*****heinähelistimet torstai pinoon****
Kommentit (21)
Ei olekaan tullut kirjoiteltua vähään aikaan ;)
Kamalaa härdelliä ollut tämä kk vaihde, on synttäreitä pienempiä ja isompia..kaikki tahtoo täyttää täs vaihees 1-60vee :O) Viikonloppuna vielä edessä 2 juhlat ja sit toivottavasti seuraavat olisi kun joulupukki saapuu ;)
Itsellä olo alkanut kohentua kummasti, enään ei ole 24/7 kuvotus vaan satunnaisia hetkiä, jipiii!
Kohta pitää laittaa juoksuksi lapsien kans kohti autoa ja suunnata ultraan kurkistamaan mitä meillä tapahtuu masussa, hihiii. Se onkin meidän aikuisten joululahja toisillemme...saamme tietää onko masussa eloa, kääks.
Mutta nyt menoksi ja tulen ehkä kirjoittelemaan päiväl tai joskus ultra kuulumisia...
Ihanan sateista odotusta kaikille mukana olijoille!
RV: 9+2, boy: -01 and girl: -03
Taas innolla töissä :) Olisi uni niin maistunut tänä aamuna. Oireet on edelleen vähäiset. Ruoka maistuu hieman huonommin. huomasin, että aamupaino on pudonnut 0,5kg. Mutta onhan tässä varaa pari kiloa laskeakin. En tietoisesti mitenkään laihduta, mutta olen ollut tosi tarkka mitä pistän suuhuni. Ja mikään roskaruoka/rasvainen ruoka ei houkuta ollenkaan. Neuvolassa sanottiin, et joudun niihin sokeriarvojuttuihin painon takia. Olen BMi 28. Ihmetteli hieman miten painoa on tullut 11kg alle vuodessa lisää, ihan noin vaan. No, sitähän mäkin olen ihmetellyt :(
Tuntuu, et koko ajan on väsynyt olo. Illalla ei ole mitään ongelmia nukahtamisen kanssa.
vaan minunkin puolesta. Eilen oli ihan hirveä päivä. tänään on ollut jo vähän parempi olo. luin eilen illalla netistä että jollain on auttanut pahoinvointiin b6 vitamiini ja sitä nyt ajattelin kokeilla. Tosin join tuollaisen multivita poretabletti juoman eli siinä tuli kaiken maailman vitamiinit mutta eiköhän se ole hyvä vaan kun toi ravinto ei ole niin monipuolista viime aikoina ollut.
toivottavasti se tepsii nyt, mulla kun tämä pahoinvointi vie kaikki voimat ja olen siihen kyllästynyt. meillä kämppä on kuin hävityksen kauhistus, mutta pe on pakko siivota kun lauantaina mulle tulee tyttökavereita pikkujouluja viettää. Lisäksi pitäisi leipoa hieman, mutta saas nähdä tuleeko siitä mitään. vai ostanko kaupasta suosiolla.
odotan kovasti jo joulua koska sen jälkeen meillä on np-ultra. Vaikka pääsin alkuraskauden ultraan tuntuu että siitä on ikuisuus jo ja halu nähdä vauvan kasvu on hirmuinen. Jos mulla olisi kotona tuollainen laite olisin varmaan jatkuvasti katselemassa mitä masussa tapahtuu.
mutta nyt syömään, jospa taas tulisi vähän lisää voimia siitä.
t.Jennu ja pikkuinen 9+4
Mä olen nyt käyttänyt joululahjavarani lähes kokonaan- varasin toisen ultra-ajan ens maanantaille ;) Olis niin kiva vielä ennen joulua nähdä se pieni sydän pomppivan..
Elokuu pinokin on siellä jo aloitettu, joten me ei enää ollakaan ne kaikista varhaaisimmat odottajat, jippii! Ja pian joulun jälkeen siellä onkin sittten jo syyskuun pino, me ollaan siinä vaiheessa jo niin voiton puolella!
Viikonloppuja, toivotaan että aurinkokin näyttäytyisi- olisi kiva kävellä vähän mukavammassa säässä.
Haleja!
Meillä siis 7+4 ;) Yeah! Lauantaina kokonaiset 8)
Kyllapas viikot menee nopeeta. Aina viel just ennen joulua tuntuu, kun aika menis tuplavauhtia, viikonloput ja paivat loppuu kesken, kun miettii mita kaikkia jouluvalmisteluja viela pitas teha. Taa olotila ei myoskaan auta, kun oon vaan istunut neljan seinan sisalla nyt jo yli kuukauden, ainakin melkein koko ajan.
En nyt muista nimimerkkia, mutta joku kyseli kait eilisessa pinossa sektioista ja pelkopolista oli puhetta.. en oo siis ollut sektiossa, mutta tohon pelkopoliin piti sanoa. Voi olla, etta mun tieni vie sinne tassa raskaudessa ja sita vahan jo lupailtiin neuvolassa. Toinen synnytys meni muuten ihan hyvin, mutta ponnistusvaiheessa tuli vahan kaikkee ja vauvan pisteet oli aluksi matalat (4) ja tasta haluisin jutella jonkun kanssa. Se jai paljon vaivaamaan synnytyksen jalkeen ja itkeskelin sita tilannetta usein. Nyt haluan tietaa, etta mista kaikki johtui ja mita voisi tehda toisin. kokemusta pelkopolista ei siis ole, mutta eikohan sinne paase jos itesta silta tuntuu, ainakin luulis. Vai onko sinne jotkut tarkat kriteerit milla paasee?
Meilla on nyt ollut kaikkia vastoinkaymisia. Ollaan taidettu napata vatsatauti, jipii.. vajaa 3v. esikoinen oksensi yolla oikein reippaasti. Se ei oo ennen oksentanut ja oli siitta sitten vahan hamillaan, yritti miettia mita oikein tapahtui ja sanoi " joskus tytot laittaa ruoat vessanponttoon" =) voi toista. Kun mietin asiaa, niin aattelin et mulla saatto olla sama tauti jo alkuviikosta, mutten edes huomannut kun oksentelen kerta muutenkin, hih! Nyt vaan odotellaan koska kuopuksella alkaa =/
Eilen saatiin suru-uutisia, mun mummo on nukkunut pois =( En oo viel koskaan aiemmin menettanyt ketaan laheisia, ehka tasta johtuen en millaan viela ymmarra koko asiaa enka osaa oikein surra.. Aluksi itkin tosi paljon, mutta nyt on jotenkin ihan mitaan sanomaton olo. Ihan kun sita ei olis ollenkaan tapahtunut. Ehka sitten hautajaisissa tajuaa, jos ei ennen. En ollut edes kertonut vauvasta =(
Omaan masuun ei kai kummia. Maanantaina siis kuultiin sydanaanet ja seuraavax on laakariaika tammikuun alussa. Toivotaan, etta vauva pysyy matkassa ja hyvassa voinnissa. Meista onkin jo monet kuullut/ nahnyt masuvauvaa, ollaan edetty jo ihan kivasti. Ollaan varmemmilla vesilla paiva paivalta.
Onko muuten kublasta kuulunut mitaan? Onko multa vaan mennyt kuulumiset ohi. Eikos kubla odotellut niita tuplia? Toivotaan, etta kaikki on hyvin!!
Neeri ja pikku nuppuinen 10+4
En ole pariin viikkoon kirjoitellut lainkaan. Olo on ollut niin huippusurkea, että töiden jälkeen koneen avaaminen on ollut mahdotonta - suoraan aina vaan pötköttämään, ennen kuin lapsia pitää hoidosta hakea. Oksennella ei ole tarvinnut, mutta muuten veto ihan totaalisti poissa.
Tilasin juuri ajan niskapoimu-ultraan. Päästään sinne tammikuun toisella viikolla. Taisi olla päivät noin 12+3 tai jotain silloin. Viimeksi raskaana ollessani oli niin tarkkaa, että piti olla 13+ viikko ja nyt tylysti puhelimessa ilmoitettiin, että se on sitten tuo päivä... Lisäksi ultran tekee hoitaja. Aina aikaisemmin, kun olen ollut niskapoimu-ultrassa (kolmesti), tekijänä on ollut lääkäri tai kätilö. Ei minulla mitään hoitajaa vastaan ole, mutta jotenkin viimeisimmän kokemuksen jälkeen haluaisin niin tarkkaa ultratouhua kuin vain mahdollista.
No, ensi maanantaina päästään kuitenkin yksityiselle katselemaan mitä mahaan kuuluu.
- Nalle-Kirahvi (oisko 7+5?)
Jotain saa jo aikaiseksi kotihommien suhteen, mutta en kyllä ole aikoihin nukkunut niin paljon kuin nyt..
Joku täällä kirjoitteli pelkopolista.. Kävin itse, kun odotin toista, ekasta synnytyksestä jäi traumat ja suosittelen lämpimästi! Siellä saa uudelleen itkeä ne itkut, jotka aiemmin itki yksin, saa selkoa tapahtumiin ja turvallisen tunteen synnytykseen, sinua myöskin kohdellaan ihan eri tavalla, kun tiedetään että olet käynyt pelkopolilla, myös toiveet otetaan ihan eri tavalla huomioon.
Parempia vointeja kaikille ja koitetaan jaksaa sen turvin, että heinäkuussa näistä oireista on jäljellä enää se aiheuttaja, suloinen vauva!
KolmenEmo ja neljännen " hautomo" :0)
*JA pahoitteluni päivi79 :0(..
ja tervetuloa joukkoon skipti?? Sulla sama la kun mull 19.7.
Mietin tässä että me odotellaan vauvaa aika hyvää aikaan... Nopiasti menee tässä joulun hässlingissä nämä kriittiset viikot.... Tammikuulla ollaan jo voiton puolella :0)
Tosin jouluruuista ei välttämättä kaikki hinikset pääse nauttimaan parhaalla mahdollisella tavalla pahoinvoinnin takia...mutta sehän on pientä.
Itsellä tänään täynnä täydet 8 viikkoa...jes! Oireet jatkuu, öllöolo, rinnat kipeet/paisuneet, väsyttää, ja pissillä saa juosta usein.
Itsellä paino noussut ties miten paljon..en uskalla edes puntarille mennä... Pakko vaan syödä usein ettei tule paha olo :07
Vielä 5päivää ja sitten neuvola..
t.sadetar,eppu8+0 ja tyttö03
...jolla meno jatkuu ihan samanlaisena? Heikosti oireita ja energiaa piisaa? Olenkohan ihan seonnut kun en ole yhtään " raskaana" , kun vertaa edellisiin tyttöraskauksiin(helvetilliset alusta asti). Ihmettelin tätä jo Kotiloissa. Pieni pelko hiipii mieleen, onkohan käynyt huonosti. Ainut mitä huomaan on tissit, ne on kuin ilmapallot ja aristaa lämpötilan muutoksessa. Sekä finnejä naama ja selkä täynnä.
Lumituuli rv6+5
Kaikki pitäis kait olla hyvin. Tää väsymys ja huono-olo vaan vaivaa et on vähän voimat pois.
Meillä on onneksi kaikki joululahjat jo hankittu aikoja sitten. Oon tämmöinen hamsteriluonne ja kaapit pursuu tavaraa mitä on tullut aleista aina ostettua, eli kaikki on onneksi valmiina kun mua ei tässä olotilassa kauppaan sais mitenkään.
Mut lähden taas huilii.
annim ja pallero 9+1
Jospa minäkinpitkästä aikaa kirjottelisin kuulumisia, joka päivä täällä käyn lukemassa muiden kuulumisia..
Täällä väsynyt ja huono olo jatkuu. Tuli nukuttua tytön kanssa parin tunnin päikkärit ja nyt tuntuu ettei herää millään. Syödäkin pitäis mut mikään ei maistu.
Viikko sitten ultrassa kaikki kunnossa viikoilla 7+2. Tiistaina kävin neuvolassakin, siellä nyt ei vielä muuta kun papereitten täyttöä ja muutamat mittaukset. Verenpaino hyvä ja painokin pudonnut, heikko olo kyllä onkin..
Nyt täytyis heräillä ja jaksaa taas täysillä touhuilla tuon pimun kanssa:)
Jaksamisia!!
viivitsu, tyttö kohta 2 vee ja masukki 8+2
Taas jaksaa 5h päiväunien jälkeen. Mun unenlahjat on olleet ihan valtavat erityisesti tällä viikolla, varsinkin ruokailun jälkeen tuntuu että voisin nukahtaa vaikka päälläni seisten jos vain saisi?
Pahoinvointi on ollut tosi paljon helpompaa tällä viikolla verraten viime viikkoon. Jospa tämä alkais tästä hellittämään pikkuhiljaa kun alkoikin niin aikaisin. (Tällasia ei kyllä kannattaisi toivoa- iskee vielä hirveämpi olo päälle).
Oletteko te nähneet erikoisia tai toistuvia unia tietyistä aiheista nyt raskausaikana? Mulla on toistuvasti vaihdellut kahdentyyppiset unet: 1) Yhtäkkiä huomaan olevani jo rv 20-30 (vaihtelee joka unessa) ja tajuan, että vauvan isä tulee olemaan ihan joku muu kuin mieheni -> herään niin hirveässä morkkiksessa/pahalla mielellä ettei tosikaan! 2) Nään unia erilaisista herkuista, mitä en voi syödä tämän kuvotuksen ja etomisen vuoksi: joulukinkut ja naminami- vanukkaat vilisevät silmissä ja salmiakkipussit vilkuttelevat mulle iloisesti lähes joka yö. Ihan karseeta herätä sitten aamulla syömään ah, niin ihanaa puuroa kun ei muu alas mene. :D
Nyt taidan jatkaa puuronsyöntiä. Enää 6 päivää neuvolaan ja siihen ULTRAAN. \o/ voi veljet!
Hyviä vointeija teistä jok' ikiselle!
-Weatherby rv 8+3
Ja uunituoreet terveiset ultrasta. Kaksi viikkoa kulunut siis edellisestä ja siinä ajassa tuo kolmas pussi oli liuennut pois ja kohdussa polskutteli kaksi elävää ihmisenalkua.
Kylläpä noin pienten ulkomuoto voikin sitten muuttua kahdessa viikossa! Viimeeksi näyttivät juustonaksuilta ja tänään näkyi jo selvästi, miten kädet ja jalat viipelsivät kuvassa.
Seuraava ultra sitten se np-ultra, johon odottelen NKL:lta aikaa.
Kyllä siinä toista viikkoa tarvittiin, ettei enää aamulla ensimmäisenä vatsaa kouraisevana ajatuksena ole " ainii, niitä on kaksi!" .
Täytyy kyllä myöntää, että viime päivinä kaikki ajatus/ajatuksettomuus ja energia on mennyt tähän teidänkin kohtaamaanne pahoinvointiin. Nuo tuplat tuottaa tuplapahoinvoinnin ja kun päälle pannaan vielä räkätauti kuumeineen niin voin kertoa, etten soisi teille kellekään tätä olotilaa. Välillä olen toivonut pystyväni irtautumaan kropastani...
Kuukausi taisi tulla juuri täyteen tätä kotona kykkimistä eikä kaamosaikakaan paranna mieltä yhtään - päinvastoin.
Koettelemukselta ovat siis viime viikot tuntuneet, mutta onneksi tuo pieni auringonpaiste on pitänyt minulle hyvää seuraa ja pistänyt piirtämään päivittäin parit navalliset nallet ; )
Joululahjat ovat vielä kauppojen hyllyillä ja odottelen vaan sellaista hetkeä, että voisin suoriutua tuosta urakasta. Täytynee tehdä ajatustyö mahdollisimman valmiiksi, ettei kaupassa tarvitsisi enää ihmeemmin miettiä valintoja. Joulukortitkin ovat yleensä olleet tässä vaiheessa jo valmiina vaan eipä tänä vuonna...
Toiveissa on kuitenkin, että jouluna voisi jo nauttia herkuista. Se se olisi varmasti paras joululahja!
Tsemppiä yökötyksiinne ja stressitöntä joulunalusaikaa.
t. Kubla ja duo rv 9+3
Päivän työt on taas sitten takana ja tulin kurkkimaan mitäs täällä pulistaan. Kävin tänään päivällä jouluostoksilla, ja kaikki lahjat alkaa olla kasassa pikkuhiljaa.
Tänään ostin sitten myös ne äitiysfarkut... Vaikka kyllä nuo viimeset vanhat vielä jalkaan menee ja kiinnikin, mutta kyllä oli ahdistavaa ajaa autoa pitemmästi, kun puristivat! Ovat nyt nuo valmiina ainakin kun tarve iskee. Mamalicious mallistoa, eivätkä mitenkää pahan hintaset.
Eilen iski vähän huono olo, kun söin tosi huonosti koko päivän, mutta tänään taas parempi.
Mukavaa torstai-iltaa!
T: vauvakka ja vaavi 9+4
Pinoudun nyt, kun en ole varmaan pariin viikkoon pinoutunut..
Eli toistaiseksi täällä kaikki hyvin. Vauvan alku on pysynyt sisällä (takana kaksi keskenmenoa rv 8+0 ja 9+6, ei lapsia). Välillä on hieman ollut " äklö" olo, mut se on mennyt aika nopeesti ohikin. Rinnat on arat. Väsyttänyt on enemmän kuin normaalisti, ja väsyttää koko ajan! =] innolla odotan viikonlopun työvuoroja, pysyykö edes hereillä..
Ensimmäinen neuvola on ensviikon tiistaina. Täällä ei kuunnella ekas neuvolas mitään sydänääniä, joten ne pitää säästää ekaan ultraan asti. Mulla oli mielessä meno alkuraskauden ultraan (jotta näkisin millä viikoilla mennään kun raskauden " alku" on vähän hämärän peitossa) mutta en sit viittiny tuhlata rahojani siihen, kun-jos-kuitenkin se keskenmeno vieläkin tulee. Sit ois harmittanu vielä enemmän.
Mutta niinkun joku toinenkin kirjoitti, onneks on joulunaika tulossa ja " viikot" vaan lisääntyy silmissä. Pitää vaan toivoa että ei jouluna joudu sairaalaan keskenmenon vuoks käymään...
Mukavaa joulun odotusta kaikille!
jonttu rv 7+2 ehkä.. tai 9+ jotain ihan muuta... ehkä se joskus ekassa ultrassa selviää..
Kiitos teille, jotka kerroitte kokemuksianne tuosta pelkopolista. Täytyy ottaa asia puheeksi ens viikolla neuvolassa ja toivoa pääsyä sinne, sen verran edellinen synnytys painaa mielessä... Aikastahan tämä tietysti on, mutta helpottanee loppuodotusta, kun ajoissa rupeaa selvittelemään asioita.
Mainiota, mulla on kasassa viikkoja " jo" 8+0, ja niin kuin joku sanoi, niin joulunaikaan ajan kulumista ei edes huomaa... Tammikuun alussa onkin sitten luultavasti eka ultra.
illanjatkoja!
En ehtinyt edes lukea muiden jutskia tänään, mutta mun oli pakko pistää heti omat uutiset ja jatkossa olen taas remmissä mukana.
Maanantaina siis oli fiilikset nollassa keskenmenon jälkeen. Ihmettelin muutaman päivän miksi pahoinvointi vaan lisääntyy. Varsinkin kun edellisen keskenmenon jälkeen raskausoireet katos nopeasti. Myös vuoto jäi yhteen päivään.
Tuntui ja että olen hieman vainoharhainen kun mietin, että mitäs jos... sitä kuitenkin olisi vielä raskaana. Keskenmenopuolella patistivat lääkäriin ja tänä aamuna varasin ajan yksityiselle. Saadakseni siis varmuuden keskenmenosta. Lääkäri käänsi tietty monitorin itseään kohti, joten en näkisi esim. tyhjää kohtua, vaikka sitähän tietty odotin siellä olevan.
Lääkäri vain katsoi minua ja sanoi, että olet vieläkin raskaana!!! Ilmeisesti asukkeja olikin kaksi, joista vain toinen oli päättänyt matkansa. Voiko tämä edes olla todellista, hymy ihan korvissa, vaikka viikkojahan on edelleenkin aika vähän. Nyt on kuitenkin toivoa, ja nautin pahoinvoinnista 24/7. Viikot hieman väheni 7->6+3, joten kai siirtyisin tonne Elokuun puolelle, mutta koska täältä aloitin, niin jatkan tällä puolella ainakin siihen asti jos laskettua päivää muutetaan neuvolassa.
Elämä hymyilee, ainakin tänään!!!
Helpa+ pojat 6v ja 1v sekä Sissi 6+3
Helpa+ pojat 6 ja 1 sekä Sissi 6+3
Tuli sit viimenen rivi vähän niinku kahteen kertaan...
jotenka tässä nyt. itse olen kan niin poikki että eipä tule istuttua koneella koko ajan ja eilen en ees laittanut sitä päälle koko päivänä.. vaikka siis ennen istuin koneel koko ajan.
päiville voimia, ja suuret pahoittelut. kyllä se vielä onnistaa.
mä aloitin eilen joulusiivouksen ja olinkin sitten illal ihan poikki. hinkkasin roskiskaapin ja ties mitä hyllyjä ja toki imuroin samalla koko kämpän. tekemistä riittää niin plajon kun jaksaa tehä, vaikka kyllähän meillä koko ajan siivotaan.
etova olo vain jatkuu. luulin sen jo välissä helpotaneen mutta ei. ja nyt kun tuo huimaus on tullut niin se vie voimat. joululahjoja pitäs kuitenkin jaksaa mennä ostamaan. ja kuusenkoristeet kävin läpi ja vähän niitäkin voisi käyvä ostamassa. viikonloppuna oisi myös koiranäyttely johon haluaisin mennä. saa nähä mihin voimat riittää.
eilen tuli taas joku pikkunen vuoto ,mutta se oli vaan joku t-lusikallinen ja se oli siinä. pelottavaa kuitenkin. olen ruvennut pelkäämään että vauva on kuollut kohtuun vaikka oireita toki riittää vielä. tänään pitäs olla töissä viiteen asti...eli vielä 7 tuntia.. eihän tämä aika kulu millään.
nyt pitää mennä valmistelemaan aamupiiriä :)
liipe ja ötökkä rv 9+2