Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen kanssa juhannuksesta, mikä on paras ratkaisu?

Vierailija
09.06.2023 |

Eli miehen vanhemmilla on pieni ja alkeellinen mökki viiden tunnin ajomatkan päässä meiltä. Miehen vanhemmat on mökillään juhannuksena ja mies haluaa meidänkin menevän sinne. Meillä on pieni lapsi, majoitus olisi teltassa, ruoat appivanhempien varassa (pieni jääkaappi, pieni keittonurkkaus ja se anopin valtakuntaa), viiden tunnin liian ajo raskas pienelle. Sanoin että en voi lähteä sinne juhannukseksi. Mies aikoo mennä nyt yksin. Ja jättää minut ja lapsen kaksistaan kerrostaloon kaupunkiin. Kaikki tuttavat on mökeillään tai ulkomailla, meillä ei ole tässä tietenkään edes mitään pihaa, vain ankea pieni taloyhtiön leikkipaikka, ja miehellä siis tietenkin auto kun hän sen siihen kulkemiseen tarvitsee. Vedin tästä vähän hernettä nenään, koska ei tämä ihan reilulta tunnu. Sanokaa mikä on oikea ratkaisu tähän riitaan, ärsytykseltä on vaikea ajatella nyt itse viisaasti.

Kommentit (489)

Vierailija
361/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloota kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne ketään, joka lähtisi ilmankaan lasta nukkumaan telttaan juhannuksena jonkun mökin pihaan! Enkä tunne ketään joka jättäisi puolisonsa yksin juhannukseksi kotiin. Kyllä perheenä vietetään juhannukset yhdessä ja ketään ei telttaan pakoteta.

Parempi olisi ollut vuokrata isompi mökki teille kaikille. Ensi vuonna teette niin.

.

Ei ole mitään sääntöä että parisuhteessa olisi vietettävä jokainen pyhäpäivä yhdessä. Mielenterveydelle tekee hyvää jos on myös muita läheisiä ihmissuhteita. En lähtisi kieltämään toiselta mieluisia menoja vain siksi etten itse haluaa osallistua niihin.

Ei olekaan. Nyt puoliso on kuitenkin ilmoittanut, että hänen tarpeensa ovat tärkeämpiä kuin toisen puolison ja lapsen: jos ette tee, kuten sanon, lähden yksin.

Joo olen samaa mieltä että tässä apn puoliso tekee tökerösti koska ei itse tarjoudu ottamaan lasta mökille mukaan.

Mistä tiedät ettei tarjoutunut, mutta ap ei suostunut?

Vierailija
362/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin mieheltä "onko sinusta ok yksipuolisella ilmoituksella jättää minut yksin hoitamaan lapsi juhannuksena?"

Jos miehen vastaus on kyllä, ilahtuisin. Pari päivää ennen Juhannusta pöydältä löytyisi lappunen: "mukavaa mökkijuhannusta teille! Yksipuolisesti ilmoitan olevani matkoilla ja palaan juhannuksen jälkeen."

Kenties Pariisi? Vaiko kesäinen Praha? Wien? Malediivit?

Pieni asiavirhe... mies tarjosi naiselle ja naisen lapselle mahdollisuutta osallistua matkalle.

Miksi sinä et?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mökille lähteä junalla? Miten pitkä matka siitä on lähimpään hotelliin ? Voisitte käydä mökillä ja asua mukavasti

En lukenut kuin eka sivut, joten en tiedä onko tähän vastattu jo sata kertaa

Vierailija
364/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitin seura kiinnostaa miestä enemmän kuin oman lapsen ja puolison seura. Varsin kummajainen se mies on.

Mun lasten isä meni joskus juhannuksena kavereiden kanssa viettämään aikaa, mutta ei koskaan mennyt äitinsä kanssa juhannusta viettämään. Mulla oli sama. Vietin juhannusta oman ikäisteni seurassa.

Jotain omituista siinä äijässä nyt on mun mielestä.

Mistä tiedät ettei se vietää aikaansa isänsä kanssa? Jollain ihmisillä on ihan normaali, terve isäsuhde.

Äitin luo se poika menee. Voihan se olla isinkin kanssa. Ei nyt kyllä ihan normaalilta kuulosta sekään, kun miehellä on lapsi ja puoliso, niin menee äipän/isin kanssa juhannusta viettämään. En ole kuullut omien tuttavieni viettävän juhannusta äitin ja isin kanssa, vaan oman ikäisten kanssa menevät jussia viettämään.

Vierailija
365/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoksi perheterapia.

Tuo ettei mies uskalla /viitsi olla lapsen kanssa edes tunnin matkaa kaksin on se syy miksi ammattiapua kannattaa hakea, jos yhdessä oloa on tarkoitus jatkaa.

Ei siihen mikään pariterapia auta. Kyseessä on matkapahoinvoinnista kärsivä pieni lapsi, joka ei viihdy autossa eli luultavasti itkee ja saattaa oksentaa. Pienet matkustavat takapenkillä selkä menosuuntaan. En yhtään ihmettele että mies ei halua ajaa kaksin lapsen kanssa tunnin ajomatkoja. Kuskille kamala tilanne kun pieni lapsi alkaa oksentaa siellä takapenkillä, kuski ei näe kunnolla mitä tapahtuu eikä pysty auttamaan ennen kuin saa auton pysäytettyä jonnekin, välillä se voi kestää 10 min jos motorilla on.

Vierailija
366/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukutaidotonta sakkia palsta täynnä. Ap sanonut, että rahaa ei ole. Silti jokatoinen ehdottaa mökkien, asuntoautojen tai henkilöautojen vuokrausta, tai hotelleja, lentoja, ulkomaanmatkoja, kylpylöitä ja ties mitä. Koomista.

Hauskaa myös, että monet on sitä mieltä että pyhät vietetään yhdessä. Mutta sen täytyy olla naisen valitsema aktiviteetti ja paikka.

Myös laskutaidotonta. Kymmenen n tunnin automatkan bensoilla maksaisi jo hyvin pientä luksusta lähiseudulla.

Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, että melkoisen feministinen tämä palsta on.

Vierailija
367/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin mieheltä "onko sinusta ok yksipuolisella ilmoituksella jättää minut yksin hoitamaan lapsi juhannuksena?"

Jos miehen vastaus on kyllä, ilahtuisin. Pari päivää ennen Juhannusta pöydältä löytyisi lappunen: "mukavaa mökkijuhannusta teille! Yksipuolisesti ilmoitan olevani matkoilla ja palaan juhannuksen jälkeen."

Pieni asiavirhe... mies tarjosi naiselle ja naisen lapselle mahdollisuutta osallistua matkalle.

Miksi sinä et?

Toimisin noin jos on yhdessä päätetty että yksipuolinen ilmoitus on ok yhdessä sopimisen sijaan.

"Aion tehdä juhannuksena asiaa X ja seuraan saa liittyä jos haluaa" ei ole yhdessä sopimista.

Jos mies kuvittelee että hän on joku keisari, joka päättää ja perhe seuraa perässä jos seuraa, hän saisi kanssani aika tiukan kokemuksen siitä kun jalat koskettavat taas tukevasti maan pintaa.

Vierailija
368/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä jättäisin itse menemättä mökille, ja jatkossa kieltäytyisin kaikesta mitä nainen haluaa tehdä jos se on vähänkin epämiellyttävää minusta. Ja naisella ei tosiaankaan sitten ole lupaa lähteä yksin tai kavereiden kanssa edes teatteriin. Hän pysyy kotona.

Miltä kuulostaisi tuollainen mies?

Vierailija
369/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloota kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne ketään, joka lähtisi ilmankaan lasta nukkumaan telttaan juhannuksena jonkun mökin pihaan! Enkä tunne ketään joka jättäisi puolisonsa yksin juhannukseksi kotiin. Kyllä perheenä vietetään juhannukset yhdessä ja ketään ei telttaan pakoteta.

Parempi olisi ollut vuokrata isompi mökki teille kaikille. Ensi vuonna teette niin.

.

Ei ole mitään sääntöä että parisuhteessa olisi vietettävä jokainen pyhäpäivä yhdessä. Mielenterveydelle tekee hyvää jos on myös muita läheisiä ihmissuhteita. En lähtisi kieltämään toiselta mieluisia menoja vain siksi etten itse haluaa osallistua niihin.

Ei olekaan. Nyt puoliso on kuitenkin ilmoittanut, että hänen tarpeensa ovat tärkeämpiä kuin toisen puolison ja lapsen: jos ette tee, kuten sanon, lähden yksin.

Joo olen samaa mieltä että tässä apn puoliso tekee tökerösti koska ei itse tarjoudu ottamaan lasta mökille mukaan.

Siitä kun se mies ei kestä edes tunnin matkaa muksunsa kanssa kaksin.

Vierailija
370/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et?

Toimisin noin jos on yhdessä päätetty että yksipuolinen ilmoitus on ok yhdessä sopimisen sijaan.

"Aion tehdä juhannuksena asiaa X ja seuraan saa liittyä jos haluaa" ei ole yhdessä sopimista.

Jos mies kuvittelee että hän on joku keisari, joka päättää ja perhe seuraa perässä jos seuraa, hän saisi kanssani aika tiukan kokemuksen siitä kun jalat koskettavat taas tukevasti maan pintaa.

Ja jos mies ei osallistu sinun rientoihisi niin sä luovut niistä aina?

Vai onko se sitten eri asia.

Vierailija
371/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloota kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Keksitkö tuon ihan itse?

Vierailija
372/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä jättäisin itse menemättä mökille, ja jatkossa kieltäytyisin kaikesta mitä nainen haluaa tehdä jos se on vähänkin epämiellyttävää minusta. Ja naisella ei tosiaankaan sitten ole lupaa lähteä yksin tai kavereiden kanssa edes teatteriin. Hän pysyy kotona.

Kuulostaa ihan sinulta, joka ei naista saa.

Vierailija
373/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloota kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Keksitkö tuon ihan itse?

En keksinyt. Sen kertoi aloittaja.

Vierailija
374/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tuntia on jotenkin paljon? Hah. Meillä mummolamatkat on reilut 6h suuntaansa. Ei ole ikinä ollut ongelmaa reissata.

Vierailija
375/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et?

Meillä on täällä kaksi kypsää ja aikuista ihmistä jotka osaavat neuvotella yhdessä mm. siitä mitä tehdään juhannuksena.

Kummallekaan ei tulisi mieleen tuollainen ilmoittelu.

Onko aivan käsittämätön ajatus?

Vierailija
376/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitin seura kiinnostaa miestä enemmän kuin oman lapsen ja puolison seura. Varsin kummajainen se mies on.

Mun lasten isä meni joskus juhannuksena kavereiden kanssa viettämään aikaa, mutta ei koskaan mennyt äitinsä kanssa juhannusta viettämään. Mulla oli sama. Vietin juhannusta oman ikäisteni seurassa.

Jotain omituista siinä äijässä nyt on mun mielestä.

Mistä tiedät ettei se vietää aikaansa isänsä kanssa? Jollain ihmisillä on ihan normaali, terve isäsuhde.

Äitin luo se poika menee. Voihan se olla isinkin kanssa. Ei nyt kyllä ihan normaalilta kuulosta sekään, kun miehellä on lapsi ja puoliso, niin menee äipän/isin kanssa juhannusta viettämään. En ole kuullut omien tuttavieni viettävän juhannusta äitin ja isin kanssa, vaan oman ikäisten kanssa menevät jussia viettämään.

Niin meidänkin lapsuudessa toimittiin. Muutama vuosi niin vanhemmat voisivat jättää lapsen sinne kesäksi hoitoon kun itse ovat työelämässä. Samalla tulisi pieni lomankaltainen olotila.

Mutta ei siinä mitään, bilettäkää te kavereiden kanssa, niistä onkin sitten aikanaan iloa lastenhoidossa.

Vierailija
377/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et?

Meillä on täällä kaksi kypsää ja aikuista ihmistä jotka osaavat neuvotella yhdessä mm. siitä mitä tehdään juhannuksena.

Kummallekaan ei tulisi mieleen tuollainen ilmoittelu.

Onko aivan käsittämätön ajatus?

Eli jos mikään mitä sä ehdotat ei kelpaa niin sä et tee mitään?

Kiva kuulla.

Vierailija
378/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloota kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Keksitkö tuon ihan itse?

En keksinyt. Sen kertoi aloittaja.

En kertonut

-ap

Vierailija
379/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan sinulta, joka ei naista saa.

Tästä näkee kun pillueläin jää keskustelussa kakkoseksi.

Vierailija
380/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvoksi perheterapia.

Tuo ettei mies uskalla /viitsi olla lapsen kanssa edes tunnin matkaa kaksin on se syy miksi ammattiapua kannattaa hakea, jos yhdessä oloa on tarkoitus jatkaa.

Ei siihen mikään pariterapia auta. Kyseessä on matkapahoinvoinnista kärsivä pieni lapsi, joka ei viihdy autossa eli luultavasti itkee ja saattaa oksentaa. Pienet matkustavat takapenkillä selkä menosuuntaan. En yhtään ihmettele että mies ei halua ajaa kaksin lapsen kanssa tunnin ajomatkoja. Kuskille kamala tilanne kun pieni lapsi alkaa oksentaa siellä takapenkillä, kuski ei näe kunnolla mitä tapahtuu eikä pysty auttamaan ennen kuin saa auton pysäytettyä jonnekin, välillä se voi kestää 10 min jos motorilla on.

No sekin on kyllä totta.

Mutta ehkä siihen, että pariskuntana oppisivat keskustelemaan ja tulemaan toisiaqn vastaan. Ja lapsen kanssa voi matkustaa esim.junalla. kun varaa matkat ajoissa, ei ole edes kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän