Oliko tämä paniikkikohtaus?
Olin koko päivän laitellut tavaraa myyntiin. Haikein mielin myös vauvan tavaroita , kohti uutta elämänvaihetta mennään. Yht äkkiä aloin tuntea puutumista jalassa ja miehen kanssa keskusteluun en pystynyt osallistumaan. Kysyin vain, että mitä, mitä? En pystynyt keskittymään miehen asiaan. Sanoin, että mun on outo olo. Tuli sellainen olo, että kohta kuolen. Sydän alkoi hakkaamaan, juoksin ulos. Siellä pystyin olemaan paremmin kuin sisällä. Pystyin koko ajan kävelemään ym, mutta huomasi. Mies rauhoitteli. Se meni ohi vajaassa tunnissa kaiken kaikkiaan, mutta nyt todella ikävä olo tuon tapahtuneen jälkeen. Pelkään, että taas käy jotakin.
Tarvitseeko mennä lääkäriin? Onko tämä siis tavallinen paniikkikohtaus?
Elämäntilanne on ollut pitkään stressaava. Olen huomannut uupumuksen merkkejä, mutta olen vain painanut eteenpäin.
Kommentit (34)
Oletko ottanut koronarokotteen ? Voi olla myös siitä aiheutuvia rytmihäiriöitä, joita hyssytellään paniikkikohtauksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se muuten niin herkästi iskee juurikin kaupassa? Lähden kauppaan hyvillä mielin, mietin kuinka teen ostokseni. Viimeistään kassalla alkaa huimaamaan ja panikoin , että kassit pitää pakata äkkiä. Inhottava tunne. En ole halunnut jättää kaupassa käyntiä väliin, koitan siedättää itseäni näille.
Luin jostakin, että se liittyy kaupassa siihen, että pelkää toisia ihmisiä ja esim. Heidän tuijottamistaan. Hiljaisessa kaupassa harvemmin tulee.
Haluaisin olla vapaa tästä. Tuntuu tosi vaikealta. Kevät oli rankka, tapasin esimerkiksi kaupassa sattumalta kaksi kertaa mun vanhan koulukiusaajan. Kai se nosti muistot pintaan
Onko sellainen paniikkikohtaus, että alkaa kaupassa yht äkkiä pyörryttää ja pelottaa mennä kassalle. Kassalla tuntuu ihan ihmeelliseltä ja ressaa jo miten saa maksettua... Kun pääsee pois niin helpottaa. Onko tuo vain ahdistus vai oikea kohtaus
Harvoin nuo mukavia on. Alkavat yht äkkiä
Elin asian kanssa vuosia. Työelämässä en oo ollut vuosiin. Joskus haikeana mietin kymmenen vuotta taaksepäin: miten olin iloinen, miten jaksoin käydä töissä.
Onko kellään ennakko-oireita? Vai ihan vaan tulee jos tullakseen?
Kertokaa muutkin miltä teidän paniikkikohtaus tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut koronarokotteen ? Voi olla myös siitä aiheutuvia rytmihäiriöitä, joita hyssytellään paniikkikohtauksiksi.
Älä jaksa
Nämä alkoi jo keväällä kun näin pitkästä aikaa pahinta koulukiusaajaani. Tänään näin hänet taas ja kohtaus meinasi iskeä päälle. Miten voin jatkuvasti törmätä häneen
Hengittäminen. Vedä ilmaa nenän kautta sisään, pidätä kaksi sekuntia. Puhalla hitaasti ulos. Kun puhallat ajattele kuin puhaltaisit kynttilää sammuksiin. Ja kynttilä ei sammu. Hengittäminen rauhoittaa sinua.