Suomalaiset ruokakaupat jotka edelleen myy Marabou suklaata ja muita Mondelezin boikottiin
Kun asiakkaat äänestävät jaloillaan se on kaupoille selvä merkki että he eivät halua Mondelezin valmistamia tuotteita kauppoihinsa. Jatkossa ruoka kannattaa ostaa sellaisesta ruokakaupasta joka ei myy Marabou suklaata tai muita Mondelezin valmistamia tuotteita kuten Milka, Toblerone, Philadelphia, Belvita, Oboy, Digestive, LU, Tuc ja Oreo. Syy miksi Marabou ja muut Mondelezin valmistamat tuotteet ovat nyt laajemmassa boikotissa on se, että Mondelezin tuotteita myydään edelleen Venäjällä ja yhtiö kiistää valehdellen vievänsä tuotteitaan Venäjälle.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c00f9c17-1309-466b-8543-6a113bbd8dc2
Kommentit (25)
Samaa lafkaa on myös The Kraft Heinz Company (KHC), joka muun muassa valmistaa esim kastikkeita ja säilykkeitä.
Ben&Jerry's jäätelön perustaja rahoittaa Ukrainan aseavun vastustajia
www.talouselama.fi/uutiset/suomalaisten-suosiman-ben-jerrys-jaatelon-pe…
No, ainakin voi jättää nämä venäjän kanssa veljeilijöiden tuotteet ostamatta ja suosia kotimaista.
Noin, heitin kaapissa olleet Jyväshyvä -kensit roskikseen
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki?
melkeinpä kaikki. Mitään ei saa ostaa enää yhtään mistään. Tarpeeksi kun kaivelee yhteyksiä niin aina on jonkun serkun kummin kaimalla yhteyksiä jonnekin. Alkaa jo pikkuhiljaa vatuttaan. Aion kyllä itse ostaa just niitä tuotteita mitä tartten suomalaisista kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin voi jättää nämä venäjän kanssa veljeilijöiden tuotteet ostamatta ja suosia kotimaista.
Itse boikotoin edelleen myös niiden suomalaisten yritysten tuotteita jotka eivät lähteneet Venäjältä heti kun talouspakotteet ja kielto tuli. Esimerkiksi Pauling vitkutteli kahveineen ja paahtimoineen Venäjällä vielä noin kaksi vuotta sen jälkeen kun tuli EU:n määräys ettei Venäjälle saa viedä ja valmistaa eurooppalaisia tuotteita.
Mistä ap meinaa sitten ruokansa ostaa? Suomessa noita tuotteita on myynnissä ihan joka ikisessä kaupassa.
Minä ainakin ostan Maraboun maitosuklaata kun on väliilä alle 2 euron. Mieluummin sitä kuin yli 3 euron Fazun sinistä. EI kato köyhällä ole varaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap meinaa sitten ruokansa ostaa? Suomessa noita tuotteita on myynnissä ihan joka ikisessä kaupassa.
Muista kun marketeista, esimerkiksi pienemmistä ekokaupoista ja etnisen ruoan kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita kauppoja muitakin kuin isojen ketjujen marketit, esimerkiksi vasta oli uutisissa että kolme Suomeen muuttanutta ukrainalaista avasivat Helsingin Malmiin ukrainalaisen ruokakaupan ja pidempään katukuvassa on näkynyt myös aasialaisia, thaimaalaisia, turkkilaisia ja marokkolaiset pikkukauppoja.
Vierailija kirjoitti:
No sehän oli Îgorin nimenomainen tarkoitus: ohjata huomio Venäjän sotakassaa avustavista tuotevalmistajista suomalaisiin kauppaketjuihin.
Toki, kauppaketjujen pitäisi poistaa nämä ilman muuta valikoimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki?
melkeinpä kaikki. Mitään ei saa ostaa enää yhtään mistään. Tarpeeksi kun kaivelee yhteyksiä niin aina on jonkun serkun kummin kaimalla yhteyksiä jonnekin. Alkaa jo pikkuhiljaa vatuttaan. Aion kyllä itse ostaa just niitä tuotteita mitä tartten suomalaisista kaupoista.
Îgor toivoo siis, että Venäjän tukemista jatketaan. Ymmärtäähän sen, ruplissa hänelle työstään maksetaan.
Spotify, Apple Music, Tidal ym. boikottiin. Kaikissa näissä on venäläisten artistien musiikkia eli rahaa menee Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Spotify, Apple Music, Tidal ym. boikottiin. Kaikissa näissä on venäläisten artistien musiikkia eli rahaa menee Venäjälle.
Ei, ainoastaan rysssän artistit boikottiin. Ei soiteta niitä Spotifyssa.
Pitää vissiin alkaa hamstraamaan Marabouta ja sitten myydä torilla kovaan hintaan näille boikotoijille.
Toki Marabou minttu-, Oreo minis, Tuc ja Dajm maitosuklaa on hillittömän hyvää, että riskinä hamstratessa on, että itse syö kaiken ja lihoo.
Kiinakin rahoittaa Venäjää, pistäkääs kaikki Kiinankin tuotteet boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
Pitää vissiin alkaa hamstraamaan Marabouta ja sitten myydä torilla kovaan hintaan näille boikotoijille.
Toki Marabou minttu-, Oreo minis, Tuc ja Dajm maitosuklaa on hillittömän hyvää, että riskinä hamstratessa on, että itse syö kaiken ja lihoo.
Kiinakin rahoittaa Venäjää, pistäkääs kaikki Kiinankin tuotteet boikottiin.
Onkos meillä läskidosentti Bäckman itse linjoilla? Ihramaha paisuu koko ajan makkaran, suklaan ja alkoholin takia.
Huomenna tekee yllättäen itsellä mieli maraboun sukulaatia.
Aloittaja voi ihan rauhassa olla ostamatta Mondelezin tuotteita. Itse aion ostaa niitä jatkossakin.