Onko "outoa" jos yksinasuva keski-ikäinen 4-5kymppinen nainen ostaa rivitaloasunnon?
Meinaan kun rivareissa yleensä asuu vain lapsiperheitä ja ehkä pariskuntia.
Kommentit (47)
Ei mitenkään. Itse asuin ennen yksin 85 neliön rivariasunnossa, muutin sinne 33-vuotiaana, ja sitten 48-vuotiaana ostin itselleni omakotitalon. Ne joilla on varaa, ja joilla ei ole minimalismiaatteita, voivat hyvin asua yksinkin muuallakin kuin kerrostaloyksiössä tai kaksiossa.
Ei yhtään. Ostin eron jälkeen 70 neliöisen rivarikolmion. Meidän taloyhtiössä asuu myös sinkkuja.
Luulin, että tuo juuri on tavallista. Puutarhanhoitoa mukavassa naapurustossa, mikäs sen sopivampaa terhakkaalle sinkuleidille.
Ei todellakaan! Paljon on pieniä asuntoja rivarissa ja minusta nimenomaan tuon ikäinen nainen sopisi profiililtaan hyvin asukkaaksi. On varaa osta oma, rivari on helppo ratkaisu mut silti on vähän omaa pihaakin, mistä on varmasti iloa.
Kaikkea sitä vielä tuossa iässä epäröidäänkin?
Miten joku miettii tuollaisia? Että mikä on jonkun mielestä outoa.
Itse ko henkilöryhmään kuuluvana en muuttaisi paikkaan, joka olisi täynnä pelkästään lapsiperheitä.
Ehkä osa rivareistakin on enemmän lapsiperhealuetta kuin toiset.
ei, varsinkin koiran kanssa rivitalo on niin helpompi, aita vaan takapihan ympärille niin koira saa olla vapaana siellä
Mitäs omituista tässä on? Mä ostin asunnon luhtitalon alakerrasta, etsin juuri rivaria tai luhtitalon alakertaa. Ehdin asua hetken tässä tyttären kanssa, mytta hän muutti pois kotoa kun täysi-ikäistyi. Nyt asun siis luhtitalokolmiossa yksinäni.
Tässä meidän taloyhtiössä ei paljon muuta asukaan kuin yksinäisiä naisia. On leskiä ja eronneita.
Mielestäni oudompaa, jos yksinäinen nainen ostaa jonkun 300m2 omakotitalon perämetsästä.
Ei se outoa ole, mutta ärsyttävää kun on tän yksinäisen täti-ihmisen talkkarivuoro, niin kaikki lumenluonnista ruohonleikkuuseen ja lipunnostamiseen onkin ihan ylivoimaista.
Ei kai se mitenkään tavatonta ainakaan ole. Jostainhan ne naapureitaan häiriköivät palstamammasekopäät niihin rivareihin päätyvät.
Vierailija kirjoitti:
Ei se outoa ole, mutta ärsyttävää kun on tän yksinäisen täti-ihmisen talkkarivuoro, niin kaikki lumenluonnista ruohonleikkuuseen ja lipunnostamiseen onkin ihan ylivoimaista.
Ja kaikki muut ovat hankalia ihmisiä kuin tämä yksin asuva täti.
Minä myös aion seuraavaksi rivitaloon kunhan jälkikasvu muuttaa kotoa. Olisi pieni piha jonne laittaa vaikka marjapensaan mutta kuitenkin taloyhtiön hyödyt.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti onkin joku työhelvetti. Mites työkyvytön tai vammainen ihminen ne hoitaa? Ei rivari asumisen sellaista pidä olla, että saa kummankin huonot puolet, kerrostalon naapurit ja omakotitalon työt kymmen kertaisena.
Ei ole outoa. Se on hyvä juttu jos löytää sopivan ja ei ole naapurimelua. Ja jos olisi viihtyisä. Kaksikerrosrivitalo parempi, koska pääsee maasta ylemmäs?
On todella outoa. Ihan järkyttävää!
Tunnen vaikka kuinka monta keski-ikäistä sinkkunaista, jotka asuvat rivitalossa. Ihan normaalia. Itsekin olen harkinnut muuttoa kerrostalosta rivitaloon, että saisin oman pihan. Olen 45v sinkkunainen.
Ei ole. On tavallista.