Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIIMEINEN HOITO OMILLA SOLUILLA

07.12.2006 |

Vastikään tehtiin 5. ja viimeinen IVF omilla munasoluilla. ONGELMA: jakautumisvaiheessa monitumaisuutta. Kertaakaan ei olla saatu pakkaseen mitään, nipin napin siirtoon ollaan selvitty joka kerta.

Niin nytkin. Vain 1 alkio saatiin siirrettyä viikko sitte ja sekin vain 2-solu-kakkonen eli odotukset/toiveet ei oo kovinkaan korkeella. Ainoa lohtu tällä hetkellä lienee ens vuodelle tulossa oleva lahjasoluhoito. Jos siitä saataisiin parempi tulos.

Onko vastaavassa tilanteessa olevia eli jotka jonottais lahjasoluja?

t. pikkuenkeli67 alias Ippu

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samaa ongelmaa, solut ovat hitaita ja niissä on monitumaisuutta. Alkiot eivät siis ole kovin hyvälaatuisia ja niitä ei saada pakkaseen koskaan. Tosin täyttä varmuutta ei voi sanoa onko vika enemmän minun munasoluissani vai miehen siittiöissä. Meille tehdään tammikuussa 4. ja viimeinen icsi hoito omilla soluilla. Jos sekin epäonnistuu, toivomme, että saisimme lahja-alkion jostakin ennen hedelmöityshoitolain voimaantuloa. Mutta tsemppiä sinulle tähän hoitoon, koskaan ei kuitenkaan tiedä....myös ne huonompilaatuiset alkiot ovat kiinnittyneet ja niistä on syntynyt terveitä lapsia. Onnea matkaan!

Vierailija
2/21 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vain juuri päättyi viimeinen hoito. Kaikki on jo nähty, kaikki on jo tehty... IVF:ssä ei saatu mitään aikaan, ICSI:ssä ekassa yksi ja tokassa kaksi 3-luokkaista alkiota. Mitään varsinaista vikaa ei ole löytynyt, mutta ilmeisestihhän näissä mun munasoluissa se vika on.

Liikatumaisuutta on myös ollut. Ens viikolla juttelen hoitajan kanssa lahjoitetusta munasoluista. Arviolta menee en syksyyn / talveen. Ollaan yksityisellä hoidossa. Ois kiva vaihtaa ajatuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Onnea matkaa ! Toivottavasti nyt onnistuu !

Meillä alkaa hoidot ensi vuoden puolella, nyt kunnallisella. Päästiin kylläkin Väestöliittoon, naistenklinikka ei hanlunnut meitä...

Mulla on suunnittelu käynti vielä ennen joulua !

Kesäkuussa tehtiin viimeinen pas, josta nega. Siitä asti ollaan luomuiltu !?

Ei yhtään yritystä edes kiinnittymisestä.

T:mami

Vierailija
4/21 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että pinoon on löytynyt seuraa.

MAMI: tottakai minä sinut muistan!! Onpa kiva kuulla susta, paitsi että... no, toivottavintahan aina ois ettei tällä puolella tarvis roikkua vaan päästäis lopultaki tuonne onnistuneitten puolelle hehkuttaan.

MAAHINEN: vaihdan mielelläni ajatuksia kaikesta lapsettomuuteen liittyvästä. Mikä sua eniten painaa/mietityttää?

Minä epäröin hetken lahjasoluhoito -ajatusta lähinnä sen takia, että mietin etukäteen mieheni reagointia asiaan. Typerää sinällään, sekinhän selvisi kysymällä! :) Hän oli kyllä heti valmis ja lohdutteli mua, että kyllä minä oon lapsen äiti vaikkei biologista perimää lapsi minulta saakkaan. Se oli oikeestaan mun kohalla se, mikä teki pisteen miettimiselle. Viime heinäkuussa käytiin keskustelemassa Väestöliitossa Oulussa ja siitä lähtien ollaan oltu jonossa. Epäilivät, että jono liikkuu siihen malliin, että mahdollisesti ens keväänä aikaisintaan ois hoito ajankohtainen, mutta voi hyvin mennä kesän ylikin.

Tottakai sitä on jossain vaiheessa miettiny, että mikä hitsi mussa on vikana, kun en kykene saamaan vauvaa aikaan. Mutta koska tiedän tehneeni ite kaiken voitavani asian eteen, ei epäonnistuminen tunnu niin kauheen pahalta.

Hienolta tuntuu ajatus, että löytyy naisia, jotka on valmiita auttamaan tällasessa tilanteessa olevia lahjottamalla munasolunsa käyttöön.

Tällä hetkellä vointi on sellanen, että mahasta on muutaman päivän ajan repiny niin menkkamaisesti että! Enää en edes leikittele ajatuksella, että nyt tärppäis. Oon suunnannu selvästi ajatukseni jo siihen lahjasoluhoitoon. Ja kesällä pitämäni lähes puolen vuoden hoitotaukokin oli paikallaan. Sai elää " normaalia elämää" välillä.

Peukutan kaikille meille pinossa oleville!! Mukavaa viikonloppua!

t. pikkuenkeli

Vierailija
5/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ippu67: Sinulla ilmeisesti on jonkin verran kokemusta, niin viitsitkö kertoa vähän tuosta lahjasoluhoidosta? Eli miten, missä, mitä maksaa jne. Itse asumme Savossa. En ole täälläpäin Suomea kysellyt juurikaan vielä käytännöistä. Ja yksityisellä olemme hoidossa.

Meillä (kuten Maahinen ehkä muistaa yhteisestä piinailupinosta) lahjasiittiöitä on jo kokeiltu. Tulos yhtä huono kuin omillakin; hidasta jakautumista, monitumaisuuttakin ja nega (tosin omia vaan siirrettiin). Seuraava hoito lienee meilläkin lahjamunasoluilla. Pakkasessa on pari lahjoilla hedelmöitettyä omaa, mutta tuskin selviävät pakkasesta, kun eivät ole aiemminkaan selvinneet. Pieni epätoivo siis meinaa hiipiä mieleen, ja otan ilolla vastaan kaiken infon, mitä teillä aiheesta tietävillä on jakaa!

Vierailija
6/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin 6 icsiä omilla soluilla eikä kertaakaan saatu pakkaseen ainuttakaan alkiota:( Soluja saatiin aina kohtuullisen vähänlaisesti (aina alle 10) ja niistä aikaiseksi MAX 2 alkiota, joista yksikään ei koskaan ollut TOP. Siirretyt alkiot olivat normaalissa viljelyssä aina 4-soluisia. Kerran tehtiin alkioille pitkä viljely ja silloin saatiin aikaan 7- ja 5-soluiset alkiot.

Meillä alunperin tutkimuksissa selvisi, että miehellä siittiöitä hyvin vähänlaisesti ja siksi lähdimme suoraan mikrohedelmöitykseen. Itselläni oli fsh-hormoni koholla, mutta myöhemmässä kokeessa taas normaali. Lääkärin mielestä kuitenkin munasarjani ovat ikään nähden laiskat ( olin alle 30 silloin). Kun yhdestäkään hoidosta emme plussaa saaneet aikaan, lääkäri ehdotti luovutettujen munasolujen käyttöä sillä epäilivät, että soluissani oli jokin " ongelma" . Lähdimme luovutussoluhoitoon ja se tehtiin lokakuussa 2004. Soluja saimme luovuttajalta vain 5 ja niistä 3 hedelmöittyi ja 2 lähti jakaantumaan alkioiksi, jotka olivat 4-soluisia (ei niin erinomaisia) siirrettäessä. Tulos oli sama kuin aina ennenkin eli nega paukkui :( Meidän hoidot loppuivat siihen!!! Olimme tulleet tiemme päähän...johonkin se raja oli vedettävä, oli ihan turha hakata päätään seinään, kun kerta tilanne oli täysin toivoton.

No....kävi sitten kuitenkin niin, että helmikuussa(tänä vuonna) sain ilokseni huomata olevani raskaana..ja vieläpä täysin luomusti ilman mitään sen kummempaa yrittämistä. Olin TÄYSIN varma, etten tule ikinä lasta saamaan vaan toisin kävi. Nyt tuo pikkumies on 8vkon ikäinen ja vieläkin tulee päivittäin kummasteltua miten tämä voi olla totta.

Lääkärit sanoivat, että näitä " ihmeraskautumisia" tapahtuu kuitenkin jonkun verran eli ei kannata ihan täysin luopua toivosta!

Toivottavasti tämä antoi pientä toivonkipinää ainakin joillekin teistä:)

PALJON ONNEA TEILLE JOKAISELLE HOITOIHIN JA TOIVOTTAVASTI SAATTE PIAN JOKAINEN NÄHDÄ NE KAKSI MAAGISTA VIIVAA R-TESTISSÄ!!!!!

Rauhaisaa joulun odotusta toivottelee: Je_Ni

Vierailija
7/21 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kokemusta tästä lahjasoluhoidosta oo. Omilla on yritetty 5 kertaa ja tästä viimeisimmästä hoidosta on menossa pp12 eli pian tiedetään tämänkin hoidon osalta vastaus.

Me käytiin kesällä Oulun Väestöliitossa keskustelemassa hoitajan ja lääkärin kans. Meiltä kyseltiin kaikkee mahdollista maan ja taivaan väliltä, lähinnä tietty mielipiteitä luovuttajaa ajatellen yms. Hinnaksi tullee pari tonnia...kallista siis, kalliimpaa ku IVF Väestöliiton puolella. Meille kerrottiin, että yhtä luovuttajaa kohti varataan 2 vastaanottajaa, jotka siis lääkitsee oman kk-kiertonsa ajallisesti sopimaan hoitoon. Jos munasoluja tulee punktiossa alle 10, ne annetaan yhden parin käyttöön, jolloin toinen on siis lääkinnyt turhaan itteään mutta ns. kakkossijalle vastaanottavana ei joudu toista kertaa. Onpa tää vaikee selittää yksinkertasesti! :)

Oulussa kuulosti jono olevan sitä luokkaa, että ehkä ens keväänä tai kesän jälkeen vois olla meidän vuoro. Soittavat klinikalta ja antavat ohjeet millon alottaa lääkitykset. Reseptit me saatiin jo kesällä valmiiksi käteen!

Vierailija
8/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tuli hetken kestävä yökötyskohtaus ja piti käydä halimassa vessanpyttyäki ilman sen kummempaa tulosta ;) Taitaa meikäläisellä migreeni jyllätä oikein kunnolla kun en viitti nyt millään ottaa täsmälääkettä tähän vaivaan... ei sillä pitäis olla mitään merkitystä alkiolle, mutta haluan silti tällä kertaa tehä kaiken vähän eri tavalla ku aikasemmilla kerroilla.

Hhmmm.... huomenna siis sais periaatteessa testata! Säästelen silti perjantaihin. Tänään on menossa kp29/29-31 eikä mitään menkkamaisia tuntemuksia oo ollu sitte viikonlopun. Vaikka äkkiähän ne sit alkaa kun ovat alkaakseen...

Huomaatteko; jarruttelen ajatuksiani tehokkaasti :D:D

Toivossa on silti hyvä elää!

t. ippu ja Viimeinen Mohikaani

Vierailija
9/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, ippu ja muut!

Meillekin kohtalo kellot soivat ensi vuonna, kun teemme viimeisen icsimme omilla soluilla. Lahjasiittiöt harkinnassa olleet jo viime kesänä, kunnes vielä palasimme takapakkia omiin soluihin. Olemme mieheni kanssa jo melko valmiita lahjasoluhoitoon, mutta mitään lopullista päätöstä emme ole tehneet, sen aika on sitten kun on se viimeinen icsi tehty ja sen surut surtu.

Mitenkähän, ippu, sun mahtaa nyt käydäkään... tuollainen huono olokin kun sulla oli... Eihän se mahdotonta ole että nyt tärppäis, kun on just se viimeinen kerta :) On kuulema ennenkin niin käynyt, sanoi lääkärini Väestöliitossa (tre)!

Vierailija
10/21 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Väestöliiton lääkäri Treelta onkin mukava heppu!! Jos se nyt sais kans iloita työnsä tuloksista mun viimesen hoidon myötä niin en sen parempaa joululahjaa ja kiitosta hänelle vois kuvitella!!

pp14 menossa. Pahoinvointia ei oo ollu sen toissailtasen jälkeen. Oikeestaan ei mitään tuntemuksia. No, ehkä jos oikein pinnistelen niin voisin sanoo että jossain kohdun ja munasarjojen tietämillä oli aamulla ja yölläki sellanen jonkulainen tuntemus, mutta ei se mitään menkkamaista repimistä ollu. Migreeni on vähän helpottanu mut on sitä vielä vähän jälellä. Rinnat on toistaiseksi pysyneet suht ison tuntusina ja mahakin näyttää aavistuksen turvonneelta, mutta en silti uskalla vetää mitään johtopäätöksiä näistä asioista.

Tätäkin päivää on vielä niin pitkästi jälellä, että vuoto ehtii alkaa... onkohan tämä sitä inhorealismia? ;D

t. Ippu ja Viimeinen Mohikaani

Vierailija
11/21 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niiskuttaa siinä mielessä, että flunssa on tulossa. Isäntä on sairastanu jo viikonpäivät, joten olihan tämä odotettavissakin, että jossain vaiheessa se minuunki iskee...

Nenää polttelee välillä aika kivasti ja nyt iltapäivästä oon huomannu niiskuttelevani vähän väliä. Tylsää, jos pitää nyt alkaa sairastaan!

Vierailija
12/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Mun peukkua jo ihan krampaa, kun yritän peukuttaa sulle plussaa !

Mulla on ensi viikolla suunnittelu käynti VL:ään ja sitten aloitetaan hoidot, toivon mukaan.

T.mami

Vierailija
13/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tunnistin tuttuja nicejä tästä ketjusta! Yhdessä ollaan piinailtu viime talvena ja keväänä.

Ippu, peukut ja varpaat ylhäällä sinun viimeisen mohikaanin puolesta!

Mami, tsemppiä alkavaan hoitoon. Meidän toka IVF tehtiin VL:ssa ja me tykättiin paikasta tosi paljon. SH ei ollut meidän lääkäri, mutta melkein kaikki muut tapasin hoidon aikana. Ihania lääkäreitä kaikki, ei koskaan kiire ja aina aikaa jutella. Hyvään hoitoon pääsette!

Mukavaa Joulun odotusta teille molemmille!

Iloisesti tervehtien

Nuru ja masuasukki rv 30+4

Vierailija
14/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään täälläkin kovasti peukkuja ja jännitetään puolestasi!

t. vanha piiniskaveri viime talvelta eli sonjaemma rv 14+3

Vierailija
15/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuru:

Hei!

Tunnistin tuttuja nicejä tästä ketjusta! Yhdessä ollaan piinailtu viime talvena ja keväänä.

Ippu, peukut ja varpaat ylhäällä sinun viimeisen mohikaanin puolesta!

Mami, tsemppiä alkavaan hoitoon. Meidän toka IVF tehtiin VL:ssa ja me tykättiin paikasta tosi paljon. SH ei ollut meidän lääkäri, mutta melkein kaikki muut tapasin hoidon aikana. Ihania lääkäreitä kaikki, ei koskaan kiire ja aina aikaa jutella. Hyvään hoitoon pääsette!

Mukavaa Joulun odotusta teille molemmille!

Iloisesti tervehtien

Nuru ja masuasukki rv 30+4

Kiitos, ja hyvää joulua sinulle Nuru !

T:mami

Vierailija
16/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että löytyi muitakin vanhoja piiniskavereita!

Kovasti kiitoksia kaikille peukutuksista, mutta nyt saa jo hellittää: Viimeisen Mohikaanin matka päättyi 13.12. illalla. En oo osannu olla edes surullinen, koska jotenki osasin oottaa tätä tulosta. Monitumaisuuden syynä mun kohalla lienee geneettinen vika, totes VL:n lääkäri. Olivat viimeisimmän hoidon huonoja alkioita viljelleet vielä yhen ylimääräsen päivän ja olivat kyllä jatkaneet jakautumista, mutta monitumaisuus oli vaan korostunu entisestään...

Nyt siis pakollinen hoitotauko edessä ja kyttäys, millon päästään lahjasoluhoitoon. Oulun VL:sta sanoivat, että tällä hetkellä jono seisoo ja että voisin maaliskuulla kysellä tilannetta uuestaan. Ilmaannun varmasti uudella pinolla sitte maisemiin, kun jotain konkreettista on tarjota luettavaksi.

Nyt jatkan elämää rakkaan ukkoni ja 2 kissan kans! Lämmintä Joulua kaikille!

t. Ippu alias pikkuenkeli

Vierailija
17/21 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan samassa paikassa hoidossa. Me ollaan nyt kans jonossa. Menee oletettavasti loppuvuoteen-07. Riippuu luovuttajista. Mut ei taukokaan ole paha juttu. Olen Ippu pahoillani, että sinullekkin kävi näin, ettei Viimeinen mohikaani jaksanut.

Ja kaikille muillekkin huiskutukset! Monitumasia mahetaan olla koko sakki! Tuttuja nikkejä. Rauhallista joulun aikaa!

Vierailija
18/21 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lämpöistä joulutunnelmaa kaikesta huolimatta ja onnea ja jaksamista jatkohoitoihin!

Vierailija
19/21 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, syvä osanottoni vaikeasta tilanteesta. Meillä asia on toisin päin. Mulla tuntuu tulevan munia kuin keskikokoisessa kanalassa (23 rakkulaa viimeksi, 18 munasolua ja niistä muistaakseni 13 hedelmöittynyttä ja normaalisti jakautunutta)... Alkiot on lähes kaikki olleet huippuluokkaisia (ja muutkin ihan hyviä), yksi ainoa on menehtynyt sulatukseen ja niistä on seurannut kolme alkanutta raskautta joista ensimmäinen kaksosraskaus. Tosin kaikki on menneet kesken, mutta syitä etsitään. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että vika on minussa, ei alkioissa.

Niin että asiaan. Olen pohtinut, mitä meidän pitäisi tehdä niille kahdelle alkiolle, jotka vielä on pakkasessa. Niin kauan kuin km-tutkimukset on kesken, ei ole mitään järkeä yrittää itse, mutta koska ne on tehty anonyymeillä siittiöillä niin ne ei lain voimaantulon jälkeen ole kelvollisia enää. Tuntuisi älyttömältä ottaa taas kaksi hyvää alkioita sisääni kuolemaan...

Mä voisin hyvin luovuttaa ne omani, mutta haluaisin jotenkin tietää onko niistä ollut jollekulle muulle parille tai yksinäiselle naiselle iloa. Tiedättekö, miten nykyään tuollaisessa tilanteessa toimitaan anonyymiuden suhteen? Onko ajatukseni teistä ihan typeriä?

Hyvää joulunodotusta toivotan joka tapauksessa kaikille.

Vierailija
20/21 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis ajatus luovuttaa alkiot toisille ellei niistä itselle ole käyttöä. Osaavat varmasti kertoa sulle esim. Väestöliiton klikikalla tai jossain muussa yksityisessä klinikassa miten tällä hetkellä voi toimia asian kans.

Itelleni tuo koko lain voimaantulo on vähän hämärän peitossa... siis että mitä nyt lopulta on päätetty ja millon se astuu voimaan. Ilmeisesti nyt kuitenki tää vuodenvaihde on jotenki sellanen aika, että luovutusta miettivät henkilöt jarruttelevat ja oottelevat ennenku tekevät päätöksiä puoleen tai toiseen.

Ajatukset on kovasti jo käännetty ens vuoteen tässä osotteessa. Vielä kun sais flunssasta voiton ennen joulunpyhiä niin hyvä!

t. Ippu alias pikkuenkeli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi