Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vältteleekö muiden anopit näkemisiä?

Vierailija
11.06.2023 |

Meillä anopista tullut ihan kummallinen. Ei enää halua tavata oma-aloitteisesti. Ei tule käymään edes kutsuttaessa. Epäilen jo, eikö hän pidä meidän lapsista vai missä on vika.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oma anoppi alkais yhtäkkiä käyttäytymää oudosti nii kysyisin

Ei se asia hoidu kysymällä randomeilta vauva palstalla

Vierailija
42/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kiinnosta anoppia yhtään, mutta aina kun se haluaa jotain, se on yhtäkkiä kimpussa.

Todella läpinäkyvää eikä reppana edes tajua että tajuan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välttelin ihan tarkoituksella miniäkandidaattia. En ihan tykännyt tytöstä mutta en viitsinyt sitä suoraankaan sanoa, tietenkään.

Vierailija
44/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee, niin maailman vaikein ihmissuhde on anoppien ja miniöiden välillä. Yksikään ei osaa toimia ja käyttäytyä toisen toiveiden mukaisesti. Ei ole hyvä käydä, eikä ole hyvä olla käymättä. Ei ole hyvä antaa, eikä olla antamatta. Olisiko paras kieltää lailla isovanhempia vierailemasta lastensa kodeissa ja ainoastaan oma lapsi saisi käyttää lapsiaan mummolassa/vaarilassa. Kukaan ei puhuisi, eikä kertoisi "ulkovanhemmalle", mitä vierailulla on puhuttu, tehty, syöty tai juotu. Lastenhoitoapu lomien, sairauksien jne, aikana ostettaisiin palveluntarjoajilta.

Vierailija
45/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun on taas vaikeaa. Tosin aloittaja vaikutti oikeasti olevan pahoillaan kun anoppi etääntyi. Ehkä ystävällisesti voisit kysyä?

Muilla on taas ihan omituiset ja ikävät anopit. Luultavasti ja onneksi kuitenkin apet ovat mukavia ja hienoja ihmisiä, heistä ei pahaa sanaa. Kuinkahan appi pärjää sen kauhuanopin kanssa?

Jospa miniät miettisivät sitä että anoppikin on ihminen kuten sinäkin, miniä, ja oletko itse täysi kymppi joka asiassa. Näiden kannanottojen perusteella et ole. Minulla oli ihana anoppi, ei virheetön. Minäkin olen jotakuinkin mukava anoppi miniöiden mielestä virheineni kaikkineni. Pidän molemmista miniöistä virheineen kaikkineen. Olen jo eläkkeellä enkä virheetöntä ihmistä ole tavannut koskaan.

Vierailija
46/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oli ihana tavata äsken eräs tuttu mummeli. Hän puhui niin lämpimästi lapsenlapsistaan. Sanoi, että aina voivat tuoda hoitoon ja haluaa viettää aikaa. Olisipa oma anoppi edes sellainen, joka haluaa tulla meille juomaan kahvia. Vaan ei :(

Vierailija
47/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee, niin maailman vaikein ihmissuhde on anoppien ja miniöiden välillä. Yksikään ei osaa toimia ja käyttäytyä toisen toiveiden mukaisesti. Ei ole hyvä käydä, eikä ole hyvä olla käymättä. Ei ole hyvä antaa, eikä olla antamatta. Olisiko paras kieltää lailla isovanhempia vierailemasta lastensa kodeissa ja ainoastaan oma lapsi saisi käyttää lapsiaan mummolassa/vaarilassa. Kukaan ei puhuisi, eikä kertoisi "ulkovanhemmalle", mitä vierailulla on puhuttu, tehty, syöty tai juotu. Lastenhoitoapu lomien, sairauksien jne, aikana ostettaisiin palveluntarjoajilta.

Tai sitten se anoppi voisi käyttäytyä miniää kohtaan alusta lähtien normaalien käytöstapojen mukaan.

Vierailija
48/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä tiedän miksi anoppi etääntyi. Siksi kun tuli lisää lapsia. Uutisen kuultua sanoi "apua, montako niitä vielä tulee"...

Paljasti tuossa todellisen luonteensa. Kuopukseemme hänellä ei ole minkäänlaista suhdetta. Ja sen huomaa. Juhlissa toki hän puhuu asian hänen edukseen. Kuulemma meidän perhe sairastaa niin paljon , että hän ei voi käydä meillä.

Vierailija
49/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se anoppi voisi käyttäytyä miniää kohtaan alusta lähtien normaalien käytöstapojen mukaan.

Näin juuri. Mä en yhtään ihmettele tulehtuneita välejä anoppiini. On yrittänyt puuttua niin paljon meidän asioihin, että jossain kohtaa oli pakko sanoa. Tulosti meille jotain STM ohjeita monta sivua , että lukekaa tästä. Paljasjalkakengistä alkaen. Nyt kun muistelen kaikkea tätä niin voi hyvänen aika... Lisäksi kun hoisi vauvaa, antoi aina liikaa maitoa, ja vauvan vatsa kipeä. Jos sanoin, että ollaan Max tunti poissa ja jos on pakko antaa maitoa niin anna vain tuo 100ml se riittää. Oli saattanut juottaa tuossa ajassa kolminkertaisen määrän. Vaikka olisin imettänyt ennen kun häivyttiin niin se lämmitti jo tuttipulloon uutta. Vauvalla ei voinut olla muita tarpeita kuin nälkä. Arvosteli, että mun rinnoista ei tule maitoa muka ym.

Vierailija
50/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Mä en yhtään ihmettele tulehtuneita välejä anoppiini. On yrittänyt puuttua niin paljon meidän asioihin, että jossain kohtaa oli pakko sanoa. Tulosti meille jotain STM ohjeita monta sivua , että lukekaa tästä. Paljasjalkakengistä alkaen. Nyt kun muistelen kaikkea tätä niin voi hyvänen aika... Lisäksi kun hoisi vauvaa, antoi aina liikaa maitoa, ja vauvan vatsa kipeä. Jos sanoin, että ollaan Max tunti poissa ja jos on pakko antaa maitoa niin anna vain tuo 100ml se riittää. Oli saattanut juottaa tuossa ajassa kolminkertaisen määrän. Vaikka olisin imettänyt ennen kun häivyttiin niin se lämmitti jo tuttipulloon uutta. Vauvalla ei voinut olla muita tarpeita kuin nälkä. Arvosteli, että mun rinnoista ei tule maitoa muka ym.

Mun anoppini oli alussa, siis vuosia, ihan järkyttävän hirveä. Töykeä, töksäytteli ja arvosteli ja nälvi jatkuvasti, tuli kutsumatta kylään, penkoi paikat ja nälvi vähän lisää. Mikään ei riittänyt eikä kelvannut, paitsi toki silti yritti hyväksikäyttää.

Kyllä se vei kaiken pohjan läheisiltä väleiltä. Varsinkaan kun ei koskaan ottanut vastuuta teoistaan, vaan sössötti vain, miten kaikki muka johtui vaihdevuosista vaan. Sori siitä.

Vierailija
51/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun on taas vaikeaa. Tosin aloittaja vaikutti oikeasti olevan pahoillaan kun anoppi etääntyi. Ehkä ystävällisesti voisit kysyä?

Muilla on taas ihan omituiset ja ikävät anopit. Luultavasti ja onneksi kuitenkin apet ovat mukavia ja hienoja ihmisiä, heistä ei pahaa sanaa. Kuinkahan appi pärjää sen kauhuanopin kanssa?

