Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihmiset ostivat itse kalliita 12/24kk määräaikaisia sähkösopimuksia ja syyttävät nyt yhteiskuntaa ongelmistaan

Vierailija
10.06.2023 |

Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa, eikö heillä ole mitään vastuuta omista päätöksistään?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on nyt ajankohtainen. Kerro, minkälaisen sopimuksen tekisit nyt ja minkä yrityksen kanssa. Minulla päättyy kahden vuoden määräaikainen pian. Maksoin noin 4 senttiä/ kwh tämän ajan.

Vierailija
22/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on muutenkin vaikeuksia hahmottaa elämän perusasioita, koska joku aina pelastaa. Osa ei ole koskaan joutunut ottamaan vastuuta, koska yhteiskunta viime kädessä vastaa tyrimisistä. Meillä on soppari 10,95 e/kWh vielä vuoden verran ja olen siihen tyytyväinen, vaikka tällä hetkellä pörssisähkö onkin halpaa. Kun valitsin sopparia viime keväänä, niin mietin, että mihin on varaa, ei niin, että mikä voisi olla vuoden kuluttua halvin. Lotossa meillä ei koskaan ollut tuuria eli hyvä tietää etukäteen mitä maksetaan.

Peruskouluun olisi aineiksi hyvä saada elämän perusasioihin liittyviä juttuja eli rahankäyttöä, päihdeongelmaa jne. Koska ketä lohduttaa se, että tuntee maailman pääkaupungit, jos ei koskaan pääse oman kaupunkinsa ulkopuolelle persaukisena tai menttaalitapauksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvokaa toki. Halpa yösähkö ei sovi kerrostaloelämään. Nyt olisi aika vaihtaa sopparia. Päättyvässä alle 6 snt/kWh. Seurantasovelluksia ei ole, eikä aikaa kytätä hintoja.

Minulla vaihtui pari kuukautta sitten suunnilleen samanhintainen määräaikainen sopimus pörssisähköön, ja nyt on sähkölasku entistäkin pienempi. Käytännössä maksan enää vain siirrosta.

Samoin me tehtiin. Ainakin niin kauan on pörssisähkö, että sähköfirmat alkaa jälleen tarjota järkeviä määräaikaisia soppareita. Sähkönhinnan seuraaminen ei ole vaikeaa eikä aikaa vievää. Nyt kun ollaan oltu päivästä toiseen reippaasti alle 10 snt/kwh ei ole tarvinut edes suunnitella milloin pesukoneen pistää päälle jne.

Vierailija
24/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on nyt ajankohtainen. Kerro, minkälaisen sopimuksen tekisit nyt ja minkä yrityksen kanssa. Minulla päättyy kahden vuoden määräaikainen pian. Maksoin noin 4 senttiä/ kwh tämän ajan.

Ei täällä koskaan saa oikeasti hyödyllisiä neuvoja. Kaikki kykenevät vain trollaamaan eli kehumaan, kuinka heillä sähkö on ilmaista ja sinä olet vain tyhmä.

Vierailija
25/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo täysin epäreilu tilanne että yksi maksaa 35 snt kWh ja toinen 5 snt kWh peruspalvelusta joka on tässä maassa pakollinen. Syksyllä oli vaihtoehdot 35 snt 2 v sopimus tai vielä kalliimpi pörssisähkö jonka uhkailtiin nousevan talvella vielä reilusti. Eli käytännössä pakotettiin ottamaan tuo määräaikainen sopimus. Täyttä kusetusta jossa media oli 100% mukana. Yhtiöt tekee edelleen miljoonien voittoja köyhien ihmisten peruspalvelulla ja köyhät jättää ruoat tai lääkkeet ostamatta. Suorastaan törkeää rahastusta.

Kukaan ole pakottanut ketään. Itse vaihdettiin juuri tuolloin pörssisähköön. Valtion kompensaatioiden vuoksi kaksi viimeistä sähkölaskua on ollut pyöreä nolla. Kun tästä hinta talvella nousee, niin turha ulista. Nyt nautitaan. Mikään ei ole ikuista.

Vierailija
26/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla päättyy näillä näppäimillä 5,95 snt kWh sopimus ja jatkon otin pörssisähköä. Täytyy syksyllä katsoa josko saisi yhtä edullisen määräaikaisen jatkoksi. Minulla ei ole sähkölämmitystä.

T: eri.

Vierailija
27/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion pitäisi hoitaa ihmisten perusasiat kuntoon!

-Halpaa tai ilmaista sähköä (sekin on mahdollista)

-Edullista ja terveellistä ruokaa, mieluusti paljon kotimaista

-Liikkuminen kuntoon, oli se sitten julkinen liikenne, kuopat pois teistä tai edullinen bensa tm

-Ilmainen terveydenhuolto oikeasti ilmaiseksi

-Koulutus, jossa kaikki pääsevät opiskelemaan lahjojensa mukaan

-Turvallisuus.

Kaikkki muu näpertely on turhaa ennen kuin saadaan nämä asiat kuntoon.

Vierailija
28/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvokaa toki. Halpa yösähkö ei sovi kerrostaloelämään. Nyt olisi aika vaihtaa sopparia. Päättyvässä alle 6 snt/kWh. Seurantasovelluksia ei ole, eikä aikaa kytätä hintoja.

Minulla vaihtui pari kuukautta sitten suunnilleen samanhintainen määräaikainen sopimus pörssisähköön, ja nyt on sähkölasku entistäkin pienempi. Käytännössä maksan enää vain siirrosta.

Miten seuraat hintaa ja mihin vaihdat jos tulee uusi hintapiikki?

Hintapiikki oli keinotekoinen, ei tule enää hintapiikkiä. Viranomaiset ovat heränneet valvomaan asiaa.

EI ole heränneet! Kun ollaan joulu-tammikuussa on sama sähkön hinnan ylös vedätys käynissä tekosyiden varjolla!

Vierailija
29/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo täysin epäreilu tilanne että yksi maksaa 35 snt kWh ja toinen 5 snt kWh peruspalvelusta joka on tässä maassa pakollinen. Syksyllä oli vaihtoehdot 35 snt 2 v sopimus tai vielä kalliimpi pörssisähkö jonka uhkailtiin nousevan talvella vielä reilusti. Eli käytännössä pakotettiin ottamaan tuo määräaikainen sopimus. Täyttä kusetusta jossa media oli 100% mukana. Yhtiöt tekee edelleen miljoonien voittoja köyhien ihmisten peruspalvelulla ja köyhät jättää ruoat tai lääkkeet ostamatta. Suorastaan törkeää rahastusta.

Kukaan ole pakottanut ketään. Itse vaihdettiin juuri tuolloin pörssisähköön. Valtion kompensaatioiden vuoksi kaksi viimeistä sähkölaskua on ollut pyöreä nolla. Kun tästä hinta talvella nousee, niin turha ulista. Nyt nautitaan. Mikään ei ole ikuista.

Jos vaihtoehdot ovat kallis määräaikainen ja vielä kalliimpi pörssi niin minusta se on kyllä ihan pakottamista. Ilman sähköä kun ei nykyään pärjää. Helppo se on naureskella kun itselläsi meni hyvin. Mistään kompensaatioista ei ollut mitään puhetta kun meidän sopimus piti uusia.

Vierailija
30/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Liikkuminen kuntoon, oli se sitten julkinen liikenne, kuopat pois teistä tai edullinen bensa tm

-Turvallisuus.

Ei tuota ole missään kapitalismimaassa, ei myöskään Suomessa!

Vierailija
31/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla päättyy näillä näppäimillä 5,95 snt kWh sopimus ja jatkon otin pörssisähköä. Täytyy syksyllä katsoa josko saisi yhtä edullisen määräaikaisen jatkoksi. Minulla ei ole sähkölämmitystä.

Mulla päättyy ens kuussa myös alle 6 snt määräaikainen kerrostalossa. Otin uudeksi Helenin vuoden määräaiksisen noin 10.9 snt/kwh hintaan. En jaksa pelata pörssisähkön kanssa.

Vierailija
32/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Turvallisuus.

Ei tuota ole missään kapitalismimaassa, ei myöskään Suomessa!

No kyllä Suomessa ennen on osattu nuo asiat hoitaa. Nyt vaan herrat saa paremman bonuksen pikkupuuhastelusta kuin perusasioiden ylläpidosta.

Vierailija
33/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla päättyy ens kuussa myös alle 6 snt määräaikainen kerrostalossa. Otin uudeksi Helenin vuoden määräaiksisen noin 10.9 snt/kwh hintaan. En jaksa pelata pörssisähkön kanssa.

Käyttövaikutuksella vai ilman? Käyttövaikutuksella löytyy halvempiakin, mutta se sopii vain heille, jotka voivat käyttää laitteita klo 01-05.

Vierailija
34/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi täällä ei ole yhtään köyhää kirjoittelemassa vaan kaikilla on vähintään 100000 € osakesalkku ja pari sijoitusasuntoa mitä juttuja lukee.

Vierailija
35/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetus alkoi maaliskuussa 2020. Nykyihmiset ovat lopettaneet omalla järjellä ajattelun ja uskovat kaikkea mitä media kirjoittaa.

Vierailija
36/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla päättyy näillä näppäimillä 5,95 snt kWh sopimus ja jatkon otin pörssisähköä. Täytyy syksyllä katsoa josko saisi yhtä edullisen määräaikaisen jatkoksi. Minulla ei ole sähkölämmitystä.u

Käyttövaikutuksella vai ilman? Käyttövaikutuksella löytyy halvempiakin, mutta se sopii vain heille, jotka voivat käyttää laitteita klo 01-05.

Ei ole mitään käyttövaikutuksia eli täysin kiinteä hinta. En ala yöllä huushollia hoitamaan sähkön hinnan takia.

Vierailija
37/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sähköyhtiöt nyt pitävät kynsin ja hampain kiinni kalliista hinnoista kun niille on se mandaatti annettu median rummutuksen ja hallituksen sähkökriisillä pelottelun toimesta. Ovat "hyvää hyvyyttään" laskeneet hintoja sinne 10-15snt, osalla vieläkin 20 sentin hintoja. Lypsävät tekosyiden varjolla ihmiset kuiviin. Toimivat samoin kuin kaupat korkeiden hintojen kanssa. Maailman paras huijaus oli tuo viime talvi.

Vierailija
38/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Itse vedin pörssisähköllä talven kun kuitenkin tiedossa oli että kesä tulee taas, ja sähkön hinta laskee. Miksi ihmeessä olisin sitoutunut johonkin 40 snt / kWH -sopimukseen?

Vierailija
39/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin muuttaa naapurin kanssa päittäin tai puoliso ottaa uuden sopparin, niin pääsee eroon kalliista.

Vierailija
40/40 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varför inte skylla på staten då det just är staten som är boven i dramat? Samma gäller alla andra EU-stater.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan