Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole ihme, että perheet uupuvat

Vierailija
12.06.2023 |

Työn ja perhe-elämän yhdistäminen on vaikea yhtälö. Ja etenkin siis niin, kun perheessä on kaksi työssäkäyvää vanhempaa. Ja kyllä, se tuli minulle yllätyksenä.
Molemmilla meillä on vaativat työt, toisella vielä vuorotyö. Lapsi haetaan päiväkodista puoli viiden jälkeen, toinen on koululainen. Kotona ollaan noin viideltä ja ruokaa sitten laittamaan. Lapset menevät sänkyihinsä kahdeksan jälkeen ja mitäs siinä kahdessa tunnissa pitäisi kaiken maailman suosituksien mukaan ehtiä.. vie Lapset liikkumaan, metsäretkille, opeta pyöräilemään ja uimaan. Ai niin,
harrastaakkin kai nykysuositusten mukaan pitäisi jotain. Vie ne sinne. Syötä niille puoli kiloa kasviksia ja ota mukaan ruuanlaittoon. Äläkä vahingossakaan syötä mitään lisäaineita. Lue niille puoli tuntia ja ole läsnä koko ajan, juttele, kysele, leiki, ole läsnä. Auta koululaista läksyissä, mutta elä liikaa. Lapsen pitää lukea lisäksi 20 min päivässä. Pidä itse yhteyttä ystäviisi, ole sosiaalinen. Äläkä unohda vanhempiasi, josta toisella on muistisairaus ja se soittaa 20 kertaa illassa. Hoida myös heidän asioitaan. Pyykkää, pidä koti kunnossa. käy kaupassa. Liiku itsekin ainakin tunti päivässä, pidä lihaskuntoakin yllä. syö terveellisesti, älä liho. Pidä parisuhdetta yllä. Keskustele,ota toinen huomioon. Harrasta seksiä ainakin kaksi kertaa viikossa.
Medioi, lepää jne. Milloin??
Joku sanoo, että onhan sulla illat ja viikonloput. Ei minusta ole iltaisin mitään jäljellä. Viikonloppuna tehdään yleensä töitä.
En ajatellut tulla lukemaan kommentteja. Mutta ihan vaan mietin.. kenen aika tähän riittää.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, Suomi pakottaa jo vastasynnyttäneen naisen töihin tasa-arvon nimissä. Perheiltä on viety pois aito mahdollisuus päättää lapsen hoidosta.

Lapsi on 9-10 kk kun perhevapaat loppuu, ei nainen ole silloin vastasynnyttänyt.

Ei vaan nyt nainenkin voi päättää itse omista asioistaan.

Sekö olisi mielestäsi perheillä aito mahdollisuus päättää lapsen hoidosta jos äidin eli naisen olisi pakko olla lapsen kanssa kotona? Eihån sellaista kukaan nainen halua.

Nykyään naisen työssäkäynti takaa lapsiperheiille paremman toimeentulon ja onnen.

Vierailija
22/33 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa teillä olla valtavat palkat kun kerran viikonloputkin teette töitä, ei kai kukaan niin tyhmä ole että ilmaiseksi tekee? Sitten vain palkkaatte kotiapulaisen ja ongelma ratkaistu. Hän kuskaa lapsia ja tekee ruoat ja siivoaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi onkin takamatkalla tässä. Mm. Saksassa on perheverotus; helpottaa paljon perheen elämää, sillä molempien ei tarvitse käydä töissä.

Täällähän on todella häpeällistä, jos vaikkapa äiti jäisi kotiin. Mikä ulina siitä syntyisikään.

Jos kotiin jäänti on naisen oma vapaa päätös se on ok.

Kummallista ettå yhä jonkun mielestä miehiä älykkäämpien naisten pitäisi palkkatyön sijaan jäädä kotiin homehtumaan.

Mutta jokainen tekee itse omaa elämää koskevat päätökset. Jos sinä haluat olla lasten kanssa kotona niin ole mutta jätä muut päättämään itse omat asiansa.

Vierailija
24/33 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Suomi pakottaa jo vastasynnyttäneen naisen töihin tasa-arvon nimissä. Perheiltä on viety pois aito mahdollisuus päättää lapsen hoidosta.

Lapsi on 9-10 kk kun perhevapaat loppuu, ei nainen ole silloin vastasynnyttänyt.

Ei vaan nyt nainenkin voi päättää itse omista asioistaan.

Sekö olisi mielestäsi perheillä aito mahdollisuus päättää lapsen hoidosta jos äidin eli naisen olisi pakko olla lapsen kanssa kotona? Eihån sellaista kukaan nainen halua.

Nykyään naisen työssäkäynti takaa lapsiperheiille paremman toimeentulon ja onnen.

Ei näytä ainakaan onnea takaavan. Onnen takaa riittävä aika perheen kanssa. 

Vierailija
25/33 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa teillä olla valtavat palkat kun kerran viikonloputkin teette töitä, ei kai kukaan niin tyhmä ole että ilmaiseksi tekee? Sitten vain palkkaatte kotiapulaisen ja ongelma ratkaistu. Hän kuskaa lapsia ja tekee ruoat ja siivoaa. 

Niin hyvä kysymys, miksi työskentelette viikonloputkin? Kai teillä on työaika ja ylityöt maksetaan?

Vierailija
26/33 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja olen skipannut omat vanhemmat täysin. Ei ole aikaa. Ruuat tilaan Woltilta. Ei käytetä julkista liikennettä vaan meillä on kaksi autoa, asutaan Helsingissä.

Oma elämä kannattaa tehdä niin miellyttäväksi kuin mahdollista. Siten jaksaa olla mukana työelämässä ja hoitaa omat lapset hyvin.

Vierailija
27/33 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa ettei kerkeä mitään vaikka lapsi on jo 25 ja omillaan. Tuntuu että silti loppuu tunnit kesken päivästä.

Vierailija
28/33 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa aupair.

Vierailija
29/33 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa ettei kerkeä mitään vaikka lapsi on jo 25 ja omillaan. Tuntuu että silti loppuu tunnit kesken päivästä.

Mun lapset on 21 ja 18 ja sama tunne.😂

Vierailija
30/33 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö

Vierailija
31/33 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ottakaa aupair.

hoitaako se lapsia ja seksielämää?

Vierailija
32/33 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan poika/mies ei ole tehnyt minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen.

T31

Vierailija
33/33 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tuo oikeasti jollekin yllätyksenä? Mulla ei ole lapsia mutta sen verran pystyn visualisoimaan mielessäni ettei tarvitse itse kokeilla tietääkseni mitä se lapsirumba on.  Eiköhän suurin osa ihmisistä pysty, mutta silti monet valitsevat sen rumban. Ei siinä voi kuin itseään syyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan