Miksi miehet sössöttää lapsille?
Olen etenkin pk-seudulla pistänyt merkille, miten nuoret perheenisät puhuvat lapsille jollain ihmeen pehmeällä äänellä ja puhuvat pakonomaisesti kirjakieltä? Kontrastiero iso normaaliin puheeseen. Mistä johtuu?
Kommentit (19)
Peilisolut toimivat heillä normaalisti
Kirjakieltä ei puhuta. Tarkoitat yleiskieltä. Kirjakieltä kirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
He osaavat ottaa huomioon ihmisen jolle puhuvat
Ei lapsille tarvi sössöttää.
Kyllä sekin kuulostaa oudolta, kun naiset puhuvat itsestään kolmannessa persoonassa puhuessaan lapselle.
Ihan kiva yleistys, mutta kun sille tielle lähdetään, niin enemmän tuota lapsille sössöttämistä/lässyttämistä naiset harrastavat kuin miehet.
Miesten kohdalla se vain pistää enemmän korvaan, koska se on heille vielä epätyypillisempää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsille tarvi sössöttää.
Ei naisille tarvitse olla mukava
En halua puhua mun rakkaalle pienelle pojalle samanlailla ku alaisilleni armeijassa
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva yleistys, mutta kun sille tielle lähdetään, niin enemmän tuota lapsille sössöttämistä/lässyttämistä naiset harrastavat kuin miehet.
Miesten kohdalla se vain pistää enemmän korvaan, koska se on heille vielä epätyypillisempää käytöstä.
Mitä sinä Incel siitä tiedät 🤣
Vierailija kirjoitti:
En halua puhua mun rakkaalle pienelle pojalle samanlailla ku alaisilleni armeijassa
Tippuiko sinultakin kivekset lapsen syntymän jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivekset laskeutuu puberteetti-iässä, eli joskus 13-vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Et osaa tulkita asiaa positiivisesti? Lapset osaavat tulkita ilmeitä ja äänenpainoja. "Miehekäs" normaali puhe voi miehestä itsestään kuulostaa vakavalta ja kylmältä, joten puhuessaan omille rakkaille lapsilleen haluaa että tunteellisuus ja erityisyys tulee ilmi. M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä Incel siitä tiedät 🤣
Ja sama incel-hullu sitten ilmestyi tähänkin ketjuun. Käytäpäs välillä edes eri emojia tai ota ne pois, niin et paljastu niin helposti samaksi vähä-älyiseksi jankkaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivekset laskeutuu puberteetti-iässä, eli joskus 13-vuotiaana
No eivät laskeudu vaan pikkulapsena. Ei helevetti mitä juttuja! :D
Vierailija kirjoitti:
Sitten tilanne lienee kohta se, että poika ei myöskään tottele. Suurin osa lapsista (poikkeuksena ne kaikkein helppoluonteisimmat) tarvitsevat tiukan kurin ja jämäkät auktoriteetit.
Aivan liian monissa perheissä lapset ovat päässeet vallan kahvaan, eli käytännössä alokas on päästetty komppanianpäällikön pallille.
Tunnen valtavaa myötähäpeää näitä armeijavertauksia kohtaan.