Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa seurustelu?

Vierailija
11.06.2023 |

Kysymys otsikossa. En ole koskaan tätä ymmärtänyt. Olen ollut pitkissä suhteissa joissa asiat ovat loksahdelleet paikoilleen ja koskaan mitenkään erityisesti sovittu muuta kuin, ettei tapailla muita.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statukseltaan sinkku ei ole enää sinkku vaan parisuhteessa kun alkaa seurustelemaan.

Vierailija
42/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdään kun seurustellaan? Miten se eroaa kavereina yhdessä olosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle seurustelu on se vaihe parisuhteessa, kun ei enää tapailla muita eli ollaan pari. Ei sitä tarvitse erikseen sopia.

Indikaatioita parisuhteesta ovat mielestäni esimerkiksi se, että toinen esittelee vanhemmilleen, sukulaisilleen tai ystävilleen, pyytää aveciksi häihin tai muihin juhliin, joihin tyypillisesti mennään vain vakiintuneen kumppanin kanssa sekä tietysti muuttaminen yhteen.

Kyllähän se tarvitsee erikseen sopia, jos suhde muuten muistuttaa parisuhdetta (esim. käydään yhdessä kaupassa, yövytään toisten luona ja tehdään retkiä). Toiselle tuo on ihan tavallista tapailua jota tehdään vaikka peräkkäisinä päivänä eri ihmisten kanssa, toiselle tuo on jo toimintaa mitä tehdään parisuhteessa. 

Minusta on hämmentävää, että ihmiset kykenevät seksiin toisen ihmisen kanssa, ennen kuin tietävät tämän arvoista edes sen verran, että harrastaako tämä seksiä useamman kuin yhden ihmisen kanssa.

Vierailija
44/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdään kun seurustellaan? Miten se eroaa kavereina yhdessä olosta?

Pussataan, halataan, puhutaan toisesta hellitellen, haaveillaan tulevasta. Moni harrastaa myös seksiä. Mikään näistä ei kuulu kaveruuteen.

Vierailija
45/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon vaan kirjoitti:

Sitä se tarkoittaa että  nukutaan samassa sängyssä, naidaan ja saunotaan yhdessä. Ruokaakin tehdään yhdessä ja katsotaan telkkaria yhdessä.

Joillekin miehille tuo on vasta tapailua.

Ja joillekin miehille tuo tapahtuu vasta avioliitossa. Eli ei ole sukupuolikysymys vaan arvokysymys.

Vierailija
46/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia nuoria seuratessa olen huomannut, että nykyään puhutaan seurustelusta vasta kun se on varsin vakavaa.

Ensin on juttuu

joka voi johtaa säätöön

ja vasta sen jälkeen mahdollisesti seurusteluun.

Vierailija
47/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla näin vaikeaa nykyajan ihmissuhteet.

Kun kerran viihdytään yhdessä, katsotaan mihin päädytään, eikä ensin katsota, ettei tässä päädytä mihinkään. Näin päätti nykyinen tapailukumppanini.

Vierailija
48/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. deittailu/ tapailu: käydään treffeillä monien kanssa ja yritetään selvittää, kuka on Se Oikea. Nimeke: tapailukumppani/tindermies/mun deitti

2. seurustelu: käydään treffeillä vain yhden kanssa ja yritetään selvittää, onko henkilö kelvollinen parisuhteeseen.

Nimeke: poikaystävä

3.parisuhde: ilmaistaan yhteisölle, että ollaan sitouduttu pysyvään parisuhteeseen yhden ainoan henkilön kanssa esim. kihlasormukset, yhteenmuutto, someprofiilin "parisuhteessa henkilön A kanssa" ja esittely ystäville, suvulle tai työkavereille.

Nimeke: mun mies/mun kihlattu/meidän Antti

4.seuraava askel on ns. loppuelämän sitoutuminen eli lapset ja/tai avioliitto sekä yhteisen omaisuuden (asuntolaina, mökki, auto, koira) hankinta

Muuten hyvä, mutta kaikki eivät deittaile useampaa samanaikaisesti. 

Ei, mutta deittailuvaiheessa ei kannata olettaa, että itse olisi toiselle ainoa deitti. Vasta seurusteluvaiheessa tuollainen oletus on perusteltu.

Kyllä kannattaa. Jos pyörittää rinkiä niin se oli sit siinä.

Vierailija
50/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni seurustelussa on tarkoitus selvittää, olisiko tässä sellainen henkilö, jonka kanssa voisi mennä naimisiin.  (Tämä silloin, jos molemmilla ylipäätään on tavoitteena avioliitto.) Jos jommasta kummasta alkaa tuntua, että tämän ihmisen kanssa en halua naimisiin, niin silloin se seurustelu loppuu siihen. Ei jäädä turhan päiten roikkumaan.

Vierailija
51/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis itselle seurustelu tarkoittaa juurikin tuota, että ollaan parisuhteessa, jossa ei tapailla muita. Toki jokainen voi määrittää sen kumppaninsa kanssa niin kuin haluaa, eli jotkut seurustelee useamman kanssa.

Seurustelu on se parisuhteen vaihe, mikä tulee ennen kuin vaikka muutetaan yhteen jolloin ollaan avoliitossa tai mennään naimisiin jolloin ollaan avioliitossa.

Avoliitossakin oleminen on seurustelua. Siinä nyt vaan asutaan samassa paikassa, mutta samaa seurustelua se on yhtä lailla. Kumpikin vasta arvuuttelee, onko valmis sitoutumaan.

Vierailija
52/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sekin sopia, ettei tapailla muita? Yleensä ei tee mieli tapailla muita, jos rakastuu. 

Vierailija
53/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea pitäisi sopia ja puhua kun tapaa ihmisen josta on kiinnostunut?

Alkaa vaikuttaa jo niin vaikealta, että taidan lopettaa ajattelun koko parisuhteesta.

Vierailija
54/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. deittailu/ tapailu: käydään treffeillä monien kanssa ja yritetään selvittää, kuka on Se Oikea. Nimeke: tapailukumppani/tindermies/mun deitti

2. seurustelu: käydään treffeillä vain yhden kanssa ja yritetään selvittää, onko henkilö kelvollinen parisuhteeseen.

3.parisuhde: ilmaistaan yhteisölle, että ollaan sitouduttu pysyvään parisuhteeseen yhden ainoan henkilön kanssa esim. kihlasormukset, yhteenmuutto, someprofiilin "parisuhteessa henkilön A kanssa" ja esittely ystäville, suvulle tai työkavereille.

4.seuraava askel on ns. loppuelämän sitoutuminen eli lapset ja/tai avioliitto sekä yhteisen omaisuuden (asuntolaina, mökki, auto, koira) hankinta

Ei, mutta deittailuvaiheessa ei kannata olettaa, että itse olisi toiselle ainoa deitti. Vasta seurusteluvaiheessa tuollainen oletus on perusteltu.

Mitä järkeä on suostua edes treffeille sellaisen ihmisen kanssa, joka treffailee samalla muitakin? En pysty ymmärtämään. Varmasti sinkkuina on ihan tolkun ihmisiä, jotka eivät harrasta tuollaista sekoilua.

Vierailija
55/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea pitäisi sopia ja puhua kun tapaa ihmisen josta on kiinnostunut?

Alkaa vaikuttaa jo niin vaikealta, että taidan lopettaa ajattelun koko parisuhteesta.

Ei se kaikille ole noin sekavaa, kuin näille Tinder-ihmisille. Monilla homma menee varsin mutkattomasti, jos tutustuvat tavallisen elämän merkeissä, esim. työn tai opiskelun kautta. Silloin helposti päädytään seurustelemaan ilman että kukaan ottaa sitä mitenkään erikseen puheeksi. Vasta naimisiinmeno on sellainen, mistä puhutaan sitten tarkemmin.

Vierailija
56/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outo ilmaisu panosuhteelle. Seurustelu tarkoittaa sivistynyttä ja mukavaa keskustelua ihmisten kesken.

T. Aseksuaali ihmisystävä

Vierailija
57/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyt henkilö A:n kanssa kahvilla maanantaina, kävelylenkillä torstaina ja ravintolassa lauantaina ja sitten huomaatkin, ettet haluakaan olla hänen kanssaan, olet tuhlannut elämästäsi viikon.

Jos taas käyt maanantaina henkilö A:n kanssa kahvilla, tiistaina henkilö B:n kanssa kahvilla, keskiviikkona henkilö C:n kanssa taidenäyttelyssä, torstaina henkilö B:n kanssa lounaalla ja illalla henkilö A:n kanssa kävelylenkillä jne, tutustut samassa ajassa useampiin ihmisiin.

Olen eri, mutta eivät kaikki kiinnostu samanaikaisesti useammasta ihmisestä, eikä kaikille tule samanaikaisesti vastaan useaa potentiaalisesti kiinnostavaa. Aika usein ihmiset alkavat tapailla vain sellaista, josta ovat kiinnostuneita, eivätkä deittaile useaa randomia siinä toivossa, että useampi tapaaminen tiristäisi kiinnostuksen esiin.

Vierailija
58/59 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se että ollaan avioliitossa ja on pari lasta ja yhteinen asuntolaina seurustelua. Tässä tilanteessa moni päättää että ei halua jatkaa seurustelua ja äidistä tulee yh.

Vierailija
59/59 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme