Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ihmisen tililllä lojuu 150 000e?

Vierailija
09.06.2023 |

Uutisesta:

"Itä-Suomen poliisi kertoi viime viikolla pohjoissavolaisen naisen menettäneen tällaiselle huijarille 150000 euroa."

Tämä oli siis tapahtunut siten, että nainen oli haksahtanut huijaukseen ja rikollisilla oli siten suora pääsy naisen pankkitilille.

Kenellä edes on noin paljon rahaa? Jos on rikastunut omalla työllään, niin kai silloin on säästötilit ja sijoitustilit erillään käyttötileistä?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla se sijoitustilikin on pankkitunnusten takana. Jos joku saisi haltuunsa minun pankkitunnukseni, niin kyllä hän pääsisi putsaamaan sijoitustilinikin samalla kuin käyttötilini. Toki minulla on sijoitustililläkin vain reilu kymppitonni. Loput rahat ovat sijoituksissa.

Vierailija
22/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te valitatte eläkemummojenne ja -pappojenne rahojen hautomista tai vanhempienne toimintaa? Tehän siitä hyödytte, kun saatte suuret perinnöt.

Ei tulis mieleenkään valittaa. Päinvastoin. Jos se hautominen tarkoittaa mulle mitä tahansa rahaa tulona, niin ihan rauhassa saavat hautoa millä tahansa tilillä.

Vierailija
24/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootin.

Kuka lepuuttaa tilillä 150k kun siitä sais helppoa tuottoa osakkeissa, rahastoissa

Vierailija
25/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se 150000 välttämättä ole sieltä kerralla lähtenyt? Täti on siirtänyt sijoituksista pankkitilille tai vaikka ottanut vähän pikavippiä. 

joku munahaukka reppana

Vierailija
26/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut pitää valeuutisointia eläkemummojen köyhyyttä. Noita huijausuutisia tulee paljon ja niiden perusteella joka toisella vanhenevalla naisella on satojen tuhansien eurojen säästöt. Sitten ulistaan naisten pienistä eläkkeistä ja varattomuudesta.

Jokainen pankkialalla työskennellyt tietää, että todella isoja talletuksia on lähinnä ikäihmisillä. Nuorilla ei ole lainoja eikä talletuksia, tai ehkä opintolainaa. Keski-ikäisillä on asuntolainoja. Eläkeläisillä on talletuksia.

Kotitalouksien talletukset Suomessa ovat yli sata miljardia. Siitä tulee karkeasti 20 000 € henkilöä kohti, ja se raha ei todellakaan ole opiskelijoilla. Joillain muilla on siis julmetun paljon enemmän.

Äitini (74) pitää pankin "säästölippaassa" yli 200 tonnia. Olen yrittänyt selittää että laittaisi edes määräaikaistilille tai indeksirahastoon niin inflaatio ei koko ajan nakertaisi sitä.

Ei vaan ymmärrä. Haluaa pitää "säästössä".

Sinänsä, mikä tuossa on ongelma? Hänellä on riittävästi rahaa omaan käyttöönsä. Jälkipolvi sit on sitä mieltä että pitää heitä varten panna raha poikimaan?

Vierailija
27/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän loppupuolella saa hoivaa ja huoltoa vain RAHALLA. Siksi monella eläkeläisellä on isojakin säästöjä tilillä. He pelkäävät, etteivät julkiselta puolelta saa apua tositilanteessa. Ja oikeassa ovat. Esim. vanhainkoteja ei enää ole, kaikki on ajettu alas. Viisautta on pitää rahaa jemmassa tilillä, josta sen saa nopeasti käyttöön.

Vierailija
28/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan just jonkun iäkkään nuukan ihmisen tilillä, joka ei ymmärrä sijoittamisesta mitään ja suhtautuu rahaan vanhanaikaisesti.

Tämmönen stereotypia tulee mieleen. Suurimmalla osalla nykyihmisistä tommoset summat on sijoitettu.

Vierailija
29/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin ja sijoitin 20 vuotta. Kun möin kaikki sijoitukset pois kerralla, oli minulla jonkin aikaa tilillä yli 400 000 euroa. Ostin varoilla kuitenkin hiukan myöhemmin talon.

Vierailija
30/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole aika normaali summa keski-ikäiselle?

Sanoisin että aika paljon väärin on tehty asioita, jos ei ole saanut säästettyä 40-vuotiaaksi mennessä tuon verran.

Vierailija
31/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim metsänomistajilla helposti, yhdet kaupat ja 100 000 euroa tilille.

Se on kertynyt ja kasvanut 70-100 vuotta. Ja samasta metsästä ei sitten pitkään aikaan saa paljon mitään. Tilille tulleesta vielä kaikki uudistuskulut ja veroa lisää mitä ei metsänostaja tilittänyt suoraan verottajalle (19% pidättää ja tilittää).

Kokonaisvero 34prosenttia.

Vierailija
32/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut pitää valeuutisointia eläkemummojen köyhyyttä. Noita huijausuutisia tulee paljon ja niiden perusteella joka toisella vanhenevalla naisella on satojen tuhansien eurojen säästöt. Sitten ulistaan naisten pienistä eläkkeistä ja varattomuudesta.

Jokainen pankkialalla työskennellyt tietää, että todella isoja talletuksia on lähinnä ikäihmisillä. Nuorilla ei ole lainoja eikä talletuksia, tai ehkä opintolainaa. Keski-ikäisillä on asuntolainoja. Eläkeläisillä on talletuksia.

Kotitalouksien talletukset Suomessa ovat yli sata miljardia. Siitä tulee karkeasti 20 000 € henkilöä kohti, ja se raha ei todellakaan ole opiskelijoilla. Joillain muilla on siis julmetun paljon enemmän.

Äitini (74) pitää pankin "säästölippaassa" yli 200 tonnia. Olen yrittänyt selittää että laittaisi edes määräaikaistilille tai indeksirahastoon niin inflaatio ei koko ajan nakertaisi sitä.

Äitisi on tyhmä. Mun äiti hoiti itse omaisuuttaan aina kuolemaansa asti 86-vuotiaaksi. Sijoitti ja pelasi osakkeilla. Perimme sisareni ja lasteni ja sisareni lasten kanssa suuren omaisuuden, toki jaettuna meni pienemmiksi paloiksi mutta siitä huolimatta sitä tuli ihan kiitettävästi jokaiselle. Jatkamme siskon kanssa sijoitusperinnettä.

Monet on sitä mieltä että jälkeläiset tienatkoon itse omat rahansa. 

Vierailija
33/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole aika normaali summa keski-ikäiselle?

Sanoisin että aika paljon väärin on tehty asioita, jos ei ole saanut säästettyä 40-vuotiaaksi mennessä tuon verran.

Jos joku pitää tuollaista summaa talletuksia nykyisen inflaation ja talletuskorkojen yhdistelmällä, hän ymmärtää raha-asioita niin huonosti, että tuskin saa omaisuutta kartutettua.

Vierailija
34/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mummoni myös valitteli eläkkeiden pienuutta ja sitä miten ruoka on liian kallista. Häneltä jäi pelkästään käyttötilin varoja kuolinpesälle 121 tonnia (!). Muuta omaisuutta oli myös.

Ihan uskomattoman pihi tapaus. Ei mm. auttanut äitiäni lainalla kun olisi päässyt leikkaukseen yksityisellä 6kk aiemmin kuin julkisella. Olisi lohkaissut vain pienen prosenttiosuuden noista tyhjänpanttina lojuvista varoista.

Hän sai tolkuttoman suurta eläkettä siihen nähden että kansakoulupohjalta teki paikallispankin virkailijana töitä.

Itse en akateemisena töissäkäyvänä ole koskaan nähnyt kerralla tililläni kymppitonnia.

Miten voi olla, että maan talousjärjestelmä on rakennettu palvelemaan eläkeläisiä.

Toki on niitä jotka kituuttelevat pelkällä takuueläkkeellä mutta nämä lasketaan muutamissa prosenteissa kaikista eläkkeensaajista!

Mieltääkö ihminen itsensä köyhäksi vai rikkaaksi on ihan mielentila-asia, ei mikään objektiivinen totuus.

Eikös se Marimekon Paakkanenkin kuvaillut itseään jotenkin ikuisesti köyhäksi. Todella moni todella varakas on myös mielestään kaiken aikaa vaarassa menettää kaiken ja todella pihi. Sillä tavalla sitä sitten kertyy, "pahan päivän varalle".

Samalla moni jolla on lähinnä velkaa on omasta mielestään tosi varakas, mutta hyvistä tuloista huolimatta mitään ei jää taskun pohjalle. Tulee mieleen vaikka Marin, joka otti reippaasti velkaa koska "Suomi on rikas maa".

Vierailija
35/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on tyhmä. Mun äiti hoiti itse omaisuuttaan aina kuolemaansa asti 86-vuotiaaksi. Sijoitti ja pelasi osakkeilla. Perimme sisareni ja lasteni ja sisareni lasten kanssa suuren omaisuuden, toki jaettuna meni pienemmiksi paloiksi mutta siitä huolimatta sitä tuli ihan kiitettävästi jokaiselle. Jatkamme siskon kanssa sijoitusperinnettä.

Monet on sitä mieltä että jälkeläiset tienatkoon itse omat rahansa. 

Saa olla. Mutta jos on varakas niin mielipiteellä on jotain väliäkin.

Vierailija
36/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti nämä rikkaat eläkeläiset valittavat kuinka pieniä eläkkeet ovat. Miten sillä liki 2000€/kk eläkkeellä ei pärjää, valivalivali. Nuoret koulutetut joutuu kitumaan peruspäivärahalla kun töihin ei pääse mihinkään. Suuria ikäluokkia jotka saivat aina töitä ilman koulutusta. No ehkä sieltä joku ikäpolvi saa perintöäkin sitten kun itse on eläkkeellä.

Vierailija
37/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä, mikä tuossa on ongelma? Hänellä on riittävästi rahaa omaan käyttöönsä. Jälkipolvi sit on sitä mieltä että pitää heitä varten panna raha poikimaan?

Ehkei siinä mitään ongelmaa ole, mutta noin se on.

Jos kenelläkään ei olisi isoja talletuksia, tilanne olisi pankeille aika mahdoton. Taseidentiteeti sanoo, että vastaavaa = vastattavaa. Jos niitä talletuksia ei olisi, pitäisi pankkien jostain repiä iso määrä muuta rahoitusta, mikä ei olisi helppoa. Tai sitten Suomen kokoisessa maassa pitäisi supistaa lainakantaa kymmenillä miljardeilla - hyvästi PK-yritysten investoinnit ja asuntolainat!

Pankeissa joskus käytetään hirtehishumoristista ilmaisua tallettajan matutiteetti, kun puhutaan isoja talletuksia pitävistä ikäihmisistä, ja heidän täältä poistumisensa aiheuttamista rahoitusriskeistä.

Vierailija
38/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä sama ahne eläkeläisporukka kitisee ja valittaa pienistä tuloistaan! on kyllä törkeää jengiä ja vielä vaativat lisää etuuksia ittselleen koko ajan!

eläkeläisiltä pitäisi ottaa omaisuus pois ja antaa se nuorille perheellisille ja opiskelijoille

Kaiken lisäks tuo sama ahne eläkeläisporukka on tuhonnu tämän maapallon ja saastuttanut Suomen luonnon joten turha heidän ihmetellä miks meitä ei kiinnosta hoivata heitä

Tähän! Heti kun 60-vuotiaalla on tilillä tai missä tahansa sijoituksissa yli 20 000 euroa, loput jaetaan köyhille ja lapsiperheille ja opiskelijoille. Valtio ottaa ja se on voivoi vaan. Jos asuntoja on useampia kuin se yksi missä asuu, nekin pitää antaa pois. 

Ja valtio sitten maksaa kohoavat hoitokustannukset ja muut vastaavat?

Vierailija
39/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen joka elää vaatimatonta ja tylsää elämää kaikesta säästellen

Vierailija
40/60 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootin.

Kuka lepuuttaa tilillä 150k kun siitä sais helppoa tuottoa osakkeissa, rahastoissa

Kuules idari taidat olla ihan ihte... Sijoittamalla ne rahhoot on meillä joillakin syntynyt. Joskus on hyvä kotiuttaa voittoja ja tehdä markkinoiden mukaan muuvit...

Ärsyttää, kun mua luullaan tolloksi, vaikka ne yleensä on sitä ne sanojat... kuten täsäkin tappauksessa... buu sulle. Mieti vähän ketä räksytät idariksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi