Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vältteleekö muiden anopit näkemisiä?

Vierailija
11.06.2023 |

Meillä anopista tullut ihan kummallinen. Ei enää halua tavata oma-aloitteisesti. Ei tule käymään edes kutsuttaessa. Epäilen jo, eikö hän pidä meidän lapsista vai missä on vika.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot saa päättää keiden kanssa aikaa viettää. Onko välit omaan poikaan millaiset?

Vierailija
22/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoo äidilleen joka viikko, että tuu käymään kun ehdit. Ei koskaan ehdi. Sitten kun soitellaan niin ei ole mitään kummallista tehnyt. Olen päätynyt lopputulemaan, että häntä hiertää jokin, mutta ei sano mistä kiikastaa ja kokee paremmaksi vältellä meitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me ollaan jossain reissussa, niin anoppi ei yhtään kysele milloin tullaan takas, tarviiko jotain kotiin hankkia ennen kun tullaan. Ei edes lapsia tule katsomaan reissun jälkeen jos oltu viikkoja poissa.

Sitten kun tyttärensä tulee matkalta niin heti toimii mummopalvelu kysymättä. Mummo ostaa jääkaappiin ruokaa, lapsille tuliaisia ja puhuu kuinka "olikin jo murusia ikävä" ja pakko päästä heti kylään.

Vierailija
24/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi on kyllä yhteydessä silloin kun tarvitsee jotain. Ei ole toiminut oikein toisin päin.

Vierailija
25/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan meillä ainakin lapset kiinnosti silloin, kun anopin tyttärellä ei ollut vielä lapsia. Mutta sitten kun hänen tytär niitä sai niin meidän lapset jäi vähemmälle. Onneksi on muitakin läheisiä aikuisia. Anoppia en kaipaa. Puuttui aina liikaa kaikkeen, loukkaantui helposti.

Työkaverilta kävi ihan samalla tavalla. Todella pask#maista, mutta vakka kantensa valitsee. Muistakaa tämä, kun anoppi aikanaan tarvitsee apua! Muista sitten sanoa, että anoppi pyytäköön tytärtään 😏.

No eikä se nyt ole luonnollista että kun lastenlasten määrä kasvaa, aika/lapsi vähenee? Kun anopin aika ei lisäänny ja voimat ajan kuluessa hupenee...

Vierailija
26/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä, joka ei vie lapsia enää anopin luokse kirjoitti:

Samanlaista meilläkin. Ei käy anoppi kylässä, mutta anopin luokse pitäisi viedä lapset. Siinä samalla minun pitäisi siivota siellä. LUIT OIKEIN!

Tämä ylläoleva on minun kommentti. En vie lapsia anopille, mutta anoppi käy katsomassa tyttärensä lasta kaksi kertaa viikossa. Selvyyden vuoksi asumme samassa kaupungissa, mutta eri kaupunginosassa.

Vierailija
27/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi on kyllä yhteydessä silloin kun tarvitsee jotain. Ei ole toiminut oikein toisin päin.

TÄMÄ!

Aivan kuin minun kirjoittamani!

Vierailija
28/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos me ollaan jossain reissussa, niin anoppi ei yhtään kysele milloin tullaan takas, tarviiko jotain kotiin hankkia ennen kun tullaan. Ei edes lapsia tule katsomaan reissun jälkeen jos oltu viikkoja poissa.

Sitten kun tyttärensä tulee matkalta niin heti toimii mummopalvelu kysymättä. Mummo ostaa jääkaappiin ruokaa, lapsille tuliaisia ja puhuu kuinka "olikin jo murusia ikävä" ja pakko päästä heti kylään.

Tuntuu pahalta lastesi puolesta 😔

Vierailija
29/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän mummojen miehet ovat päässeet jo synnytykseen mukaan, osaavat vaihtaa vaipat ja hoitaa lapsia, käyttäneet lapset neuvolassa ja osallustuneet koulun vanhempai -iltoihin. Ovatpa olleet koti-isänä pitempään ja useammin kuin tämän päivän isät, ainanin tilastojen valossa.

Tänän päivän mummot ovat lopen kyllästyneitä monen nykynaisen perheen tasa-arvon polkemiseen, kun teidän lapsien hoitamiseen kelpaa joko äiti itse tai mummot. Ja myös ne haukkut ja arvostelut osoitetaan aina mummoilla, ei papoille.

Missä on lapsen isät ja isoisät, lapsen mieskummit, enot ja sedät, kun lastenhoito ja taloustöiden auttaminen jää aina mummojen harteille ja heitä haikallaan apuun, vaikka haluaisi elää omaa elämää ja hoitaa terveyttää.

Etäisyyden ottaminen on minusta hyvä ratkaisu ja salaliitto käynnissä meillä mummoilla eri piireissä ja katsotaan miten pitkälle voidaan mennä, kun joillekin nykynaiselle lapsensa hoitajaksi kelpaa lapsen mummot, eikä isä tai isoisä.

Vierailija
30/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummojen syytähän se on, kun ei jaksa selkä vääränä kantaa jääkaappiin täydennystä, kun miniä ja tytär palaa lomalta ja oma jääkaappikin huutaa täydennystä. Kyllä on paha mummo.

Ja jos ottaa vain kaksi kertaa viikossa mimiän ja tyttären lapsilauman hoitoonsa ja jos mummolla kolme lasta ja ,jokaisella 2-3 lasta pieni päiväkoti on pystyssä eli 6-9 lasta, jotka huutavat ruokaa ja syliä.

Ja mummon mies sohvalla valittaa vaivojaan ja kolotuksiaan ja kaipaisi mummon huomiota.

Milloin mummo elää omaa elämäänsa?

Kyllä suomalaisen mummon elämä on työntäyteinen ja raskas, siinä oma elämä jää elämättä, ennen kun kuolo korjaa.

Vierailija
31/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnellisessa asemassa👍. Turhan monella anoppi on se joka määrää.

Vierailija
32/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Minusta myös. Lisäksi mummo anoppi ostelee tyttärensä lapsille vaatteita ja niitä tietty esitellään aina ja kerrotaan kuka ostaa... Lasten serkut siis alkaneet myös esittelemään. Kerran sanoin anopille, että voi kun meidänkin lapset tykkäisi sellaisista vaatteista mitä olit hankkinut. Meni vaikeaksi.

Vierailija
33/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän mummojen miehet ovat päässeet jo synnytykseen mukaan, osaavat vaihtaa vaipat ja hoitaa lapsia, käyttäneet lapset neuvolassa ja osallustuneet koulun vanhempai -iltoihin. Ovatpa olleet koti-isänä pitempään ja useammin kuin tämän päivän isät, ainanin tilastojen valossa.

Tänän päivän mummot ovat lopen kyllästyneitä monen nykynaisen perheen tasa-arvon polkemiseen, kun teidän lapsien hoitamiseen kelpaa joko äiti itse tai mummot. Ja myös ne haukkut ja arvostelut osoitetaan aina mummoilla, ei papoille.

Missä on lapsen isät ja isoisät, lapsen mieskummit, enot ja sedät, kun lastenhoito ja taloustöiden auttaminen jää aina mummojen harteille ja heitä haikallaan apuun, vaikka haluaisi elää omaa elämää ja hoitaa terveyttää.

Etäisyyden ottaminen on minusta hyvä ratkaisu ja salaliitto käynnissä meillä mummoilla eri piireissä ja katsotaan miten pitkälle voidaan mennä, kun joillekin nykynaiselle lapsensa hoitajaksi kelpaa lapsen mummot, eikä isä tai isoisä.

Mulla kelpaa todellakin isoisä. Ihanaa kun haluaa viettää aikaa lasteni kanssa. Ihan oma-aloitteisesti.

Toisin kuin anoppi, joka ei halua viettää oma-aloitteisesti eikä kysytysti. tyttären lapset on alvariinsa hoidossa , lisäksi kesän päiväkotipäivystys ajat hoitaa tyttärensä lapsia.

Kerran muuten kun oli nämä päiväkotien lakot niin anoppi vain ilmoitti mulle kahvipöydässä, että hänhän on tietysti menossa sitten tyttärensä lapsia silloin hoitamaan.

Nyt kun mietin kaikkea tätä, tuun tosi surulliseksi.

Vierailija
34/67 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnellisessa asemassa👍. Turhan monella anoppi on se joka määrää.

Kai sillä meni hermo.

Vierailija
35/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä, joka ei vie lapsia anopin luokse kirjoitti:

Samanlaista meilläkin. Ei käy anoppi kylässä, mutta anopin luokse pitäisi viedä lapset. Siinä samalla minun pitäisi siivota siellä. LUIT OIKEIN!

Tämä ylläoleva on minun kommentti. En vie lapsia anopille, mutta anoppi käy katsomassa tyttärensä lasta kaksi kertaa viikossa. Selvyyden vuoksi asumme samassa kaupungissa, mutta eri kaupunginosassa.

Millaiset välit teillä oli jo ennen lapsien syntymää? Aikuiset luovat isovanhempi-lapsisuhteet millainen se on ja millainen siitä tulee. Suhde muodostuu heti lapsen synnyttyä, jopa äidin raskausaikana.

Jos aikuisten kemiat eivät kohtaat ja on paljon näkemyseroja, silloin missään ihmissuhteissa ei oikein viihdytä keskenään.

Minulla kaksi poikaa ja miniää. Toisen kanssa isovanhempina ollaan hyvin läheisiä ja miniä on kuin oma tytär ja he ottivat meidät mukaan jo raskausaikana ja nähtiin lapsenlapsi tunti synnytyksen jälkeen ja nyytti ojennettiin meidän syliin. Ja muutenkin pidetään yhteyttä.

Toisen poikani perheessä pidetään "etäisyyttä" ja poikani pitää yksin yhteyttä, joskus lapsensa kanssa ja minäni toiveesta, lapsenlapseni sain nähdä ensimmäisen kerran ristiäisissä ja jos hoidamme lasta, "lupa" kysytään kaikkeen ja koko ajan saa silti olla varuillaan, tehtiikö oikein.

Ei tarvitse miettiä, kumman kanssa läheisemmät välit ja se heijastuu myös lapsenlapsiin. Toisen poikani perheessä ollaan kuin "kotonamme" ja toisen poikani luona vieraita.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
36/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset välit teillä oli jo ennen lapsien syntymää? Aikuiset luovat isovanhempi-lapsisuhteet millainen se on ja millainen siitä tulee. Suhde muodostuu heti lapsen synnyttyä, jopa äidin raskausaikana.

Jos aikuisten kemiat eivät kohtaat ja on paljon näkemyseroja, silloin missään ihmissuhteissa ei oikein viihdytä keskenään.

Minulla kaksi poikaa ja miniää. Toisen kanssa isovanhempina ollaan hyvin läheisiä ja miniä on kuin oma tytär ja he ottivat meidät mukaan jo raskausaikana ja nähtiin lapsenlapsi tunti synnytyksen jälkeen ja nyytti ojennettiin meidän syliin. Ja muutenkin pidetään yhteyttä.

Toisen poikani perheessä pidetään "etäisyyttä" ja poikani pitää yksin yhteyttä, joskus lapsensa kanssa ja minäni toiveesta, lapsenlapseni sain nähdä ensimmäisen kerran ristiäisissä ja jos hoidamme lasta, "lupa" kysytään kaikkeen ja koko ajan saa silti olla varuillaan, tehtiikö oikein.

Ei tarvitse miettiä, kumman kanssa läheisemmät välit ja se heijastuu myös lapsenlapsiin. Toisen poikani perheessä ollaan kuin "kotonamme" ja toisen poikani luona vieraita.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

No ei tämäkään aina ihan näin mene. Mulla oli tosi lämmin suhde anoppiini jo raskausaikana. Oli paljon meidän kanssa tekemisissä myös kun lapsenlapsi syntyi hänelle. Mutta kun se oma tytär sai ne lapset, meidän jäi ihan sivuun. Ihan turha väittää, että suhde pysyisi sellaisena ja tällaisena miten on raskaana jo oltu tekemisissä. Se on sitä toiveajattelua.

Vierailija
37/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille kans soitetaan silloin kun pitää joku lamppu saada vaihdettua tai uusi mikro hakea kaupasta. Muuten ei sitten kuulukaan

Vierailija
38/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä jatkunut ehkä vuoden

Itse en tapaa anoppia ja jos törmätään en puhu mitään yksityisiä asioita. Sillä anoppi on hirveä juorukello.

Vierailija
39/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppisi on lukenut Vauva- palstaa ja tajunnut sieltä kuinka miniät vihaavat anoppejaan.

Ymmärtää, ettei milloinkaan ole hyvä miniän mielestä, joko rakastaa lapsia liikaa tai ei sitten pidä heistä, niinkuin sinäkin jo epäilet. Haluaa nyt pitää etäisyyttä teihin. Valitettavasti taidat joutua hoitamaan penskasi itse.

Anopina nimen omaan olen kireinen ollut 13 vuotta jo. Kiire kihlanut ajan niin ei tule turhaa sanomista ja selän takana pukotusta varsinkin kun enää ei puolisoa tukena. Hyvä tämä sivusto juuri siksi kun näkee livenä kuloinkin Mitä Kamalista anopeitsa,mummoista ja nimen omaan aikuisten tyttärien äidestä kirjotetaan,kun eivät itse ota vastuuta mistään ei omasta ydin perhestään..Syy aina äidin..Joten hyvä pitää kunnon haju rako ja tavata vain pakoliset juhlat.Hymy suin Mutta ihan hiljaa,kuin olisi vähä älynen tai mykkä t:Mutsi !

Vierailija
40/67 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdetään hiuksia halkomaan ja hakemaan tasapuolisuutta, niin eikö se ole ok. jos anoppisi antaa enemmän aikaa ja huomiota tyttärensä lapsille, jos ovat myöhemmin syntyneet, kuin teidän lapset? Saivathan lapsesi jakamattoman huomion, ennen tyttären lapsien syntymää esim 2v asti.

Minulla kolme sisarusta ja olen iltatähti. Meillä vanhemmat ovat antaneet veljeni lapsille eniten aikaa ja huomiota, kun heidän lapsensa oli vuosia ainoat lapsenlapset, sitten syntyi siskoni lapset, jotka saivat nauttia isovanhemmista vain parin vuoden, kun isovanhemmille tuli ikää lisää ja voimat väheni ja myös lapsenlapsien määrä tuplaantui.

Ja oma lapseni on jäänyt kaikista vähimmälle, kun siinä vaiheessa vanhempani oli jo hyvin iäkkäitä ja käytiin vain lapsien kanssa heitä kotona ja hoivakodissa katsomassa heitä.

Ja minusta se on ihan luonnollista, myös isovanhemmat vanhenevat ja voimat vähenevät ja mitä useampi lapsenlapsi, huomion joutuu jakamaan. Ja nallekarkit harvoin elämässä menevät tasan. Ja se on hyväksyttävä, ilman katkeruutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi