Mikä erittäin vanha poistunut tuote pitäisi ottaa uudelleen käyttöön? Aloitan
Kärpäshaavi. Sellaisia oli kuulemma ennen. 1900-luvun alussa ainakin. Kuulemma suuri ja lähes kaikki omisti.
Nytkin täällä on kärpänen. En vaan saa lätkällä kiinni.
Kommentit (58)
Kuulotorvi. Mun huonokuuloinen vanha isä ei vaan totu kuulolaitteeseen. Sählää sitä hetkeksi korvaan ja sitten taas pois. Ei tykkää sen paineen tunteesta.
Pienen asian sanomiseen menee älyttömästi aikaa ja ei se laite yleensä ole lähellä.
Kuulotorven voisi nopeasti laittaa korvaan ja se ei edes hyviä kovin helposti.
T-Ford. Sen pystyi korjaamaan joka kyläseppäkin halvalla ja kaikki kehitys on ollut tuon auton jälkeen turhaa. Perille sekin vei, ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulotorvi. Mun huonokuuloinen vanha isä ei vaan totu kuulolaitteeseen. Sählää sitä hetkeksi korvaan ja sitten taas pois. Ei tykkää sen paineen tunteesta.
Pienen asian sanomiseen menee älyttömästi aikaa ja ei se laite yleensä ole lähellä.
Ei sellainen torvi mitään auta ellei se sitten käytännössä ole megafoni tai laite jossa on kaiutin ja mikrofoni samaan tapaan kuin kuulolaitteetteessa, siis käytännössä kuulolaite jossa on isommat kuoret.
Miksiköhän vesisängyt poistuivat ja niiden tilalle ei ole tullut mitään vastaavaa.
Niissä oli lämmitys. Lämpöhuopia on kyllä myynnissä, mutta niitä ei saa käyttää nukkuessa.
Yks kodinhoitaja sanoi, että oli mennyt vanhuksen luo ja sillä vanhuksella oli sähköhuopa, joka oli palamassa. Vanhus nukkui. Onneksi ei sentään kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellainen torvi mitään auta ellei se sitten käytännössä ole megafoni tai laite jossa on kaiutin ja mikrofoni samaan tapaan kuin kuulolaitteetteessa, siis käytännössä kuulolaite jossa on isommat kuoret.
Jossain vanhoissa kuvissa näkee käytettävän kuulotorvea. Se siis laitetaan huonokuuloisen korvaan siksi hetkeksi, kun joku puhuu sille.
Se on jotain 15 cm pitkä ja metallia. Torvimainen. Ei kai niitä olis ollu, jollei ne olisi toiminu.
Kannatan noita yksinkertaisempia autoja! En sentään ihan T-fordia.
Ne pitäisi saada takaisin. Siis sellaiset, joissa ei olisi niitä kaikkia sähköisiä toimintoja, mutta silti olisivat laadukkaita ja tilavia.
Joku helppo ja halpa lankapuhelinmalli, koteihin vaikka. On vaihtoehtoja sitten. Langallisuus laitteisiin, jos ei halua langatonta. Hyvät kuulokkeet, eikä värinä aina musta. Espanjalaisilta voisi kopioida mansikkamaidon tai mansikkamaitojauheen. Kestävät (keino?)nahkasohvat joissa voi nukkua ja väri ei tartu ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Joku helppo ja halpa lankapuhelinmalli, koteihin vaikka. On vaihtoehtoja sitten. Langallisuus laitteisiin, jos ei halua langatonta. Hyvät kuulokkeet, eikä värinä aina musta. Espanjalaisilta voisi kopioida mansikkamaidon tai mansikkamaitojauheen. Kestävät (keino?)nahkasohvat joissa voi nukkua ja väri ei tartu ihoon.
Liian kallis, enää.
Vaatisi langalliset puhelinlinjat, jotka toistuvasti olisivst toimimimattomis, etenkin maaseuduilla: lumen, myrskyjen ja ukkosten takia.
Lisäksi kalliita huoltaa ja ylläpitää.
Sekä epävarmoja hätätilanteissa: Ambulanssit, tulipalo, pelastustehtävät.
Ap eikö Suomessa ole kiinalaisten puoteja? Sieltä olen löytänyt kärpäshaavin. Siinä on bambuvarsi. Tokaksi jos ei löydy, sellainen on aika äkkiä itsekin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Ap eikö Suomessa ole kiinalaisten puoteja? Sieltä olen löytänyt kärpäshaavin. Siinä on bambuvarsi. Tokaksi jos ei löydy, sellainen on aika äkkiä itsekin tehty.
Mietin juuri, että voisin askarrella haavin, mutta mitä niille kärpäsille tehdään, kun ne on saatu sinne haaviin?
Tänä kesänä on ulkoa lennellyt hyvin nopeita kärpäsiä, joihin ei osu edes sähkölätkällä. Muilla ei voi edes yrittää, kun tuo kärpäslaji vain lentää ympyrää eikä istu hetkeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri, että voisin askarrella haavin, mutta mitä niille kärpäsille tehdään, kun ne on saatu sinne haaviin?
Tänä kesänä on ulkoa lennellyt hyvin nopeita kärpäsiä, joihin ei osu edes sähkölätkällä. Muilla ei voi edes yrittää, kun tuo kärpäslaji vain lentää ympyrää eikä istu hetkeksikään.
No menet ulos se haavissa olevat tai oleva kärpänen ja käännät sen haaviosan siten että kärpänen pääsee ulos jos ei jo aiemmin ole päässyt pakoon. Mulla on juuri tollasia ympyrää lenteleviä kärpäsiä myös, haaviin jäävät kyllä. Kiinapuodista ostamani haavi muuten maksoi yhden euron. :D
Retu-kengät