Sannan 13-vuotias poika joutui katuryöstön uhriksi kolmannen kerran vuoden sisällä !
Espoolaisen Sannan 13-vuotias poika joutui katuryöstön uhriksi kolmannen kerran vuoden sisällä
"Tälle täytyy nyt saada loppu"
Keskellä päivää eri puolilla Espoota tehdyt ryöstöt järkyttävät perheitä. Poliisi tutkii uutta ryöstöjen sarjaa.
http://www.lansivayla.fi/paikalliset/5972494
"Tekijöinä on ollut teini-ikäisiä r o a d m an-tyyliin pukeutuneita nuoria"
"Sanna arvioi, että ryöstäjät olisivat voineet viedä myös pojan arvokkaat lenkkarit, mutta ryöstö keskeytyi ulkopuolisen naisen puututtua siihen.
Tekijöinä olivat arviota 12- ja 15-vuotiaat pojat.
Nainen kertoi huutaneensa ja kiroilleensa heille. He vastasivat ensin, että ole h u o r a hiljaa, mutta karkasivat sitten, Sanna kertoo."
"Viime vuonna poliisi kirjasi Länsi-Uudellamaalla yhteensä 87 ryöstöä ja 16 törkeää ryöstöä, joiden tekijöiksi epäillään lapsia ja nuoria.
P a h o i n pi te ly it ä kirjattiin 512"
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kyseessä samat SUOMALAISET pojat Kauniaisista jotka minua kadulla huorittelivat.
Sanoin heidän kuvittelevan voida tehdä mitä vaan kun tulivat liikuntakeskusksen sisällä puöräilemään ja perseilemään.
Ei tietenkään voi olla, koska kaikki paha tulee aina ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioista vihdoinkin puhutaan niiden oikealla nimellä:
Poliisi on kertonut, että isolla osalla katuryöstöjen tekijöitä on maahanmuuttotaustaa. Sanna pojan tapauksissa näin on ollut joka kerralla, Sanna sanoo.
Se maahanmuuttotaustako on ainoa mikä tässä huolestuttaa?
Tähän on tutkittua tietoa. Toisen sukupolven muuttajat syntyvät ja kasvavat Suomessa. Heidän kotimaa ja jopa kulttuuri vahvasti on Suomi. Mutta koko ikänsä joutuvat kuuntelemaan mene takaisin mistä olet tullut. Ai Vantaalle vai? Heidät siis pakotetaan yhteiskunnan ulkopuolelle. Heidän ei anneta olla suomalaisia, joita he ovat ja kokevat olevansa. Mitä heille jää? Kapina ja kenties jopa katkeruus?Täyttä vihervasemmistolaista propagandaa missä tuttuun tapaan homma käännetään päälaelleen ja noista tehdään tuttuun tapaan uhreja. Lemmikkejä vailla mitään vastuuta teoistaan ja kaikki ongelmat pistetään viattomien piikkiin.
Tuota samaa uhri asemaa on käyttänyt juuri Li Andersson kun on puhe näistä. Eli Kaikki on vaan pahojen kantasuomalaisten r asistien syytä.
Tutkimusten mukaan syrjintä saa aikaan ulkopuolisuutta ja ulkopuolisuus kapinaa ja katkeruutta.
Se on ihan normaalilla järjellä ymmärrettävää.
Ja ulkopuolisuus liittyy moneen muuhunkin rikollisuuteen, eikä katso ihon väriä tai taustaa. Jos asia kirpaisee ja kokee että syytetään, niin kannattaa tarkistaa niitä omia käytöstapojaan. Eikä kukaan väitä että kaikki olisi kantasuomalaisten ras-istien syytä.
Mutta asian kieltäminen ei auta ongelman ratkaisemista. Eikä tämä koske vain Suomea tai kantaväestöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tästähän varoiteltiin vuonna 2015, kun Meillä on unelma -festaria juhlittiin. Lähes 15 000 suvaitsevaista ihmistä bogoili Jukka Pojan tahtiin ja julisti suvaitsevaisuuttaan. Tällöin jo me jotkut varoitettiin, että varokaa mitä tilaatte. Lupasin tuolloin, että tulen tästä muistuttamaan siinä kohtaa kun hymy hyytyy. Nyt se on mitä ilmeisemmin hyytynyt ja sitä on saatu mitä silloin tilattiin. Tosin arvasin jo tuolloin, että tänä päivänä kun tästä muistutetaan, niin yhtään ainuttakaan tuolloin 2015 kadulla tanssinutta kukkamekkoa ei ole tähän enää vastaamassa. Niin pahalta se tuntuu, kun tajuaa olleensa väärässä.
2015 ei liity tähän asiaan ollenkaan. Silloin persujen valtakaudella tuli vanhempia nuoria miehiä Suomeen. Nyt ongelma on 12-17 vuotiaat.
Eikös moni kertonut iäkseen 17 v.
Petteri Orpo toi maahan 30000 parrakasta 17-vuotiasta lasta. Nyt nämä ovat polkeneet suomalaisia tyttöjä, jotka ovat synnyttäneet lisää parrakkaita lapsia. Nämä sitten kunnostautuvat jengeissä.
Miksei Orpo työllistä näitä jo maahan tuomiaan parrakkaita huippuosaajia? Miksi Petteri haluaa puoli miljoonaa parrakasta tyyppiä lisää, vaikka entiset mellastavat metrossa ja sossussa.
Eilen yksi parrakas huippuosaaja kirmasi leikkipuistossa puukko kädessä Ranskassa ja jahtasi muutaman vuoden ikäisiä lapsia.
Kirjoitustyylistä päätellen sinulle asia on kevyttä ja kelpaa vain oman agendan ajamiseen?
Itselleni uutinen on kamala ja odotan lisätietoja. Oletan henkilön olleen psykoosissa tms.
Omien lasten vaatteita on yritetty pölliä vain iltaisin kun ovat hengailleet ulkona siellä missä nuoret kokoontuu.
Nykyään pojat (valkoiset) on sellaisia vellihousuja, että sietävätkin tulla ryöstetyiksi.
Minä lapsena täräytin aina koulukiusaajia turpaan. Enkä ollut iso. Se vaatii vain rohkeutta ja urheilullisuutta.
Silloin ei ollut katuryöstäjiä, mutta sama tilanne kuitenkin.
Nyt olen 60v. ja takaan että katuryöstäjät lähtee vaaka-asennossa luotani jos erehtyvät luokseni..
Ilkkis62 kirjoitti:
Nykyään pojat (valkoiset) on sellaisia vellihousuja, että sietävätkin tulla ryöstetyiksi.
Minä lapsena täräytin aina koulukiusaajia turpaan. Enkä ollut iso. Se vaatii vain rohkeutta ja urheilullisuutta.
Nyt olen 60v. ja takaan että katuryöstäjät lähtee vaaka-asennossa luotani jos erehtyvät luokseni..
Ennen oli ennen. Niin minäkin hentoisena tyttönä annoin takaisin koulukiusaajille. Nykyään on teräaseet ja tullaan porukalla päälle. Lisäksi kuvataan kaikki, että syyte tulee perässä, varsinkin jos alaikäiseen käyt käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oman pojan merkkipuseroa tultiin ryöstämään Kaivarissa. Pojalleni tuntemattomat somali-pojat tuli heti paikalle ja kysyi, että mikäs täällä on ongelma ja ryöstäjät hipsivät muualle.
Ja ryötöjoukkoa johti valkoinen kundi.
Ei ne hyvikset ja pahikset aina ole teidän kuvitelmien mukaisia.
Mutta ei ole ainoa kerta kun poikaa on uhkailtu antamaan merkkikamoja. Hän on aina kieltäytynyt j alkanut rähisenään tai sanonut että tuntee sen ja sen (Helsingin tunnettuja koviksia) niin ryöstäjät siiryvät muualle.
Tuo on varmasti oikeasti tapahtunut. Taputtiko ihmiset seisaallaan siinä vieressä niille somalipojille?
Ilkkis62 kirjoitti:
Ei kannata uhota, vaikka kova jätkä mielestäsi oletkin. Noiden jengiläisten tyylihän on raukkamainen. Niitä tulee kymmenen nilkkiä puukkojen kanssa eri suunnilta yhtä aikaa. Vaikka yhtä heittelet vaaka-asennossa miten vaan, niin samaan aikaan viisi muuta hakkaa selkään ja potkii päähän. Ja kun saavat sinut kaadettua maahan, potkivat aivosi tohjoksi ja silmämunat sisään.
Rohkein porukasta kuvaa kameralla kaiken ja laittaa sen ylpeänä nettiin. Sinä joko menetät henkesi tai päädyt aivovammaisena pyörätuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tästähän varoiteltiin vuonna 2015, kun Meillä on unelma -festaria juhlittiin. Lähes 15 000 suvaitsevaista ihmistä bogoili Jukka Pojan tahtiin ja julisti suvaitsevaisuuttaan. Tällöin jo me jotkut varoitettiin, että varokaa mitä tilaatte. Lupasin tuolloin, että tulen tästä muistuttamaan siinä kohtaa kun hymy hyytyy. Nyt se on mitä ilmeisemmin hyytynyt ja sitä on saatu mitä silloin tilattiin. Tosin arvasin jo tuolloin, että tänä päivänä kun tästä muistutetaan, niin yhtään ainuttakaan tuolloin 2015 kadulla tanssinutta kukkamekkoa ei ole tähän enää vastaamassa. Niin pahalta se tuntuu, kun tajuaa olleensa väärässä.
Niin että Jukka Poika ja festareilla pogoilijat ovat vastuussa siitä että Perusporvarihallitus toi 35 000?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2015 ei liity tähän asiaan ollenkaan. Silloin persujen valtakaudella tuli vanhempia nuoria miehiä Suomeen. Nyt ongelma on 12-17 vuotiaat.
Eikös moni kertonut iäkseen 17 v.
Petteri Orpo toi maahan 30000 parrakasta 17-vuotiasta lasta. Nyt nämä ovat polkeneet suomalaisia tyttöjä, jotka ovat synnyttäneet lisää parrakkaita lapsia. Nämä sitten kunnostautuvat jengeissä.
Miksei Orpo työllistä näitä jo maahan tuomiaan parrakkaita huippuosaajia? Miksi Petteri haluaa puoli miljoonaa parrakasta tyyppiä lisää, vaikka entiset mellastavat metrossa ja sossussa.
Eilen yksi parrakas huippuosaaja kirmasi leikkipuistossa puukko kädessä Ranskassa ja jahtasi muutaman vuoden ikäisiä lapsia.
Kirjoitustyylistä päätellen sinulle asia on kevyttä ja kelpaa vain oman agendan ajamiseen?
Itselleni uutinen on kamala ja odotan lisätietoja. Oletan henkilön olleen psykoosissa tms.
Se on psykoosi lisääntynyt Suomessakin vuoden 2015 jälkeen kovasti. Ihan on räjähtänyt käsiin koko psykoosi.
"Väkivallalla paikan päällä uhria uhannut 14-vuotias välttyi ikänsä vuoksi rangaistukselta."
Vielä 80-luvulla alaikäisille rikoksentekijöille oli olemassa laillinen rangaistus: ns. selkäsauna.
Suomi muuttuu nyt siihen malliin että lienee vaan ajan kysymys milloin kyseiset viranomaisperäiset matalan kynnyksen kipuseuraamukset joudutaan palauttamaan laillisiksi.
Ilkkis62 kirjoitti:
Puheet on puheita, mutta miten oikeasti pärjäisit joukkoylivoimaa ja teräaseita vastaan. Tuskin kovin hyvin. Kyllä minutkin on teininä ryöstetty (yleensä iso joukko tummaihoisia) ja teräaseella uhattu. Vaimoni pitää minua ennakkoluuloisena, kun puhun kokemuksestani. Hänellä ei ole yhtään huonoa kokemusta näistä gangeistä. Kokemusta on kuulemma paljon kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ilkkis62 kirjoitti:
Nyt olen 60v. ja takaan että katuryöstäjät lähtee vaaka-asennossa luotani jos erehtyvät luokseni..Puheet on puheita, mutta miten oikeasti pärjäisit joukkoylivoimaa ja teräaseita vastaan. Tuskin kovin hyvin. Kyllä minutkin on teininä ryöstetty (yleensä iso joukko tummaihoisia) ja teräaseella uhattu. Vaimoni pitää minua ennakkoluuloisena, kun puhun kokemuksestani. Hänellä ei ole yhtään huonoa kokemusta näistä gangeistä. Kokemusta on kuulemma paljon kuitenkin.
Ei ole sattumaa että etenkin pk seudun nuoret ovat Persuja
Vierailija kirjoitti:
Ilkkis62 kirjoitti:
Nyt olen 60v. ja takaan että katuryöstäjät lähtee vaaka-asennossa luotani jos erehtyvät luokseni..Puheet on puheita, mutta miten oikeasti pärjäisit joukkoylivoimaa ja teräaseita vastaan. Tuskin kovin hyvin. Kyllä minutkin on teininä ryöstetty (yleensä iso joukko tummaihoisia) ja teräaseella uhattu. Vaimoni pitää minua ennakkoluuloisena, kun puhun kokemuksestani. Hänellä ei ole yhtään huonoa kokemusta näistä gangeistä. Kokemusta on kuulemma paljon kuitenkin.
Kun joka puolelta hyökätään, siinä meni sairaalakuntoon 130 kiloinen, parhaassa tappeluiässä silloin ollut Toni Halmekin, melkein meni henkikultakin rytäkässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkkis62 kirjoitti:
Ei ole sattumaa että etenkin pk seudun nuoret ovat Persuja
Niin ja ei myöskään se että suurin osa miespuolisia. Jos poikien kokemukset on ryöstöjä ja väkivaltaa. Kun tyttöjen ja naisten flirttailua jne.
Mitä tapahtui nuoriso vankilalle? Oli aikaisemmin Keravalla, lopetettiinko säästö syistä? Selkeästi nykyiset keinot puuttua asiaan ei riitä. Nuorten ja lasten rikokset tulee käsitellä heti, ei vuoden päästä. Raha rangaistukset ei toimi. Jotain konkreettista valvottua tekemistä ensi rangaistuksena. Ja jos rikoskierre jatkuu ja nykyiset lastensuojelu laitokset ei toimi niin, että kierre loppuu, niin pitäisi olla suljettulaitos, josta ei voi hatkata. Sieltä pääsisi pois sitä nopeammin mitä paremmin sujuu koulu tai työ. Ensi toki pitää vieroittaa päihteistä.
Samalla ennaltaehkäisynä muutettuaan rahallisia tuki sääntöjä niin, että kotona asuvan nuoren palkka ei vaikuta perheen tukiin vaan nuori saa pitää ansaitsemansa rahansa omiin menoihin. Saisi nuori mahdollisuuden hankkia rahaa ilman ryöstelyä. Toimeentulotuki perheelle voisi pienentyä, jos nuori tekee rikoksia tai ei käy koulua. Motivoisi vanhempia vanhemmuudessa.
Hieno maa tämä Suomi, onneksi täältä pääsee pois helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin on pian no-go alueita, kuten Ruotsissakin nämä jengiläiset alkoivat ottaa alueita omaan haltuun.
NItähän on jo. Esimerkiksi Kontula.
Useissa kaupungeissa poliisi kehottaa asukkaita välttämään ulkona liikkumista iltaisin yksin ja varsinkin humalassa, koska todennäköisyys tulla ryöstetyksi ja hakatuksi on niin suuri.
Sellainen on Suomi tänään.
Milloin olet käynyt Kontulassa? Vai perustuuko väitteesi johonkin huhuun tai mutuun? Kontulan ostarin/metroaseman ympärillä pyörii paljon erilaisia sekakäyttäjiä, jotka saattavat vaikuttaa pelottavilta ja/tai vaarallisilta. Yleensä he kuitenkin jättävät muut rauhaan, jos et provosoi heitä. En itse liiku niin usein Kontulassa, mutta toinen alue, jota nykyäänkin haukutaan paljon, on Vuosaari. Siellä tulee itse liikuttua ympäriinsä ja muutaman kerran olen nähnyt keskenään riehuvia nuorisoporukoita, mutta ei heistäkään pientä meteliä suurempia järjestyshäiriöitä ole silloin ollut.
Just tällä viikolla tuntematon mies löi mun kaveria (nainen)Kontulan metroasemalla.
Ihan ilman syytä.
Ihanan turvallista
Höpö höpö.