ONKO TÄÄLLÄ KUOROHARRASTAJIA - muutama kysymys
tahtoisin mennä kokeilemaan kuorolaulua, haaveillut asiasta jo pitkään. Osaan nuotit suht heikosti, en osaa mielestäni niistä laulaa. Onko mitään järkeä lähteä yrittämäänkään? En myöskään uskalla laulaa yksin yleisölle, kotona lauleskelen itsekseni... Tahtoisin vaan päästä kokemaan laulun riemua porukassa, kuorosta lähtee niin mahtava ääni.
Mistä kannattaisi aloittaa? Vai unohdanko ajatuksen suoraan, pitääkö kuorotoimintaan mukaan lähtevän olla mestarilaulaja?
Kommentit (5)
Suomi on kuorojen luvattu maa ;)
Vieraile sivustolla sulasol piste fi
Sivun alalaidan linkistä pääset eteenpäin.
Se, mitä mahdollisuuksia sinulla on riippuu monesta seikasta (asuinpaikka, ikä, sukupuoli, sopiva harjoitusaika, haluatko naiskuoroon/sekakuoroon jne.)
Mukaan lähtevän ei tarvitse olla mestari, mutta nuottikorvaa, rytmitajua ja halua harjoitteluun olisi tarpeen olla. Onnea etsintään!
Pysyn kyllä nuotissa, mutta en ole mikään erityisen vahva laulaja. Mutta aina olen nauttinut ihan kamalasti laulamisesta, ja vaikeina aikoina olen ottanut vanhat tutut cd:t esille ja laulanut niiden tahtiin.
uskaltaisikohan sitä lähteä vaikka seurakunnan kuoroon. En kyllä ole tippaakaan uskovainen ihminen, mutta eivät kai he virsiä laulele? Tykkään perinteisestä kuorolaulusta, mutta virsiä en tahtoisi laulella...
Katsoin noita sulasolin sivuja, asun itse pk-seudulla ja nuo kuorot tuolla hakevat ihmisiä koelaululla. En taida uskaltaa esittää mitään yksin....:( Ottaiskohan ne mut silti sinne seurakunnan kuoroon.
itse olen joskus seurakunna kuorossa ollut, mutta koska suomalaiset virret ovat ankeita, ja tunnelma kuorossa laulaessa näin ollen myös ankea, en kokenut sitä omaksi jutukseni. Jos pääkaupunki seudulla kerta asut, niin kyllähän sieltä kuoroja löytyy. Ja se "koelaulu" ei ole mikään idols- arvostelu, että osaatko laulaa tarpeeksi hyvin vai et, vaan siinä katsotaan mm. äänialasi, ja katsotaan sijoitetaanko sinut esim. alttoon vai sopraanoon. Tämä on tärkeää, koska nuotit ja stemmat jaetaan äänialoittain. Eli senkun menet vaa. Minulla ei ole edes sitä sävelkorvaa ja silti olen aina kuoroon päässyt. Sen on tarkoitus olla hauskaa puuhuu eikä mitään totista tähtiin yrittämistä
tai kirkkokuorot. Ymmärtääkseni aika matala kynnys on kuoroissa, siinä tärkeintä on varmaan se laulamisen ilo.