Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin rannalla, minne kamat uimisen ajaksi?

Vierailija
12.06.2023 |

Mitä niksejä teillä on?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka niksi on, että mukaan ei oteta mitään arvokasta. Korut ja lompakot jätetään pois, eikä mitään olkalaukkua mukaan, vaan mahdollisimman rantalaukulta näyttävä iso kassi jossa on pyyhkeet ja kaikki kamat. Puhelimen jemmaat sinne pohjalle sitten ja otat paikan läheltä vesirajaa, niin että suurinpiirtein näet omat kamasi.

Vierailija
2/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassiin. Katselen jonkin aikaa ympärilleni ja kun löydän jonkun täyspäisen näköisen, pyydän, että jos se voisi pitää silmällä mun kassia, sen aikaa kun käyn uimassa, vessassa tai suihkussa. Tähän mennessä on aina toiminut. Teen tietysti itse saman vastapalveluksena. Ihmiset usein siitä ilahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassiin. Katselen jonkin aikaa ympärilleni ja kun löydän jonkun täyspäisen näköisen, pyydän, että jos se voisi pitää silmällä mun kassia, sen aikaa kun käyn uimassa, vessassa tai suihkussa. Tähän mennessä on aina toiminut. Teen tietysti itse saman vastapalveluksena. Ihmiset usein siitä ilahtuu.

Tutkitusti parhaiten toimiva neuvo. 

Vierailija
4/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ongelmia kun on pakko olla puhelin mukana joka paikassa. 

Vierailija
5/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenpitäviä säilytyspusseja/käsivarsikoteloita on olemassa, niihin mahtuu kätevästi puhelin, avaimet ja kortit tai rahat.

Vierailija
6/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rannalla kerran joku kysyi, voisinko muutaman minuutin huolehtia sen kassista. No tunnin siinä odotin ja ihmettelin, miten ventovieras oli niin luottavainen. Oli sellainen ongelma, että mulla oli kiire rannalta pois, mutta en voinut lähteä, kun oli jonkun ventovieraan tavarat huolehdittavana ja kyseistä heppua ei näkynyt missään. Ei ollut kivaa. Noin tunnin päästä tuli hakemaan tavaransa. 

Vierailija
7/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon jätän kännykän, kun ei sillä siellä rannassa mitään tee. Jos pitää häkeen soittaa, jollain lienee puhelin tai sitten hakee sen autosta. Pyörällä jos menen, jätän kotiin. Lähirannalla laitan vaan kassin pohjalle ja seuraan vähän uidessa, että kukaan ei sitä mene penkomaan. Ei siellä montaa uimaria ole, lapsia vanhempineen.

Vierailija
8/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhe mukaan vesirajaan, muut kamppeet jää autoon ja auton avain laitetaan kaulassa roikkuvaan vesitiiviiseen pussiin.

Vierailija
9/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei arvokasta mukaan ja kassi kohdalle, jota pystyy aina välillä tarkkailemaan vedestä. Kerran on syrjäisellä rannalla kerjäläiset laittaneet noin kahdeksanvuotiaan lapsen kiertelemään ja kurkkimaan laukkuani. Olin huojentunut kun siellä ei ollut silloin mitään muuta tärkeää kuin avaimia.

Vierailija
10/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen rannalle, niin mulla on mukana vain uikkari, pyyhe ja kotiavain. Ja vettä juotavaksi.

Vierailija
11/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kassakaappi mukaan rannalle.

Vierailija
12/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivat pienen kuopan hiekkaan ja kätket sinne kaiken arvokkaan kuin muinaiset merirosvot konsanaan. Kartan aarteelle jemmaat uikkareihin laminoituna.

Vierailija
13/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka niksi on, että mukaan ei oteta mitään arvokasta. Korut ja lompakot jätetään pois, eikä mitään olkalaukkua mukaan, vaan mahdollisimman rantalaukulta näyttävä iso kassi jossa on pyyhkeet ja kaikki kamat. Puhelimen jemmaat sinne pohjalle sitten ja otat paikan läheltä vesirajaa, niin että suurinpiirtein näet omat kamasi.

Miksi se puhelin pitää edes olla mukana? :D "Eka niksi on, että mukaan ei oteta mitään arvokasta". Ilmeisesti puhelin sulle jo jokin kädenjatke?

Vierailija
14/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran olet rannalla yksin niin kuka ne kamat veis?

Vierailija
15/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahti

Vierailija
16/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän vaan ihan reilusti rannalle. En koskaan ota uimareissulle mitään arvokasta mukaan. Pelkkä pyyhe kulahtaneessa kassissa, en lompakkoa, koruja, en edes puhelinta. Avaimet nyt on pakko ottaa, ja ne yleensä jätän maahan kassin alle. Jos joku päättää napata kassini mukaansa, niin jääpä ainakin avaimet. Ja niitä tuskin viitsii siitä viedä, kun ei kukaan mitään tee avaimilla, joissa ei ole edes osoitetta merkittynä.

Vierailija
17/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se puhelin pitää edes olla mukana? :D "Eka niksi on, että mukaan ei oteta mitään arvokasta". Ilmeisesti puhelin sulle jo jokin kädenjatke?

Saatava reaaliajassa tieto sosiaaliseen mediaan.

Vierailija
18/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kamat"? Sun kannattaa piikkittää tai polttaa ne kamat piipussa ennen kuin meet uimaan.

Vierailija
19/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahti

Tai Hiisi.

Vierailija
20/74 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ei mitään arvokasta mukaan - toki harmittaa, jos kengät ja halvat aurinkolasit vietäisiin, mutta aika rajallinen on tuollaisia kohtaan varkaan kiinnostus. Avaimet tulee veteen mukaan esim. "uimahallimaisessa" käsi-/jalkanauhassa tai uikkareiden nauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme