Miten karkottaa stalkkeri kannoilta? Millainen ihminen edes vainoaa?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Hassua huomata ketju nyt. Stalkkerini on löytänyt työpaikkani tällä viikolla (käynyt kolme kertaa). Muuton jälkeen hän oli ekana aamuna kotitaloni pihalla. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Nyt hän käynyt asioimassa töissä liikkeessä pukeutuneena kivaan kesämekkoon ja tummaan peruukkiin. Oli jäänyt kameraan ku laittoi peruukkia. En ollut tunnistanut häntä asiakkaana vaikka samat aurinkolasit ja ääni.
😂😂🔪🔪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entä jos "stalkkeri" onkin joku entinen tuttu, jolla vain sattuu olemaan sama kulkureitti, ja pysyy etäämmällä koska ei halua enää kaveerata?
Ap kirjoitti vieraasta ihmisestä.
Mikä on se syy, että vieras ihminen alkaa kiusaamaan ja vainoamaan hänelle tuntematonta henkilöä?Niin. Mikä on syynä? Persoonallisuushäiriö?
Traumareaktio mikä riippuu ihmisestä. Jotkut kokevat eron suruprosessina ja ikävä ja menetys saa todellisuudentajun heittämään häränpyllyä. Kuvittelee pystyvänsä luomaan suhteen uudelleen.
Sitten on nämä pakkomielteiset. Mulla oli tällainen kerran. Olen siis mies. Kerran törmätty jossain kaupan pihalla ja nainen sai päähänsä että meidän välillä on jotain.
Erikseen on sitten sairaat tapaukset eli saalistajat. Joko katsoo että olet uhriainesta tai sitten vaan haluaa SUT. Kirjaimellisesti.
Kannattaa katsoa tämä Pasilan Stalkkeri-jakso, vaikket sarjasta muuten välittäisikään. Stalkkeri saa tarpeekseen tuossa, kun ihailemansa kohde onkin sottapyttyporsas (stalkattava esittää siis sellaista, että stalkkerin ruusuiset mielikuvat särkyvät ja saa tarpeekseen kyyläämisestä).
Stalkkaa miten? Somessa? Vai työpaikalla? Tuleeko peräti asuinalueellesi? Jos on oikein vakava ja pelottava tapaus, poliisille kai sitten ilmoitus.
Stalkkaaja tietää yleensä kohteensa aikataulut ja menopaikat. Ja muutkin tapasi. Vaihda siis rutiinejasi, jos voit. Ei hänkään aina ja kaikkialla sentään ehdi olemaan. Jos hän on tottunut näkemään sinut tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, niin pitää mennä eri aikaan ja muualle, jos mahdollista.
Someprofiileistakin kannattaa poistaa kaikki, mistä stalkkaaja saa jotain kiihoketta irti. Itse en laittaisi esim. naamakuvaani minnekään.
Ankkahuulet, pahis hutsu look, tatuoinnit varmaan karkoittaa:)
Kannattaa yrittää muuttua näkymättömäksi. Ei kommunikoi tai jaa tietojaan suoraan väärille. Ehkä voi muuttaa joitakin käytäntöjään. Mitkä alueet ovat riski ja missä on rauhallisempaa. Sovellusasetukset myös kuntoon. Alkoholi pois ja on terävämpi havaitsemaan. Vaikka kanavoi se alkoholikin jotain. Mikäli stalkkeri on oven takana, osa on joutunut muuttamaan jopa, jos riski on suuri.
Paljon tatuointeja naamaan, naaman tunkeminen kaikkialle someen, Tik Tok, täytetyt huulet, rinnat ja peppu ja sitten vielä ilmoittaa olevansa maksullinen ja seksi maksaa sen ja sen verran, varmasti karkottaa stalkkereita:)
Poliisille tehdyt rikosilmoitukset ja niistä seuraavat sakot tai vankeus yleensä auttaa. Yksin ei pidä jäädä asian kanssa, RIKU (eli Rikosuhripäivystys) auttaa tekemään tarvittaessa rikosilmoitukset ja mahdollisia oikeudenkäyntejä varten todistusaineistojen järkeistämisen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa tämä Pasilan Stalkkeri-jakso, vaikket sarjasta muuten välittäisikään. Stalkkeri saa tarpeekseen tuossa, kun ihailemansa kohde onkin sottapyttyporsas (stalkattava esittää siis sellaista, että stalkkerin ruusuiset mielikuvat särkyvät ja saa tarpeekseen kyyläämisestä).
Kannattaa tosiaan särkeä ne stalkkarin ruusiset mielikuvat.
Kerran kun nainen menee ja röyhtäisee tai pieraisee niin, että stalkkarikin sen havaitsee, niin jopa katoaa ruusntuoksuinen imago.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa yrittää muuttua näkymättömäksi. Ei kommunikoi tai jaa tietojaan suoraan väärille. Ehkä voi muuttaa joitakin käytäntöjään. Mitkä alueet ovat riski ja missä on rauhallisempaa. Sovellusasetukset myös kuntoon. Alkoholi pois ja on terävämpi havaitsemaan. Vaikka kanavoi se alkoholikin jotain. Mikäli stalkkeri on oven takana, osa on joutunut muuttamaan jopa, jos riski on suuri.
Alkossa käynti lisää vaan työtarjoksia. Ei vaan kuin lisää kiinalaisia sovelluksia puhelimeen ja paljon ulkomaisia kontakteja ja naamaan keskeiselle paikalle tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosiaan särkeä ne stalkkarin ruusiset mielikuvat.
Kerran kun nainen menee ja röyhtäisee tai pieraisee niin, että stalkkarikin sen havaitsee, niin jopa katoaa ruusntuoksuinen imago.
Sekainen koti, kakat housussa ja sipulin hajuinen hengitys ja cp-vammaisen kävelytyyli.
ootko tehnyt sillain tymästi intternetissä,, että kirjoitit tuhmia?
Muutto eri alueella auttoi, itse en vaihtanut puhelinnumeroa puhelinhäirintä jatkui vielä jonkin aikaa, kahden vuoden jälkeen rauhoittui, osoite aina ollut salainen samoin kuin puh.numero en ymmärrä kuinka alunperin nämä sai taloyhtiön papereista varmaan enkä ole facebook enkä ig ollenkaan
Aina mielenterveysongelmainen, että vaikea päästä eroon. Itse en ainakaan viitsi muuttaa vainoajan takia. Sama kun joutuisi muuttamaan koulua kiusaajan takia. Itsellä tepsi se, kun häpäisin tämän stalkkerin kesällä ruokakaupassa. Aloin huutamaan kovaa, että miksi seurannut minua vuosikaudet ja seuraavaksi kutsun poliisin kun näen jne. Harmi, ettei näkynyt vartijaa jolle olisin mennyt kyllä siinä mielentilassa sanomaan vielä asiasta. Ainakin on näkyvää kyttäämistä vähentänyt, koska olen nähnyt vain kerran kesän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hassua huomata ketju nyt. Stalkkerini on löytänyt työpaikkani tällä viikolla (käynyt kolme kertaa). Muuton jälkeen hän oli ekana aamuna kotitaloni pihalla. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Nyt hän käynyt asioimassa töissä liikkeessä pukeutuneena kivaan kesämekkoon ja tummaan peruukkiin. Oli jäänyt kameraan ku laittoi peruukkia. En ollut tunnistanut häntä asiakkaana vaikka samat aurinkolasit ja ääni.
Hyi kammotus.
Vierailija kirjoitti:
Stalkkaa miten? Somessa? Vai työpaikalla? Tuleeko peräti asuinalueellesi? Jos on oikein vakava ja pelottava tapaus, poliisille kai sitten ilmoitus.
Stalkkaaja tietää yleensä kohteensa aikataulut ja menopaikat. Ja muutkin tapasi. Vaihda siis rutiinejasi, jos voit. Ei hänkään aina ja kaikkialla sentään ehdi olemaan. Jos hän on tottunut näkemään sinut tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, niin pitää mennä eri aikaan ja muualle, jos mahdollista.
Someprofiileistakin kannattaa poistaa kaikki, mistä stalkkaaja saa jotain kiihoketta irti. Itse en laittaisi esim. naamakuvaani minnekään.
Itse karistelen tässä parasta aikaa erästä ihan normityyppiä, mutta muuten ei-toivottua ihmistä kannoiltani. Lakkasin ykisnkertaisesti käymästä siellä, missä hän tiesi minun käyvän. Itse asiassa sinne hän ensin ilmaantuikin, koska tiesi minun siellä käyvän, saadakseen minuun kontaktin. Olen pitänyt nyt pari kertaa sellaisen 2 kuukauden tauon, jolloin olen loistanut poissaolollani. Uskon, että se kiinnostusta torpannut minua kohtaan. On se ainakin tehnyt selväksi sen, etten minä kaipaa hänen näkemistään. 😂
Vierailija kirjoitti:
ootko tehnyt sillain tymästi intternetissä,, että kirjoitit tuhmia?
Noup. Lukut aidottomat, asiat yhteyksistä irrottavat ja taustoja oikeasti tarkkaan tietämättömät hä iriintyneet v alehtelijat toki väittävät niin ja sinä olet yksi heistä.
- Ei ap
En nyt lukenut koko viestiketjua alusta lähtien mutta vainoaminen on nykyään Suomen rikoslaissa määritelty rikos. On muistaakseni ollut vuodesta 2013 ja maksimirangaistus kaksi vuotta ehdotonta,
Lähestymiskielto on aikaisemmin ollut ihan paperia mutta nyttemmin silläkin on vähän enemmän potkua alla, koska pahimmille voidaan antaa valtion ihan ilmainen nilkkakoru.
Tallenna tiedot kaikesta häirinnästä ja tee tutkintapyyntö poliisille.
Tee se. Olen itse ollut tällaisen häirinnän uhri ja kyseinen tyyppi, onneksi jo ajat sitten vainaa, teki elämästä helvettiä. Tämä touhu ei ikinä lopu, ellemme me uhrit vastusta tätä sikailua laillisin keinoin.
Rikusta saa myös tukea ja parempaa laillisuusneuvontaa kuin mitä minä nyt tässä osaan kertoa.
https://www.riku.fi/palvelut/rikosuhripaivystys-116-006/