Jospa miniät miettisivät sitä että anoppikin on ihminen kuten sinäkin, miniä, ja oletko itse täysi kymppi joka asiassa. Näiden kannanottojen perusteella et ole. Minulla oli ihana anoppi, ei virheetön. Minäkin olen jotakuinkin mukava anoppi miniöiden mielestä virheineni kaikkineni. Pidän molemmista miniöistä virheineen kaikkineen. Olen jo eläkkeellä enkä virheetöntä ihmistä ole tavannut koskaan.

Olen ap. Ja kyllä, olen oikeasti pahoillani siitä, että anoppi on etääntynyt. Selkeästi jokin on. Sen vain aistii. Mutta tuntuu vähän kurjalta itse ottaa puheeksi. Jotenkin omalle äidille vain olisi niin paljon helpompaa sanoa.

Vierailija
52/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppini oli alussa, siis vuosia, ihan järkyttävän hirveä. Töykeä, töksäytteli ja arvosteli ja nälvi jatkuvasti, tuli kutsumatta kylään, penkoi paikat ja nälvi vähän lisää. Mikään ei riittänyt eikä kelvannut, paitsi toki silti yritti hyväksikäyttää.

Kyllä se vei kaiken pohjan läheisiltä väleiltä. Varsinkaan kun ei koskaan ottanut vastuuta teoistaan, vaan sössötti vain, miten kaikki muka johtui vaihdevuosista vaan. Sori siitä.

Ihan kamalaa käytöstä. Ymmärrän tilanteessa hyvin , että välit viilentyneet. Se on kurjaa kun usein väitetää, ettei tällaista voisi olla. Mutta olen lähipiirissä todennut, että anoppeja on kahta lajia sekä myös miniöitä.

Mäkään en ehtinyt sivota alkuun esikoisen kanssa, niin anoppi tuli lupaa kysymättä omien imurien ja siivoustavaroiden kanssa meille. Otin sen loukkauksena, koska hän tuhisi, että vessat pitää kuurata ym. Ja tuli kysymättä.

Jos asia olisi esitetty niin, että hei voisin tulla auttamaan ja siivota, sopiiko, olisi ollut ihanaa. Mutta loukkaannuin kun ilman lupaa ja vielä pieni vauva ja hormonit sekaisin

Vierailija
53/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse välttelen anoppia. Useamman vuoden seurasin manipulaatiota ja hänen pahan olonsa purkautumista omiin lapsiinsa. Mitta vain täyttyi, enkä ole ollut pidempään aikaan hänen kanssaan yhteydessä. En edes lue hänen lähettämiään viestejä enää.

Samantyyppinen anoppi mullakin. Puhuu aina vain pahaa kaikista. Joten tiedän, että puhuu minustakin. Monet kerrat laverrellut mun hlökohtaisia asioita miehen siskolle eli tyttärelleen . Kyllä anoppi tässä joskus aina kävi, mutta kun hän puhui täällä ollessa vain tyttären perheen asioista ja lapsista niin meni maku.

Miksi anopille pitää kertoa henkilökohtaisia asioita? Vai löysikö hän sinun anustappikokoelmasi ja pesi sen yhdessä legojen kanssa?

No ei nyt ihan tuollaisia. Mutta esimerkiksi olimme selkeästi ilmoittaneet, että kerromme vain omille vanhemmillemme siitä, että meille on tulossa vauva. Asiasta kerromme rv 6 kummankin äidille ja korostimme asian arkuutta hedelmöitys hoitojen vuoksi. Miehen sisko oli raskaana pidemmällä ja hän alkoi suorastaan hiillostamaan, että saako hän meidän vanhan turvakaukalon. Anoppi oli kertonut hänelle meidän vauva uutisista, koska "pitihän heidän tietää, että eivät saa meidän turvakaukalon" .

Miten sulle on suomen kirjoittaminen noin vaikeaa? "etteivät saa meidän turvakaukalon" huhhuh

Vierailija
54/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse välttelen anoppia. Useamman vuoden seurasin manipulaatiota ja hänen pahan olonsa purkautumista omiin lapsiinsa. Mitta vain täyttyi, enkä ole ollut pidempään aikaan hänen kanssaan yhteydessä. En edes lue hänen lähettämiään viestejä enää.

Samantyyppinen anoppi mullakin. Puhuu aina vain pahaa kaikista. Joten tiedän, että puhuu minustakin. Monet kerrat laverrellut mun hlökohtaisia asioita miehen siskolle eli tyttärelleen . Kyllä anoppi tässä joskus aina kävi, mutta kun hän puhui täällä ollessa vain tyttären perheen asioista ja lapsista niin meni maku.

Miksi anopille pitää kertoa henkilökohtaisia asioita? Vai löysikö hän sinun anustappikokoelmasi ja pesi sen yhdessä legojen kanssa?

No ei nyt ihan tuollaisia. Mutta esimerkiksi olimme selkeästi ilmoittaneet, että kerromme vain omille vanhemmillemme siitä, että meille on tulossa vauva. Asiasta kerromme rv 6 kummankin äidille ja korostimme asian arkuutta hedelmöitys hoitojen vuoksi. Miehen sisko oli raskaana pidemmällä ja hän alkoi suorastaan hiillostamaan, että saako hän meidän vanhan turvakaukalon. Anoppi oli kertonut hänelle meidän vauva uutisista, koska "pitihän heidän tietää, että eivät saa meidän turvakaukalon" .

Miten sulle on suomen kirjoittaminen noin vaikeaa? "etteivät saa meidän turvakaukalon" huhhuh

Voi hyvänen aika. Pahoittelut, kun on tämä ennakoiva tekstinsyöttö käytössä. Mutta tosiaankin, anoppi oli muka oikeutettu kertomaan meidän vauvauutisen tyttärelleen, koska heidän piti saada tietää, että meidän turvakaukalo ei jouda heille.

Pahoitin edelleen kyllä mieleni enemmän anopin juoruilusta , kuin sun viestistä.

Hedelmöityshoidot on ollut henkisesti raskaita ja epävarmoja. En olisi siihen kaivannut vielä jotain lavertelemaan meidän asioita ulkopuolisille, kun luottamuksella kerrottu.

Vierailija
55/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä taitaa kirjoittaa katkera anoppi vastalausetta.

Vierailija
56/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret on usein nyrpeitä ja vaativia, anoppi ei ole kuitenkaan äiti. Katsotaanpa sitten, kun omat lapset avioituvat ja saavat vauvoja, että miten vaativia ovat ja miten vaatimuksiin suhtaudutaan.

Vierailija
57/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma anoppi on sellainen turhan lupailija. Aina soitellaan kyllä ja hän keksii "tässä juuri ajattelinkin, mentäisiinkö paikkaan x" sitten kun ehdotamme tätä paikkaan x menoa niin aina on muuta, eikä hän tee asialle mitään. Surullista lasten kannalta.

Vierailija
58/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin meidän esikoista, anoppi oli paljon tekemisissä meidän kanssa. Vielä kun lapsi syntyi niin silloin myös. Lapsia tuli meille lisää ja anopille myös lisää lapsenlapsia tyttärensä kautta. Anopin kunto huonontunut ja jotenkin etääntyy enemmän ja enemmän meistä. Haluaisin niin antaa sen kaiken avun hänelle, jota me saimme aikanaan. Ei oikein ota apuja vastaan. Eikä liiemmin halua nähdä. Usein mietin, onko masentunut?

Vierailija
59/67 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi vs miniä. Joko se on helppoa tai todella vaikeaa

Vierailija
60/67 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi vs miniä. Joko se on helppoa tai todella vaikeaa

Ja aina se on se anoppi, jonka pitäisi olla vanhempi ja viisaampi, mutta todellisuudessa usein se anoppi on uhmaikäinen taapero siellä lastensa perheissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän