Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muka toisen puhelimen tutkiminen ihan normaalia parisuhteessa?

Vierailija
10.06.2023 |

Itse en antanut tutkia omaa puhelintani. Toisaalta minulla ei ole edes mitään mielenkiintoa tutkia miehenkään puhelinta. Mies taas alkoi heti kysellä, että mitä salattavaa minulla on puhelimessani jos hän ei voi sitä nähdä.

Puhuin asiasta yhden kaverini kansaa ja hänkin oli sitä mieltä, että kyllä puhelimet pitää antaa nähtäväksi molempien. Minä olen edelleen eri mieltä. Mutta kiinnostaa, että onko tämä joku yleinenkin käytäntö?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itteeni ällöttää noi no mitä salattavaa sulla sit on, jos ei saa puhelinta selata?? -kommentit. Ei välttämättä ole mitään salattavaa, mutta jotkut asiat haluaa pitää ihan omana tietonaan. Ei kai nyt omaa sielua tartte kenellekään täysin paljastaa.

Jos et halua puhelintas näyttää jolle kulle, niin älä näytä. Eikä tartte rueta selitteleen, miks ei. En halua riittää. Olet sen verran arvokas ihmisenä!

Vierailija
22/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä kaiketi kiellettyä, mutta eipä ole tullut koskaan tutkittua toisen puhelinta eikä kyllä kiinnosta vaikka käskisikin tutkimaan.

Eikä omastani löydy salaisuuksia mitä ei saisi nähdä, mutta en silti ymmärrä miksi pitäisi näyttää.

Mielestäni on sairasta mustasukkaisuus ja sitä kai se toisen puhelimen kyttäys on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ei ok, mutta joku täysin ulkopuolinen saa tunkeutua puhelimeesi koska tahansa.

Vierailija
24/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleistä, normaalia eikä hyväksyttävää. Joka pari voi tietenkin sopia omista normista poikkeavista säännöistään, kuten vaikkapa avoin suhde jossa sallitaan muhinointi muiden kanssa, yhtä lailla myös puhelinten avoimuus voi olla erikseen sovittu. Jos ei ole, niin se on ehdoton ei! Tietenkään esim. työpuhelimia ei yleensä missään nimessä saa edes omalla sopimuksella muille näyttää/avata.

Vierailija
25/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin kiinni ku mies luki mulle tulleen viestin. Siinäpä oli erikoista selittelyä.

Ja itse olen ottanu miehen kännystä yhdet yhteystiedot. Ja poistanu yhen horotsun numeron.

Vierailija
26/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai mennä ja tulla miten vaan, enkä tutkinut puhelinta, koska luottamus pitää olla.

Aika karmeeta vedätystä oli koko suhde.

Vierailija
27/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta naimisissa enkä tiedä mieheni puhelimen avauskoodia eikä hän minun. En ole ikinä nähnyt hänen puhelimensa sisältöä tai toisinpäin, paitsi että joskus näytetään toiselle joku kiva video joka on tullut vaikka työpaikan Signal-ryhmään.. Sama koskee tabletteja, läppäreitä yms. Ei tulisi mieleenkään pyytää häntä näyttämään mitään.

Vierailija
28/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lailla kiellettyä.

Vierailija
29/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kuulu kyllä toisten puhelimet kenellekään. Tuon pitäisi aina olla hälytysmerkki.

Vierailija
30/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tarvetta selailla toistemme puhelimia mutta ei se kiellettyäkään ole. Joskus kun tulee viesti niin saatan kysyä että viitsitkö katsoa kun olet lähempänä tai toisin päin. Ei siis ole erikseen mietitty että pitäisi estää tai kieltää selailu mutta ei siihen ole mitään syytäkään.

No tämä nyt onkin aivan normaalia. Mutta jos toinen vaatii puhelinta tutkittavaksi, niin heikoilla hangilla ollaan.

Vierailija
31/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan itse viestittelisi muiden kanssa ja epäilee sinun tekevän samaa

Vierailija
32/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.

33/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saisi mies tsekata mun puhelimeni, ei ole mitään salaisuuksia. Ei ole koskaan tämä tullut puheeksi.

Vierailija
34/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Ei ole mitään salattavaa, mutta onneksi mieheni luittaa minuun.

Myös itse luotan mieheeni enkä tutki hänen puhelintaan.

Exä halusi tutkia ja se oli raivostuttavaa.

Toki petin häntä oikeastikin..

Vierailija
35/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Ihan vapaasti saisi mies tsekata mun puhelimeni, ei ole mitään salaisuuksia. Ei ole koskaan tämä tullut puheeksi.

Ystäviäsi ei haittaisi, vaikka heidän yksityisasiansa, jotka ovat luulleet kirjoittaneensa vain sinulle, tulisivat miehesikin tietoon?

Vierailija
36/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Vierailija
37/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tarvetta selailla toistemme puhelimia mutta ei se kiellettyäkään ole. Joskus kun tulee viesti niin saatan kysyä että viitsitkö katsoa kun olet lähempänä tai toisin päin. Ei siis ole erikseen mietitty että pitäisi estää tai kieltää selailu mutta ei siihen ole mitään syytäkään.

Minä antaisin tuossa tapauksessa puhelimen puolisolle ja pyytäisin katsomaan itse. En haluaisi lukea toisten viestejä, jotka ei ole mulle tarkoitettu. 

Vierailija
38/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä antaisin tuossa tapauksessa puhelimen puolisolle ja pyytäisin katsomaan itse. En haluaisi lukea toisten viestejä, jotka ei ole mulle tarkoitettu. 

Sama. Eikä kävisi mielessäkään pyytää puolisoa lukemaan minulle saapunutta viestiä, koska mistä voisin tietää, miten henkilökohtaisesta asiasta joku ystävistäni viestittelee.

Vierailija
39/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, mutta jostain syystä nainen ei halua tutkia. Kuitenkin välillä ilmoittaa, että mistä hän tietää, mitä kaikkea mun puhelimella on. Viittaan kintaalla kaikkeen tämmöiseen, kun en voi todistaa

Vierailija
40/68 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla "ei ole mitään salaisuuksia" niin eikö teillä ole mitään yksityisviestejä ystäviltä, joissa voi olla ystävän luottamuksella kertomia asioita? Eiväthän nekään välttämättä mitään kamalaa ole, mutta jos ystävä kertoilee ihan vaan vaikka vaihdevuosivaivoistaan tai riidasta lapsensa kanssa, tai pohtii oman lapsuutensa asioita tai kertoo iäkkäiden vanhempiensa omaishoitoon liittyviä kipuilujaan, tuskin hän arvostaisi sitä, että näytätte viestit eteenpäin.