Ollaan yksinäinen pieni perhe.
Siis minä, mies ja lapsi, sukulaisia ei ole.
Minua on alkanut surettaa tää asia.
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (45)
Mä niin kaipaisin vieraita, tänne kotiin ja mökille.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
No kutsu. Vaikka työkaveri tai lapsen kaverin äiti tms.
Asuuko veljeä tai siskoa lähellä?
Sitäkai se on jos kettumainen luonne sekä asenne muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Hanki monta lasta
mulla on 4
Siis vuonna 2023 puhut siitä, miten lapsia HANKITAAN?
Et ole kuullut esim. sekundäärisesta lapsettomuudesta, sairauksista, keskenmenoista, kohdunpoistosta, siittiöistä, jotka eivät toimi tai mistään muustakaan?
Lapsia saadaan, niitä ei suinkaan tuosta vaan joka pariskunta mistään hanki.
Vaikka täällä kuka huutelee mitäkin, niin olkaa edes korrekteja kasvokkain.
Minkä ikäinen ap se teidän lapsenne on?
Vierailija kirjoitti:
Lukioikäinen. Ap.
Kai hänellä on kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Oletko puhunut asiasta jollekin? Jos kuulutte seurakuntaan, saattaa sitä kautta löytää samassa tilanteessa olevia perheitä.
Tiedän itse tuon tunteen tavallaan. Meillä on paljon tuttavaperheitä, mutta kun emme enää halua olla heidän kanssaan tekemisissä liikaa. Osalla lapset elävät kuin pellossa ja mikään ei ole pyhää. Kiljutaan, revitään ja sotketaan. Osa vanhemmista on taas toisen vanhemman osalta sellaisia, ettei mitään mökkeilyä voi edes suunnitella. Viinaa menee tai saaressa aletaan sättiä muita. Aina on joku pommi tulossa.
Ihmiset ovat nykyään tosi raskaita. Olisi ihanaa, kun löytyisi sellaisia ihmisiä, joita itsekin olemme. Ei kännejä, ei ilkeilyä, ei mitään draamaa, lapsi on kiltti ja omaa käytöstavat, ihan perussauna, järvi ja kaunis luonto riittää. Ollaan ehkä sitten liian tavallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukioikäinen. Ap.
Kai hänellä on kavereita?
Mitä se tähän kuuluu?
Jos on vain yksi lapsi, ei ole perhettä
Kyllähän tuo ankealta kuulostaa, mutta taitaa olla juuri sitä ydinperhemeininkiä, josta palstan epäsosiaaliset ydinperhemiehet haaveilevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki monta lasta
mulla on 4
Siis vuonna 2023 puhut siitä, miten lapsia HANKITAAN?
Et ole kuullut esim. sekundäärisesta lapsettomuudesta, sairauksista, keskenmenoista, kohdunpoistosta, siittiöistä, jotka eivät toimi tai mistään muustakaan?
Lapsia saadaan, niitä ei suinkaan tuosta vaan joka pariskunta mistään hanki.
Vaikka täällä kuka huutelee mitäkin, niin olkaa edes korrekteja kasvokkain.
No kyllä vaan hankitaan, jotkut jopa vahingossakin,useita.Sairaat ihmiset asia erikseen, nyt puhutaan normaaleista ihmisistä.
Musta on karua että monet vanhemmat on ainoita lapsia ja sitten hommaavat vaan yhden lapsen. Se yksilapsisuus oikein periytyy. Kyllä lapsella pitää olla vähintään sisarus.
Vierailija kirjoitti:
Musta on karua että monet vanhemmat on ainoita lapsia ja sitten hommaavat vaan yhden lapsen. Se yksilapsisuus oikein periytyy. Kyllä lapsella pitää olla vähintään sisarus.
Joo, sisarusten välithän on aina niin erinomaiset. Ei perintöriitoja, kateutta tmv. Ei tietenkään. Pelkkää onnea.
Menkää mukaan harrastuksiin, tapahtumiin, perhekursseille jne.
Joukkuelajit esimerkiksi hyviä, kun lapsella porukka mihin kuulua ja yleensä löytyy vanhemmillekin puuhaa.
Tai partio, siinäkin voi olla perheestä mukana kaikki halukkaat.
Tai jos lapsella on jo oma harrastus, niin vanhempi voi etsiä omansa.
Mm. urheiluopistot järjestää perheille suunnattuja viikonloppuja/ loma-ajan kursseja.
Eiks lukiolaisella ole jo omat sosiaaliset kuviot? Me ollaan minä ja kaksi last; lukiolainen ja opiskelija. Nuorilla on omat menot, en tosiaan mitään perhekyläilyjä kaipaa, ai kauhee. Ihan kuin puhuisit jostain vauvaperheedtä ap. Hsnki omat kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Menkää mukaan harrastuksiin, tapahtumiin, perhekursseille jne.
Joukkuelajit esimerkiksi hyviä, kun lapsella porukka mihin kuulua ja yleensä löytyy vanhemmillekin puuhaa.
Tai partio, siinäkin voi olla perheestä mukana kaikki halukkaat.
Tai jos lapsella on jo oma harrastus, niin vanhempi voi etsiä omansa.
Mm. urheiluopistot järjestää perheille suunnattuja viikonloppuja/ loma-ajan kursseja.
Ap.n lapsi on kuulemma lukioikäinen.
Toihan on aivan ideaali tilanne: ei tarvii mennä kaikenmaailman sukulaisten kissanristiäisiin tai keksiä tekosyitä olla menemättä eikä kukaan ärsyttävä naama ole koko ajan tunkemassa kylään.
Nauttikaa!