Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko vai onko tällainen käytös vieraalta normaalia?

Vierailija
10.06.2023 |

Kutsuin erään kaukana asuvan ystäväni kylään muutamaksi päiväksi. Tätä oli odotettu, koska edellisestä vierailusta oli kulunut jo yli 10 vuotta. Olin suunnitellut mitä syömme ja laitoin valmiiksi kaikkea hyvää tarjoiltavaksi. Mutta ystävälleni ei kelvannut juuri mikään vaan hän halusi käydä lähikaupasta ostamassa (joo, sentään osti omilla rahoillaan) "omat sapuskat" vedoten siihen, että on ollut ikänsä kasvissyöjä ja kammoksui mm. gelatiinia jälkiruoissa. Olin tehnyt myös ruokaa, jossa ei ollut lihaa, mutta sekään ei kelvannut. Olin nähnyt aika paljon vaivaa tarjottavan eteen, joten tottakai pahoitin mieleni, koska hän ei suostunut edes maistamaan mitään minun tekemääni. Ehdotin, että voitaisiin tilata pizzat, mutta sekään ei hänelle käynyt.
Paha mielihän tästä jäi...

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi oudoksi, sillä pahempaakin on nähty. Outoa on se, että hän ei etukäteen kertonut sinulle olevansa vegaani ja tuovansa omat ruuat, niin sinun ei olisi tarvinnut vaivautua.

Kyllä minä olen tiennyt aina, että hän on kasvissyöjä ja olinhan laittanut häntä varten ruokaa, mutta se ei kelvannut.

Miksi sitten laitoit jälkiruokaan gelatiinia? Ei kasvissyöjille voi mennä syöttämään eläinkunnan tuotteita.

Vierailija
62/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne yhtään kasvissyöjää, joka jättäisi liivatteet syömättä. Yleensä perus kasvissyöjä syö myös kananmunia, joten mitä eroa näissä nyt on.

Vegaanit sitten erikseen (itsekin olen). Aiemmin, kun olin kasvissyöjä, niin gelatiini meni ihan kevyesti kurkusta alas enkä ikinä syynännyt onko esim irtokarkeissa sitä.

Minun tuntemistani kasvissyöjistä yksikään ei gelatiinia syö. Sehän on eläimen ruhosta tehty. Sama popsia lihaakin sitten jos gelatiini kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne yhtään kasvissyöjää, joka jättäisi liivatteet syömättä. Yleensä perus kasvissyöjä syö myös kananmunia, joten mitä eroa näissä nyt on.

Vegaanit sitten erikseen (itsekin olen). Aiemmin, kun olin kasvissyöjä, niin gelatiini meni ihan kevyesti kurkusta alas enkä ikinä syynännyt onko esim irtokarkeissa sitä.

Liivatetta varten on pitänyt tappaa eläin.

Vierailija
64/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Ajattelitko kutsua syömishäiriöisen "ystäväsi" uudestaankin?

Enpä tiedä. Sulattelen nyt asiaa. Hän on ihmisenä kuitenkin ihana.

No sulattele. Hänkin varmaan sulattelee sitä, miten sinusta on tullut kymmenessä vuodessa tuputtaja.

Miksi on niin tärkeää saada ihminen syömään juuri sinun laittamaasi ruokaa? Syömäänkö hän luoksesi tuli? Ettekö tosiaan tehneet mitään muuta?

Sellainen perversio on olemassa kuin syöttäminen. Siinä usein mies syöttää puolisostaan sellaisen parisataakiloisen ryhävalaan. Onko tuttua?

Miten tämäkin hourintakirjoitus on saanut yläpeukkuja.

Vierailija
65/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vegaani" ( weh-gaha-nih = ei saatu mithän ) on wanha mic-mac-indiaanein sana, joka tarkoittaa: "Huono metsästäjä"!

Sissi- ja rajajoukkoihinkaan ei enää oteta vegaani-varushenkilöitä, kun eivät jaksa kuunnella siellä niiden ininää luonnonmuonakoulutuksessa - sissithän opetetaan hyödyntämään hätätilanteessa kaikki, mitä maastosta ihmisensyötävää löytyy.

Lähettävät ne merivoimiin, missä ne joutuvat käyttämään Aku Ankka-pukua! Se on niille oikein!

Vierailija
66/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapana on, kun kutsutaan vieraita kylään, kysyä onko heillä ruokarajoitteita?

Silloin osaa valmistautua tarjoamisiinsa.

Ihmisillä on ruokarajoutteita ihan sairauksiensakin vuoksi esimerkiksi: keliakia, paha alkergisuus, maidoton ruokavalio, koska maitoproteiini ei sovi, munuais-ja muut vastavaat sairaudet.

Helpointa on laittaa vegaanista ja gluteentonta tarjottavaa.

Onko tapana? Ei ainakaan minulta ole kukaan tuttava eikä ystävä kysynyt koskaan ruokarajoitteista.

Vierailija
67/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se Eläin onkin kuollut tautiin tai vanhuuttaan?

Vierailija
68/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemistani kasvissyöjistä yksikään ei gelatiinia syö. Sehän on eläimen ruhosta tehty. Sama popsia lihaakin sitten jos gelatiini kelpaa.

Te olette sairaita kaikki!

Vierailija
69/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaakaa ihmisten syödä sitä mitä haluavat!

Todella typerä syy loukkaantua siitä mitä joku toinen laittaa omaan suuhunsa ja mitä ei.

Vierailija
70/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että pahoitit mielesi. Silti mielestäni ylireagoit. Itse kysyisin hyvin tarkkaan, et mitä toinen haluaa syödä. Useimmiten laitetaan ruokaa yhdessä ystävien kanssa, jopa käydään kaupassa yhdessä.

Ei ainakaan mun kyläpaikoissa. Ehkä ovat tottuneet, että syön melkein kaikkea...

- sivusta

Vierailija
71/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos syöt kananmunan, estät söpöä, pörrröistä pikku tipua syntymästä!

Vierailija
72/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitlerin opithan näyttävät olevan kovassa huudossa taas!

Adolf-setähän oli kasvissyöjä, joka vi**uili muille natsipomoille heidän metsästysharrastuksistaan.

Vierailija
73/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos syöt kananmunan, estät söpöä, pörrröistä pikku tipua syntymästä!

Kaupan munat eivät ole hedelmöittyneitä. Syö ihan rauhassa vain.

Vierailija
74/75 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri varmaan lukee täältä tämän. Ei taida tulla kutsua vastavierailulle. 

Vierailija
75/75 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että harmittaa, mutta nyt vaikuttaa vähän siltä, että kyse on ollut vain puutteellisesta kommunikaatiosta? Vieraana olisin vähän selvemmin ilmoittanut asian; älä tee mitään ruokia, olen nykyään vegaani/muuten vaan tarkka ja kokkaan sitten luonasi itse. Ja aloittaja olisi voinut ottaa vihiä tuosta "ei tartte tehdä mitään", mutta totta sekin, että melkein ainahan sitä jotain tuollaista todetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä