häntä osoitetaan sormella, sen saa tehdä vapaasti ja mielellään vielä heittää perään jotain ivallista.
Perusteena käytetään sitä, että ylipaino on itse aiheutettua ja osoittaa vain heikkoa itsekuria. Siksi toista ihmistä saa vapaasti pilkata. Voisi välillä miettiä, että pitääkö oletus paikkaansa.
Englannissa oli blokkaaja (ja on kai vieläkin), joka pilkkasi lihavia. Osoittaakseen kuinka helppoa laihtuminen on, hänen tuli ensin lihoa. Joten tuumasta toimeen. Mutta lihominen osoittautui vaikeaksi. Vaikka tämä timmi nuori nainen kuinka yritti lihottaa itseään kaikella epäterveellisellä, niin tuloksia alkoi tulla vasta kun päivittäinen kalorimäärä ylitti 6 000 kaloria.
Koulukiusaamista pidetään nykyään suurena ongelmana. Se johtaa myös myöhemmällä ongelmiin ja moni päätyy itsemurhaan. Aikuiskiusaamiseen sen sijaan kannustetaan. Ihmisiä, jotka ovat epätoivon vimmalla yrittäneet laihtua koko elämänsä pilkataan joka päivä. Heitä saa nimitellä ja arvostella. Etenkin jos itse sattuu olemaan laihempi ja voi syödä itsensä kylläiseksi sen kummemmin asiaa pohtimatta. Voi myös antaa näsäviisaita neuvoja ja vaatia toisilta uhrauksia joita ei itse missään nimessä olisi valmis tekemään. Ja terveysnalkutusta on turha yrittää perusteella hyveelliseksi, että sinun parastahan minä.
Entäpä jos heikkoluonteisuus näkyisi ulospäin? Luonne, joka nauttii toisten pilkkaamisesta ja itsensä nostattamisesta muiden kustannuksella näkyisi punottavana naamana? Voisimme kiusata toisiamme nykyistäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa oksentaa ajatuksiaan monta niin rumaa persoonaa, että nähtävästi kaikki itsekuri menee syömisten vahtimiseen eikä alkeellisiakaan käytöstapoja enää pystytä pitämään. Kyllä hävettäisi jos joku tuttava viitsisi moisia päästää suustaan, siinä ei parit kilot tunnu missään kun mielen sisältö on tuollaista ektoplasmaa.
Edelleen on niin että rumat tavat tekee rumaksi. Huolehtisitte välillä sivistyksestäkin niin lakkaisi muiden kropat kiinnostamasta!
Ja ei. En ole ylipainoinen, ad hominemit voi säästää ja miettiä jotain oikeaa argumenttia tilalle, mikä on tietysti vaikeampaa.
Rikkaat haukkuu työttömiä ja ylipainoisia. Eli pää täynnä kusta.
Kyllä me huomataan teidän ryppykaulat, hoikkien selluliitti, rumat luomet jne.
Olet ruma ihminen. Sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vihdoin löytänyt avun laihduttamiseen. Pietiläisen kanssa olen samaa mieltä, laihduttaminen ei ole pelkkä tahdonvoimakysymys. (Vaikka en pääse lukemaan kaikkea mitä hän jutussa sanoo.) Olen itse elävä todiste.
Luoja tietää että olen elämäni aikana yrittänyt, ja aina kilot tulivat takaisin. Enkä edes ahminut herkkuja, en pizzoja, en suklaata, en sipsejä, söin vain liian paljon ruokaa. Vähentäminen auttoi hetkeksi, sitten taas romahti. Yhtä helvettiä joka kevät.
Olin jo luovuttanut, uskoin että en kykene, minä olen heikko ja huono. Sain viime tammikuussa lääkäriltä insuliinireseptin (liraglutiini, ei Ozempic) ja opettelin pistämään joka päivä. Vaikutus alkoi samana päivänä. Nyt olen 10kg kevyempi, ilman tuskaa ja pinnistelyä. Tosin katson vähän mitä syön, mutta en tarvitse enää sellaisia ruokamääriä.
Tiedän että kaikki eivät pidä tätä hyvänä ajatuksena mutta olen tyytyväinen. Kallista on mutta tähän mennessä kuluneet 500 e olen valmis tästä ilosta maksamaan. Käsittääkseni aine vaikuttaa suolistohormonin tavoin ja tuo kylläisyyden tunteen pienemmällä ruokamäärällä. Siinä säästän myös.
Vika ei siis ollut tahdonvoimassani. Lääkäriltä sain kehut ja tsemppiä, jossain vaiheessa otan labrat varmuuden vuoksi mutta ainakin nyt olen loistavassa kunnossa. Vaatteet mahtuvat, olo on kevyempi ja tekee mieli liikkua joka päivä.
Pintapuolisia juttuja lukiessani huomannut tutkijoiden päätyneen tuohon suolistohormooniin yhtenä lihavuuden syynä. Kun se korjataan, tulee kylläisyyden tunne pienemmillä annoksilla. Eli aina on ollut pieniruokaiset ja ne, jotka tarvitsevat enemmän ruokaa, jopa liikaa.
Eivät nekään *tarvitse* enemmän ruokaa, vaan saman verran kuin hoikemmat. Suolisto toimii yhteydessä ravintoon, jolloin tiettyjen ruoka-aineiden syöminen saa haluamaan näitä huonoja ruokia. Huono ravinto saa haluamaan lisää huonoa ravintoa, jolloin itse aiheutettu kierre on valmis.
Joopa joo, justiin joo. No mäkin tiedän vähän enemmän miten elimistö säätelee sitä täyteliäisyyden tunnetta. Ja lääkärit.
Sinä puhut tarvitsemisesta, kysehän on siitä milloin elimistö merkkaa että nyt on vatsa täyteen. Meni yli horisontin?
Tarvitsemisesta kirjoitti nimenomaan se, jonka juttua kommentoin. Olitko sinä? Ei tuossa ole kyse mistään tarpeesta, vaan halusta. Jos ihminen syö tarpeeseensa, ylipainoa ei synny.
Mistä muuten tiedät, etten ole lääkäri?
Jos olisit lääkäri, tietäisit kylläisyyden tunteesta jotain etkä puhuisi vain syömisen halusta.
Se ei liikaa syövillä ole siis mitään tarvesyömistä vaan se, ettei kylläisyyden tunnetta tule. Jolloin syö liikaa.
Olen kokemusasiantuntija, suolistohormoni Rybelsus palautti minulle normaalin kylläisyyden tunteen. Pieni annos riitttää, paino pudonnut.Naistenlehtiä lukemalla ei valmistu lääkäriksi.
Vaikuttaako se mielialaan?
Ei. Se ei ole mielialalääke vaan suolistohormonia korjaava. Diabeteslääke joka hillitsee ruokahalua myös lihavilta.
En tiedä, millaisia kierroksia kehopositiivisuus on saanut netissä ja aktivistipiireissä, varmaan monessa kohtaa menty ylikin. Mutta hyvänen aika, eihän kehopositiivisuudessa siitä ole kyse että joo olkaa vaan rauhassa ylipainoisia ja sairaita! (Ei ainakaan minusta pitäisi olla.) Musta siinä on ennen kaikkea kyse siitä, että on arvokas juuri sellaisena kuin on, ja TÄMÄN sisäistäminen johtaa sitten niihin oikeasti pysyviin ja tasapainoisella pohjalla oleviin muutoksiin. Jos inhoaa ja vihoaa kehoaan ja sen takia itseään, näännyttää vain kitudieteetiltä toiselle, aika harvalla se on se pysyvä ratkaisu vaan paino tulee ennemmin tai myöhemmin takaisin. Monilla, joilla on ongelmia syömisen kanssa (suuntaan tai toiseen, joko rajua yli- tai alipainoa) oikeat ongelmat ovat tunnepuolella. Vasta ne korjaamalla voi syömistä tervehdyttää ja päästä kestävästi ja terveesti normaalipainoon. Eli sitten, kun oman arvon ei kuvittele olevan vaa'an lukemista kiinni. Tosi yksinkertainen asia, mutta monille ihan kamalan vaikea ymmärtää... Itsekin olen entinen jojolaihduttaja ja kärsinyt pahasta ylipainosta, mutta todellinen ja pysyvä muutos tuli vasta kun kävin monen vuoden terapian. Terapeutilla oli erikoisosaamista syömishäiriöistä. Syöminen ei todellakaan ollut keskiössä vaan aivan muut asiat, joita olin syömisellä vain oireillut. TÄMÄ on mielestäni todellista kehopositiivisuutta, joka on todella positiivinen asia. Jotenkin ärsyttää tuollaiset huutelijat jotka eivät ymmärrä näköjään asiaa, tosin eipä artikkelia edes päässyt lukemaan kun oli maksumuurin takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä arvoa on esim. tämän personal trainerin elämällä. Lienee normaalipainoinen, mutta äly ei riitä edes ymmärtämään, mitä kehopositiivisuus merkitsee. Tämäkin personal traineri tuottaa maailmaan pelkkää pahaa oloa omilla idioottimaisilla yleistyksillään.
Lienee tämänkin personal trainerin suurin anti ylipainoisuuteen negatiivinen, koska luultavasti katselee ihmisten ilmoilla liikkuvia ylipainoisia pitkin nenänvartta. Luultavasti kulkee liikuntapaikoilla merkkivaatteet päällään ja katsoo halveksuen liikapainoisten kiloja ja niiden peittämiseen saatavilla olevaa vaatetusta.
Nimenomaan tämän personal trainerin kaltaiset ovat liikuntapaikoilla kommentoimassa liikalihavia älyllisillä tuotoksillaan, koska se oma fyysinen lihastenhallinta ei riitä pitämään niitä typeriä mielipiteitä omassa päänupissaan.
Kehopositiivisuus ei tarkoita liikalihavuuden hyväksymistä vaan sitä, että jätetään kommentoimatta toisten ulkoista olemusta - tämä oli ennenvanhaa hyvää käytöstä.
On sillä mm. se arvo, että verorahoillaan maksetaan työkyvyttömien sirkusfriikkiläskien saamat moninaiset tuet. Ilman häntä joutuisitte syömään naapurinne.
Sanoo kauppias joka käyttää työttömiä ilmaistyövoimana ja sen perhe on koko kaupungin inhotuin perhe.
Orjapiiskuri isänä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä arvoa on esim. tämän personal trainerin elämällä. Lienee normaalipainoinen, mutta äly ei riitä edes ymmärtämään, mitä kehopositiivisuus merkitsee. Tämäkin personal traineri tuottaa maailmaan pelkkää pahaa oloa omilla idioottimaisilla yleistyksillään.
Lienee tämänkin personal trainerin suurin anti ylipainoisuuteen negatiivinen, koska luultavasti katselee ihmisten ilmoilla liikkuvia ylipainoisia pitkin nenänvartta. Luultavasti kulkee liikuntapaikoilla merkkivaatteet päällään ja katsoo halveksuen liikapainoisten kiloja ja niiden peittämiseen saatavilla olevaa vaatetusta.
Nimenomaan tämän personal trainerin kaltaiset ovat liikuntapaikoilla kommentoimassa liikalihavia älyllisillä tuotoksillaan, koska se oma fyysinen lihastenhallinta ei riitä pitämään niitä typeriä mielipiteitä omassa päänupissaan.
Kehopositiivisuus ei tarkoita liikalihavuuden hyväksymistä vaan sitä, että jätetään kommentoimatta toisten ulkoista olemusta - tämä oli ennenvanhaa hyvää käytöstä.
Jutun alusta saa sen kuvan, että kyseinen PT ei ole koskaan tehnyt sopua oman kehonsa ja menneisyytensä kanssa ja nyt laihtuneena ja kiusaajilleen näytettyään projisoi tätä huonoa oloaan muihin. Vaikuttaa todella huonolta pohjalta kyseisessä ammatissa toimimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa oksentaa ajatuksiaan monta niin rumaa persoonaa, että nähtävästi kaikki itsekuri menee syömisten vahtimiseen eikä alkeellisiakaan käytöstapoja enää pystytä pitämään. Kyllä hävettäisi jos joku tuttava viitsisi moisia päästää suustaan, siinä ei parit kilot tunnu missään kun mielen sisältö on tuollaista ektoplasmaa.
Edelleen on niin että rumat tavat tekee rumaksi. Huolehtisitte välillä sivistyksestäkin niin lakkaisi muiden kropat kiinnostamasta!
Ja ei. En ole ylipainoinen, ad hominemit voi säästää ja miettiä jotain oikeaa argumenttia tilalle, mikä on tietysti vaikeampaa.
Kaularypyt ja sellarit tai luomet ei ole mitään terveysriskejä, joiden hoitamiseen menee miljardikaupalla rahaa, joka kerätään muilta. No okei, luomet voivat olla terveysriski. Mutta ei tässä estetiikasta puhuta, vaan julkisen talouden tasapainosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelylenkit eivät maksa mitään. Jumppaaminen kotona ei maksa mitään. Ruuan määrällä on merkitystä eli kuinka paljon syö sitä mitä syö.
En saa käydä kävelylenkillä polven takia. Olen kohta 50 ja 2 pyörää on varastettu.
Uiminen sopii polvivammaiselle. Se ei rasita niin paljon jäseniä, mutta lihakset saa siitä silti hyvin voimaa kun veden vastustuksessa liikkuu. Monissa paikoissa on ohjattua vesijumppaa.
580 netto työmarkkinatuella ei käydä kuule uimassa. Uimahallit on täynnä eläkeläisiä, niihin Suomi satsaa.
Mutta samalla summalla voi kuitenkin kerätä 50 kiloa läskiä ilman ongelmia? Tämä selvä.
Mitä jos kokeilisisit itse työttömänä oloa minimi tuella ennenkuin tulet tänne aukomaan päätäsi.
Laittaisitko tähän, mitä ostat kaupasta? Mietin, onko yhteiskunta niin eriarvoistava, että köyhällä ei ole varaa ostaa terveellistä ruokaa. -eri
Tomaatit ja kurkut ja salaatit on liian kalliita esim. 4 euroa 2 päivän salaattiin on liian kallista.
Pari kysymystä. Paljonko teillä maksaa tomaatit ja kurkut? Miksi peruna ja porkkana eivät ole haluttuja elintarvikkeita? Ostan niitä itsekin, nyt ostan uusia perunoita ja höyrytän porkkanoiden kanssa. Kohta saa kukkakaalia ja sekin toimii mun mielestä loistavasti uusien perunoiden kanssa ja on halpaa sesonkina.
Mitä keliakialeipiä? Ja vastaisitko vielä aiempiin? Paljonko teillä maksaa tomaatit ja kurkut? Miksi peruna ja porkkana eivät ole haluttuja elintarvikkeita?
Ja pystytkö syömään kauraa? Onko tässä kaikki ostoksesi? Perunaa, porkkanaa, riisiä, jauhelihaa, leipää. Ja mitä juot veden lisäksi?
En juo veden lisäksi mitään muuta. Tomaatit voi olla 1,50 purkki eli liian kalliita ja samoin kurkku voi olla euron eli liian kallista.
Itse ostin eilen tomaatteja, alle 2,50€/kg ja kurkkua alle 2 euroa kg. Ja on muitakin vaihtoehtoja kuin kurkku ja tomaatti.
Nyt on korvasieniaika ohi mutta metsään voi mennä hakemaan hortaa. Loppukesällä sitten sieniä ja marjoja. Saa vähän liikuntaa ja kilot lähtee.
Tattisesonki on jo etelä-Suomessa aluillaan, ensimmäiset korjattu parempaan talteen viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se sitä ulkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.
Koska se on räjähtänyt käsiin ja lisääntyy kokoa ajan. Ei ihme jos terveydenhuolto on kriisissä, kun ylipainon aiheuttamat taudit kuormmittavat sitä.
Olen ollut itse lihava ja laihdutin ihan ilman itsekuria vain muuttamalla ruokailun määrää ja koostumusta. En tunne jääväni mitään paitsi, vaikka syön terveellisesti ja vähemmän.
Sama on meneillään minulla. Havahduin ylipainooni (25 kg) oikeastaan vasta nyt, kun todettiin kohonneet kolesteroliarvot ja rasvamaksa. Nyt pari kuukautta myöhemmin olen laihtunut 6 kiloa, kolesteroliarvot ovat laskeneet kivasti ja maksa-arvotkin ovat lähes rajoissa. Muutin ruokavalion terveellisemmäksi, vähensin ruoan määrää ja lisäsin liikuntaa. Vuoden loppuun mennessä pitäisi olla jo normaalipainoinen. Laihduttaminen ei ole ollut vaikeaa eikä se ole vaatinut mitään uhrauksia tai tiukkaa itsekuria. Ainoa, mitä se vaatii, on se, että ymmärtää tilanteen ja tekee sille jotakin eikä keksi selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaat on rumia ihmisiä sisältä. Käyttävät ilmaistyövoimaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä, miksi lihavat eivät voisi valita itse ruokaansa kaupasta? Niinku, mitä-häh? Onko se jotenkin estetty?
On, jos ei ole rahaa. Moni söisi kalaa ja salaatteja ja marjoja, jos rahaa olisi. Moni ei syö noita ollenkaan ja hallitus vetää taas leikkaus syksyn.
Voihan nuo salaatit ja vaikka idut kasvattaa siemenestä kotona. Toki vaatii vähän alkuinvestointeja, mutta on aika vähän.
Onki paikka 😂😂😂😂😂
Lapset ei syö linssejä ja papuja, ei kerrostalon pihalla ole nokkosta ja puistot on koiran kusta ja paskaa täynnä.
Salaatit ja idut?
Lapset eivät syö linssejä ja papuja, jos sinä et niitä ole heille aktiivisesti tarjonnut.
Nokkosia saisit helposti, jos kävelisit hieman kerrostalon pihasta. Luontoa on Suomi pullollaan, Suomi ei ole niin urbaani, etteikö täältä saisi helposti täyteen talven tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan perunaa ja porkkanaa, paitsi en uusia perunoita, ne on liian kalliita.
No mutta onhan jauhelihakin siinä tapauksessa kallista. Soijarouhe, linssit ja pavut ovat paljon halvempia. Samoin herneet. Syötkö niitä? Lisäksi riisi on kallista.
Mieluummin olen ylipainoinen kuin alan syömään soijarouhetta, linssejä, papuja, tofua, härkistä tms.
Minä syön noita, olen vegaani. Lähden just tekemään mustasilmäpavusta pataa. Heviä kilo päivässä. Herkullista on ruokani mutta en silti santsaa.
Silti olen sairas ja ylipainoinen(toivottavasti en kauaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 90-luvulla ihmiset puhuivat kuinka saada muutaman kilon ylipaino pois. Viisi kiloa ylimääräistä oli jo paljon. Nykyisin puhutaan kymmenistä kiloista ja jos jollain on "vain" kymmenen kiloa ylimääräistä, niin häntä pidetään normaalipainoisena.
Niin no. Jos vaikka 165 cm nainen painaa 70 kg, niin se ei tarkoita lihavaa. Nämä kehopositiivarit ovat niitä, jotka painaa yli 30 kg liikaa ja 165 cm naisen paino on kolminumeroinen.
Kyllä tarkoittaa. Tuossa on 15 kg liikaa.
Ei ole. Normaalipaino on pituus - 100.
Tietysti jos olet lauta joka käyttää topattuja rintaliivejä.
Aika napakka muistisääntö.
Rupesin laskemaan pitääkö mun kohdalla paikkansa. Pitää, koska olisi sellanen kolmisen kiloa liikaa vyötäröllä tällä hetkellä. Sitä se laiskuus saa aikaiseksi.
Niin no riippuu vähän onko sinkku vai perheellinen. Nykyään tosin ne laiskat ihmiset eroaa ja isi hoitaa lapsia joka toinen viikko.
Olisi kyllä helppoa jos uusavuttomana kävisi töissä syömässä tätien tekemän lounaan ja illalla tunti kuntosalilla ja loppuaika soffalla.
Mutta jos hoidat lapsia ja teet kotitöitä 365 päivää vuodessa niin saliaika on siinä klo 21.00-22.00, kun mies tulee töistä.
Uusavuntonta on, jos ei osaa lasten kanssa liikkua.
Mulla on kolme lasta ja kaikkien kanssa onnistunut liikunta. Kohta lähdetään retkelle rantaan kävellen/pyöräillen/juosten. Eilen treenasin lasten harrastusten aikaan.
Naapurissa 4 muksua ja se nainen oli hiihtämässäkin taaperoiden kanssa.
Meillä on 2 pyörää varastettu, uutta en osta. Polven takia en saa käydä kävelyllä, fysioterapeutti kielsi ja sukset on todellakin liian kalliit ostaa ja pitäisi lähteä Lappiin asti hiihtämään. No ei ole rahaa.
🤣🤣🤣🤣
Tässä tän just näkee. Selityksiä selityksiä. Vai että lappiin...
Mitä voit tehdä? Voitko tehdä jaloilla mitään?Kai uimassa voit käydä? Ei rasita polvia varmaan? Kahvakuulajumppa kotona pelkästään yläkropalle? Fyssarin ohjeiden mukaista rauhallista venyyttelyä?
580 netto työmarkkinatuella ei kuule uimahallissa käydä eikä pieneen vuokrayksiöön kauheasti urheiluvälineitä mahdu.
Selityksiä löytyy aina.
Vuokrayksiössä jumppaa oikein hyvin. kehonpainoliikkeillä pärjää, ja käsipainosetin saa ilmaiseksi (tiedän koska juuri lahjoitin sellaisen pois, oli vaikea löytää ottajaa kun väri oli ruma ja olivat hiekalla täytettyjä eikä kumisia). Treenaan itse 90% pienessä (35m2) omistuskaksiossa vaikka salijäsenyyskin on.
Ei ole meillä "keskiluokkaisillakaan" personal traineria, kymmentä vaatekertaa muotitreenivaatteita, hiihtomatkoja Lappiin, joogareissuja Bahamalle ja omaa kokkia hoitamassa ruokavaliota kuntoon.
Täydellinen ihminen kehollisesti mutta oletko onnellinen? Mikä sinut laittaa nalkuttamaan ja veetuilemaan toisten ulkonäöstä ja toisille?
En ole tuo, jolta kysyt, kyllä täällä moni muukin on turhautunut tuohon selittelijään. Ja varmaan moni muukin voi myöntää, että totaalista bullshittiahan ne selitykset on. Mikäs siinä, saahan itselleen valehdella vaikka kuinka, mutta on luonnollinen reaktio muiden hieman kummastella tai jopa ärsyyntyäkin tuollaisesta typerästä käytöksestä.
Olisit itse sen verran aikuinen ihminen, että lopettaisit tuon turhanpäisen räkyttämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onki paikka 😂😂😂😂😂
Salaatit ja idut?
Lapset eivät syö linssejä ja papuja, jos sinä et niitä ole heille aktiivisesti tarjonnut.
Nokkosia saisit helposti, jos kävelisit hieman kerrostalon pihasta. Luontoa on Suomi pullollaan, Suomi ei ole niin urbaani, etteikö täältä saisi helposti täyteen talven tarpeet.
Lapset on alipainoisia ja terveydenhoitaja sanoi, että pitää olla ruokaa mistä tulee painoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 90-luvulla ihmiset puhuivat kuinka saada muutaman kilon ylipaino pois. Viisi kiloa ylimääräistä oli jo paljon. Nykyisin puhutaan kymmenistä kiloista ja jos jollain on "vain" kymmenen kiloa ylimääräistä, niin häntä pidetään normaalipainoisena.
Niin no. Jos vaikka 165 cm nainen painaa 70 kg, niin se ei tarkoita lihavaa. Nämä kehopositiivarit ovat niitä, jotka painaa yli 30 kg liikaa ja 165 cm naisen paino on kolminumeroinen.
Kyllä tarkoittaa. Tuossa on 15 kg liikaa.
Ei ole. Normaalipaino on pituus - 100.
Tietysti jos olet lauta joka käyttää topattuja rintaliivejä.
Aika napakka muistisääntö.
Rupesin laskemaan pitääkö mun kohdalla paikkansa. Pitää, koska olisi sellanen kolmisen kiloa liikaa vyötäröllä tällä hetkellä. Sitä se laiskuus saa aikaiseksi.
Niin no riippuu vähän onko sinkku vai perheellinen. Nykyään tosin ne laiskat ihmiset eroaa ja isi hoitaa lapsia joka toinen viikko.
Olisi kyllä helppoa jos uusavuttomana kävisi töissä syömässä tätien tekemän lounaan ja illalla tunti kuntosalilla ja loppuaika soffalla.
Mutta jos hoidat lapsia ja teet kotitöitä 365 päivää vuodessa niin saliaika on siinä klo 21.00-22.00, kun mies tulee töistä.
Uusavuntonta on, jos ei osaa lasten kanssa liikkua.
Mulla on kolme lasta ja kaikkien kanssa onnistunut liikunta. Kohta lähdetään retkelle rantaan kävellen/pyöräillen/juosten. Eilen treenasin lasten harrastusten aikaan.
Naapurissa 4 muksua ja se nainen oli hiihtämässäkin taaperoiden kanssa.
Meillä on 2 pyörää varastettu, uutta en osta. Polven takia en saa käydä kävelyllä, fysioterapeutti kielsi ja sukset on todellakin liian kalliit ostaa ja pitäisi lähteä Lappiin asti hiihtämään. No ei ole rahaa.
🤣🤣🤣🤣
Tässä tän just näkee. Selityksiä selityksiä. Vai että lappiin...
Mitä voit tehdä? Voitko tehdä jaloilla mitään?Kai uimassa voit käydä? Ei rasita polvia varmaan? Kahvakuulajumppa kotona pelkästään yläkropalle? Fyssarin ohjeiden mukaista rauhallista venyyttelyä?
580 netto työmarkkinatuella ei kuule uimahallissa käydä eikä pieneen vuokrayksiöön kauheasti urheiluvälineitä mahdu.
Ok. No sinä valitset tämän tien. Et voi etkä kykene etkä pysty. Toiset valitsee toisin. Ostaa ne muutaman euron jumppakuminauhat (ei vie tilaa kauheesti) kattoo youtubesta ohjeita ja käy järvessä uimassa. Mutta sinä et voi. Käytät aikasi selityksien keksimiseen.
Antaa ollaNiin, antaa olla. Ymmärrätkö että masentunut ei edes jaksa kun nukkuu 2 h per yö.
Et ymmärrä, olet rikkaan perheen kusipää kakara täällä veetuilemassa muille. Ja kaikki nauraa sun rumaa naamaa ja pottunokkaa.
Tämä onkin jännä juttu, että nämä lihavuuden puolustajat jatkuvasti argumentoivat, kuinka "kaikki nauraa" rumaa naamaa, pottunokkaa, lyhyyttä, rinnattomuutta.
Alkaakin valjeta, että ketkä niitä lihavia ja muutenkin toisten ihmisten kehoja pilkkaavat. Lihavat! Että puhukaa vaan keskenämme siitä kehopositiivisuudesta. Ei hoikkia teidän kehojenne puutteet kiinnosta.
Se on ihan sama oletko hoikka, jos sun naama on kuin petolinnun perse.
Tee nyt ihmeessä tiukka nuttura vielä hääpäiväksi. Ja prinsessa mekot kanssa rumat tatuoinnit. Onko lävistyksiäkin?
Sinun ongelmasi taitaa oikeasti olla muuta kuin lihavuus. -Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä mm. se arvo, että verorahoillaan maksetaan työkyvyttömien sirkusfriikkiläskien saamat moninaiset tuet. Ilman häntä joutuisitte syömään naapurinne.
Sanoo kauppias joka käyttää työttömiä ilmaistyövoimana ja sen perhe on koko kaupungin inhotuin perhe.
Orjapiiskuri isänä.
Öö, en ole kauppias eikä minulla ole ilmaistyövoimaa. Eikä piiskurifaijaakaan.