♥ Ensikot torstaina 7.12. ♥
Kommentit (10)
[color=008B00]Huomenta ja mukavaa torstaita kaikille tänään pitäisi kotoa käsin työskennellä, olisi muutama raportti kirjoitettavana. On vaan vähän nihkeetä mutta loppupäivä olisi sitten vapaata kun hommat on tehty! Eli joulusiivous odottaa!![/color]
[color=00688B]Alkuun heti ON eli kp40:tä on muuttunut kp2:ksi joten löysi se tättärä tännekin. Onneksi tuo kierto ei enempää venähtänyt joten fiilikset on ihan hyvät eli uutta matoa vaan koukkuun =)
Lääkärille ajattelin kuitenkin aikaa varailla ja laskeskelinkin kaikki yritysaikaiset kierot, niin nyt lähteekin kymmenes kerta liikkeelle olin unohtanut yhden tynkäkieron välistä (kp12). Eli Agua ja muut kymppikerholaiset mukana ollaan![/color]
[color=8B0A50]Sara-maria: himpskatti mitä vuotoa toivottavasti niihin tulee piakkoin selkoa, ellei sitten plussaksi muutu bdbdbd![/color]
[color=3A5FCD]hannnah: olipa käynyt hyvä tuuri julkisen puolen suhteen, kerrankin! Tulehan siten kertomaan lääkäri kokemuksetkin. Itse olen yksityiselle ajatellut mennä pääkaupunkiseudulta kun olen ja vähän liikaa ehkä noita negatiivisia juttuja yleisestä puolesta kuullut![/color]
[color=CD00CD]Dizku: piinailuajat käsillä ++++++++ pöllytystä! Ja hyvä että haukku parantui =)[/color]
[color=0000EE]Marge: peukutusta, mikäs on tilanne?? Eihän se tättärä sinne voi tulla kun se on täällä!![/color]
[color=8B4789]Pariisitar: tänne jää koukkuun uskomattoman helposti ja aina löytyy sellainen rako että edes lukasemassa ehtii käydä ; D[/color]
[color=008B00]Vilkutusta ja +++++++pöllytystä kaikille muillekin ensikoille! Täytyy palata töiden pariin ettei koko päivä mene ihan plörinäksi.[/color]
[color=00688B]-hapö- kp2/30-59[/color]
Taas pitkästä aikaa täällä. Tai, no muutamaan päivään en ole kirjoittanut.
Marge, piinailetko edelleen?
Sara-Maria, toivotaan (?) että ne olis menkat, eikä mitään kummempaa muuta, ja pääsette jälkitarkastukseen sopivasti kuukautisten päätyttyä.
Saikku lähti matkalle, ihanaa päästä täältä sateesta aurinkoon!
Hannnah, olipa ripeää toimintaa teillä julkisella puolella! Tosi kivaa, että saa heti hyvää hoitoa.
Hapö, pahoittelut tädistä ja kiva, ettei se aiheuttanut suurta masista!
ON: On jotenkin viime aikoina väsyttänyt tämä vauvahaaveilu. Olen varmaan mennyt siinä niin äärimmäisyyksiin, että pitäis vähän rauhoittua. Testailen ovista ja raskaustestiä milloin sattuu ja toivon, että olisi joku ihmesikiäminen tapahtunut vaikka juuri lääkäri on todistanut, ettei ole vielä ovuloinut. Mittaan myös aamulämpöjä, ja se tuleekin ekana mieleen kun herään. Tunnetteko muut olevanne tässä liikaa mukana? Mulla on sellainen olo, että itse olen ihan fanaattinen, ja nyt haluan tosissaan yrittää lopettaa sen. Siksi en ole tännekään niin paljon kirjoittanut, vaikka joka päivä luen kaikki viestit.
pupuilkaapa ahkerasti ja plussaonnea kaikille!
...itsenäisyyspäivää juhlittu: tulikos enskojen katsottua linnan juhlia (oli täällä ainakin muutama katsellut kommenteista päätellen)? Itse niitä välillä katselin siinä muun puuhastelun ohella.
S-k: eikös siihen ovikseen (kai?) liity joillakin alavatsakivut? bdbdb... Kiitti muuten lääkeinfosta! Pidän tosiaan nyt sitten muutaman tunnin tauon tyroxinin ja multitabsin välillä. Rautaa en erikseen syökään. Ja raskauden aikana kai se on tosiaan aika yksilöllistä miten annostukset menee... aion kyllä vaatia aikanaan, että arvoja seurataan mahd. usein. Käyn sitten vaikka yksityisellä, jos tuolla kunnallisella puolella ei suostuta.
Hoyt: ihanaa, olet päässyt masuasukkaan näkemään!
Juli: siehän olet ahkerana käsitöiden kanssa! No, silloinhan se kannattaa niitä värkkäillä, kun innostus on päällä. Joko on täti hellittänyt?
Titi: ihana massu! Hyvä, että pahoinvointi edes hieman hellittänyt.
HMH: kumpaankos työpaikkaan muuten loppujen lopuksi menit? Kun sitä täällä pohdiskelit... Olet saattanut kertoakin, mut mennyt multa ainakin ohi. Paranemista sulle!
Repuli: onhan se hyvä välillä vähän juhliakin, vaikka sitten krapulan poteminen on kyllä kauheeta. Itse tulee juotua nykyään enää tosi harvoin kyllä niin paljoa, että olis krapula. Mies ei alkoholia käytä kovin paljon, joten itselläkin on kyllä vähentynyt. Eipä se haitaksi olekaan...
MaryRose: jokos ennätit joulukorttien askarteluun? Minä just aamulla sain vietyä ne postiin, hyvä minä : ) Ai te meette siun appiukkoa tapaamaan sinne amerikkaan? Onko siun mies sitten sieltä kotoisin vai onko appiukko muuttanut sinne?
Hannnah: minkähän sijaistoiminnon mie keksisin tuolle bb:lle? Tai no, itse asiassa en joka ilta sitä telkusta töllöttänyt, mutta sitten päivän kuluessa aina nettiuutiset piti katsoa useampaan kertaan... En minäkään joka vuosi ole joulukortteja ehtinyt väkertää itse: periaate on se, että teen silloin kun ehdin/on inspistä tehdä. Jos ei ole, niin valmiitkin on ihan kivoja. Aika hauska tuo siun miehen ¿vauvakuume¿ ; ) Kauheeta miten siun koiralle on käynyt, pahoittelut siitä...
Buuffa: bdbdbd... ja pupuiluintoa!
Hapö: kiitti peukutuksista... mitään selviä ovisoireita en valitettavasti saanut bongattua, mut tää yritys on vasta niin alussa, että enpä kyllä niitä odottanutkaan bongaavani. Tätipahoittelut... ja tsemppistä uuteen kiertoon!
Lisbet: kiva, kun kävit kertomassa neuvolakuulumisia. Äläkä huoli niistä sydänäänistä, seuraavalla kerralla toivottavasti kuulet nekin.
Aqua: peukutuksia sinne, että täti pysyis poissa!
Dizku: hyvä, että hoivattavasi ovat parantuneet. Samoissa mennään kierrossa, mulla nyt kp 23, ei mullakaan mitään erikoisempia tuntemuksia... muuta kun sellaisen huomasin tuolla jumpassa, että alavatsalihasten liikkeet ei tuntuneet oikein hyviltä tehdä! En sitten niitä tehnytkään kuin muutaman, en tiedä mistä johtui.
).( Eipä ihmeitä... ensi viikolla voikin sitten taas olla enemmän piinailtavaa : ) Niin kuin tuohon Dizkulle kirjoittelinkin, niin sellainen ¿outo tuntemus¿ tuli jumpassa alavatsaliikkeitä tehtäessä, että oli jätettävä kesken. Jotenkin vaan tuntui pahalta tehdä niitä, vihlaisi ilkeästi. Mitäpä sitten lienekään... Huh, tulipas pitkä viesti!
Dajm
Kuka HULLU haluaa myrkyttää toiselle niin kauhean rakkaan koiran?!!
Miten semmosta voi tapahtua? Kamalaa! Ei kai se yleistä ole? Kohta en uskalla meän pentua viiä portaita kauemmas.
Hannnah: Mie olen kamalan pahoillani sinun koiran puolesta. Oliko se tahallinen myrkytys vai esim. ketunmyrkkyä? Vai tiiätkö ees mistä myrkystä oli kysymys? Saitko eläinlääkäriltä apua?
Sara-Maria: Kuulostaa jännältä tuo sinun vuoto. Niukat menkat? Toivottavasti se kääntyy suuntaan tai toiseen että pääset sinne jälkitutkimukseen ok. Tietenki toivotaan että se loppuis ja vielä pitkäksi aikaa. bd bd Se hiljaisuus täällä palstalla johtu varmaan mahtavasta vapaapäivästä keskellä viikkoa. Ku ees kaupat ei ollu auki, niin osas jotenki paremmin rauhoittua kotiinki. Hauskaa työpäivää!
Hapö: Tsemppiä raporttien kirjoittamiseen. Olehan ahkera, niin saat loppupäivän rentoutua. Mieki laitoin kotona joulua tiistaina. Vaikka oliki silittämistä ja siivoamista (mies ihan hepakassa jouluvalojen kans) niin se oli silti mahottoman palkitsevaa, ku sai joulun kotiin.
Maitikka: Kärsivällisyyttä testaamisiin, niin pysyy pää kasassa. Mulla tuntuu että alkaa vasta nyt tämä suurin fanaattisuus, mutta sekään ei tunnu pahalta. Mulla on joku kummallinen rauhallisuus, ku päätin että tässä kuussa tärppää. Saa nähä kuinka sitä putoaa, jos tuleeki täti eikä plussa. Mutta onhan täällä sitte onneksi ihania ihmisiä tukemassa, jos niin käy.
Titi: Hauska tuo massukuva. Kyllähän se saattaa hetikin alkaa näkymään. Milloin sulla oli se ultra?
Dajm: Jänniä vihlaisuja alavatsalla? Hmmmm. Vois olla positiivinenki juttu. Jännättää.
).( Mie oon nyt testaillu sitä ovista. Joka aamu oon pissiny kippoon ja tikutellu. Ei ole näkyny minkäänlaista viivaa siinä testialueella. Mulla on nyt kp 15/29-35. Eli kaippa se kohta pitäis sen viivan tulla. Vatsakipristelyjä oli vkonloppuna.
Vanhemmat tulee viikonloppuna kylään, joten pupuilut on sitte perjantaina ja seuraavan kerran sunnuntaina. Siinä on melkein 2 vrk välissä.. Ei kai se siinä ajassa ehi mennä ohi? Mietinpä tässä että kyllä sen ajoituksen kanssa saa olla tarkkana. Me pupuillaan tosi ahkerasti aina, ilman vapaaehtoisia taukoja, sillon kun mies on kotona. Mutta tosiasiassa se tarkoittaa että noin 3 kertaa 2 viikon aikana on 2 päivää (mies töissä), jolloin ei pöllytellä peittoja. Ja nyt siis kuuen kierron ajan se on aina sattunu silleen että ovulaatio on menny huti (olettaen siis että me ollaan hedelmällisiä ja yhteensopivia). Ihmeellinen tuo hedelmöittymisen aika.
Paljon vilkutuksia ja plussia kaikille! Pupuilkaahan ahkerasti!
s-k-
Pitkästä aikaa minäkin täällä kirjottelen..ainakin tuntuu siltä. Eilen oli vapaapäivä kylläkin, mut meni ihan vain lepäillessä ja linnan juhlia katsellessa. Tuntuu kyllä muutenkin et menee joulunvalmistelutkin ohi, en ole tänä vuonna ehtinyt ollenkaan mukaan vaik olen kovasti jouluihminen ja aloitan yleensä hösäämisen jo marraskuun puolessavälissä. Nyt ollu muutaman viikon työ/kouluputki ilman vapaita ni en ole mitään ehtinyt tekemää, paitsi tietysti kuumeilemaan pääni sisällä, ehkä liiaksikin :).
Pariisitar ja hannah kirottivat miehen haluttomuudesta: meilläkin kyllä hyvin kausiluontoista. Välillä ei melkein ollenkaan ja toisinaan on just sellanen et koko ajan. Nyt kyllä ollu pitempi ajanjakso, että aina kun vain aikaa on niin mies haluaisi, mutta johtuu suureksi osaksi varmasti myös siitä että hän toivoo vauvaa tosi kovasti myös. Mutta pariisitar yhdyn sanomaasi että kummasti tulee itselle torjuttu olo ja " mikä vikana" vaikka todellisuudessa ei varmastikaan siitä ole kyse vaan aivan niinkuin meillä naisillakin ei aina vain huvita.
ON: tänään kp 29/28-32. Eilen tietysti testailin jo (en vain osaa pitää näppejäni erossa testistä!) mutta puhdas nega. Mitään oireita ei kyllä ole, joista vois päätellä pitäisikö odottaa tätiä vai plussaa. Lauantaina on työpaikan pikkujoulut ni tarvii varmaan varuiks testata aamulla jos tätiä ei ole vielä silloin tullu, koska en tietysti ehdointahdoin halua mahdollista masuasukkia vahingoittaa.
Toisaalta on kyllä niin ei-raskautunut olo päässä, että turha olisi testailla ja toisaalta toivonkipinä raskautumisesta kutittaa vattanpohjassa..ei tätä turhaan kutsuta piinailuksi :)!!
Nyt lähden kotihommiin ennen töihin lähtöä (oikeasti varmaan juutun selailemaan vanhoja pinoja :) )
-Kata
enpä ole taas hetkeen päässyt kirjoittelemaan... joka päivä olen kuitenkin käynyt lukemassa juttujanne :) en malta pysyä poissa :)
ensinnäkin.... kamala tuo Hannnahin koiran myrkytys juttu!!! mä oon ihan kauhuissani. voi luoja että on olemassa kamalia ihmisiä!!! huh... täytyy kattella tuon oman koiran perään aina kun ulos mennään.
s-k: en mä usko että pe-su välissä ehditte ovista missaamaan... yleensähän sanotaan että joka toinen päivä ois kaikista paras tahti... meillä riitti joka kolmas päivä :) hei.. osaatko sanoa että kuinka monta niitä multitabs raskaus tabletteja tulis napsia päivässä... purkissa lukee 1-2, mut mä yleensä juon yhen berocan joka aamu... eli kannattaako mun nyt ottaa yksi vai kaksi multitabsi päivässä?
kata oli testannut negan... voihan kökkö. toivottavasti muuttuu vielä plussaksi :) bd bd bd
maitikka: tuttu tunne toi kauhee hinku testata vaikkei ovista ois vielä ees ollu... mäki halusin aina testata, mut yeensä kuitenkin jänistin ku pelkäsin sitä negaa niin kamalan paljon...
dajm: toivottavasti vatsavihlaisut ovat merkki pienestä masuasukista... +++++++++++-tuulia :)
sara-maria: tuo epätietoisuus on varmaan kamalaa... säki kuuluisit jo tuonne o-puolelle... toivottavasti saat selvyyttä tilanteeseen..
hapö: tätipahoittelut. nyt vaan uutta matoa koukkuun. ja tosiaan, jos kerta tättärä tulee, niin tulkoot edes sitte edes ajoissa ettei kierrot veny.
dizku piinailee :) bd bd bd ja plussapisaroita :)
marge: mikä tilanne??? täällä peukut pystyssä :)
pariisitar: juu tähän jää koukkuun :) täällä on niin mahtava ja kannustava porukka.
titi: voi mikä masu... :) ihana.
hoyt ja lisbet: ihania odotuskuulumisia teillä. kiva kun käytte täällä moikkaamassa ku mä en vielä ole sinne o-puolelle uskaltautunut. ajattelin siirtyä sinne jos kaikki on varhaisraskauden ultrassa hyvin.. eli tuossa parin viikon päästä... :)
(.) ei ole tapahtunut mitään uutta. rinnat ovat hieman arat mutta muuten vointi on aivan normaali. ei pahoinvointia eikä nipistelyitä vatsassa...eipä siis oikeastaan mitään muita oireita kuin tuo rintojen arkuus... parin viikon päästä ois varhaisraskauden ultra. toivottavasti kaikki olis hyvin silloin :) nyt lähden lenkille.
+++++++++++++++++++++-säteitä kaikille :) ja vilkutuksia kaikille joita en kommenteissani huomioinut :)
*pingu rv 5+6
hapö ja maitikka ainakin jo ehtivät kysellä lääkärikuulumisten perään... eli tänään sitten kävin tuolla neuvolan puolella lääkärillä. ja oikeastaan täysin positiivinen kokemus, vaikka tuota julkista puolta niin monesti parjataankin... lääkäri oli minuutilleen aikataulussa. alkuun hiukan kyseli taustoja, eli kerroin että pillereitä syöty melkein 10 vuotta, jätetty ne pois elokuussa ja sen jälkeen ollut kaksi megapitkään kiertoa (40 ja 56) ja nyt siis kolmas kierto käynnissä ja raskaus suunnitteilla. tohtori puhui että nuo pitkät kirrot on aika yleisiä pitkän pillerikauden jälkeen. tokaisi kuitenkin että otapa pöksyt pois niin tarkistetaan kuitenkin tilanne. kurkkasi, kokeili ja ultrasi. limakalvot kunnossa, ei mitään tulehdukseen viittaavaa. munasarjat ok. arveli että kierto voisi olla kuta kuinkin puolivälissä eli että tämä kierto saattaisi olla jo lähempänä normaalia kuin kaksi edellistä. eli ei ole kuulemma mitään sellaista minkä perusteella en voisi tulla raskaaksi vaan että tuo kiertojen venyminen kohdallani johtuu 99% todennäköisyydellä vaan pitkästä pilleritaustasta. eli suurin " ongelma" näissä mahdollisesti vielä pitkissä kierroissa on tuo oviksen metsästys. käski vaan koittaa olla stressaamatta asian takia, niin raskautuu helpoiten. pyysi ottamaan keväällä (maalis-huhtikuussa) uudelleen yhteyttä, mikäli kierrot eivät vielä siihen mennessä tasoittuneet, enkä ole raskautunut. miehelle lääkärin terveiset kerrottuani, hän totesi että täytynee sitten varmaan uhrautua ja eliminoida tuo suurin ongelma (oviksen ajoituksen vaikeus) sillä että peitot heiluu säännöllisesti. hyvä hyvä, sopii minulle, sekä raskautumismielessä, että muutenkin!
joten suosittelen muuttamaan pois sieltä pk-seudulta, täällä maalla kun saa palvelua paremmin ja täysin ILMAISEKSI!
s-k- en tiedä tarkkaan mitä myrkkyä koirani oli saanut. ulkoilualueet ovat aika laajat, joten on voinut saada sitä periaatteessa mistä vaan eli voi olla ihan vahingossa saanut myrkkyä. se jää arvoitukseksi.
nyt en jouda enempää kirjoittelemaan, täytyy lähteä noudattamaan lääkärin antamia ohjeita eli pöllyttämään peittoja...
hannnah 16/? (40-56 tai jotain aivan muuta...)
Pakko tulla moikkailemaan (ei voi olla poissa) vaikka ihan älytön hoppu! Töissä myöhään ja raahasin töitä kaksin käsin kotiin ja hommien jälkeen vielä kauppaan. Onneksi miehuus oli siivoillut, niin sain tehdä niitä töitä! Se olikin ihanaa¿
Kiitos peukuista mussut! Ootte kyllä ihania!
Hapölle pahoittelut siitä turjakkeesta! Hoivaa nyt sitä, että ei älyä eksyä tänne, kun olet sen vaivoiksesi saanut! Mutta hyvä että hyvillä mielin ja niin vaan uusi yritys päälle :)
Maitikalle moikat! Kyllä se piina edelleen jatkuu¿Kyllä sitä varmaan moni käy noita fiiliksiä läpi myös minä mukaan lukien. Silloin kun oli 5yk oli aika kova ressi ja maa kaatu¿6yk meni jo paremmin ja nyt oon jo luovuttanut¿Ressiä ei oo pahemmin ollut ja oon ajatellut koko ajan, että mennään ensi kiertoon. Tietty varmuutta tuo ehkä se clomi-resepti, joka odottelee kaapissa. Mutta toivotaan, että hiukan helpottaisi ja ajatus on muualla, jotta raskautuminen onnistuu :)
Dajmkin oli käynyt¿Tuohan voi enteillä hyvää bdbd =)
S-klle bdbd ja pupuiluintoa! Ja varmasti ihan hyvä tahti pe ja sit su ;)
Pingu, kiitos kovasti peukuista jatka edelleen :) Tule kertoilemaan uutisia taas, kun ultra tehty! On niin ihana lukea kuinka siellä masu kasvaa¿=)
Hyvä Hannah, että kaikki oli kunnossa ja sait siitä nyt varmuuden. Toivotaan tosiaan, että tämä kierto lyhenisi jo paljon¿Pupuiluintoa sinne :)
ON: Täällä se sama jatkuu¿En tohdi ees ääneen sanoa! Olen asennoitunut tädin tuloon, mutta tietty sitä salaa toivoo vaikka mitä. Lääkärin ohjeita noudatan, että vasta ma testailen, kun olen käyttänyt sitten noita lugeja 12 pvää¿Sitten saan tietää myös tietää jatkanko niitä vai lopetanko. Että näin tänne! Kiitos tosiaan peukuista, jatkakaahan samaan malliin ;)
++tuulia
Meikä istuu täällä simät ristissä, jotenkin ihan puhki, vaikka eilen ei juurikaan bunkasta kullan kanssa noustu... niin, tai ehkä sitten juuri siksi...
Mutta siis mitä ihmettä mä luin... Hannahin koira myrkytetty?!?!?!?!?? Ei HERRANJUMALA!!!!! Eihän tollaista voi olla, tai siis on nähtävästi, mutta HYI HITTO. Minkälainen ihminen voi haluta pahaa toisen koiralle (tai yleensäkään jonkun lemmikille)? Rupesi vaan taas ajatukset kaartamaan mun vanhempieni ¿lamppuharjoihin¿, kyllä siinä suru olisi enemmän kuin suuri, jos niille jotain kävisi... Eläimet ei kuitenkaan tee kenellekään mitään pahaa, niin miksi sitten niille pitää tehdä pahaa...
Sara-Maria: Toivottavasti tilanne siellä selviää suuntaan tai toiseen... epätietoisuus on aina se ärsyttävin.
Dajm: Ehkä ne alavatsanipistelyt tosiaan olivat merkki jostain mukavasta yllätyksestä :)
Hannah: No sitten ei muuta kuin kovasti peittoja pöllyttelemään... kun on kerran lääkärin määräys ja kaikki... hih... Ja mä ainakin kovasti koitan noudattaa neuvoasi ja kadota jonnekin kauas täältä pk-seudulta ihan heti kun tilaisuus tulee.
Pariisitar: Mä uskoisin tuossa haluttomuusasiassa Hannahin mielipiteeseen. Ei ne miehet oikeasti aina halua, eikä se, että mies ei halua missään nimessä tarkoita sitä, että sinussa olisi vikaa. Varmasti olet miehesi silmissä yhtä kaunis ja haluttava kuin aina.
ON: Odottavan aika on pitkä... laskin tuossa jo kp:tkin ja totesin, että ensi viikolla saa sitten piinailla sekä mahdollista tädin tuloa että sitä mahdollista uutta työpaikkaa... voi piinaviikko ;)
Mä livahdan nyt telkun ääreen... Kovasti vilkutuksia ja plussatuulia ja haleja kaikille enskoille.
R
Täällä aherruksen parissa taas ollaan. Eilen olikin ollu tosi rauhallinen päivä meidän pinossa.
Niin sitä sitten kävi että Lordi ei ilmestyny linnaan. Hiukan piti kattoa noita linnan juhlia ja varsinkin sitä missä vaatteissa lähinnä naiset tulee.
Marge: Toivottavasti se täti tajuaa kuitenkin jäädä sinne nurkan taakse *bd*
Dizku pääsee pian piinaileman :)
Pariisitar ollaan saatu kunnolla koukutettua tähän palstailuun, tätä tää on --> tähän jää koukkuun. :)
Hannah: näinhän se taitaa olla kuitenkin noiden miesten suhteen.
Tätskää ei näy ei kuulu, en tiedä mitä ihmettä tää vuoto sitten on, mutta kai se jossain vaiheessa kuitenkin selviää..
Nyt mä lähden oikeesti tekemään töitä :)
-Sara-Maria-