Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että jokainen on jossain lahjakas?

Vierailija
12.06.2023 |

Mun lapsi ei ole, tai en ole keksinyt missä olisi.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Suurin osa on keskinkertaisia kaikessa. Yhteiskunnassa toimeen tulemiseen tämä riittää, on jopa paras se vaihtoehto.

Useimmat ihmiset, joilla on jokin erityislahjakkuus ovat joissain asiassa oikeasti huonoja.

Todella harva on muuten keskiverto, mutta jossain huippulahjakas.

Vierailija
2/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Useimmiten käy tosin niin, että ihminen ei itse tajua sitä missä on lahjakas. Monesti on myös niin, että vaikka tajuaisikin, niin ei kiinnosta tehdä työtä edetäkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinkertaisuus on ihan hyvä. Vahvuuksia on johonkin ja niissä asioissa pärjätään, mutta toiset asiat eivät suju yhtä helposti. Mutta missä vaiheessa voidaan sanoa, että olisi jo lahjakas, eikä vain hyvä?

Vierailija
4/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on myös sellainen, että kun niihin koulun ym lappuihin pitää kirjoittaa lapsen vahvuuksia, en keksi mitään. Ei ole musikaalinen, ei liikunnallinen, ei kätevä käsistään, lukivaikeuksia....

Vierailija
5/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja tiedän. Työvuosia takana 27v eikä ole vielä tullut vastaan yhtään lahjatonta lasta, jokainen on hyvä edes jossain <3

ope

Vierailija
6/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, osa on aivan mestarillisia laiskottelussa. Eivät välitä edes makuuhaavoista.

Vierailija
7/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Useimmiten käy tosin niin, että ihminen ei itse tajua sitä missä on lahjakas. Monesti on myös niin, että vaikka tajuaisikin, niin ei kiinnosta tehdä työtä edetäkseen.

Kerro esimerkkejä. Kaikki varmaan huomaa jos on hyvä liikunnassa tai piirtämään, joten minkälaiset lahjakkuudet voi jäädä huomaamatta?

Vierailija
8/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika on myös sellainen, että kun niihin koulun ym lappuihin pitää kirjoittaa lapsen vahvuuksia, en keksi mitään. Ei ole musikaalinen, ei liikunnallinen, ei kätevä käsistään, lukivaikeuksia....

Sosiaalinen, pohdiskeleva tai tasainen?

Vierailija
9/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimerkkejä. Kaikki varmaan huomaa jos on hyvä liikunnassa tai piirtämään, joten minkälaiset lahjakkuudet voi jäädä huomaamatta?

Vaikka hyvä yksityiskohdissa eli tarkka, tai tarkkailijaluonne sosiaalisissa tilanteissa? 

Vierailija
10/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon ja tiedän. Työvuosia takana 27v eikä ole vielä tullut vastaan yhtään lahjatonta lasta, jokainen on hyvä edes jossain <3

ope

Hm. Olisitpa mun lapseni ope niin voisin kysyä sulta niitä lapseni lahjakkuuksia kun en ole itse huomannut.

Vierailija
11/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Tutkitustikin lahjakkuudet kasaantuvat samoille ihmisille.

Vierailija
12/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ope

Hyvä vai lahjakas? Mielestäni lahjakkuus tarkoittaa että on keskivertoa parempi kuin keskimääräinen ihminen. Kaikilla on vahvuuksia, mutta kaikilla ei ole lahjakkuuksia, ja se on täysin ok.

Vierailija
13/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tasainen on vahvuus? Ja eikö pihdiskelevakin ole vain ominaisuus? No, tavallaan ymmärrän tuon.

Vierailija
14/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska minä en ole lahjakas missään.

Vierailija
15/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sitten lasketaan lahjakkuudeksi. Siitähän se riippuu.

Vierailija
16/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ope

On huippulahjakkaita, on joitakin kohtuulahjakkaita ja sitten on keskinkertaisuuksien enemmistö.

Huippulahjakkuudet tuottavat innovaatiot, joita sitten keskinkertaisuudet opettelevat käyttämään. Lahjakkuuden tasossa on suuria eroja ihmisten välillä.

Vierailija
17/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ope

Hm. Olisitpa mun lapseni ope niin voisin kysyä sulta niitä lapseni lahjakkuuksia kun en ole itse huomannut.

Ja olispa minua opettanut, kun minun opettaja sanoi, että minusta ei tule ikinä mitään. Eikä tullut.

Vierailija
18/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkuutta on niin monenlaista, että suurimmalla osalla ihmisistä on varmaan joku lahja. Voihan joku olla vaikka harvinaisen hyvä sotkemaan omat asiansa. Tai voi olla harvinaisen hyvä alistamaan ja kiusaamaan muita ihmisiä.

Vierailija
19/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tasainen on vahvuus? Ja eikö pihdiskelevakin ole vain ominaisuus? No, tavallaan ymmärrän tuon.

Vahvuudethan ovat juuri niitä ominaisuuksia, joista on elämässä hyötyä.

Vierailija
20/81 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parempi olisi opettaa kaikille, että olet hyvä sellaisena kuin olet, vaikkei sinulla mitään lahjakkuuksia olisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän