Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olette viimeksi matkustaneet satoja kilsoja esim. häihin?

Vierailija
10.06.2023 |

Kertokaa kokemuksesta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vuosi, meillä on suku

Vierailija
2/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.

Sukuni asuu Pohjanmaalla ja itse Etelä-Suomessa ja häihin en ole koskaan saanut edes kutsuja. Isovanhempien hautajaiset olen käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini häihin piti matkustaa Lappiin ja asun itse Etelä-Suomessa. Kaveri asui myös Etelä-Suomessa ja hänen olisi pitänyt muuttaa sinne Lappiin. Minun piti ottaa mukaan kaverin pukuvuokraamosta vuokraama hääpuku ja tulla pari päivää ennen häitä paikalle. No, varasin junaliput ja kävin puvun vuokraamosta ja 2 päivää ennen häitä (matkapäiväni) kaveri ilmoitti että häitä ei tulekaan. Otti raskaasti pattiin. Palautin puvun vuokraamoon ja sanoin että tämä ystävyys loppui tähän. Olin ostanut häälahjankin ja en saanut junalipuista rahojani takaisin. Kaverini vaan ihmetteli miksi kaikki ovat hänelle vihaisia.

Vierailija
4/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiden takia en matkusta satoja kilometrejä. (Silloin pitäisi yöpyä jossain ja se tulisi vielä lisäksi muutenkin kalliiseen päivään.)

Vierailija
5/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten ajettiin perjantaina 9 tuntia hääpaikkakunnalle ja sunnuntaina takas. Meillä oli 1-vuotias lapsi mukana. Mutta hääpari meille tärkeä, haluttiin olla paikalla. Kenen tahansa takia en lähtisi.

Vierailija
6/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. häihin?"

No, häihin en ole koskaan matkustanut satoja kilometrejä. Mutta vaikkapa työasioissa kymmeniä kertoja, lomareissuista puhumattakaan.

Vierailija
7/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisiin matkustin viime viikonloppuna 670km

Vierailija
8/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitä ei ole ollut, mutta juuri ajettiin Turusta Vaasaan kummipojan ylioppilasjuhliin.

Vierailija
9/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini häihin piti matkustaa Lappiin ja asun itse Etelä-Suomessa. Kaveri asui myös Etelä-Suomessa ja hänen olisi pitänyt muuttaa sinne Lappiin. Minun piti ottaa mukaan kaverin pukuvuokraamosta vuokraama hääpuku ja tulla pari päivää ennen häitä paikalle. No, varasin junaliput ja kävin puvun vuokraamosta ja 2 päivää ennen häitä (matkapäiväni) kaveri ilmoitti että häitä ei tulekaan. Otti raskaasti pattiin. Palautin puvun vuokraamoon ja sanoin että tämä ystävyys loppui tähän. Olin ostanut häälahjankin ja en saanut junalipuista rahojani takaisin. Kaverini vaan ihmetteli miksi kaikki ovat hänelle vihaisia.

No en mäkään ymmärrä miksi ollaan vihaisia jollekin häiden peruuntumisesta. Ei kai kukaan huvikseen niitä peru.

Vierailija
10/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa kävin häissä. Oli oikein mukavaa.

Vierailija
11/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden aikana olen matkustanut kahdesti hautajaisiin Iisalmeen Helsingistä. Talvella yövyin perillä, nyt kävin hautajaisissa päiväseltään. Aamulla klo 6 matkaan, perillä klo 11.30. Hautajaiset klo 13. Kotimatkalle lähdin n.klo 17. Reilusti ennen puoltayötä olin jo kotona.

Vierailija
12/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunko takia ne häät olisi pitänyt järjestää? Ei mitään ymmärrystä ystävää kohtaan. Ei varmaan ollut helppo paikka hänelle.

Vierailija
13/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häitä ei ole ollut, mutta juuri ajettiin Turusta Vaasaan kummipojan ylioppilasjuhliin.

Meillä melkein sama matka Helsingistä Kuopioon, 400km suuntaansa lakkiaisiin. Yllättävän nopeasti tuo matka nykyisin menee, kun väli Kuopio-Juva rakennettiin kaksikaistaiseksi. Reilu 4 tuntia.

Vierailija
14/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään noiden tietojen valossa reaktiosi kuulostaa melko kohtuuttomalta. Ymmärrän jotenkuten jos kaverisi noin vain ilman mitään selitystä ilmoitti ettei viitikään mennä naimisiin. Jos kyse taas olisi siitä että mies on vaikkapa pettänyt ja/tai jättänyt niin eihän se kaverin vika ole. Tai jos on jokin vakava sairaustapaus tms. Joskus elämässä vain sattuu kaikenlaista jolle ei voi mitään.

Oman kaverini polttarit peruuntuivat viime hetkellä morsiamen sairastumisen vuoksi. Siitä aiheutui jonkin verran kuluja meille kavereille koska emme pystyneet enää perumaan kaikkea jo maksettua. Ei kukaan siitä morsiamelle ollut vihainen koska kyllä häntäkin harmitti todella paljon.

Vierailija
15/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Kaikki sukulaiset asuvat 60 km säteellä.

Vierailija
16/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotta sitten. Ei olisi kannattanut. Sain kutsun tapailumiehen lapsen hääjuhlaan. Vain siksi, että minulla oli auto, johon kyytiin tuli tapailumies, hänen äitinsä ja hänen toinen lapsi. Eli kuljettajan virkaan jouduin omalla kustannuksella. Eivät maksaneet polttoainekuluista latin latia. Paikka oli huitsin nevadassa. Paluumatkalla tapailumiehen piti lukea karttaa, että löydämme pois. Äijä ei osannut sitä karttaa lukea. Pysähdyin jossain hevon jeerassa kysymään paikalliselta, että voitko kertoa, missä me nyt ollaan ja missä maakunnassa.

Ei koskaan enää tapahdu.

Vierailija
17/17 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viime viikonloppuna valmistujaisjuhliin. Kutsujalla on ollut tapana kustantaa majoitus (mikä olisi hyvä tapa myös kaukaa tuleville häävieraille). Matkaa tuli noin 2x1000km. Tavallisesti on käyty junalla, mutta tällä kertaa omalla autolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän