Mitä lastenvaate merkkejä pidät ns. " merkkivaatteina" ?
Kuulostipa tyhmältä : ) tuo aloitus..
Itse arvostan Legoa, L&Btä, Minimexxiä, Kinderit`iä yms.. Marimekkoa en omilleni ostaisi vaikka laatuvaatteita varmasti ovatkin..
Kommentit (27)
3 pommes, Petit Patapon, Laranjinha, Riihipeikko, Fablefant.... onhan näitä
En tiedä luetaanko¨nämä merkkivaatteiksi mutta olin eilen Kluuvissa Bam-Bamin konkurssimyynnissä jossa myytiin 30% alella tavaraa ulos ja kauppa jatkuu pudotusprosentein viikon. Ostin itse vain pojalle T-landin kengät,viimeinen pari en arvannut odottaa että hinta putoaa.
Vierailija:
En tiedä luetaanko¨nämä merkkivaatteiksi mutta olin eilen Kluuvissa Bam-Bamin konkurssimyynnissä jossa myytiin 30% alella tavaraa ulos ja kauppa jatkuu pudotusprosentein viikon. Ostin itse vain pojalle T-landin kengät,viimeinen pari en arvannut odottaa että hinta putoaa.
Mä en maksais satasta edes omista farkuista, ja lapset ei osaa itse olla mitään tietynmerkkistä vailla (pääasia et on vaaleanpunaista ja rimpsuja).
Ihan oikeesti, onko kaikki merkkivaatteita ostavat upporikkaita jotka ei kertakaikkiaan keksi enää mihin muualle niitä rahoja voisi laittaa, vai niin että tingitään muista menoista?
Me tullaan mukavasti toimeen mut ei tulis mieleenkään ostella " merkkivaatteita" - ja jos alkaisin niitä ostamaan joutuis kyllä sit jossain muualla kiristämään.
Vierailija:
Ja itse olen myös sitä mieltä, että korkea hinta ei ole sama kun korkea laatu. Monet merkit vain rahastavat, eli osaavat kyllä asettaa hinnan korkealle, mutta eivät laatua. Ja ihmiset ostavat;)
jotka ei ole välttämättä mitenkään ihmeellisiä mutta maksaa järjettömästi ;)
Esim. juuri nuo yllämainitut. Tosin esim. Elle ja Timberland taitaa olla siinä rajoilla.
Confette on kallis (=merkkivaate siis).
Sit on varmaan kasapäin merkkejä, joista en ole ikinä kuullutkaan.
Mielestäni Bogi ei ole, mutta aikaisemman listani jatkoksi vielä ainakin
Tommy Hilfiger, Ralph Lauren
mexx:n, epsritin, marimekon ja dieselin.
Ja ovat ruotsalainen merkki, kotiäitien kehittämä.
Ei ole sinänsä mikään brändi-tuote kuten esim. Lego, mutta vaikka ovat aika hintavia, niin mielestäni myös laadukkaita, ja itse pidän siitä, että ovat selkeitä perusvaatteita, ilman isoja tekstejä ja kuvia.
ap
Minun mielestäni Esprit ei ole enää merkkivaate, vaikka ovatkin meidän lempparivaatteita. Viimeistään se vei merkkistatuksen pois kun niitä saa jo ostaa Anttilasta.
;-)
Vierailija:
Minun mielestäni Esprit ei ole enää merkkivaate, vaikka ovatkin meidän lempparivaatteita. Viimeistään se vei merkkistatuksen pois kun niitä saa jo ostaa Anttilasta.;-)
Ainakin meidän lähi Anttilasta saa (Espoo, kauppakeskus Sello)
:-)
ovat muotitalojen luomukset, joihin ei " kenellä tahansa" ole varaa. Tällä tarkoitan sitä, että esim. kaikki tässä ketjussa mainitut merkit ovat kenen tahansa ostettavissa----> kuka tahansa pienipalkkainenkin voisi pukea lapsensa em. merkkeihin, JOS niin tahtoisi.
Oikeat merkki vaatteet taas maksavat maltaita, niitä ostevat tyyliin Madonna ymv. joilla sitä rahaa _todella_ on... Itse en näe edes mitään järkeä siinä, että maksaa huimia summia yhdestä vaatteesta;) mutta ehkä ajattelisin toisin jos rahaa olisi enemmän mitä ehtii tuhlaamaan...;)
Mutta tosiaan, ei Suomesta edes saa mitään oikeita merkkivaatteita. Tuntuu että sama " köyhän kansa elitismi" on nousemassa myös lasten vaatteisiin. Tällä tarkoitan samaa ilmiötä, jossa ostetaan Vuittonin tmv. " kalliita" laukkuja nostattamaan omaa " arvoa" . Käytännössä kuitenkin kuka tahansa pystyy ostamamaan esim. 1000euroa maksavan laukun, JOS niin tahtoo...!
Joten nuo " arvokkaat" laukut eivät enää ole siinä mielessä arvoikkaita, koska " kaikki" ovat tajunneet voivansa ostaa niitä.
Sama juttu lasten vaatteissa, olen huomannut täällä ihmisten kehuvan merkkejä, jotka eivät minusta ole edes mitään " laatumerkkejä" , vaan sellaisia jotka ovat kaikkien ulottuvilla--->joku hakee lapsen vaatteisiin persoonallisuutta, mutta ei sitä saa.
espritiä myydään myös m,eidän anttilassa niin lapsille kuin aikuisille...mutta ehkäpä se kuitenkin merkkivaatteeksi voitaisii laskea... ja benetton, kuinkas senyt multa unohtuikin...just itellä päällä bemettonin paitaki.. =) 5
ja kyllä luulen että suomessa ihmisten yleisessä puheessa kuitenkin merkkivaatteilla tarkoitetaan noita tässäkin ketjussa lueteltuja vaatteita...
Mutta yhden näkökulman ottaisin vielä tähän. Kalliit ja ns. laatumerkit eivät todellakaan takaa aina laatua. Suomen mittakaavassa esim. Burberryn vaatteet eivät ole laadullisesti hintansa arvoisia.
Ja mitä sitten on yksilöllisyys. Minä ainakin mielummin puen lapseni nätisti ja minua ei hirveästi haittaa jos näen samanlaisia vaatteita jollakin muulla lapsella. Kuitenkin kyseiset lapset ovat erinäköisiä kuin omani vaikka joku vaatekappale sattuisi olemaan samanlainen.
Ranskalainen " haute couture" on hyvä esimerkki älyttömyydestä. Ihmiset tavoittelevat erilaisuutta hinnalla millä hyvänsä tajuamatta miten idioottimaiselta nämä huippu design kappaleet voivat olla.
ja merkkivaatteita ovat vaan ne Vuittonit ja muut..
Ajatus tästä vaan lähti aikaisemmasta huutonet aloituksesta, joissa viitataan huutonet myyjiin jotka kauppaavat pakettejaan " merkki sellaisina" , vaikka sisältävät Bamssea, Disneytä yms.. Ja merkki oli : ) ?
Laatu on parempaa ja hinnatkin kalliimat...
vaan kuten ap itse sanoa, siitä mitkä vaatteet ihmiset käsittävät merkkivaatteiksi!!!
Ja itse olen myös sitä mieltä, että korkea hinta ei ole sama kun korkea laatu. Monet merkit vain rahastavat, eli osaavat kyllä asettaa hinnan korkealle, mutta eivät laatua. Ja ihmiset ostavat;)