Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö perustarpeiden kuuluisi olla samanhintaisia kaikille

Vierailija
09.06.2023 |

Ja peruspalveluiden ilmaisia? On aivan ihmeellistä, että sähkö, vesi, puhelin ja internet ym. maksavat eri ihmisille ja eri alueilla aivan erilaisia summia. Lisäksi terveydenhuollon tulisi ilman muuta olla maksutonta. Joukkoliikenne myös.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmuotoinen lasten päivähoito ja vanhusten koti- ja hoivapalvelut myös itsestäänselvästi.

Vierailija
2/8 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se Marx ja se Lenin meinasivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuuluis

Vierailija
4/8 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä asuminen? Helsingissä asuminen on kallista, vaikka jotkut muut asiat ovat halvempia kuin maaseudulla.

Mitä enemmän noihin perustarpeisiin lasketaan, sitä enemmän veroja pitäisi korottaa. Voisiko niitä korottaa pienituloisilta, esimerkiksi siirtymällä tasaveroon progressiivisen verotuksen sijaan? Eikö tasavero olisi tasa-arvoinen?

Vierailija
5/8 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minä alan down-shiftaamaan ja aloittaja alkaa tekemään enemmän töitä, että saadaan meille molemmille samat, ilmaiset palvelut?

Vierailija
6/8 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on se epäreilua että minun sinkkutalouden vesi- ja sähkölaskut on paljon pienempiä kuin suurperheen laskut. Bensasta en maksa senttiäkään kun ei ole autoa, varmaan sekin on epäreilua autoilijoita kohtaan.

Vierailija
7/8 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, on se epäreilua että minun sinkkutalouden vesi- ja sähkölaskut on paljon pienempiä kuin suurperheen laskut. Bensasta en maksa senttiäkään kun ei ole autoa, varmaan sekin on epäreilua autoilijoita kohtaan.

En tarkoita tätä. Vaan että sähkön hinta/kWh ja siirtohinta olisi kaikille sama. Veden perushinnat samat per litra. Kulutuksen mukaan sitten toki.

Vierailija
8/8 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita tätä. Vaan että sähkön hinta/kWh ja siirtohinta olisi kaikille sama. Veden perushinnat samat per litra. Kulutuksen mukaan sitten toki.

Veden ja sähkön osuus keskivertosukankuluttajan menoista on melko marginaalinen. Siirtohinnan osuus sähköstä on vain noin puolet. Varsinaisen sähkön voi ostaa miltä sähköyhtiöltä vain. Vettä laskutetaan edelleen usein henkilöluvun, eikä käytön mukaan. Lisäksi maalla monilla on oma kaivo ja pesuvedet pumpataan järvestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi