Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ei pukeudu kansallispukuu itsenäisyyspäivänä?

Vierailija
09.06.2023 |

Naiset olisi tosi nättejä kansallispuvuissaan ja miehet komeita.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika outoa istua kansallispuvussa kotisohvalla katsomassa linnanjuhlia.

Ja laitetaanko ne burkhat ja muut kaavut siihen kansallispuvun alle vai päälle, kun merkittävä osa kansasta ei enää pysty ilman näitä olemaan?

Vierailija
82/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on asunut koko ikänsä jollain paikkakunnalla ja tuntee, että siellä omat juuret ovat, niin silloin kansallispukua voisi harkita. Mutta jos ei ole oikein mistään kotoisin, on muuttanut ja sukukin on ympäri Suomea, niin olisi vaikea valita minkä paikan kansallispukuun pukeutuisi.

Siihen mikä on susta kaunein tottakai!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl kaaleil  meiän vaate hammeet röijykkii ainon. miehil musta rässihousu valkiit paijjat lakkeerikki jalaas...niil hyö kommest pyörähtäät.

Vierailija
84/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin lihava, ettei kansallispuku mahdu päälle.

Ja toisaalta tuntuisi hölmöltä jos sattuisi olemaankin niin helevetin iso kansallispuku, makoilisin sängyssä ja lukisin kirjaa, kuten varmasti itsenäisyyspäivänäkin teen.

Tai, no jaa...voisihan siinä olla idistä.

Vierailija
85/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen edes on suomalainen kansallispuku?

Ovatko nämä ihan oikeasti sinulle täysin outo asia? Et ole koskaan nähnyt tai kuullut näistä?

https://vuorelma.net/tuote-osasto/kansallispuvut/naisten-puvut/

https://vuorelma.net/tuote-osasto/kansallispuvut/miesten-puvut/

Joku keksi vain nämä aikanaan.

Vierailija
86/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin joskus 70-80 luvulla, niin suomalaiset nauroi minut pellolle. En ole sen jälkeen käyttänyt.

Vierailija
87/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kansallispuku päällä viime vuonna itsenäisyyspäivän konsertissa ja sain siitä oikein hyvää palautetta. Ihan tuntemattomat ihmiset tulivat ihastelemaan ja kysyivät miltä paikkakunnalta pukuni on. Myös miehet loivat minuun hyväksyviä katseita. Konsertissa oli kai 1500 ihmistä vai oliko enemmän, ja minä taisin olla ainoa jolla kansallispuku päällä. Rohkeasti vaan pukujanne käyttämään sekä naiset että miehet!

Vierailija
88/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sastamalassa on järjestetty konsertteja museopäiviä jne ja toivottu kansallispuku asua. on toiminut hyvänä paikkana pitää asua.muulla ei ole omaa asua mutta tykkään etelä pohjanmaan asusta.siiitä jossa vihreää. kaikki värit ei oo omia lempivärejä jotan voi valita mistä tykkää.

Vierailija
89/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 2025. Nationalistit saavat pukeutua ihan miten huvittaa vaikka siihen kansallispukuunsa jos siltä tuntuu.

Vierailija
90/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallispuku on käsityötä ja vielä kallista sellaista. Harvalla on varaa tai halua pistää sellaisia summia vaatteeseen

Vierailija
91/91 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alueen kansallispukuun pukeutuisin, kun on sukua ympäriinsä? 100 vuotta sitten oli helppoa kun koko suku oli samalta kylältä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän