vuokranantaja otti 1000e takuuvuokran haltuun, koska en ollut pessyt parvekelasien alaosaa ulkopuolelta
Ne lasit eivät kääntyneet sisäpuolelle, joten olisi pitänyt kurkotella reunalla.
Kommentit (45)
Kaikille muistutuksena, jos vuokranantaja pidättää takuuvuokraa millätahansa perusteella, vuokralaisella on oikeus vaatia tositteet/todisteet, että rahat on käytetty tuohon tarkoitukseen. Ylimääräinen tulee maksaa takaisin.
Toki, kuten moni on jo sanonut, parvekelasien pesu ulkopuolelta ei kuulu vuokralaiselle jokatapauksessa, eli mitään ei saa pidättää.
Eli ihan tavallinen vuokranantaja. Jos ei olisi pitänyt rahoja tuosta syystä, olisi kyllä keksinyt jonkin muun syyn.
Ikkunan pesu on ihan eri asia kuin remontti korjaus tai loppusiivous elikkä tavarat ja pinnat . Tietysti ikkunat pestään kerran vuodessa mutta ei pesettäminen maksa kuin 40-150 € 1-2 tuntia.
Rikosilmoitus samantien vuokranantajasta. Älä yhtään mieti tai kerjää. Osa noista on ihan rikollisia vuokralaisia kohtaan.
Yhteys kuluttajaneuvontaan. Riitauta asia, ei tuo ole oikein.
Minulta otettiin myös yli tonni ja vieläpä ASO-maksusta ja keksityillä asioilla. Ei näihin pidä suostua. Sain lopulta rahani takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan tavallinen vuokranantaja. Jos ei olisi pitänyt rahoja tuosta syystä, olisi kyllä keksinyt jonkin muun syyn.
Vuokranantajista osa on ihan rikollisia, tekevät tätä sarjassa kaikille. Rikosilmoitus vaan kehiin samantien, ei nämä usko muuta kuin poliisia.
Vierailija kirjoitti:
Yhteys kuluttajaneuvontaan. Riitauta asia, ei tuo ole oikein.
Minulta otettiin myös yli tonni ja vieläpä ASO-maksusta ja keksityillä asioilla. Ei näihin pidä suostua. Sain lopulta rahani takaisin.
Aina kun on vilpillist toimintaa ottaa vaikka se poliisia ja rikosilmoitus avuksi. Näitä epärehellisiä ihmisiä on olemassa ja heiltä ei voi elämänsä aikana välttyä.
Tälläinen vaatimus kuuluu täysin vuokranantajan käsikirjaan😁. Itse vaadin aina jostakin syystä takuuvuokraa itselleni. Noin viidesosa ihmisistä tyytyy tähän. Loput valittavat ja muutaman viestin/puhelun jälkeen "suostun" palauttamaan puolet takuuvuokrasta. Tähän tyytyy jo suurin osa, noin 90% kaikista vuokralaisista. Loput 10% jankkaavat ja uhkaavat oikeustoimilla ja lopulta palautan heille koko takuuvuokran🙂
Älkää vuokratko yksityisiltä "vuokraisänniltä" . Piste.
Vuokratkaa isoilta laadukkailta ja turvallisilta vuokrayhtiöiltä kuten SATO, LähiTapiola, jne.. jotka antavat myös kunnon etuja asukkailleen.
Vierailija kirjoitti:
Takuuvuokra 1000 euroa. Yleensä takuuvuokra on 2 kuukauden vuokra.
Porvoossa on edullista.
Takuuvuokra on se mitä sovitaan. Voi olla vähemmänkin kuin kuukauden vuokra. Myös muualla kuin porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen vaatimus kuuluu täysin vuokranantajan käsikirjaan😁. Itse vaadin aina jostakin syystä takuuvuokraa itselleni. Noin viidesosa ihmisistä tyytyy tähän. Loput valittavat ja muutaman viestin/puhelun jälkeen "suostun" palauttamaan puolet takuuvuokrasta. Tähän tyytyy jo suurin osa, noin 90% kaikista vuokralaisista. Loput 10% jankkaavat ja uhkaavat oikeustoimilla ja lopulta palautan heille koko takuuvuokran🙂
Vian ei tartte olla iso kun se on korvien välissä.
Yksittäisten vuokraisäntien yleisin temppu:
"Jätä vain avaimet pöydälle lähtiessäsi." Sitten lasku perään tai vuokravakuuden pidätys kun "parketissa/tapetissa naarmu".
Kun muutat pois----> Vuokraisännän kanssa sovittava yhteinen lopputarkastus ennen avainten luovuttamista. Lopputarkastuslista läydän läpi rasti ruutuun periaatteella. molemmille allekirjoitettu ja päivätty kopio hyväksytystä listasta, sitten luovutetaan avaimet siinä yhteydessä. jotkut yrittävät venkoilla tyyliin "en ehdi tai pääse lopputarkastukseen, tiputa vain avaimet postiluukusta. Älä suostu. Koska ehtivät sitten kuitenkin evätä vuokratakuusi jolain tekosyyllä.
Kerran tehty itselle nuorena näin, viimeinen kerta, sen jälkeen opin .
Valmiiita Loppusiivous-listoja voi tulostaa netistä.
Kun muutata sisään ota kuva asunnosta. Vie muutaman sekunnin, mutta on sinun turvasi mahdollisissa epäselvissä tulkinnoissa.
Mikäli mahdollista vuokraa sunto vai laadukkailta vuokrayhtiöiltä, älä epämääräisiltä yksityishenkilöiltä tai vuokraisänniltä joita et tunne.
Vierailija kirjoitti:
No olisit pessyt. Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?
Voi veloittaa vain jotain 100 euroa. Mene kaupungin voudin luo ja pyydä et hoitaa palautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Takuuvuokra 1000 euroa. Yleensä takuuvuokra on 2 kuukauden vuokra.
Porvoossa on edullista.
Jos yhden kuukauden vuokra on 500 euroa niin silloinhan tuo on juuri kahden kuukauden?
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen vaatimus kuuluu täysin vuokranantajan käsikirjaan😁. Itse vaadin aina jostakin syystä takuuvuokraa itselleni. Noin viidesosa ihmisistä tyytyy tähän. Loput valittavat ja muutaman viestin/puhelun jälkeen "suostun" palauttamaan puolet takuuvuokrasta. Tähän tyytyy jo suurin osa, noin 90% kaikista vuokralaisista. Loput 10% jankkaavat ja uhkaavat oikeustoimilla ja lopulta palautan heille koko takuuvuokran🙂
Toi on petos. Poliisi hoitaa myös palautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen vaatimus kuuluu täysin vuokranantajan käsikirjaan😁. Itse vaadin aina jostakin syystä takuuvuokraa itselleni. Noin viidesosa ihmisistä tyytyy tähän. Loput valittavat ja muutaman viestin/puhelun jälkeen "suostun" palauttamaan puolet takuuvuokrasta. Tähän tyytyy jo suurin osa, noin 90% kaikista vuokralaisista. Loput 10% jankkaavat ja uhkaavat oikeustoimilla ja lopulta palautan heille koko takuuvuokran🙂
Meiltä oli vuokra-isäntä imenyt vuokratakuutililtä rahat. Paljastui kun mentiin pankkiin että mitä ihmettä: tili tyhjä. Meillä vuokrasopimus missä luovutettu takuusumma ja tilinumero sekä se, mihin mennessä vuokrasuhteen päättymisestä summa tulee palauttaa!
Lopulta kun uhattiin jo virkavallalla niin kävi käteisenä palauttamassa meidän vuokratakuun.
Vuokratakuutili on kätevä koska sen tarkoitus on kasvaa korkoa pitkäaikaisessa vuokra-suhteessa. Olettaen että "viuokra-isäntä" ei mene putsaamaan sitä.
Oli muuten vimppa kerta vuokrata asunto yksityishenkilöltä.
Sama vika, ettei lasit toimi. Pitää pestä ne siinä asennossa kuin ne paikallaan ovat. Laitan lasien välisen raon vain isommaksi niin, että saan ulkopuolelta pestyä sen lasin välineillä. Ensin pesen puolet siitä ulkolasipinnasta ylhäältä alas ja sitten vaihdan lasin toiselle puolen ja pesen sen toisen puolen ylhäältä alas. Varrellinen pesin ja lasta mahtuu sinne kaiteen ja lasin väliin juuri ja juuri. Viimeistellä voi pyyhkeellä.
Parvekkeen lasikaiteiden ulkopuoli kuuluu taloyhtiön hoidettavaksi. Jotkut pesettävät ne vuosittain ja sitten on taloyhtiöni kaltaisia, jossa ei kertaakaan kuuden vuoden asumiseni aikana ole niitä pesty.
Vuokranantajasi ei voi pidättää rahojasi sinulle kuulumattomista asioista.
P.S. tiedän tämän, koska pesen noita ammatikseni.