Yksin rannalla, minne kamat uimisen ajaksi?
Kommentit (74)
Minulla ei ole puhelinta, jos lähden yksin uimaan. Kotiavain ja pyörän avain on pussukassa. Jätän kassin aina lähelle siten että näen sen. Tähän on yksi syy sekin, että tuossa meidän julkisella uimarannalla on uimakoppi vähän kaukana. Naapuri oli jättänyt kassinsa siihen ja kun tuli takaisin, kassia vasten lekotteli kyy. Onneksi ei ollut kassiin mennyt. Täällä meidän seudulla on käärmeitä, ei ne rantahietikolle sentään tule, mutta vähän kauempana kivien koloissa ja ilmeisesti myös siellä uimakoppien takana viihtyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka niksi on, että mukaan ei oteta mitään arvokasta. Korut ja lompakot jätetään pois, eikä mitään olkalaukkua mukaan, vaan mahdollisimman rantalaukulta näyttävä iso kassi jossa on pyyhkeet ja kaikki kamat. Puhelimen jemmaat sinne pohjalle sitten ja otat paikan läheltä vesirajaa, niin että suurinpiirtein näet omat kamasi.
Miksi se puhelin pitää edes olla mukana? :D "Eka niksi on, että mukaan ei oteta mitään arvokasta". Ilmeisesti puhelin sulle jo jokin kädenjatke?
En ole se jota lainaat, mutta itse käytän puhelinta rannalla kellona ja herätyskellona. En halua palaa.
Rannekelloni taas on arvokkaampi kuin puhelimeni. Tosin ehkä voisi tätä varten satsata johonkin parin euron herätyskelloon.
Eikö olekin tervettä hommaa tuo auringon palvominen. "Paistomittarista" vain seuraat ettei lihasta tule ylikypsää.
Tervettähän se on juuri silloin. Auringonvalo on hyvästä, palaminen pahasta.
Mulla on pitkät, paksut hiukset, punon lettejä, joihin saa avaimen jemmattua. Sitten vaan letit tiukaksi paketiksi päälaelle.
Ei ole koskaan avain tippunut!
Tai jättää vedenpitävään pussiin pyyhkeen alle tavarat. Eivät ainakaa ole heti niin näkösällä.
Vierailija kirjoitti:
laita vaippaan, harvempi tonkii tai pöllii
No tämän jälkeen saattaa hyvinkin tonkia ja napata matkaan niin vaipat kuin aurinkorasvaputelitkin..
Olen joskus pyytänyt rehellisen näköistä ihmistä ihan jopa vahtimaan tavaroitani. Kyllä sen huomaa toisen olemuksesta ja muutaman sanan vaihtamalla millaiseen henkilöön voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan ongelmia kun on pakko olla puhelin mukana joka paikassa.
Miksi pitää olla? Minulla jäi perjantaina puhelin kotiin kun lähdin töihin ja ihan hyvin pärjäsin koko päivän.
Eipä sitä tarvitsisikaan jos ympärillä olisi vain aikuisia ja/tai aikuisen mukava kulkevia pikkulapsia, mutta itsenäisesti liikkuvien alakoululaisten kanssa on kyllä melko naimisissa sen luurin kanssa. Kävin juuri 30 min. kävelyllä ja molemmat lapset soitti kertaalleen sinä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Uimarannalla vois olla semmonen säilytysboxi, josta sais avaimen renkulalla jalkaan :) Pitäis olla sitten tietenkin erillinen rakennus, missä se boxi olis.
En ota mitään arvokasta ikinä mukaan. Uidaan aina lähellä rantaa,että on näköyhteys tavaroihin ja vaatteisiin :) tai joku jää rannalle vahtimaan
Ja rakennuksessa valvoja ettei joku väännä niitä boxeja auki ja pölli sisältöä. Lisäksi siksikin, ettei siellä boxien vieressä päivystä joku pervo mela kourassa tai koura rannetta myöten vaossa. Tai joku teiniporukka.
Ja mihinkään tällaiseen "luxukseen" (kuten boxit, rakennukset ja henkilökunta) ei kunnilla/kaupungeilla/yhteiskunnalla ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häppäreiden väliin.
Ei kaikilla ole samanlaisia velhonhihoja kuin sulla.
Olen kylläkin mies.
Varmaan sitten itse laitat kuminauhalla kiinni palleihin?
Kyllä. Tuo muuten ihan totta.😂
Riippuu varmaan aika paljon siitä, missä päin Suomea olet menossa rannalle. Kotipaikkakunnallani uskaltaisin jättää vahtimatta kaikki tavarat pidemmäksi aikaa. Nykyisellä paikkakunnallani en uskaltaisi.
Minulla on täysin vedenpitävä kaulapussi, johon mahtuu puhelin, avaimet ja pankkikortti. Joskus kun olen päässyt veteen, pujotan pussin vielä uikkarin sisään kaula-aukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan ongelmia kun on pakko olla puhelin mukana joka paikassa.
Miksi pitää olla? Minulla jäi perjantaina puhelin kotiin kun lähdin töihin ja ihan hyvin pärjäsin koko päivän.
Eipä sitä tarvitsisikaan jos ympärillä olisi vain aikuisia ja/tai aikuisen mukava kulkevia pikkulapsia, mutta itsenäisesti liikkuvien alakoululaisten kanssa on kyllä melko naimisissa sen luurin kanssa. Kävin juuri 30 min. kävelyllä ja molemmat lapset soitti kertaalleen sinä aikana.
Miksi et ota alakoululaisia mukaan uimaan? Ei se uimataito heillekään pahaa tee.
Muovipussiin kamat ja hautaat ne hiekkaan. Pieni kivi merkiksi missä ovat. Näin ei linnutkaan käy tonkimassa kasseja.
Vierailija kirjoitti:
Muovipussiin kamat ja hautaat ne hiekkaan. Pieni kivi merkiksi missä ovat. Näin ei linnutkaan käy tonkimassa kasseja.
Mitäs sitten teet, jos joku lapsi hakee juuri sen kiven leikkeihinsä?
Canariffalla kun olin yksin ja rannalla niin kuulin kun suomalainen perhe oli viltillä, kysyin että voiko katsoa hetken mun kamoja kun käyn pulahtamassa !
Olisko vedenpitävä vyölaukku. Onko ne muuten oikeesti vedenpitäviä?
Yksin rannalla on minulle kokematon asia toistaiseksi. Aina on pari uimaria sattunut vähintään samaan aikaan. Jos kuvitellaan, että menisin yleiselle uimarannalle, jossa ei olisi ketään, alkaisin varmaan ajatella, onko sinilevää tai muu syy, ettei ole uimareita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Siis hautaat omat tavarat hiekkaan? Vaatteet ilmeisesti myös vai?
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli vinkki että laittaa vaipan sisään (sellaisen käytetyn näköisesti taitellun). Se riski tietysti on että joku vie käytetyn vaipan roskiin rannalta, eihän se sinne kuulu.
Jos uimavalvoja rannalla, niin ihan varmaan veisi roskiin käytetyn vaipan. Tosin ethän silloin ole yksin rannalla, jos siellä on se valvoja.
Varmaan sitten itse laitat kuminauhalla kiinni palleihin?