Millaisen ihmisen tililllä lojuu 150 000e?
Uutisesta:
"Itä-Suomen poliisi kertoi viime viikolla pohjoissavolaisen naisen menettäneen tällaiselle huijarille 150000 euroa."
Tämä oli siis tapahtunut siten, että nainen oli haksahtanut huijaukseen ja rikollisilla oli siten suora pääsy naisen pankkitilille.
Kenellä edes on noin paljon rahaa? Jos on rikastunut omalla työllään, niin kai silloin on säästötilit ja sijoitustilit erillään käyttötileistä?
Kommentit (60)
Tällä palstalla jokaisella on se summa käsilaukun pohjalla, käyttörahulia. Mutta tileillä ei ole kuin pari tonnia, koska on tyhmää pitää tilillä enemmän. Varsinaiset varat eli ne 3-4 miljoonaa, joita ei siis ole peritty vaan tienattu omalla työllä 30-vuotiaaksi mennessä tai voitettu ravipeleissä tai tehty onnistuneita sijoituksia ja asuntokauppoja, on sijoitettu pelkästään tuottaviin osakkeisiin ja indeksirahastoihin sekä tietysti bitcoineihin, koska palstalaiset kulkevat aallon harjalla ja haistavat aina ensimmäisinä rahan.
Mä olen alkanut pitää valeuutisointia eläkemummojen köyhyyttä. Noita huijausuutisia tulee paljon ja niiden perusteella joka toisella vanhenevalla naisella on satojen tuhansien eurojen säästöt. Sitten ulistaan naisten pienistä eläkkeistä ja varattomuudesta.
No, jos vaikka mulla. Myin toukokuussa yhden neljästä asunnostani ja maksoin jäljelläolevan asuntovelan siitä pois. Käteen jäi 178000 euroa ja ne ovat nyt mun nimissä olevalla tilillä. Tarkoitus oli tehdä osakesijoituksia, mutta tulin markkinoiden heilumisen vuoksi toisiin ajatuksiin ja mietin vielä asiaa. En minä suuria menetä, vaikka rahat vielä pari kuukautta tilillä makaisivatkin.
Sellaisen, jolla ei ole tarvi ostella jotain merkkikäsilaukkuja ja luulla loistavassa somessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut pitää valeuutisointia eläkemummojen köyhyyttä. Noita huijausuutisia tulee paljon ja niiden perusteella joka toisella vanhenevalla naisella on satojen tuhansien eurojen säästöt. Sitten ulistaan naisten pienistä eläkkeistä ja varattomuudesta.
Jokainen pankkialalla työskennellyt tietää, että todella isoja talletuksia on lähinnä ikäihmisillä. Nuorilla ei ole lainoja eikä talletuksia, tai ehkä opintolainaa. Keski-ikäisillä on asuntolainoja. Eläkeläisillä on talletuksia.
Kotitalouksien talletukset Suomessa ovat yli sata miljardia. Siitä tulee karkeasti 20 000 € henkilöä kohti, ja se raha ei todellakaan ole opiskelijoilla. Joillain muilla on siis julmetun paljon enemmän.
Eihän se 150000 välttämättä ole sieltä kerralla lähtenyt? Täti on siirtänyt sijoituksista pankkitilille tai vaikka ottanut vähän pikavippiä.
Sellaisella jolla on omaisuutta kymmeniä miljoonia jolloin tuo on käteiskassa tai vaihtoehtoisesti ihmisellä, joka ei ymmärrä sijoittamisesta yhtään mitään.
Mulla 100k, pitää sijoitella aina kun ylittyy talletussuoja.
Semmoisen joka on justiinsa myynyt kämppänsä. Silloin voi maata tilillä jonkun aikaa vaikka 300 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Oma mummoni myös valitteli eläkkeiden pienuutta ja sitä miten ruoka on liian kallista. Häneltä jäi pelkästään käyttötilin varoja kuolinpesälle 121 tonnia (!). Muuta omaisuutta oli myös.
Ihan uskomattoman pihi tapaus. Ei mm. auttanut äitiäni lainalla kun olisi päässyt leikkaukseen yksityisellä 6kk aiemmin kuin julkisella. Olisi lohkaissut vain pienen prosenttiosuuden noista tyhjänpanttina lojuvista varoista.
Hän sai tolkuttoman suurta eläkettä siihen nähden että kansakoulupohjalta teki paikallispankin virkailijana töitä.
Itse en akateemisena töissäkäyvänä ole koskaan nähnyt kerralla tililläni kymppitonnia.
Miten voi olla, että maan talousjärjestelmä on rakennettu palvelemaan eläkeläisiä.
Toki on niitä jotka kituuttelevat pelkällä takuueläkkeellä mutta nämä lasketaan muutamissa prosenteissa kaikista eläkkeensaajista!
Vierailija kirjoitti:
No kun ei jää tarpeeksi säästöön. Työstä palkkaa saavatkin tutut naiset ruikuttaa kun ei rahat muka riitä. Enemmän pitäs saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pankkialalla työskennellyt tietää, että todella isoja talletuksia on lähinnä ikäihmisillä. Nuorilla ei ole lainoja eikä talletuksia, tai ehkä opintolainaa. Keski-ikäisillä on asuntolainoja. Eläkeläisillä on talletuksia.
Kotitalouksien talletukset Suomessa ovat yli sata miljardia. Siitä tulee karkeasti 20 000 € henkilöä kohti, ja se raha ei todellakaan ole opiskelijoilla. Joillain muilla on siis julmetun paljon enemmän.
Äitini (74) pitää pankin "säästölippaassa" yli 200 tonnia. Olen yrittänyt selittää että laittaisi edes määräaikaistilille tai indeksirahastoon niin inflaatio ei koko ajan nakertaisi sitä.
Ei vaan ymmärrä. Haluaa pitää "säästössä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä sama ahne eläkeläisporukka kitisee ja valittaa pienistä tuloistaan! on kyllä törkeää jengiä ja vielä vaativat lisää etuuksia ittselleen koko ajan!
eläkeläisiltä pitäisi ottaa omaisuus pois ja antaa se nuorille perheellisille ja opiskelijoille
Kaiken lisäks tuo sama ahne eläkeläisporukka on tuhonnu tämän maapallon ja saastuttanut Suomen luonnon joten turha heidän ihmetellä miks meitä ei kiinnosta hoivata heitä
Sellaisen jolla on sen verran rahaa ettei kiinnosta nähdä vaivaa sijoittaa. Tulee varmaan yllätyksenä sulle mutta meitä on erilaisia.
Esim metsänomistajilla helposti, yhdet kaupat ja 100 000 euroa tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini (74) pitää pankin "säästölippaassa" yli 200 tonnia. Olen yrittänyt selittää että laittaisi edes määräaikaistilille tai indeksirahastoon niin inflaatio ei koko ajan nakertaisi sitä.
Ei vaan ymmärrä. Haluaa pitää "säästössä".
Äitisi on tyhmä. Mun äiti hoiti itse omaisuuttaan aina kuolemaansa asti 86-vuotiaaksi. Sijoitti ja pelasi osakkeilla. Perimme sisareni ja lasteni ja sisareni lasten kanssa suuren omaisuuden, toki jaettuna meni pienemmiksi paloiksi mutta siitä huolimatta sitä tuli ihan kiitettävästi jokaiselle. Jatkamme siskon kanssa sijoitusperinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mummoni myös valitteli eläkkeiden pienuutta ja sitä miten ruoka on liian kallista. Häneltä jäi pelkästään käyttötilin varoja kuolinpesälle 121 tonnia (!). Muuta omaisuutta oli myös.
Ihan uskomattoman pihi tapaus. Ei mm. auttanut äitiäni lainalla kun olisi päässyt leikkaukseen yksityisellä 6kk aiemmin kuin julkisella. Olisi lohkaissut vain pienen prosenttiosuuden noista tyhjänpanttina lojuvista varoista.Hän sai tolkuttoman suurta eläkettä siihen nähden että kansakoulupohjalta teki paikallispankin virkailijana töitä.
Itse en akateemisena töissäkäyvänä ole koskaan nähnyt kerralla tililläni kymppitonnia.Miten voi olla, että maan talousjärjestelmä on rakennettu palvelemaan eläkeläisiä.
Toki on niitä jotka kituuttelevat pelkällä takuueläkkeellä mutta nämä lasketaan muutamissa prosenteissa kaikista eläkkeensaajista!
Mun vaari oli samanlainen. Imeskeli homeista känttyä kotona kun eläke on niin pieni, ja mitään ei voi heittää pois. Ei saanut rahoja hautaan mukaan, reilusti yli 100ke oli pelkästään käyttötilillä, säästötilillä enemmän ja käteisjemmaa löytyi talosta tuhansien eurojen edestä. Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä sama ahne eläkeläisporukka kitisee ja valittaa pienistä tuloistaan! on kyllä törkeää jengiä ja vielä vaativat lisää etuuksia ittselleen koko ajan!
eläkeläisiltä pitäisi ottaa omaisuus pois ja antaa se nuorille perheellisille ja opiskelijoille
Kaiken lisäks tuo sama ahne eläkeläisporukka on tuhonnu tämän maapallon ja saastuttanut Suomen luonnon joten turha heidän ihmetellä miks meitä ei kiinnosta hoivata heitä
Tähän! Heti kun 60-vuotiaalla on tilillä tai missä tahansa sijoituksissa yli 20 000 euroa, loput jaetaan köyhille ja lapsiperheille ja opiskelijoille. Valtio ottaa ja se on voivoi vaan. Jos asuntoja on useampia kuin se yksi missä asuu, nekin pitää antaa pois.
Semmosen varakkaan?