HUS ei tee enää takaisinsoittoja
Jätin soittopyynnön heidän ajanvaraukseen maanantaina. Torstai oli pyhä mutta olin ajatellut että ne soittaa takaisin viimeistään perjantaina.
Kommentit (15)
Mikset laita viestiä maisan kautta
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita viestiä maisan kautta
Jätin jo soittopyynnön ajanvaraukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita viestiä maisan kautta
Jätin jo soittopyynnön ajanvaraukseen.
Osaat kirjoittaa tänne muttet maisaan, miksi?
Kyllä tekee, mutta soittojono on monessa yksikössä pitkä ja välillä tekniikkakin takkuaa. Jos ei maanantai kuulu mitään, jätä uusi pyyntö.
Kunpa tämä hoitojonojen kasvu saataisikin hallintaan, mutta niin tuskin tapahtuu. Ihmiset ovat entistä sairaampia ja resursseja ei saada lisää tässä taloustilanteessa. Kannattaa pitää itsestään mahdollisimman hyvää huolta, ettei sairastu sen vuoksi. Sairauskuluvakuutus on myös fiksu valinta. Itselläni on sellainen, kun työssä näen mikä tilanne on.
Terveisin HUSlainen
Kuinka pian maisa vastaa ja vastaako aina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita viestiä maisan kautta
Jätin jo soittopyynnön ajanvaraukseen.
Osaat kirjoittaa tänne muttet maisaan, miksi?
Ohjeena on ottaa yhteyttä vain yhtä kanavaa pitkin, eli yhdellä soitolla tai yhdellä viestillä, johon asiat on koottu. Useat soittopyynnöt ja viestit samalta henkilöltä ruuhkauttavat jonoja entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita viestiä maisan kautta
Jätin jo soittopyynnön ajanvaraukseen.
Osaat kirjoittaa tänne muttet maisaan, miksi?
Ohjeena on ottaa yhteyttä vain yhtä kanavaa pitkin, eli yhdellä soitolla tai yhdellä viestillä, johon asiat on koottu. Useat soittopyynnöt ja viestit samalta henkilöltä ruuhkauttavat jonoja entisestään.
Niin, se Maisa olisi ollut varmempi alun alkaenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita viestiä maisan kautta
Jätin jo soittopyynnön ajanvaraukseen.
Osaat kirjoittaa tänne muttet maisaan, miksi?
Minä laitoin kerran maisan kautta viestiä ja soitin myös kun vastausta ei kuulunut. Joku päivä myöhemmin 2 eri hoitajaa soittivat asiasta. Ilmeisesti tieto ei kulje talon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekee, mutta soittojono on monessa yksikössä pitkä ja välillä tekniikkakin takkuaa. Jos ei maanantai kuulu mitään, jätä uusi pyyntö.
Kunpa tämä hoitojonojen kasvu saataisikin hallintaan, mutta niin tuskin tapahtuu. Ihmiset ovat entistä sairaampia ja resursseja ei saada lisää tässä taloustilanteessa. Kannattaa pitää itsestään mahdollisimman hyvää huolta, ettei sairastu sen vuoksi. Sairauskuluvakuutus on myös fiksu valinta. Itselläni on sellainen, kun työssä näen mikä tilanne on.
Terveisin HUSlainen
Esim lähitapiolasaa elinikäinen korvauskatto on on vain 200 000. Eihän se riitä, jos tulee vakavampaa. Silti on maksanut aika tavalla vakuutusmaksuja.
Sairaskuluvakuutus ei ole kannattava ottajalle. Mieluummin ne rahat säästöön, jotta voi maksaa maksuja, jos on tarpeen.
En tiedä, onko asiat noin. Ihmettelin vaan, että onpa pieni katto. Aikuinen lapseni otti vakuutuksen kehotuksestani.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pian maisa vastaa ja vastaako aina?
Usein tavoiteaikana on vastata viimeistään 3-7 päivän kuluessa, yksiköstä riippuen. Yleensä puhelut priorisoidaan ensimmäiseksi, Maisa on tarkoitettu kiireettömiä asioita varten.
Minun työyksikössä aamupäivän soittopyyntöihin pyritään vastaamaan jo samana päivänä. Maisaviesteihin 3 arkipäivän kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita viestiä maisan kautta
Jätin jo soittopyynnön ajanvaraukseen.
Osaat kirjoittaa tänne muttet maisaan, miksi?
Minä laitoin kerran maisan kautta viestiä ja soitin myös kun vastausta ei kuulunut. Joku päivä myöhemmin 2 eri hoitajaa soittivat asiasta. Ilmeisesti tieto ei kulje talon sisällä.
Soittojonossa ei näy henkilötietoja tai kuinka monta yhteydenottoa on takana. Jonoa puretaan puheluiden saapumisjärjestyksessä ja usein tätä tekee useampikin ihminen eri työpisteissä.
Monessa paikassa nykyään ohjeistetaan, että vain yksi soitto ja ethän ota yhteyttä usean kanavan kautta. Nuo hätähousut pahentaa ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekee, mutta soittojono on monessa yksikössä pitkä ja välillä tekniikkakin takkuaa. Jos ei maanantai kuulu mitään, jätä uusi pyyntö.
Kunpa tämä hoitojonojen kasvu saataisikin hallintaan, mutta niin tuskin tapahtuu. Ihmiset ovat entistä sairaampia ja resursseja ei saada lisää tässä taloustilanteessa. Kannattaa pitää itsestään mahdollisimman hyvää huolta, ettei sairastu sen vuoksi. Sairauskuluvakuutus on myös fiksu valinta. Itselläni on sellainen, kun työssä näen mikä tilanne on.
Terveisin HUSlainen
Esim lähitapiolasaa elinikäinen korvauskatto on on vain 200 000. Eihän se riitä, jos tulee vakavampaa. Silti on maksanut aika tavalla vakuutusmaksuja.
Sairaskuluvakuutus ei ole kannattava ottajalle. Mieluummin ne rahat säästöön, jotta voi maksaa maksuja, jos on tarpeen.
En tiedä, onko asiat noin. Ihmettelin vaan, että
Minusta 200 000€ on todella iso summa terveyspalveluihin. Kyllä sillä sairaampikin käy monta arviota ja saa tutkimuksia ja lääkehoitoja, pientoimenpiteitä.
Minä olen käynyt vakuutuksen turvin noin parin vuoden välein lääkärillä. Pääsen suoraan erikoislääkärille ja olen saanut lääkereseptit, hyvin toimii itselleni terveenä työssäkäyvänä. Ei tarvitse lojua sairauslomalla odottamassa aikaa julkiselle, kun saan sairauteni oirevaiheen hoidon heti alkuvaiheessa.
Isot erikoissairaanhoidon leikkaukset, syöpähoidot sun muut tapahtuu lähes aina julkisella. Tai sitten voi erikseen ottaa vakavan sairauden turvan suurella korvaussummalla.
Jos on kaksi sairautta tai vaivaa, ei niitä hoideta samalla kertaa joten joudut soittamaan kummallekin vaivalle eri ajan.
Ennen sai kertakäynnillä lääkkeet kumpaankin vaivaan muttei nykyään.
Näin sujuvasti toimii hyvinvointialueet.
Pitää tehdä uusi soittopyyntö esimerkiksi maanantaina.