Onko muka toisen puhelimen tutkiminen ihan normaalia parisuhteessa?
Itse en antanut tutkia omaa puhelintani. Toisaalta minulla ei ole edes mitään mielenkiintoa tutkia miehenkään puhelinta. Mies taas alkoi heti kysellä, että mitä salattavaa minulla on puhelimessani jos hän ei voi sitä nähdä.
Puhuin asiasta yhden kaverini kansaa ja hänkin oli sitä mieltä, että kyllä puhelimet pitää antaa nähtäväksi molempien. Minä olen edelleen eri mieltä. Mutta kiinnostaa, että onko tämä joku yleinenkin käytäntö?
Kommentit (68)
Toisen puhelimeen ei kosketa. Outoa, että joku edes kysyy tällaista.
Me ollaan varmaan omituisia kun käytetään toistemme puhelimia paljon ristiin. Miehellä on uudempi puhelin jossa on hyvä kamera. Jos ollaan vaikka reissussa niin käytetään sitä "kamerana" eli otetaan kaikki kuvat miehen puhelimella. Ja se saattaa olla kumman vaan laukussa tai taskussa. Jos toisella on puhelin alakerrassa ja toisen puhelin on nenän edessä pöydällä ja tulee mieleen joku juttu minkä tahtoi googlata niin ollaan laiskoja ja käytetään sitä mikä on lähempänä :D. Mun puhelin yhdistää jostain syystä spotifyn paremmin auton ja kodin bluetoothiin joten siitä kuunnellaan yleensä musiikkia. Toisten viestejä ei olla ikinä luettu eikä ole tehnyt mielikään.
En tiedä onko kukaan edes tehnyt tutkimusta tästä asiasta, siis siitä kuinka moni ko. toimintaa harrastaa. Veikkaan, ettei ole ihan normaalia.
Tutkiminen ei ole mitenkään nor.aalia, mutta kyllä meillä molemmat saa käyttää toisen puhelinta. Aika useinkin tulee napattua puolison puhelimella joku kuva koska se sattuu olemaan lähempänä ja lähetän sen sitten itselleni, samoin jos omani on hukassa lainaan puolison puhelinta soittaakseni omaani. Ja hän tekee samoin.
Meillä kummallakaan ei ole mitään salattavaa eikä minua nyt sinänsä haittaisi, vaikka puoliso penkoisi puhelimeni, mutta toisen viestejä ei lueta ihan jo siitä syystä, että ne ovat yksityisiä keskusteluja jotka ei ole tarkoitettu ulkopuolisen silmille ja siellä saattaa olla esimerkiksi sen toisen keskustelun osapuolen elämästä arkaluonteista tietoa jota ei halua jakaa ystävien kumppaneille.
Ei ole, mutta voisin vaikka maksaa muutaman tonnin, että pääsisin lukemaan. Sen verran on nyt epäluottamusta suhteessa.
Ei oo velvollisuutta antaa tutkia. Meillä ei mennä toisen luurille luvatta vaikkei salaisuuksia olekaan. Luvalla voi avata muttei silloinkaan tutkita viestejä yms. Ei ole tarve.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan varmaan omituisia kun käytetään toistemme puhelimia paljon ristiin. Miehellä on uudempi puhelin jossa on hyvä kamera. Jos ollaan vaikka reissussa niin käytetään sitä "kamerana" eli otetaan kaikki kuvat miehen puhelimella. Ja se saattaa olla kumman vaan laukussa tai taskussa. Jos toisella on puhelin alakerrassa ja toisen puhelin on nenän edessä pöydällä ja tulee mieleen joku juttu minkä tahtoi googlata niin ollaan laiskoja ja käytetään sitä mikä on lähempänä :D. Mun puhelin yhdistää jostain syystä spotifyn paremmin auton ja kodin bluetoothiin joten siitä kuunnellaan yleensä musiikkia. Toisten viestejä ei olla ikinä luettu eikä ole tehnyt mielikään.
No voi miten söpöä teillä.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Ihan vapaasti saisi mies tsekata mun puhelimeni, ei ole mitään salaisuuksia. Ei ole koskaan tämä tullut puheeksi.
Ystäviäsi ei haittaisi, vaikka heidän yksityisasiansa, jotka ovat luulleet kirjoittaneensa vain sinulle, tulisivat miehesikin tietoon?
Ei ole ystäviä, jotka viestittelevät. Ja jos olisi, niin tuskin miestä kiinnostaisi tuollaset.
Ei ole normaalia. Jos on ollut rajattomat vanhemmat ja kaltoinkohtelua kotona, kumppaniehdokkaat huomaa sen ja paska valikoituu valumaan vanhoihin uomiin.
Mutta niin ei tarvi olla. Teidän pitää rakentaa itsenne uudestaan. Selvät rajat itsenne suojiksi. Rajattomista eroon lopullisesti.
Ei ole normaalia. Mielenterveysongelmaisten ihmisten touhua vaatia saada tutkia toisen ihmisen puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla "ei ole mitään salaisuuksia" niin eikö teillä ole mitään yksityisviestejä ystäviltä, joissa voi olla ystävän luottamuksella kertomia asioita? Eiväthän nekään välttämättä mitään kamalaa ole, mutta jos ystävä kertoilee ihan vaan vaikka vaihdevuosivaivoistaan tai riidasta lapsensa kanssa, tai pohtii oman lapsuutensa asioita tai kertoo iäkkäiden vanhempiensa omaishoitoon liittyviä kipuilujaan, tuskin hän arvostaisi sitä, että näytätte viestit eteenpäin.
Ei ole.
Mies tietää mun vaihtareista eikä sitä varmaan paljoa kiinnosta muiden naisten vaihtarit, minussa on tarpeeksi :)
Muutkin on sellasia, joista puhun miehen kanssa.
Ettekö muut puhu esim vanhemmistanne puolison kanssa ????
Vierailija kirjoitti:
Tutkiminen ei ole mitenkään nor.aalia, mutta kyllä meillä molemmat saa käyttää toisen puhelinta. Aika useinkin tulee napattua puolison puhelimella joku kuva koska se sattuu olemaan lähempänä ja lähetän sen sitten itselleni, samoin jos omani on hukassa lainaan puolison puhelinta soittaakseni omaani. Ja hän tekee samoin.
Meillä kummallakaan ei ole mitään salattavaa eikä minua nyt sinänsä haittaisi, vaikka puoliso penkoisi puhelimeni, mutta toisen viestejä ei lueta ihan jo siitä syystä, että ne ovat yksityisiä keskusteluja jotka ei ole tarkoitettu ulkopuolisen silmille ja siellä saattaa olla esimerkiksi sen toisen keskustelun osapuolen elämästä arkaluonteista tietoa jota ei halua jakaa ystävien kumppaneille.
Miten voi olla, että samaan aikaan sinua ei haittaisi, että puoliso ylittää yksityisyytesi rajat, ja samaan aikaan kuitenkin pitäisit epäsopivana toisen viestien lukemista? Miksi sinua ei haittaisi, että puoliso penkoisi puhelintasi - eikö sinua siis haittaisi se, että puoliso ei kunnioittaisi yksityisyyttäsi?
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla "ei ole mitään salaisuuksia" niin eikö teillä ole mitään yksityisviestejä ystäviltä, joissa voi olla ystävän luottamuksella kertomia asioita? Eiväthän nekään välttämättä mitään kamalaa ole, mutta jos ystävä kertoilee ihan vaan vaikka vaihdevuosivaivoistaan tai riidasta lapsensa kanssa, tai pohtii oman lapsuutensa asioita tai kertoo iäkkäiden vanhempiensa omaishoitoon liittyviä kipuilujaan, tuskin hän arvostaisi sitä, että näytätte viestit eteenpäin.
Ei ole.
Mies tietää mun vaihtareista eikä sitä varmaan paljoa kiinnosta muiden naisten vaihtarit, minussa on tarpeeksi :)
Niin, tässä oli kysymys YSTÄVÄN sinulle kertomista asioista. Jos puoliso lukisi viestit, hän lukisi ystävän luottamukselliset viestit ja ystävän asiat. Eikä ole kyse siitä, kiinnostavatko ystävän asiat miestä, vaan kyse oli siitä, vuotavatko luottamukselliset viestit puolisolle vai ei.
Olen yhden ainoan kerran käyttänyt ja näpelöinyt vaimoni puhelinta. Silloin luvan kanssa kun viikonloppureissussa oma puhelimeni hajosi enkä halunnut käyttää aikaa uuden ostoon juuri silloin. Ilmoitin läheisille etten ole tavattavissa ennen maanantaita ja hätätapauksessa saa vaimon kautta kiinni. Erikseen vielä viestiä vanhemmille asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Niin, tässä oli kysymys YSTÄVÄN sinulle kertomista asioista. Jos puoliso lukisi viestit, hän lukisi ystävän luottamukselliset viestit ja ystävän asiat. Eikä ole kyse siitä, kiinnostavatko ystävän asiat miestä, vaan kyse oli siitä, vuotavatko luottamukselliset viestit puolisolle vai ei.
Mulla ei ole ystäviä, jotka laittaa viestejä.
Ei todellakaan. Puhelimassa on mm. ystävien henkilökohtaisia asioita, joita he ovat vuodattaneet minulle. Nämä ei todellakaan kuulu ulkopuolisille.
Ei todellakaan pitäisi olla normaalia. Kyllähän tuossa pätee jo normaalit viestintäsuojan ja yksityisyyden suojan lait.
Jos menee lukemaan toisen viestejä, näkee todennäköisesti myös puolison ystävien henkilökohtaisia asioita, joita ei varmastikaan tarkoitettu urkkijan silmille.
En voi käsittää miten tuo voisi olla jonkun mielestä ok. Enkä todellakaan itse haluaisi tutkia puolisoni puhelinta. Kyllä se kertoo aika paljon parisuhteen tilasta, jos luottamusta ei ole.
Kylläpä elämä onkin yksinkertaista. Juokse vain, kyllä se siitä! Juoksemista voi jonkin verran rajoittaa yhteinen suurempikin omaisuus ilman avioehtoa, jos nyt sattuu olemaan vielä se varakkaampi osapuoli. Lisäksi useampi yhteinen alaikäinen lapsi, koska yleisesti on tiedossa että ero ei lapsille hyvää tee. Sitä en tiedä, onko puhelimen urkinta oikea tapa lähteä purkamaan tilannetta semminkin kun se on laitonta. Mutta ihan varmasti yllä olevat asiat huomioon ottaen asia ei ole enää niin mustavalkoinen, jos epäilyksiä on.
Toinen puoliso saa tutkia, Toinen ei näytä omaansa. Tervettä touhua ?.. ei ole :|
En minä ainakaan haluaisi puolison lukevan minun yksityisiä keskustelujani.
Viesteissäni henkilökohtaisimpia on esimerkiksi viestittelyä siskoni kanssa, sekä toisen siskoni lesken kanssa. En tosiaankaan haluaisi puolison lukevan meidän vertaistukikeskusteluja.