Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diabetes ja liiallisen laihtumisen välttely.

Vierailija
11.06.2023 |

Hei vaan kaikki. Nyt on sellainen tilanne että olen 2 tyypin diabeetikko ja pääsin lääkkeistä eroon helmikuussa. Olen ollut tietynlaisella vhh ruokavaliolla, joka on auttanut prosessissa. Minä olen nyt tavoitepainossa, jopa vähän alikin, mutta laihtumiseni vaan jatkuu. Jotkut tuttuni ovat huolissaan minusta ja luulevat että minulla on syömishäiriö, mutta olen yrittänyt selittää heille että minä ainoastaan haluan vahtia verensokereitani ja sen takia yritän olla syömättä liikaa hiilareita. Lenkkeilen joka päivä ja monesti myös jumppaan kotona että kuntoni pysyisi hyvänä.

Paasto sokerini ovat pysyneet alle 5, muutama aamu ollut vähän yli. 2 tuntia ruokailusta minulla monesti on 6 ja 7 välillä, vaikka perjantaina se oli 7.6 ja myönnän että osa syy taitaa olla siinä että söin kebun ranuilla, puolikkaan korvapuustin ja suklaapatukan joka on hyvin harvinaista että herkuttelen niin paljon. Haluan pitää itsestäni hyvää huolta, mutta koska minun pitää rajoittaa syömistäni niin paljon, olen huomannut että painoni jatkaa tippumista, joka on alkanut huolettaa minua. Miten ihmeessä voin pitää painoni tasaisena tai nostaa sitä terveellisellä tavalla, samalla kuin pidän verensokerini hyvällä mallilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi voida syödä normaalisti ja sokeristakin, se vaan vaatii kai insuliinin tai lääkkeen. Mutta kebab voi olla aika tuju, jos on suurikokoinen, siinä on vehnää. Painoasia taas hankala, jos pitäisi varoa kaikkea liikaa.

Vierailija
2/6 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitäisi voida syödä normaalisti ja sokeristakin, se vaan vaatii kai insuliinin tai lääkkeen. Mutta kebab voi olla aika tuju, jos on suurikokoinen, siinä on vehnää. Painoasia taas hankala, jos pitäisi varoa kaikkea liikaa.

Päästyäni lääkkeestä eroon niin sinun ideasi on palata siihen ja jopa insuliiniin? Insuliini pistoksia haluan välttää elämäni loppuun asti. Joo kebab taisi olla liikaa ja kadun että söin sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painoindeksisi on nyt? Kuten jo hyvin tiedät niin liika hiilihydraatti lihottaa mutta jos paino menee liian alas niin ehkä sun ois vaan lisättävä hiilarin määrää maltillisesti, ehkä pastan tai hapanjuurileivän muodossa alkuun?

Vierailija
4/6 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painoindeksisi on nyt? Kuten jo hyvin tiedät niin liika hiilihydraatti lihottaa mutta jos paino menee liian alas niin ehkä sun ois vaan lisättävä hiilarin määrää maltillisesti, ehkä pastan tai hapanjuurileivän muodossa alkuun?

Tällä hetkellä painoindeksini on 23,20, tiedän että se ei edes ole alipainon rajoilla, mutta itseäni huolestuttaa jos painoni vaan jatkaa laskuaan, sekään ei tietenkään ole tervettä. Täysjyvä pastaa syönkin pieniä määriä kastikkeiden kanssa. Leipää syön aamuisin vain yhden palan.

Vierailija
5/6 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat joka päivä alkaa tuon vhh-mainostamisen ja "diabetes parani" - jutut.

Vierailija
6/6 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat joka päivä alkaa tuon vhh-mainostamisen ja "diabetes parani" - jutut.

En oikeastaan mainosta vhh ruokavaliota, itse kokeilin ja se toimi minulla, mutta se ei toki tarkoita että se toimisi tai sopisi muilla, joten jos pysytään ihan asiassa eikä tehdä tästä keskustelusta vhh tappelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän