Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mua paleltaa aina?

Vierailija
10.06.2023 |

Oon nainen ja 54 v. Odotan helteitä, kun tänäänkin palelsi auringossa t-paidassa ja pitkissä housuissa. On se kumma, kun aina vaan paleltaa. Toisilla mun ikäisillä on hiki, mutta mulla on aina kylmä, vaikka oon pikkuisen ylipainoinenkin. Eikä oo mitään kilpparivaivaa tms. Kaikki arvot tsekattiin viime kesänä jo labrassa. Mutta aina vaan paleltaa. Hereillä ja nukkuessa. Kesällä ja talvella. No talven vielä ymmärrän, mutta kesää en. Lääkärikään ei osannut sanoa, mistä on kyse.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleltaako kädet ja jalat vai yleensäkin? Itselläni (nainen 55 v) tuppaa paleltamaan juuri mainitut. Verenkierrosta käsittääkseni kysymys. 

Vierailija
2/5 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono verenkierto. Siihen auttaa 15 km lenkki aamuin ja illoin. Nainen 62 v ja ei ole senkoomin palellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono verenkierto ja liike on ainoa lääke.

Vierailija
4/5 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat heti vaikka reippaan tunnin kävelylenkin jälkeen että ei pariin tuntiin (tai koko loppupäivänä) enää palele. Siltä se lähtee. Lihakset lämmittävät kroppaa enemmän kuin rasvakudos. Liikunnalla se pieni ylipainokin saattaa lähteä. Tsemppiä!

Terv. Entinen palelija, ennen toimistossa talvella untuvatakki päällä

Vierailija
5/5 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa.

Luonnonkuituvaatteet varsinkin villa lämmittää. Ovat iholla miellyttävän tuntuisia. Villasukat. Säärystimet.

Viikko sitten oli +5,5C ja kolea tuuli ihmisiä oli t-paidoissa ja joillakin vielä shortsit.

Minulla oli villa-silkkipitkikset, puuvilla-villahousut, ohut villapaita, säärystimet... Tänä vuonna on ollut muutama päivä etten ole käyttänyt pitkiksiä.

Pukeutuminen sään mukaan. Kolea tuuli lisää kylmän tuntua.

Voisiko ravinto vaikuttaa myös. Ainakin mustan suolan sanotaan lämmittävän esim. Kala Namak (nimi ei liity kalaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme