Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras mollaa toisten kirkkohäitä

Vierailija
08.06.2023 |

Eräs henkilö kertoo osallistuneensa vuosien aikana useisiin kirkkohäihin vieraana. Kuvaili, miten siellä kirkkohäissä penkissä istuessa kirkkohäät ahdistavat ja hän ei itse ole uskovainen. Hän ei ymmärrä, miksi kukaan haluaa kuulla hääpäivänä Jumalasta ja puheet siunauksesta myötä- ja vastamäessä tuntuvat hänestä älyttömiltä. Henkilö nurisi siitä, että ei välitä perinteistä ja ei ymmärrä, miksi kukaan haluaa perinteisiinkään vedoten mennä kirkossa naimisiin.

Sen ymmärrän, että jokainen saa ajatella kirkkoon ja uskoon liittyvistä asioista mitä haluaa. Mutta miksi pitää ääneen mollata toisten ihmisten valintoja ja tärkeää päivää? Itsellä ei kävisi mielessäkään mennä avautumaan jonkun kaverin tai sukulaisen valinnasta hänelle, vaikka en itse tuota valintaa ymmärtäisikään.

Vieras mollaa toisten kirkkohäitä

Vaihtoehdot

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sua liikuttaa?

Vierailija
2/7 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollaisiko samalla tavalla vaikka jotain buddhalaista seremoniaa vai onko tuo vaan jotain angstia luterilaista kirkkoa kohtaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkohäät onkin vihoviimeisintä pelleilyä, ymmärrän sen rituaalin tosiuskovaisilta mutta mihin ei-uskonnolliset sitä kirkkoa ja jumalaa tarvivat? Ensin vähän jumalan sanaa, sitten jatkoille dokaamaan.

Vierailija
4/7 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut.kirkkoa saa aina kritisoida, mutta auta armias, jos menet kritisoimaan jotain muuta puljua...

Vierailija
5/7 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot käytöstavat on aina huonoja käytöstapoja, myös tässä asiassa.

Vierailija
6/7 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en esimerkiksi sairauden vuoksi juo alkoholia. En silti käy kommentoimassa muille, että miksi se juotte ja voi kun on typerää. Jokainen elää tavallaan.

Vierailija
7/7 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä kysymys. Kai nyt jokainen tuon ymmärtää kysymättäkin. En edes usko koko stooria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän