Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: "Kolmannes alle 35-vuotiaista saksalaismiehistä sanoo hyväksyvänsä naiskumppanin pahoinpitelemisen"

Vierailija
11.06.2023 |

"Saksassa tehty kysely paljastaa, että peräti kolmannes 1835-vuotiaista miehistä on valmis hyväksymään naiskumppaniin kohdistuvan pahoinpitelyn. 33 prosenttia tästä vastaajaryhmästä sanoo pitävänsä hyväksyttävänä sitä, että "käsi saattaa joskus lipsahtaa" heidän riidellessään naiskumppaninsa kanssa.

35 prosenttia vastaajista myöntää itse kohdistaneensa joskus väkivaltaa naisiin. Lähes puolet miesvastaajista katsoo, että miehen on saatava parisuhteessa viimeinen sana.

Kyselyyn vastasi tuhat 1835-vuotiasta miestä ja yhtä suuri joukko samanikäisiä naisia eri puolilta Saksaa. Miesvastaajista 52 prosenttia sanoi uskovansa, että on miehen tehtävä elättää perhettä ja naisen tehtävä ottaa päävastuu kodista. Kysely on Saksan Plan Internationalin teettämä. Tietoja kyselystä on tänään julkaissut muun muassa Berliner Morgenpost."

https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-158458?utm_medium=social&utm_source=c…

Sillälailla.

Kommentit (985)

Vierailija
141/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama meininki.

Perheväkivalta

Suomi on Euroopan unionin toiseksi väkivaltaisin maa naisille, mutta väkivalta kirjataan vain harvoin sairaalassa ylös

Tuore väitös tutki, miten perheväkivalta kirjataan ylös sairaalassa. Selvisi, että huonosti. 

https://yle.fi/a/3-11167864

Tulin lukemaan tätä ketjua oikeastaan vain ja ainoastaan, sillä arvasin, että joku nostaa tämän esille, koska olen törmännyt tähän samaan väittämään toistuvasti tällä palstalla aiheesta riippumatta. Mun on todella vaikea uskoa, että tuo pitäisi paikkansa ihan tuollaisenaan. En yritä millään tavalla puolustella naistenhakkaajia tai ylipäätään perheväkivaltaa, saati väittää ettei sellaista ole, mutta en myöskään ihan purematta niele väittämää, että Suomi olisi naiselle yhtään turvattomampi kuin mikään muukaan Euroopan maa, uskallan väittää että jopa turvallisempi. Voisiko olla kuitenkin kyseessä se, että Suomessa ollaan jo saavutettu sen verran tasa-arvoisempi asema naisille, että naiset itse ymmärtävät että turpaan saaminen ei ole ok, Suomessa asia ymmärretään ihan yhteiskunnallisesti niin hyvin, että siitä ilmoittaminen on ok ja jopa suotavaa kaikissa tapauksissa, asia on yleisesti tunnustettu ja sen takia jopa kirjataan sellaisena silloin kun sellaisesta tehdään ilmoitus jne. Itse tunnen varmasti ainakin satoja miehiä, joista tiedän tasan yhden ikinä kajonneen naiseen millään tavalla väkivaltaisesti eikä silloinkaan lyönyt, vaan ravisteli paidan rinnuksista, siihenkin kuitenkin heti puututtiin, eikä kyseinen henkilö enää kuulu kaveripiiriin millään tavalla, tämän lisäksi olen nähnyt niin ikään tasan yhden kerran kun minulle tuntematon mies töni ja huusi naiselle ja se lopetettiin myös välittömästi ulkopuolisten toimesta heti alkuunsa. Mikään mun maailmassa ei puolla väitettä, että suomalainen mies olisi erityisen väkivaltainen naisia kohtaan, muita miehiä kohtaan kylläkin, mutta siinäkin hävitään lähes kaikille muille maille. Joko ihmiset ei ajattele yhtään ennenkuin oksentaa "muka totuutensa" tänne tai minä elän vaan sellaisessa pumpulissa etten pois edes halua.

Ajatusleikki. Kuvittele että olisikin totta, että suomalainen mies on Euroopan väkivaltaisin. Mitä se väkivaltainen mies sanoisi tuosta tilastosta?

Aivan niin. Juuri saman mitä sinä sanoit. "Täällä on tasa-arvo toteutunut ja siksi ilmoituksia tehdään herkästi. Oikeasti tämä tilasto, joka näyttää meidän olevan väkivaltaisimpia, todistaa että kaikki muut ovat pahempia kuin me."

Vierailija
142/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tuossa on turkinpoikaa ja muuta samanlaista sakkia, mutta kantasaksalaisia on 80 miljoonaa, joten kysely vastaa taatusti heidän näkemyksiään. Totuus on se, että nainen on kantiksillekin vähempiarvoinen. Muistatteko kuinka Roman Schatz kehui bordellikäyntejään normaaliksi? Minun kokemukseni sakuista on juuri tuollainen, miesten maailma ja naiset kotiin. Saat olla onnellinen, jos mies "antaa" sinun käydä töissä. Tshekit, puolalaiset ym. naiset ovat niiden silmissä vai h**ria. Suomalaiset elävät harhassa, että Saksa on kuin isompikokoinen Pohjoismaa, ei ole.

Sinä näköjään elät harhassa, että Suomi olisi jotenkin tasa-arvoinen maa. Ei ole, ei ole ikinä ollut.

Tutustu vaikka alkuun tilastoihin siitä, millaista kohtelua nainen saa miesvaltaisilla aloilla Suomessa.

Minä olen työskennellyt Suomessa yli 30 vuotta miesvaltaisella alalla, mutta en ole vielä törmännyt näihin tilastoihin. Pari kertaa olen kohdannut töissä lievästi epäasiallista käytöstä, mutta nämäkin kerrat ovat olleet yksittäistapauksia ja kaikki viime vuosituhannen puolelta.

Olen ollut lyhyen aikaa töissä myös Saksassa ja voin kertoa, että siellä oltiin monta kymmentä vuotta Suomea jäljessä näissä asioissa. Ja kaikki työkaverini olivat ihan kantasaksalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit ihmetellään miksi syntyvyys laskee 🤣🤣🤣🤣 vit** miehet ovat kyllä sairaita

Miehet samoin ihmettelevät miksi naiset eivät halua olla niiden kanssa. No miksiköhän?

Jep. On se kumma kun ei älli riitä yhdistämään pisteitä.

Mielenkiintoista että ylläpito antaa tällaisten viestien olla täällä.

Siis huomioiden ettei palstalla ole sanomamedian tukemana miesvihaa.

Vierailija
144/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tuossa on turkinpoikaa ja muuta samanlaista sakkia, mutta kantasaksalaisia on 80 miljoonaa, joten kysely vastaa taatusti heidän näkemyksiään. Totuus on se, että nainen on kantiksillekin vähempiarvoinen. Muistatteko kuinka Roman Schatz kehui bordellikäyntejään normaaliksi? Minun kokemukseni sakuista on juuri tuollainen, miesten maailma ja naiset kotiin. Saat olla onnellinen, jos mies "antaa" sinun käydä töissä. Tshekit, puolalaiset ym. naiset ovat niiden silmissä vai h**ria. Suomalaiset elävät harhassa, että Saksa on kuin isompikokoinen Pohjoismaa, ei ole.

Sinä näköjään elät harhassa, että Suomi olisi jotenkin tasa-arvoinen maa. Ei ole, ei ole ikinä ollut.

Tutustu vaikka alkuun tilastoihin siitä, millaista kohtelua nainen saa miesvaltaisilla aloilla Suomessa.

Minä olen työskennellyt Suomessa yli 30 vuotta miesvaltaisella alalla, mutta en ole vielä törmännyt näihin tilastoihin. Pari kertaa olen kohdannut töissä lievästi epäasiallista käytöstä, mutta nämäkin kerrat ovat olleet yksittäistapauksia ja kaikki viime vuosituhannen puolelta.

Olen ollut lyhyen aikaa töissä myös Saksassa ja voin kertoa, että siellä oltiin monta kymmentä vuotta Suomea jäljessä näissä asioissa. Ja kaikki työkaverini olivat ihan kantasaksalaisia.

Kaikki työkaverit kantasaksalaisia... missähän sellainen työpaikka mahtaa olla  :)

Vierailija
145/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin monta vastuunsa kantavaa miestä joka uskaltavat kohdata sukupuolensa aiheuttaman ongelman silmästä silmään. Vau, Suomella on sittenkin toivoa :)

Vierailija
146/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän miehet jo innoissaan puhuvat keskenään siitä miten aikovat mennä terapiaan puhumaan väkivaltaisuudestaan ja miten poistetaan naisiin kohdistuva väkivalta Suomessa. Upeaa, miehet, upeaa.

Miksi sinua ei kiinnosta poistaa kaikkiin kohdistuvaa väkivaltaa?? Mieti sitä hartaasti.

Vierailija
147/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat kyllä niin monella tavalla taakka yhteiskunnalle.

Koska tämä myönnetään ääneen ja virallisesti??

Kuvitellaan hetki maailma ilman miehiä tai että miesten osuus väestöstä olisi vaikka 15%. Miettikää se mielenrauha ja vapaus.........

Vierailija
148/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin monta vastuunsa kantavaa miestä joka uskaltavat kohdata sukupuolensa aiheuttaman ongelman silmästä silmään. Vau, Suomella on sittenkin toivoa :)

Haista home. Sukupuoli ei syyllisty mihinkään. Vaan ihmiset. Miehet ja naiset. Ja ties mitkä muut.

Vierailija
149/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen lyö itselleen rakasta ihmistä....?

Miehet.

Ja naiset. Vieläpä puolustuskyvyttömiä lapsia. Tämä ei feministiä kiinnosta.

Jos isät ja miehet hoitaisivat jälkikasvuansa yhtä usein ja paljon kuin naiset, olisivat he tilastojen kärjessä. Nyt kun naiset suurimmalta osin ovat huoltajia tottakai tilasto näyttää mitä näyttää.

Tämä. Sitten kun lapsi on parivuotias, miehet asettuvat tutulle paikalleen tilastoissa kaikkien suurimpana uhkana. Lapsille, naisille ja toisille miehille.

Vierailija
150/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan hetki maailma ilman miehiä tai että miesten osuus väestöstä olisi vaikka 15%. Miettikää se mielenrauha ja vapaus.........

Hyvä läppä! Naisethan tuleekin niin hyvin toimeen keskenään 😳😄🤣🤣

Vierailija
151/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suominaisten tulisi olla kiitollisia suomalaisista miehistä.

Me olemme parhainta, mitä nainen voi saada.

M28

Niinhän te valehtelette. Vaikka äärioikeistolainen naisvihapuolue on Suomen toiseksi suurin puolue. Vaikka suomalaiset miehet savustavat naiset ulos miesvaltaisilta aloilta. Vaikka Suomessa naiset kohtaavat enemmän väkivaltaa miesten taholta kuin missään muussa Euroopan maassa.

Vierailija
152/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen lyö itselleen rakasta ihmistä....?

Miehet.

Ja naiset. Vieläpä puolustuskyvyttömiä lapsia. Tämä ei feministiä kiinnosta.

Jos isät ja miehet hoitaisivat jälkikasvuansa yhtä usein ja paljon kuin naiset, olisivat he tilastojen kärjessä. Nyt kun naiset suurimmalta osin ovat huoltajia tottakai tilasto näyttää mitä näyttää.

Tämä. Sitten kun lapsi on parivuotias, miehet asettuvat tutulle paikalleen tilastoissa kaikkien suurimpana uhkana. Lapsille, naisille ja toisille miehille.

No eipä ole tämäkään totta taas

Vierailija
153/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen tässäkin ketjussa jo miesten kommenteista, että miehet ovat samaa mieltä. Yksikään mies ei ole noussut esiin ja sanonut, että me miehet olemme paskapäitä. Lopetetaan tämä ja aletaan korjata tilannetta Suomessa. Tämä väkivalta ei saa jatkua!

Tämähän se. Miehet eivät tuomitse sitä muiden miesten tekemää väkivaltaa vaan vinkuvat että mutkumutku kyl naisetkin, lapsensurma ja käenpojat.

Tottakai sillä on merkitystä! Jos ja kun naiset syyllistyvät väkivaltaiseen käytökseen lähes yhtä paljon, niin onhan se äärettömän noloa olla itse vaan uhriutujan asemassa.

Te feministit vingutte aikuisten naisten kohtaloa, mutta kuolevat ja pahoinpidellyt lapset ei paljon kiinnosta. Säälittävää.

Naisten väkivaltaisuudesta ei puhuta, sitä pidetään tabuna ja se on teidän syytä. Kukaan ei siitä hyödy. Ei lapset, ei miehet eikä naiset. Mutku ne kaksoisstandardit pitää saada säilyttää.

N37

Kumpi on yleisempää, se että äiti tappaa lapsensa vai se, että mies tappaa naisen?

Varmasti osa äideistä on väkivaltaisia lapsiaan kohtaan, se pysyy usein piilossa, kuten osa naisten ja miesten kokemasta lähisuhdeväkivallasta muutenkin.

Kumpia on reilu enemmistö tekijöinä lapsiin (ja aikuisiin) kohdistuvissa seksuaalirikoksissa, naisia vai miehiä?

Vierailija
154/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lukea näitä naisten kommentteja. Tästä naisten miesvihaketjusta tuli hyvälle mielelle. :) M23

Vierailija
155/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kolmannes suomalaismiehistä on kokenut väkivaltaa parisuhteessa

https://www.hyvakysymys.fi/kurssi/miesten-kokema-parisuhdevakivalta-mie…

Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin

Miehet joutuvat perheessä törkeän pahoinpitelyn tai henkirikoksen yrityksen uhriksi jopa useammin kuin naiset. Perheväkivallan miesuhrien näkökulma on suomalaisessa tutkimuksessakin jäänyt syrjään.

https://yle.fi/a/3-5487134

Plaa plaaplaa miehet eivät ole ikinä tuominneet naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Eli ei kiinnosta vit**akaan miehiin kohdistuva väkivalta.

Naiset eivät koskaan ole tuominneet miehiin kohdistuvaa väkivaltaa. Miksi miehiä pitäisi siis kiinnostaa vit**akaan naisiin kohdistuva väkivalta.

Vierailija
156/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni naisena ei ainakaan ole koskaan ollut ongelmia nais kavereitteni kanssa. Ainakin maailmassa vähenisi rikokset merkittävästi ja naiset saisivat vapaasti kulkea missä vaatteissa haluaisivat mihin aikaan tahansa eikä tarvitsisi huolehtia mitä traumoja jälkikasvulle tulee :)

Vierailija
157/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni naisena ei ainakaan ole koskaan ollut ongelmia nais kavereitteni kanssa. Ainakin maailmassa vähenisi rikokset merkittävästi ja naiset saisivat vapaasti kulkea missä vaatteissa haluaisivat mihin aikaan tahansa eikä tarvitsisi huolehtia mitä traumoja jälkikasvulle tulee :)

Vierailija
158/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa lukea näitä naisten kommentteja. Tästä naisten miesvihaketjusta tuli hyvälle mielelle. :) M23

Hyvä.

T.N28

Vierailija
159/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalsin kyllä luottaa siihen, että näin tärkeään asiaan tulee miehiltä ratkaiseva miehet parantava resepti. Miehethän ovat tunnetusti älykkäitä ja keksivät ratkaisun jokaiseen ongelmaan :)

Vierailija
160/985 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kolmannes suomalaismiehistä on kokenut väkivaltaa parisuhteessa

https://www.hyvakysymys.fi/kurssi/miesten-kokema-parisuhdevakivalta-mie…

Törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin

Miehet joutuvat perheessä törkeän pahoinpitelyn tai henkirikoksen yrityksen uhriksi jopa useammin kuin naiset. Perheväkivallan miesuhrien näkökulma on suomalaisessa tutkimuksessakin jäänyt syrjään.

https://yle.fi/a/3-5487134

Plaa plaaplaa miehet eivät ole ikinä tuominneet naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Eli ei kiinnosta vit**akaan miehiin kohdistuva väkivalta.

Oletpa sinä katkera.

Jos tietäisit mitä minä ja sukuni naiset ovat joutuneet kestää ja monenko elämä on tuhottu miesten ja isien toimesta ihmettelisit etten ole tämän katkerampi

Onneksi sä et ole sekaantunut miehiin joten olet turvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän