Miksi 0- veriryhmään kuuluvat luovuttaisivat vertaan enää vapaaehtoisesti...?
Heille ei uusien säädösten mukaan suoda enää omaa veriryhmää verensiirroissa, koska siitä on pulaa, koska se sopii kaikille.
En aio enää luovuttaa, verta jos kerta sitä ei taata meille kaikissa tilanteissa, vaan saatamme saada pahimmassa tapauksessa kuolemaan johtavaa muuta verta!
Mihin tämä maailma on menossa?
https://www.terveysportti.fi/apps/dtk/vso/article/vso00070?toc=995597
Kommentit (45)
Kuka muka luovuttaa verta sillä ajatuksella, että sitten kun minä tarvitsen, minullekin annetaan. Veren luovuttaminen on yleensä altruistinen teko, eli teko, josta ei odoteta palkkiota, vaan se tehdään puhtaasta auttamisen halusta. Ei se millään tavalla ole sinun saamaasi verensiirtoon yhteydessä, montako putkea sinä olet itse luovuttanut.
Itse kuuluun siihen onnekkaaseen joukkoon johon voi tuutata mitä vaan verta. Kerrankin oon onnistunu elämässäni 👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP haisee kaalille.
Ei kukaan normaali tuommoisia provoja kirjoittele.
Verenluovutus on kaalinpurijoiden ja heidän hölmöjen mutta hyödyllisten ystäviensä lempikohde. Vastikkeetonta kansalaisaktivismia, josta ei kenelläkään voi olla pahaa sanottavaa, paitsi
Nämä paskatrollaajat puhuu hyvää suomea. Ja aikaa jauhaa soopaa täällä ja ylilaudalla ja muualla.
Vierailija kirjoitti:
Olen o- enkä ole koskaan luovuttanut verta. No nyt en voisikaan, koska käytän lääkettä jonkin aikaa. Mutta periaatteessa joskus myöhemmin voisin, jos siitä jäisi edes hieman plussapuolelle. Mielikuva on ollut aina se, että jää miinukselle itse huomioiden ravintoaineiden kuten raudan menetyksen ja vaivannäön. Toiset saavat palkkas tai voittoa, itse taas ei mitään. Arvostan kyllä ihmisiä, jotka verta pyyteettömästi luovuttavat. Itse vain en osaa suhtautua luovuttamiseen samalla tavalla kuin he.
Et varmaan, jos sinulla ei ole kovin suuri sydän.
Ja votkalle.