Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "outoa" jos yksinasuva keski-ikäinen 4-5kymppinen nainen ostaa rivitaloasunnon?

Vierailija
08.06.2023 |

Meinaan kun rivareissa yleensä asuu vain lapsiperheitä ja ehkä pariskuntia.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen vaikka kuinka monta keski-ikäistä sinkkunaista, jotka asuvat rivitalossa. Ihan normaalia. Itsekin olen harkinnut muuttoa kerrostalosta rivitaloon, että saisin oman pihan. Olen 45v sinkkunainen.

Ja siellä sitten voit kytätä naapureiden jokaista liikettä ja raportoida ensin niistä palstalle ja sitten inistä niistä naapureille. Ihan sama onko kyseessä auton peseminen tai polkupyörällä ajaminen.

Vierailija
22/47 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään outoa. Olen myös keski-ikäinen yksin elävä nainen ja harkitsen rivitalovaihtoehtoa. Minulla siihen pääasiallinen syy on toive päästä eroon meluavista yläkerran huoneiston asukkaista. Voi silti olla, että päädyn muuhun vaihtoehtoon, koska kotikaupungissani yhdistelmää varsinainen keskusta-alue + rivitalo ei oikein ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä pitääkin kysyä, ei voi kuin hämmästellä ihmisten huonoa itsetuntoa

Vierailija
24/47 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarihan nimenomaan on mummojen ja eläkeläisten asumismuoto. On pihaa, ei pahemmin portaita.

Vierailija
25/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni asui rivarissa, jossa kaikki asukkaat olivat yksin asuvia, eri ikäisiä.  Ei kaikki rivitaloasunnot ole perheasuntoja. Varsinkin yliopistopaikkakunnilla niissä asuu opiskelijoita, ja naapurina voi olla saman yliopiston sinkkuproffa tai reissutyöläinen työasunnossa.

Vierailija
26/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa Jos kuka tahansa

ostaa rivarikämpän. Surkein ja kallein asumismuoto ikinä. Rivarissa yhdistyy okt:n ja kerrostalon huonoimmat puolet. Vain idiootit asuvat rivitalossa.

Vierailija
27/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisempaa ois jos joku haluais lopunikää asua pihattomassa neukkukuutioissa varsinkin yksin. Luonto ja rauha antaa syyn elää, betoni ei

Vierailija
28/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli varallisiuus riittää, niin sinkut ostavat myös omakotitaloja.

Vierailija
29/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän outoa tuossa olis :D ?? siis onhan olemassa rivitaloyksiöitä ja kaksioita, joissa perheet ei mahdu asumaan, eli ne on sinkuille,yksineläville.

Vierailija
30/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se outoa ole, mutta ärsyttävää kun on tän yksinäisen täti-ihmisen talkkarivuoro, niin kaikki lumenluonnista ruohonleikkuuseen ja lipunnostamiseen onkin ihan ylivoimaista.

Itse en ikinä olisi muuttanut rivariasuntoon, jossa moisia vuoroja asukkailla on. Onneksi täällä talkkaripalvelut ostetaan isännöintifirmalta ostopalveluna, joten yhdenkään ei tarvitse luoda lunta, leikata yhteispihan nurmikkoa tms. Taloyhtiössä asuu pari vanhustakin, ei he millään pystyisi tuollaisia raskaita töitä tekemään edes.

Vierailija
31/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ostaa rivarikämpän. Surkein ja kallein asumismuoto ikinä. Rivarissa yhdistyy okt:n ja kerrostalon huonoimmat puolet. Vain idiootit asuvat rivitalossa.

Jaa. Minä muutin kymmenisen vuotta sitten omakotitalosta rivariin ja tykkään. Omakotitalo oli vähän turhan työläs kun jäin eron jälkeen siihen yksin, mutta halusin koiraa ja itseäkin varten pihan. Ostin sitten rivitalon päätyasunnon. En ole huomannut mitään huonoja puolia. Naapureista en tiedä mitään, en edes keitä ne on. Pihoja erottaa tiheä pensasaita, ei sinne naapuripihoihin näe, ja mun sisäänkäynti on talon päästä, ihan eri puolelta taloa kuin muiden. On hiljaista ja rauhallista, eikä kukaan häiritse mitenkään. Lumityöt yms. hoitaa isännöintipalvelu, ei tarvitse itse.

Vierailija
32/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no omakotitalo omine pihoineen ja mahdollisesti metsineen ois tietysti paras: ite saa päättää aitansa leikkauksesta ja pihansa lumenluonnit ja hiekoitukset,eikä tarvi kinastella remonteista,korjauksista ja hankinnoista ihan toista mieltä olevan naapurin kanssa. Mutta rivitalossa on puolensa, ei niin paljon hommia sille, joka ei niitä halua,eli se asumisen helppous ja ihmisiä lähellä jos apua tarvii.

Vierailija
33/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuulostaa vähän narsistiselta. Kuka aikuista ihmistä kyttäisi? Jos tuttu kysyy toisesta, silloin kysyjä on kyylä.

Ap ei sentään maininnut olevansa tohtoriopiskelija tms.

Vierailija
34/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla asiat huonosti ja tarvit jotain, ei terapiaa ,mutta rakkautta ja itsetuntoa ettei tarvi noin lapsellisia kysellä vauva-palstalla.

Vierailija
35/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAANKO MINÄ SYÖDÄ TÄNÄÄN KYMMENEN SUKLAAMUFFINSIA VAI PITÄÄKÖ JOKU MUA OUTONA? 

KUKAAN EI KYLLÄ EDES NÄE. MUTTA ENTÄ KAUPANKASSA ? SE TIETÄÄ JOTENKIN ETTÄ NE ON VAAN MULLE? ONKO TÄÄ ERIKOISTA.

Vierailija
36/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se outoa ole, mutta ärsyttävää kun on tän yksinäisen täti-ihmisen talkkarivuoro, niin kaikki lumenluonnista ruohonleikkuuseen ja lipunnostamiseen onkin ihan ylivoimaista.

Onko tullut mieleen kysyä, tarvitseeko hän apua? Sä et voi tietää, mitä tämä yksinäinen täti-ihminen käy läpi senkin tuomitseva törppö.

Vierailija
37/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään outoa. Olen myös keski-ikäinen yksin elävä nainen ja harkitsen rivitalovaihtoehtoa. Minulla siihen pääasiallinen syy on toive päästä eroon meluavista yläkerran huoneiston asukkaista. Voi silti olla, että päädyn muuhun vaihtoehtoon, koska kotikaupungissani yhdistelmää varsinainen keskusta-alue + rivitalo ei oikein ole.

Ystäväni asuu rivarissa. Lähellä hänen pihaansa on lasten leikkipaikka, melu ja huuto varsinkin kesäloman ajan kuulema jatkuvaa. Ja tavaroita heitellään bänen pihalleen, niitä haetaan pensasaitaa runnoen tai ovikelloa pimpottaen. Ja naapuripihalla on tramppa, joka vinkuu tuntikausia joka päivä, kun siinä hypitään ja huudetaan.

Tarkkana saa olla, jos haluaa löytää rauhallisen rivarin.

Vierailija
38/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla asiat huonosti ja tarvit jotain, ei terapiaa ,mutta rakkautta ja itsetuntoa ettei tarvi noin lapsellisia kysellä vauva-palstalla.

Jos tulkitset ihmisen tarvitsevan rakkautta ja itsetuntoa, miksi toimit itse päinvastoin?

Se, että kommentoit toisen esittävän lapsellisia kysymyksiä, ei ole rakkaudellinen eikä itsetuntoa vahvistava teko.

Sanotko sä ihmiselle myös, että näytät tarvitsevan halausta. Ja sitten läimäytät häntä?

Vierailija
39/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta rivarissa yhdistyy kerrostalon ja omakotitalon parhaat puolet. Ymmärrät varmaan, että edustat omaa kärkkäästi ja ikävällä tavalla ilmaistua mielipidettäsi, ja on suorastaan erikoista suhtautua noin voimakkaasti ja leimaavasti ajatukseen siitä, että joillekin rivari on todella kiva muoto asua.

Mä olen rivarissa tutustunut naapurustoon paljon paremmin kuin ikinä kerrostalossa, ja minusta se on aivan ihanaa . Tykkään päästä perus helpolla, mut on kiva että on oma pieni piha jossa nauttia aamukahvit tai istuskella iltaisin.

Vierailija
40/47 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni asuu rivarissa. Lähellä hänen pihaansa on lasten leikkipaikka, melu ja huuto varsinkin kesäloman ajan kuulema jatkuvaa. Ja tavaroita heitellään bänen pihalleen, niitä haetaan pensasaitaa runnoen tai ovikelloa pimpottaen. Ja naapuripihalla on tramppa, joka vinkuu tuntikausia joka päivä, kun siinä hypitään ja huudetaan.

Tarkkana saa olla, jos haluaa löytää rauhallisen rivarin.

Totta. Me löydettiin aivan ihana rivariyhteisö hyvällä sijainnilla. Mut parhaat asunnot myytiin loppuun jo ennen kuin talot valmistui. Jäljelle jäi just se, joka oli ihan suoraan leikkipaikan kohdalla. Yksi taloista oli sijoitettu metsän rajaan omaan rauhaan mut siitä meni heti kaikki asunnot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä