Miten reagoisit jos saisit tietää miehesi pettäneen sinua vuosi sitten?
Miten reagoisit nyt, jos saisit tietää miehesi pettäneen sua noin vuosi sitten? Ja silloin useita kertoja. Miehen mielestä se on nyt ollutta ja mennyttä, mutta mä en pääse tästä nyt yli. Tai sain tietää asiasta jo tuoreeltaan, mutta nyt selvisi, että kertoja onkin ollut useita.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, toi bakteerifloora toki kans, mutta erityisesti v***ttaa valehtelu. Mikä siis jatkui, vaikka kaikki piti olla kerrottuna. -ap-
Hän vaaransi terveytesi ja valehteli silloin joka ikinen päivä sinulle ja valehtelee yhä. Hän pitää sinua paitsi tyhmänä niin myös niin säälittävänä että et saisi ketään muuta, joten suostut roikkumaan hänen nöyryytettävänään teki hän mitä tahansa. Näin hän on asiat mielessään selittänyt.
Sinäkö sen tiedät mitä hän on ajatellut? Tokkopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, toi bakteerifloora toki kans, mutta erityisesti v***ttaa valehtelu. Mikä siis jatkui, vaikka kaikki piti olla kerrottuna. -ap-
Hän vaaransi terveytesi ja valehteli silloin joka ikinen päivä sinulle ja valehtelee yhä. Hän pitää sinua paitsi tyhmänä niin myös niin säälittävänä että et saisi ketään muuta, joten suostut roikkumaan hänen nöyryytettävänään teki hän mitä tahansa. Näin hän on asiat mielessään selittänyt.
Sinäkö sen tiedät mitä hän on ajatellut? Tokkopa.
Minä en manipuloi ap:ta kuten hänen miehensä joka on laskelmoiva häntäheikki.
Eroaisin heti. Täytyy olla todella epärehellinen mies, kun pystyy salaa asian noin kauan sinulta. Terve muita arvostava ihminen ei petä.
Siitä on vuosi, se on mennyttä, enää en reagoisi mitenkään. Mutta suhde mieheen muuttuisi, ottaisin häntä vähemmän huomioon, tekisin enemmän täysin omia ratkaisuja ja moneen miehelle aikaisemmin itsestäänselvyyteen tulisi muutoksia. Jos minä merkitsen miehelle vähemmän, niin minulla on oikeus olla itselleni enemmän. En kostaisi yhtään mitään, kunhan miettisin omaa suhdettani liittoomme ja ottaisin itselleni niitä asioita, jotka minulle ovat tärkeitä.
Ai siskosi perheineen tulee viikonloppuna käymään, sehän on kiva. Minä olen tosin silloin Tallinnassa ja lapset ovat äidilläni.
No ehtän sä voi luottaa tuollaiseen ihmiseen jatkossa millään tasolla?
Mistä tiedät, että pettääkö vai eikö jatkossa?
Itselle se yksikin kerta riittäisi. Tulisi sellainen vaikutelma miehestä, että pitäisi minua ihan tyhmänä.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko jatkaa eloa miehen kanssa, joka ei sinua arvosta eikä kunnioita? Arvostava ja kunnioittava kumppani ei tee edes salassa asioita, joiden tietää satuttavan toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin sen tietenkin. Tuossa on mennyt vuosi jo hukkaan kelvottoman ja itsekkään sontiaisen kanssa.
Miten se on mennyt hukkaan? Jos ap on ollut onnellinen ja nauttinut elämästään, niin mikä siinä on mennyt hukkaan?
Elämä menee hukkaan valehtelijan kanssa ja tämän pilkattavana.
Mutta jos ei ole ollut pilkattavana vaan nimenomaan onnellinen ja nauttinut elämästä ja yhdessäolosta.
Jos ei ole ollut onnellinen eikä nauttinut, niin eikö silloin olisi kannattanut erota jo aikaa sitten?
Ensin selvittäisin syyt tälle toiminnalle (ihan vaan mielenkiinnosta, koska multa saa rakkautta, seksiä ja ihailua tarpeeksi) ja sitten heittäisin pellolle. Tai jos meillä olisi lapsia, niin sitten täytyisi keskustella lisää ja mennä pariterapiaan.
Samoin jos saisi tietää sen heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin sen tietenkin. Tuossa on mennyt vuosi jo hukkaan kelvottoman ja itsekkään sontiaisen kanssa.
Miten se on mennyt hukkaan? Jos ap on ollut onnellinen ja nauttinut elämästään, niin mikä siinä on mennyt hukkaan?
On elänyt petoksessa ja valheessa, tuhlannut tunteitaan säälittävään pettäjäpaskaan, pyörittänyt arkea ja auttanut sitä alhaista olentoa, harrastanut seksiä hänestä piittaamattoman hyväksikäyttäjän kanssa.
Pettäminen on ihan samaa vallankäyttöä kuin raiskauskin. Siinä on tarkoitus häpäistä kohde joka on petettävä puoliso, käyttää tähän psyyken hajottavaa ja loukkaavaa henkistä väkivaltaa ja nöyryyttämistä. Teon salailu ja kieltäminen on manipulointia ja uhrin todellisuuden ja tunteiden vähättelyä, sekä tahallista vahingontuottamista itse teon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä menee hukkaan valehtelijan kanssa ja tämän pilkattavana.
Mutta jos ei ole ollut pilkattavana vaan nimenomaan onnellinen ja nauttinut elämästä ja yhdessäolosta.
Jos ei ole ollut onnellinen eikä nauttinut, niin eikö silloin olisi kannattanut erota jo aikaa sitten?
Hän on elänyt valheessa, koska häntä on huijattu. Se ei ole onnea vaan ihminen on manipuloitu uskomaan epätosi todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tekisi mitään, kuten eivät muutkaan täällä kommentoivat, sillä me tarvitsemme miehen rahoja ja elätystä.
Oma parisuhteeni perustuu nimenomaan siihen, että olemme yhdessä vain, koska haluamme olla yhdessä. Ei yhteisiä lapsia, ei yhteistä lainaa, ei yhteistä omaisuutta. Yhteiset kulut maksetaan puoliksi. En edes tiedä puolisoni tuloja ja omaisuutta.
nro 10
Vähän kliiniseltä kuulostaa. Mutta kukin tavallaan.
Toistuvasti pettäminen, siitä systemaattinen valehtelu ja asian kertominen vasta kun ns. turvassa, ovat kaikki sellaisen ihmisen tekoja jolla ei ole kunniantuntoa. Itse en jatkaisi suhdetta, koska minulle on tärkeää olla sellaisen miehen kanssa jolla on aikuisen ihmisen impulssikontrolli, joka haluaa olla juuri ja vain minun kanssa, ja jolla on rohkeutta seistä tekojensa ja sanojensa takana, vaikka se tarkoittaisi ikävien tunteiden kohtaamista.
Mutta mainittakoon, että tästä nirsoilusta johtuen olen tällä hetkellä ilman miestä. Toisaalta ei ole tarvinnut yhtenäkään aamuna miettiä, että onkohan joku sellainen valehdellut ja pettänyt, jonka pitäisi nimenomaan olla se kaikkein tärkein luottohenkilö.
Suhteita on myös monenlaisia. On esimerkiksi olemassa eettistä monisuhteisuutta, jossa toinen osapuoli saa luvan kanssa toteuttaa itseään muiden kanssa. Mitä luulet olisiko sellainen ratkaisu tuohon, että mies haluaa on joka tapauksessa myös toisten kanssa? Nyt kun sinulla ei oikeastaan ole sitä vaihtoehtoa, että tämä kyseinen mies ei petä ja valehtele, niin ainakin saisi sen valehtelun sieltä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On elänyt petoksessa ja valheessa, tuhlannut tunteitaan säälittävään pettäjäpaskaan, pyörittänyt arkea ja auttanut sitä alhaista olentoa, harrastanut seksiä hänestä piittaamattoman hyväksikäyttäjän kanssa.
Miten se on pois, jos se seksi on ollut ap:llekin hyvää? Miksi ap on yksin pyörittänyt arkea? Missä asioissa hän on auttanut miestä? Oletko varma, ettei mies ole vähintään yhtä paljon auttanut häntä?
Vierailija kirjoitti:
Siitä on vuosi, se on mennyttä, enää en reagoisi mitenkään. Mutta suhde mieheen muuttuisi, ottaisin häntä vähemmän huomioon, tekisin enemmän täysin omia ratkaisuja ja moneen miehelle aikaisemmin itsestäänselvyyteen tulisi muutoksia. Jos minä merkitsen miehelle vähemmän, niin minulla on oikeus olla itselleni enemmän. En kostaisi yhtään mitään, kunhan miettisin omaa suhdettani liittoomme ja ottaisin itselleni niitä asioita, jotka minulle ovat tärkeitä.
Ai siskosi perheineen tulee viikonloppuna käymään, sehän on kiva. Minä olen tosin silloin Tallinnassa ja lapset ovat äidilläni.
Just tähän tapaan toimin minäkin pettäjäpuolisoni kanssa. 👍
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on ihan samaa vallankäyttöä kuin raiskauskin. Siinä on tarkoitus häpäistä kohde joka on petettävä puoliso, käyttää tähän psyyken hajottavaa ja loukkaavaa henkistä väkivaltaa ja nöyryyttämistä. Teon salailu ja kieltäminen on manipulointia ja uhrin todellisuuden ja tunteiden vähättelyä, sekä tahallista vahingontuottamista itse teon lisäksi.
Nyt on kyllä niin törkeää raiskauksen uhrien vähättelyä että voi sanonko mä mikä..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet pettää. Siihen pitää vain tottua että olet suhteessa 10 naisen alapään bakteeriflooran kanssa tai sitten elää ilman miestä.
Höpöhöpö! Tai no joo ehkä WT-porukoissa, mutta usko pois, oikeasti on olemassa fiksuja ja uskollisia miehiä. Tsemppiä löytämiseen!
Suoraan sanottuna, en yllättyisi. En tietenkään ilahtuisi. Vaikeinta olisi päästä yli salailusta. Pettäminen ei ole mikään läpihuutojuttu.