Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori aloitti saliapuna ja ensimmäinen päivä 6h

Vierailija
08.06.2023 |

kuulema jalat ihan kipeenä ja että ei varmaan jaksa 5pv per viikko. miten tsemppaan? hänen ensimmäinen työ ja tarkoitus olla kesä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengät on tärkeät. Voiko vaihtaa kenkiä vuoron aikana? Eri kengät eri päivinä. Saako laittaa lenkkareita tai crocseja välillä? Jalat tottuu, illalla lepoa ja jalat ylös ja jalkakylpyjä voi myös ottaa. Särkkäri yöksi ja päivälläkin, jos koskee. Kyllä se siitä. Reipas on. Kaikkea hyvää ja tsemppiä.

Hän hommasi kunnon työkengät. Lenkkarit ei taida olla tuohon työhön oikein sopivat. Sanoin, että yrittää tauolla vähän lepuuttaa jalkoja. Kerroin hänelle, että tosi hienosti on pärjännyt ja että helpottaa päivä päivältä.

t. ap

Vierailija
42/59 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni jopa pari viikkoa tottua kävelyyn ja seisomiseen ihan ensimmäisessä kesätyössäni Linnanmäellä. Niinkuin joku sanoikin, hyvät kengät on must. Samoin päivittäinen venyttely ja jalkojen hierominen iltaisin.

Kyllä se kroppa tottuu, herranen aika. Ei me elettäisiin täällä, jos ei oltaisi sopeutuvaista lajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jo sisään ajettuja pohjallisia laittaa työkenkiin?

Vierailija
44/59 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameli varpaita ja pahkuroita kyylää?

Vierailija
45/59 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan kengät mahdollisimman mukavat jalkaan? Sillä voi olla merkitystä. Mutta ekat päivät on aina raskaita joka tapauksessa ja kestää tottua muutama päivä.

Hän hommasi Jalaksen kunnon työkengät. ap

Millaiset kengät nuo ovat? Itse ostin aikoinaan Jalaksen työkengät ja pidin niitä puolisen vuotta. Kantapäät tulivat jäätävän kipeiksi, hyvä kun pääsin välillä edes kävelemään. Toki kävelin töissä koko päivän ja varsinkin alussa työpäivät venyivät monesti liki 10h. Kantakalvontulehdus.

Nakkasin kengät veke, ostin kevyet ja hengittävät kengät ja säryt lakkasivat vähitellen.

Vierailija
46/59 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkevät jalat (pohkeet) voi illalla voidella jollain särkyvoiteella niin helpottaa. 

Vierailija
47/59 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap! Mun nuorella vähän sama tilanne. On aloittanut ensimmäistä kertaa oikein kunnon työpaikassa, ja olen kyllä saanut rohkaista. Kokee että on aika haastavaa ja raskastakin, mutta toisaalta sitten on kokenut että on onnistunutkin. Mutta kovasti olen kyllä saanut tsempata. Turvallisuusalalla on hän.

Vierailija
48/59 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös kuinka jalat oli kipeet ensimmäisen päivän jälkeen, mutta kuten muutkin sanoneet, helpottaa joidenkin päivien päästä.

Kyse ei ole siitä että olisi huono kunto, vaan ettei ole tottunut.

Samalla tavalla hartiat kipeytyivät alkuun kun siirryin ravintolasta toimistotöihin.

Vierailija
49/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, tänään oli eri kengät ja huomenna menee lenkkareilla. Kun kuitenkin tulee askelia niin paljon niin perinteiset keittiökengät ei ne parhaat. ap

Vierailija
50/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6h pitkä aika. Seisomatyö tai raskaat hommat eivät sovi kaikille. Ihmisten kroppa on erilainen ja muotoinen. Hän katsoo itse mitä tekee. Kannustus väärälle alalle ei ole tarpeen, ellei itse toivo sitä.

Vierailija
51/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat päivät on aina haastavia, vaikka olisi helppokin työ. Kun kerralla tulee paljon uutta, menee vähemmästäkin pää pyörälle. Mutta kun siitä vaativalta tuntuvasta työstä selviää, niin olo on kyllä voittamaton. 

Vierailija
52/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaikista parhaat työkengät keittiötyöhön yhdet Asicsin lenkkarit. Tottumattomana menin töitä tekemään ja jalkoja (jalkateriä) särki vaan pari viimeistä tuntia työpäivästä n. kuukauden ajan ja kotona aina helpotti sekin. Veikkaan etten olisi huonommilla kengillä pärjännyt yhtä hyvin

Vierailija
53/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6h pitkä aika. Seisomatyö tai raskaat hommat eivät sovi kaikille. Ihmisten kroppa on erilainen ja muotoinen. Hän katsoo itse mitä tekee. Kannustus väärälle alalle ei ole tarpeen, ellei itse toivo sitä.

Itse kyllä kannustan häntä jatkamaan. Sopimus on elokuun puoleen väliin. Eka työ, niin hyvä pysyä että saa kokemusta. Ap

Vierailija
54/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali, vaiko esim.ravintola🙄?

Vierailija
56/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille kunnon jalkineet. Itse tein tuuraajana töitä kopiointilaitoksessa viikon ja siinä todella oltiin jalkojen päällä koko päivä. Olin aivan poikki joka ilta. Normisti tein istumatyötä. Vie aikaa, että tottuu seisomiseen.

Vierailija
57/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä, tänään oli eri kengät ja huomenna menee lenkkareilla. Kun kuitenkin tulee askelia niin paljon niin perinteiset keittiökengät ei ne parhaat. ap

Vanhassa vara parempi. Ne perinteiset keittiökengät vois olla parhaat, jos eivät olisi uudet, mutta nyt ei ole oikea hetki ajaa niitä sisään. Mukavuus edellä ja kenkiä voi vaihtaa kesken päivääkin.

Tosi rohkeaa ottaa koko kesän duuni kun on ekaa kertaa töissä. Tsemppiä nuorelle ja anna voivotella väsymystä ja fyysistä puolta, ne on pikkujuttuja.

Vierailija
58/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. IKH:lla on sellainen laite, jolla katsotaan, millaiset pohjalliset olisi sopivimmat, urheiluliikkeistäkin taitaa löytyä tuollaisia laitteita. Lisäksi suosittelen Sievin kenkiä, tekevät työjalkineita joka lähtöön.

Vierailija
59/59 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt jo onko siis kuntosalissa, ruokasalissa, ravintolasalissa, valtakunnansalissa, juhlasalissa vai missä helvetissä se nuori on töissä?

Kaikki muut varmaan ymmärsi, että ravintolasalissa, paitsi sinä tyhmeliini.

Minä kuvittelin ihan oikeasti, että puhutaan kuntosalista.

Ohis

Kuten myös ja meinasin jo vastatakin että ei kai saliapulaisen niitä laitteita tartte käyttää niin että jalat kipeytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän