Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häädöstä tietäviä paikalla? Onko tosiaan niin, että lopullinen häätökirje tulee vasta asuntoon pari viikkoa ennen häätöä?

Vierailija
11.06.2023 |

Miten on?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin puolelta vuodelta vuokrat maksamatta. Sossu käy asunnossa auttamassa ja nyt tulee joku sossun johtaja ensi viikolla näkemään minua, kykenenkö enää asumaan yksin vai sijoitetaanko mut johonkin laitokseen. Mielenterveys heittelehtii. En ole tehnyt mitään uuden asunnon hankkimiseksi, en siis ajattele asiaa. Olen lapseton 48-vuotias nainen. Tämä on toinen häätö mun elämässä. Olen eläkkeellä. t.ap

Tarvitset edunvalvojan ja tod.näk. myös sen laitospaikan.

Tämä. Yksi palstatrolli saataisiin lukkojen taakse.

Vierailija
42/56 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö tulee viimeistään siinä vaiheessa, kun ovelle ilmestyy isännöitsijä ja lukkoseppä. Sitä ennen on vielä monta mahdollisuutta toimia niin, että tällaista ei tapahdu.

Kai tuossa pitäisi olla virkavaltakin paikalla? Mitä isännöitsijä ja lukkoseppä tekevät jos asukas on vastassa mailan tai kirveen kanssa?

Kyllähän ulosottomies on virkavaltaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä,että tukiasunto olisi nyt tarpeen ja ainoa oikea ratkaisu.. Se sossu auttaa siinä. Lisäksi edunvalvonta vireille, väliajaksi välitystili,sossu hoitaa senkin.

Tsemppiä,asiat järjestyy kyllä,ota apu vastaan!

Terveisin: työkseen asunnomuuden kanssa puuhasteleva

Vierailija
44/56 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti masentunut. Sinulla on eläke. Sen lisäksi ilmeisesti asumistuki. Ja tarvittaessa toimeentulotuki. Onko sinulla jotain lainanhoitokuluja, pikavippejä, isoja lääkekuluja tms. vai miksi et saanut vuokraa maksetuksi?

Mutta nyt siis sinulle on järjestymässä jokin asunto. Se on kuitenkin hyvä asia.

Vierailija
45/56 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentuloatukea en saa,koska olen eläkkeellä. t.ap

Vierailija
46/56 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentuloatukea en saa,koska olen eläkkeellä. t.ap

Miksi eläkeläinen ei saa toimeentulotukea. Täytyy saada tarvittaessa.

Vierailija
47/56 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
48/56 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin puolelta vuodelta vuokrat maksamatta. Sossu käy asunnossa auttamassa ja nyt tulee joku sossun johtaja ensi viikolla näkemään minua, kykenenkö enää asumaan yksin vai sijoitetaanko mut johonkin laitokseen. Mielenterveys heittelehtii. En ole tehnyt mitään uuden asunnon hankkimiseksi, en siis ajattele asiaa. Olen lapseton 48-vuotias nainen. Tämä on toinen häätö mun elämässä. Olen eläkkeellä. t.ap

No sittenhän tiedät jo kokemuksesta, mikä on aikataulu.

Joko olet pakannut?

Vierailija
49/56 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pakannut. t.ap

Vierailija
50/56 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö popsi rauhoittavia? Onko asunnossa tai ihmisissä jokin paha vika jota ei voi korjata?

Kuule, moni asuu niin PASKOISSA OLOSUHTEISSA ETTÄ JOS MIELENTERVEYS HEITTELEHTII NI SIT PITÄÄ LÄHTEE!!!!

EI EDES NEUVOTTELUKYSYMYS!!!

Vierailija
51/56 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö tulee viimeistään siinä vaiheessa, kun ovelle ilmestyy isännöitsijä ja lukkoseppä. Sitä ennen on vielä monta mahdollisuutta toimia niin, että tällaista ei tapahdu.

Ei mene noin. Ensin tulee häätötuomio ja sitten, jos vuokralainen ei ole poistunut ja palauttanut avaimia, vuokranantaja soittaa ulosottoviranomaiselle, jonka kanssa mennään yhdessä asuntoon, jossa ulosottoviranomainen katsoo mahdolliset vuokralaisen jättämät tavarat pintapuolisesti ja sanoo "vielää kaatopaikalle, noilla ei ole arvoa".  Sen jälkeen vuokranantajalla on oikeus hankkia vaikka ne lukkojen sarjoitukset ja asunnon hallintaoikeus on 100% vuokranantajalla takaisin.

Tämä prosessi molempien oikeusturvaksi.

jos todetaan että vuokralainen on vielä häädön jälkeen paikalla asunnossa, niin saatetaan kutstua poliisitkin mukaan varmistamaan, että kaikki menee turvallisesti.

No poliisilla ei ole kyllä mitään toimintavaltaa kun on yksityinen asunto ja konstaapelit voidaan poistaa tai peräti ottaa kiinni jokamiehenoikudella.

Vierailija
52/56 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuossa pitäisi olla virkavaltakin paikalla? Mitä isännöitsijä ja lukkoseppä tekevät jos asukas on vastassa mailan tai kirveen kanssa?

Kyllähän ulosottomies on virkavaltaa!

Kyllä ulosottomies sekä poliisit  voidaan poistaa paikalta ilman rangaistusta.

Vierailija
53/56 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän vuokrakämpässä asui joku venkula.

Häätöpäätös käräjiltä yms prosessin kesto arviolta vuoden.

Käytiin sitten parin kaverin kanssa kämpällä, kamat pihalle, venkula samaten. Pienimuotoinen läpsyttelyhassuttelu ja suusanalliset ohjeet poismuutosta perään. Lukot vaihtoon ja avain uudelle asukille. Hän onkin nainen, eli maksussa tuskin ongelmia.

Salimake44

Eeeh heh heh heee . . . vai ei naisvuokralaisten vuokranmaksun kanssa tule ongelmia. Kahdenkymmenenviiden vuoden vuokranantajakokemuksella voin kertoa, että naisten kanssa voi hyvinkin tulla sekä maksuvaikeuksia että muita vielä mutkikkaampia ongelmia. Osin kyse on omalla kohdalla ehkä ollut sattumista, koska mukaan on mahtunut sekä itse valittua että  välittäjän suosittelemaa vuokralaista. Kynnys läpsyttelyhassutteluun on myös naisten kohdalla hieman korkeampi. Mutta toivotaan parasta.

Vierailija
54/56 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
55/56 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi se oli n helppoa vain jättäytyä velvollisuuksista ja odottaa, että sossu hoitaa. Vielä sossupomo tulee jelppimään, kun rivityöntekijät eivät ole auttaneet tarpeeksi. Häpeä jo.

Vierailija
56/56 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi