YLE: "Kolmannes alle 35-vuotiaista saksalaismiehistä sanoo hyväksyvänsä naiskumppanin pahoinpitelemisen"
"Saksassa tehty kysely paljastaa, että peräti kolmannes 1835-vuotiaista miehistä on valmis hyväksymään naiskumppaniin kohdistuvan pahoinpitelyn. 33 prosenttia tästä vastaajaryhmästä sanoo pitävänsä hyväksyttävänä sitä, että "käsi saattaa joskus lipsahtaa" heidän riidellessään naiskumppaninsa kanssa.
35 prosenttia vastaajista myöntää itse kohdistaneensa joskus väkivaltaa naisiin. Lähes puolet miesvastaajista katsoo, että miehen on saatava parisuhteessa viimeinen sana.
Kyselyyn vastasi tuhat 1835-vuotiasta miestä ja yhtä suuri joukko samanikäisiä naisia eri puolilta Saksaa. Miesvastaajista 52 prosenttia sanoi uskovansa, että on miehen tehtävä elättää perhettä ja naisen tehtävä ottaa päävastuu kodista. Kysely on Saksan Plan Internationalin teettämä. Tietoja kyselystä on tänään julkaissut muun muassa Berliner Morgenpost."
https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-158458?utm_medium=social&utm_source=c…
Sillälailla.
Kommentit (985)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen tässäkin ketjussa jo miesten kommenteista, että miehet ovat samaa mieltä. Yksikään mies ei ole noussut esiin ja sanonut, että me miehet olemme paskapäitä. Lopetetaan tämä ja aletaan korjata tilannetta Suomessa. Tämä väkivalta ei saa jatkua!
Väkivaltaan on hyvin yksinkertainen ratkaisu:
pysy erossa miehistä.
Ja kas, tilanne on korjattu!
Näin olen tehnyt ja säästynyt väkivallalta :)
Hyvä tyttö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat kyllä niin monella tavalla taakka yhteiskunnalle.
Koska tämä myönnetään ääneen ja virallisesti??
Kuvitellaan hetki maailma ilman miehiä tai että miesten osuus väestöstä olisi vaikka 15%. Miettikää se mielenrauha ja vapaus.........
Hyvä läppä! Naisethan tuleekin niin hyvin toimeen keskenään 😳😄🤣🤣
Itselläni naisena ei ainakaan ole koskaan ollut ongelmia nais kavereitteni kanssa. Ainakin maailmassa vähenisi rikokset merkittävästi ja naiset saisivat vapaasti kulkea missä vaatteissa haluaisivat mihin aikaan tahansa eikä tarvitsisi huolehtia mitä traumoja jälkikasvulle tulee :)
Eikö tuollaisesta sukupuolivihasta tule jälkikasvulle ongelmia?
Ootko sä ihan järjissäsi?
Ja ihan kavereittesi kanssa tulet toimeen.. Ei morjentes tätä argumentoinnin tasoa täällä...
Naisten välisestä eripurasta on paljon ihan tietoakin, jos empiria ei riitä.
Anna niiden uhota täällä. Ei niistä ole muuhun.
Saksalaiseen kulttuuriin kuuluu olennaisena osana nuo vähän rajummat otteet seksissä. Niiden on katsottu osoittavan miehekästä tilanteen haltuunottamista ja sitoutumista parisuhteeseen.
Minua ei kyllä epäilytä enää yhtään suomen väkivaltatilastot naisia kohtaan tämän ketjun lukeneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama meininki.
Perheväkivalta
Suomi on Euroopan unionin toiseksi väkivaltaisin maa naisille, mutta väkivalta kirjataan vain harvoin sairaalassa ylös
Tuore väitös tutki, miten perheväkivalta kirjataan ylös sairaalassa. Selvisi, että huonosti.
Tulin lukemaan tätä ketjua oikeastaan vain ja ainoastaan, sillä arvasin, että joku nostaa tämän esille, koska olen törmännyt tähän samaan väittämään toistuvasti tällä palstalla aiheesta riippumatta. Mun on todella vaikea uskoa, että tuo pitäisi paikkansa ihan tuollaisenaan. En yritä millään tavalla puolustella naistenhakkaajia tai ylipäätään perheväkivaltaa, saati väittää ettei sellaista ole, mutta en myöskään ihan purematta niele väittämää, että Suomi olisi naiselle yhtään turvattomampi kuin mikään muukaan Euroopan maa, uskallan väittää että jopa turvallisempi. Voisiko olla kuitenkin kyseessä se, että Suomessa ollaan jo saavutettu sen verran tasa-arvoisempi asema naisille, että naiset itse ymmärtävät että turpaan saaminen ei ole ok, Suomessa asia ymmärretään ihan yhteiskunnallisesti niin hyvin, että siitä ilmoittaminen on ok ja jopa suotavaa kaikissa tapauksissa, asia on yleisesti tunnustettu ja sen takia jopa kirjataan sellaisena silloin kun sellaisesta tehdään ilmoitus jne. Itse tunnen varmasti ainakin satoja miehiä, joista tiedän tasan yhden ikinä kajonneen naiseen millään tavalla väkivaltaisesti eikä silloinkaan lyönyt, vaan ravisteli paidan rinnuksista, siihenkin kuitenkin heti puututtiin, eikä kyseinen henkilö enää kuulu kaveripiiriin millään tavalla, tämän lisäksi olen nähnyt niin ikään tasan yhden kerran kun minulle tuntematon mies töni ja huusi naiselle ja se lopetettiin myös välittömästi ulkopuolisten toimesta heti alkuunsa. Mikään mun maailmassa ei puolla väitettä, että suomalainen mies olisi erityisen väkivaltainen naisia kohtaan, muita miehiä kohtaan kylläkin, mutta siinäkin hävitään lähes kaikille muille maille. Joko ihmiset ei ajattele yhtään ennenkuin oksentaa "muka totuutensa" tänne tai minä elän vaan sellaisessa pumpulissa etten pois edes halua.
Ajatusleikki. Kuvittele että olisikin totta, että suomalainen mies on Euroopan väkivaltaisin. Mitä se väkivaltainen mies sanoisi tuosta tilastosta?
Aivan niin. Juuri saman mitä sinä sanoit. "Täällä on tasa-arvo toteutunut ja siksi ilmoituksia tehdään herkästi. Oikeasti tämä tilasto, joka näyttää meidän olevan väkivaltaisimpia, todistaa että kaikki muut ovat pahempia kuin me."
Ok. Olen pahoillani, että en heti ymmärtänyt miten julma ja paha ja väkivaltainen olen tai että ylipäätään sanoin mitään. Mun mielipiteellä ei ole väliä, eikä se voi olla totta, ainoastaan sun on oikea. Olen ikäni pitänyt naisia kuin kukkaa kämmenellä, sillä äitini ja tätini opetti näin jo pienestä pitäen, mutta en ole ennen ymmärtänyt miten pahaa oloa olemassa olemiseni aiheuttaa kaikille suomalaisille naisille, olen syvästi pahoillani ja kävelen nyt metsään lopettamaan itseni etten aiheuta enempää kärsimystä teille. Sääli että ainoastaan naiset voi kärsiä nettikiusaamisesta jos asia olisi tasa-arvoisempi olisi äitini ja siskoni säästynyt suurelta mielipahalta (elleivät hekin sitten kärsi toksisesta maskuliinisuudestani), hyvästi.
Ihan kaikki kärsivät sinun seurastasi. Sääli kun päätit tulla tänne pahentamaan jo muutenkin pahaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama meininki.
Perheväkivalta
Suomi on Euroopan unionin toiseksi väkivaltaisin maa naisille, mutta väkivalta kirjataan vain harvoin sairaalassa ylös
Tuore väitös tutki, miten perheväkivalta kirjataan ylös sairaalassa. Selvisi, että huonosti.
Tulin lukemaan tätä ketjua oikeastaan vain ja ainoastaan, sillä arvasin, että joku nostaa tämän esille, koska olen törmännyt tähän samaan väittämään toistuvasti tällä palstalla aiheesta riippumatta. Mun on todella vaikea uskoa, että tuo pitäisi paikkansa ihan tuollaisenaan. En yritä millään tavalla puolustella naistenhakkaajia tai ylipäätään perheväkivaltaa, saati väittää ettei sellaista ole, mutta en myöskään ihan purematta niele väittämää, että Suomi olisi naiselle yhtään turvattomampi kuin mikään muukaan Euroopan maa, uskallan väittää että jopa turvallisempi. Voisiko olla kuitenkin kyseessä se, että Suomessa ollaan jo saavutettu sen verran tasa-arvoisempi asema naisille, että naiset itse ymmärtävät että turpaan saaminen ei ole ok, Suomessa asia ymmärretään ihan yhteiskunnallisesti niin hyvin, että siitä ilmoittaminen on ok ja jopa suotavaa kaikissa tapauksissa, asia on yleisesti tunnustettu ja sen takia jopa kirjataan sellaisena silloin kun sellaisesta tehdään ilmoitus jne. Itse tunnen varmasti ainakin satoja miehiä, joista tiedän tasan yhden ikinä kajonneen naiseen millään tavalla väkivaltaisesti eikä silloinkaan lyönyt, vaan ravisteli paidan rinnuksista, siihenkin kuitenkin heti puututtiin, eikä kyseinen henkilö enää kuulu kaveripiiriin millään tavalla, tämän lisäksi olen nähnyt niin ikään tasan yhden kerran kun minulle tuntematon mies töni ja huusi naiselle ja se lopetettiin myös välittömästi ulkopuolisten toimesta heti alkuunsa. Mikään mun maailmassa ei puolla väitettä, että suomalainen mies olisi erityisen väkivaltainen naisia kohtaan, muita miehiä kohtaan kylläkin, mutta siinäkin hävitään lähes kaikille muille maille. Joko ihmiset ei ajattele yhtään ennenkuin oksentaa "muka totuutensa" tänne tai minä elän vaan sellaisessa pumpulissa etten pois edes halua.
Ajatusleikki. Kuvittele että olisikin totta, että suomalainen mies on Euroopan väkivaltaisin. Mitä se väkivaltainen mies sanoisi tuosta tilastosta?
Aivan niin. Juuri saman mitä sinä sanoit. "Täällä on tasa-arvo toteutunut ja siksi ilmoituksia tehdään herkästi. Oikeasti tämä tilasto, joka näyttää meidän olevan väkivaltaisimpia, todistaa että kaikki muut ovat pahempia kuin me."
Ok. Olen pahoillani, että en heti ymmärtänyt miten julma ja paha ja väkivaltainen olen tai että ylipäätään sanoin mitään. Mun mielipiteellä ei ole väliä, eikä se voi olla totta, ainoastaan sun on oikea. Olen ikäni pitänyt naisia kuin kukkaa kämmenellä, sillä äitini ja tätini opetti näin jo pienestä pitäen, mutta en ole ennen ymmärtänyt miten pahaa oloa olemassa olemiseni aiheuttaa kaikille suomalaisille naisille, olen syvästi pahoillani ja kävelen nyt metsään lopettamaan itseni etten aiheuta enempää kärsimystä teille. Sääli että ainoastaan naiset voi kärsiä nettikiusaamisesta jos asia olisi tasa-arvoisempi olisi äitini ja siskoni säästynyt suurelta mielipahalta (elleivät hekin sitten kärsi toksisesta maskuliinisuudestani), hyvästi.
Ja taas käännät huomion ja säälin itseesi. Jos pitäisit naisia kuin kukkaa kämmenellä, niin et takertuisi ylistämään itseäsi ja syyttömyyttäsi, vaan puhuisit ongelman olemassaolosta. Laitat jotain itsesi edelle pyyteettömästi mikä itseäsi isompi ongelma onkaan kysymyksessä.
-eri
Näin se vain on! Uusi hallitus aikoo täälläkin viimein dekriminalisoida parisuhteen sisäisen raiskauksen kuten Kokoomusnuoret ovat usein ehdottaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat kyllä niin monella tavalla taakka yhteiskunnalle.
Koska tämä myönnetään ääneen ja virallisesti??
Kuvitellaan hetki maailma ilman miehiä tai että miesten osuus väestöstä olisi vaikka 15%. Miettikää se mielenrauha ja vapaus.........
Hyvä läppä! Naisethan tuleekin niin hyvin toimeen keskenään 😳😄🤣🤣
Itselläni naisena ei ainakaan ole koskaan ollut ongelmia nais kavereitteni kanssa. Ainakin maailmassa vähenisi rikokset merkittävästi ja naiset saisivat vapaasti kulkea missä vaatteissa haluaisivat mihin aikaan tahansa eikä tarvitsisi huolehtia mitä traumoja jälkikasvulle tulee :)
Ja ihan kavereittesi kanssa tulet toimeen.. Ei morjentes tätä argumentoinnin tasoa täällä...
Jaa. No oma kokemus naisista on hyvä. Olen kasvanut naisperheessä, ystäväni ovat naisia ja työni on naisvaltaisella alalla. Koskaan ei ole ollut ongelmaa. Miehet ovat sitten olleet toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattukin kertoo että naisen saa hakata, kunhan se säilyy hengissä.
Totta kai kun miehet sen kännipäissään kirjoittivat.
Siihen on lääke:
Eroa kirkosta piste fi
Miesten elämät perustuu valheisiin ja heitä pitäisi silti kuunnella 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaalaisten yliedustus? Melkoinen uutispommi vasemmistomafian hallitsemassa saksassa.
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/miehilla-on-merkittava-rooli-naisii…
Ihanko totta? Ei. Suomessa naiset kokevat väkivaltaa parisuhteessa toiseksi eniten EU-alueella.
Taas tyypillistä miesjargonia, eli kielletään asia ja syytetään muita:" Ei me,mutta ne muut."
Kuk kielletään, että ei esim " valkòihooset", kielletään asian olemassaolon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ovat niin heikkoja? Nyrkein pitää "kommunikoida".
Biologia. Olette valinneet pariutumisen tuollaisten miesten kanssa luolamiesajoista alkaen.
Olisitte valinneet sellaiset miehet jotka lueskelee eivätkä metsästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaalaisten yliedustus? Melkoinen uutispommi vasemmistomafian hallitsemassa saksassa.
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/miehilla-on-merkittava-rooli-naisii…
Ihanko totta? Ei. Suomessa naiset kokevat väkivaltaa parisuhteessa toiseksi eniten EU-alueella.
Taas tyypillistä miesjargonia, eli kielletään asia ja syytetään muita:" Ei me,mutta ne muut."
Kuk kielletään, että ei esim " valkòihooset", kielletään asian olemassaolon.
Nainen syyllistyy sen sijaan puolisonsa törkeään pahoinpitelyyn tai henkirikoksen yritykseen vähintään yhtä usein kuin mies. Tilastokeskuksen mukaan mies on uhrina jopa hieman useammin kuin nainen, vaikka luvut ovatkin lähellä toisiaan.
Miksi naiset ei hauku naisia, jotka hakkaa miehiä?
Miesvihaajia jokainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen lyö itselleen rakasta ihmistä....?
Miehet.
Tilastojen mukaan vielä useammin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen lyö itselleen rakasta ihmistä....?
Miehet ei rakasta. Heille kaikki on pelkkää vallankäyttöä ja hyvä käytös vain pillun saamiseksi tehtäviä sirkusliikkeitä, kunnes voi ottaa nyrkit esiin.
Mielenkiintoinen väite
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä millään vuosisadoissa ja tuhansissa muutu? Vieläkin yli puolet miehistä ajattelee naista kotiorjana ja mies päättää asioista. Ja kyselyyn vastanneet ovat vielä nuoria, ei vanhempien sukupolvien jääriä. Noin iso joukko vielä väkivaltaisiakin. Ei helevata, mä haluun pois tältä apinoiden planeetalta.
Pääset apina pois tänään jos yrität vähän.
Eiks kantti kestä?
Sulla ei aivot kestä elää ihmisiksi.
Sä täältä halusit pois. Kerroin sulle että se onnistuu.
Yritäs jo.
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiseen kulttuuriin kuuluu olennaisena osana nuo vähän rajummat otteet seksissä. Niiden on katsottu osoittavan miehekästä tilanteen haltuunottamista ja sitoutumista parisuhteeseen.
Muistan lukeneeni kansalaistutkijoiden tekemän kliinisen tutkimuksen, jossa asiaa käsiteltiin melko laajasti Jallu-lehden maaliskuun numerossa 1986. Mukana oli myös runsaasti kuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa noin kolmannes vuonna 2022 ovat jo tulijoita. 28,7% tarkalleen eli hyvin lähellä kolmasosaa.
https://www.statista.com/statistics/891809/german-population-by-migrati…
Sattumaa?
Tuo 28,7% on siis koko väestöstä, hyvin todennäköisesti miesten osalta osuus vielä suurempi eli lähemmäs kolmannesta, 33%. Monesta maastahan tulee lähinnä miehiä kun jättävät lapset ja naiset sinne sotaan/nälänhätään.
Eli ketä nämä 28,7% olivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ei yllättänyt yhtään, ei niinku ihan yhtään. Eikä nuo mistään muualta tulleita ole, vaan ihan aitoja saksalaisia miehiä. Ei yllättävää, positiivista kuitenkin että iso osa eli 2/3 ajattelee toisin!
Mistä tiedät, että kaikki olivat aitoja saksalaisia, eikä muualta tulleita?
Itse uutisesta se ei käynyt ilmi.Ei ole mitään syytä olettaa toisin, ei ole mitään yllättävää siinä että 1/3 saksalaisista miehistä ajattelee noin.
Kahdeksan vuotta, niin saa Saksan kansalaisuuuden. Vasemmmisto haluaa laskea rajaa viiteen vuoteen. Monet vuonna 2015 tulleet ovat jo saksalaisia tilastoissa. Lisäksi Saksassa on yli 2 MILJOONAA turkkkilaistaustaista, monet kolmannen tai jopa neljännen pollven muutttttajia. Saksassa um-taustaisia on kymmeniä miljoonia. He ovat tilastoissa ihan yhtä saksalaisia kuin Ollit, Horstit ja Jürgenit.
Pälä pälä. Meidän perisuomalaisissa suvuissa on naisia lyöty ennen kuin yksikään värikäs ilmestyi. Pikkulapsena kuulin kun isä ja naapurin isä puhuivat siitä mitä tehdä tottelemattomille akoille. Valistin heitä, että ei ketään saa lyödä. Minut käskettiin pois. Olin kuulemma liian iso kuuntelemaan aikuisten juttuja. Milloin oli tädillä nenä murtunut, milloin enoni vaimo ukkoaan paossa ja milloin me itse isäämme paossa. Sekopäisiä ovat perisuomalaiset miehet.
Nyt eletään vuotta 2023. Muutamassa vuosikymmenessä on menty valovuosi eteenpäin. Kyllä ne on nuo perinteisen mies- ja naisroolin kulttuurit, joissa eniten väkivaltaa tapahtuu ja vieläpä niin, ettei niitä juurikaan raportoida mihinkään.
Kuule. Täsmälleen noin sanottiin Suomessa 90-luvulla kun vaimon raiskaaminen oli vielä laillista. "Tasa-arvo on toteutunut Suomessa ja pitääkin jo kysyä, onko feminismi mennyt liian pitkälle." Samaa sanottiin 2000-luvun alussa, kun ei ollut vielä metoo-liikettä, joka vihdoin kyseenalaisti normalisoidun seksuaalisen ahdistelun.
Olemme surkeassa tilanteessa, olemme olleet aina. Emme totisesti ole edenneet "valovuosia". Etenemme risalla polkupyörällä ja välillä väärään suuntaan.
Ei valtaosan mielestä ole normaalia ahdistella yhtään ketään :) Se, että joku toimii väärin, ei tarkoita, että koko maa on läpimätä ja turvaton paikka elää. Johtajista on 40% naisia, naisia on kaikilla eri aloilla, todella monet miehet jakavat perhevapaita ja lastenhoitovastuita jne.
Ana löytyy valitettavaa, mutta menes nyt vaikka Turkkiin muutamaksi vuodeksi asumaan ja tule sitten kertomaan kokemuksistasi.
Kyllä on miesten mielestä normaalia. Siksi lainsäädäntö on edelleen vinksallaan, vaikka sitä vähän seksuaalirikosten osalta yritettiin vähän korjata. Väkivaltarikosten puolella lukee edelleen, että jos akka mäkättää (provosoi) niin lyöminen on ymmärrettävää ja anteeksiannettavaa (lieventämisperuste).
laita linkkiä siihen niin tarkastetaan lieventämisperusteet.
Ja mitäs jos et provosoisi. Onnistuisko?
-Asianomistajan eli rikoksen uhrin poikkeuksellisessa myötävaikutuksessa on usein kyse provosoinnista.-
Sinähän se provosoidut mistä tahansa ja kaikki vain siksi, että pääsisit lyömään. Milloin on väärä ilme, milloin väärä sana ja milloin väärä sanomaton ajatus.
Siksi laki on väärin.