Mikä erittäin vanha poistunut tuote pitäisi ottaa uudelleen käyttöön? Aloitan
Kärpäshaavi. Sellaisia oli kuulemma ennen. 1900-luvun alussa ainakin. Kuulemma suuri ja lähes kaikki omisti.
Nytkin täällä on kärpänen. En vaan saa lätkällä kiinni.
Kommentit (58)
Pienet tupakka askit. Minä kun en polta mutta esim juhlana olisi mukava polttaa vaan 1 ostamatta koko askia.
Kunnolliset toimivat koipallot ja elohopeakuumemittarit. Onneksi molempia voi tilata ulkomailta.
Puolen litran jäätelöpaketti. Thilemannin tipat. Paksummat puuvillakankaat. Sokerisakset. Lankapuhelin. Kangaspalakaupat. Palvelutiskit kauppoihin. Irtotavarana myynti pakkausten välttämiseksi. Lähikaupat markettien sijaan.
Maaleihin pitäisi saada lisätä edelleen lyijyä. Siis ulkomaaleihin.
Se oli ainoa, millä homehtuminen estettiin ulkoseinissä.
Paksummat lakanat!
Meillä on hyvin vanhoja lakanoita vielä muutama. Ne on paljon paksumpi kuin nykyiset. Paksumpia kuin satiinilakanqtkin.
Kyllä leluosastolla katsoin perhoshaavia, mutta se on ihan liian pieni, kun se on lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä leluosastolla katsoin perhoshaavia, mutta se on ihan liian pieni, kun se on lapsille.
Kuinka isoja kärpäsiä teillä on??
Vierailija kirjoitti:
Kylmäkellarit kerrostaloihin.
Meidän talossa niitä ollaan poistamassa. Ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka isoja kärpäsiä teillä on??
Pitäisi olla suurempi suuaukko ja pidempi varsi, jotta osuu.
Kärpänen normaalikokoinen, mutta älyttömän kiukkuinen adhd-kärpänen.
Mp3-soittimet. Ei mene turhaan puhelimen akku, jos tahtoo kuunnella musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap eikö Suomessa ole kiinalaisten puoteja? Sieltä olen löytänyt kärpäshaavin. Siinä on bambuvarsi. Tokaksi jos ei löydy, sellainen on aika äkkiä itsekin tehty.
Mietin juuri, että voisin askarrella haavin, mutta mitä niille kärpäsille tehdään, kun ne on saatu sinne haaviin?
Tänä kesänä on ulkoa lennellyt hyvin nopeita kärpäsiä, joihin ei osu edes sähkölätkällä. Muilla ei voi edes yrittää, kun tuo kärpäslaji vain lentää ympyrää eikä istu hetkeksikään.
Minä olen kouluttanut ne kärpäset istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Puolen litran jäätelöpaketti. Thilemannin tipat. Paksummat puuvillakankaat. Sokerisakset. Lankapuhelin. Kangaspalakaupat. Palvelutiskit kauppoihin. Irtotavarana myynti pakkausten välttämiseksi. Lähikaupat markettien sijaan.
Puolen litran jäätelöpaketti on esimerkiksi Ingmanin tuotteena. Saa normaaleista marketeista. Makuna muistaakseni suklaarouhe, mansikka ja nougat.
Mustavalkoinen putkitelevisio. Siis vahvistinputket olivat sellaisia lampunnäköisiä ja siihen pystyi vaihtamaan ihan itse sen putken takapaneelin irrottamalla kunhan muisti ostaa niitä putkia pöytälaatikkoon.
Ei onnistu itsevaihto nykytelevisiossa, vaikka ihan kiva lisä nuo värit ovatkin.
Kamferitipat ja Hota-pulveri, oranssi hermopumpuli. Syöpäläisten häätöön DDT.
Muistaakseni ingmannin puolukka + vanilja jugurtti pienissä purkeissa.
80-luvun autot kun sen ajan moottorinohjaus yksikön vaihto sitten parkkipaikalla pikkurahalla?
Antiikkileivokset ja Makao kaakaojauhe.
Antiikkileivos oli neliönmuotoinen kermavaahdolla kerroksittain koostuva, jossa oli keltainen marsipaani kerros päällä ja suklaalla päällystetyt reunat.
Makao kaakaojauheella oli uniikki maku . Lapsena sekoitettiin vatkattuun kanamunavaahtoon ja oli maukasta. Sitä makua ei voi unohtaa eikä sitä saa muilla kaakaojauheilla aikaan. Sanottiin sitä suklaaherkuksi.
Heroiini. Reseptivapaus Suomessa loppui 1952. Englannissa sairaaloissa yhä käytössä kipulääkkeenä.
Vuoteen 1952 sai apteekista ilman reseptiä esim mixtuurana tai tablettina.
Sähkötuoli