Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisestä, joka ei pidä vihkisormusta vaikka on naimisissa?

Vierailija
07.06.2023 |

No?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä erityisemmin mitään mieltä. Hänellä saattaa olla työ, jossa sormissa ei saa olla sormuksia. Ehkä hänen sormensa ovat nyt paksummat, kuin naimisiin mennessään ja sormus ei enää mahdu sormeen. Ehkä hän ei tarkoituksella käytä vihkisormustaan. Syitä sormuksettomuuteen on erinäisiä, joten en tekisi päätelmiä, jos vihkisormus uupuu avioliitosta huolimatta.

Vierailija
2/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko koronan aikana on sormukset ollu pois sormista. Naimissa olen edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes huomaisi koko asiaa. En pidä itsekään sormuksia.

Vierailija
4/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sormusta lähinnä työn ja harrastusten vuoksi. Mutta ehkä en muutenkaan. Mitäs se oikeastaan kenellekään kuuluu, olenko naimisissa vai en. Jos erityisesti joku on asiasta kiinnostunut, niin kysyy varmaan. Muiden sormuksiin tai sormuksettomuuksiin en kiinnitä mitään huomiota.

Vierailija
5/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin luonnollista, että ihmisillä voi olla erilaisia mielipiteitä ja mieltymyksiä, myös vihkisormusten suhteen. Jotkut ihmiset eivät ehkä pidä vihkisormuksista tai eivät halua käyttää niitä, vaikka olisivatkin naimisissa. Tämä voi johtua monista eri syistä, kuten henkilökohtaisesta mukavuudesta, tyylin tai ulkonäön mieltymyksistä, uskonnollisista tai kulttuurisista tekijöistä, tai yksinkertaisesti siitä, että sormuksen käyttäminen ei tunnu heille tärkeältä symbolilta.

On tärkeää kunnioittaa yksilön päätöstä ja mieltymyksiä tässä asiassa. Vihkisormuksen puuttuminen ei automaattisesti merkitse sitä, että henkilö ei arvosta tai sitoudu avioliittoonsa. Jokaisella on oikeus määritellä omat tapansa ilmaista ja kokea rakkautta ja sitoutumista kumppaniaan kohtaan.

Lopulta tärkeintä on keskinäinen ymmärrys ja kommunikaatio kumppanin kanssa. Jos vihkisormuksen käyttämättömyys aiheuttaa keskustelua tai huolta suhteessa, on hyvä avoimesti keskustella siitä ja selvittää, millaisia vaihtoehtoja ja kompromisseja voidaan löytää molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla.

Vierailija
6/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukset on ahdistavia. Kutittaa ja painaa inhottavasti. Ja ei ole liian pieni, en ymmärrä miten joku voi tykätä sormuksista.

Vierailija
7/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en pidä sormuksiani, koska en tykkää pitää koruja enkä varsinkaan sormuksia. Epähygieenisiä ovat ja töihin pitäisi heittää joka tapauksessa pois. Juhliin laitan jos muistan. Naimisissa olen ollut 25 vuotta. Itse asiassa, on kyllä ollut tosi hölmöä laittaa niin iso raha noihin sormuksiin (vihkisormuksessa aika iso timantti), kun en ikinä ole ollut mikään sormusihminen. Hmm...

Vierailija
8/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä mitään. Ei se uskollisuus tai parisuhteen tila voi olla sormuksen käytöstä kiinni.

Itse nykyään käytän sormusta ja olen siihen myös tottunut, mutra välillä olen ollut pidempiä aikoja ilmankin mm siksi että joissain harrastuksissa sormusta ei voi käyttää eikä se ole erityisen hygieeninen myöskään esim leipoessa.

Vierailija
9/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairaalassa.

Vierailija
10/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan erityisemmin tykännyt käyttää sormuksia. En käyttänyt sellaisia ikinä ennen kihlasormusta. Pari vuotta pidin sormuksia naimisiin menon jälkeen, mutta sitten se on vähitellen jäänyt. Töissä en saa pitää sormuksia, vapaa-ajalla harrastan uintia ja puutarhassa möyrimistä, kummassakaan aktiviteetissa ei sormusta voi pitää. Lisäksi olen lihonut 10kg ja sormukset ovat ahtaat. En ajattele mitään siitä, jos joku ei käytä sormusta, olen niin tottunut siihen ettei siitä voi päätellä mitään.

Vierailija
11/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen enemmän niitä jotka käyttää

Vierailija
12/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen lihoo paljon niin siinä voi olla ainoa syy eli että sormukset eivät yksinkertaisesti mahdu sormiin.

Kahden sormuksen suurentaminen on nykyisin kallista noin 175€ ylöspäin, että voi miettiä onko viisaampaa laihduttaa.

Vierailija
13/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Kumpikaan vanhemmistani ei käyttänyt sormuksia kun pitivät niitä häiritsevinä.

Vierailija
14/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin luonnollista, että ihmisillä voi olla erilaisia mielipiteitä ja mieltymyksiä, myös vihkisormusten suhteen. Jotkut ihmiset eivät ehkä pidä vihkisormuksista tai eivät halua käyttää niitä, vaikka olisivatkin naimisissa. Tämä voi johtua monista eri syistä, kuten henkilökohtaisesta mukavuudesta, tyylin tai ulkonäön mieltymyksistä, uskonnollisista tai kulttuurisista tekijöistä, tai yksinkertaisesti siitä, että sormuksen käyttäminen ei tunnu heille tärkeältä symbolilta.

On tärkeää kunnioittaa yksilön päätöstä ja mieltymyksiä tässä asiassa. Vihkisormuksen puuttuminen ei automaattisesti merkitse sitä, että henkilö ei arvosta tai sitoudu avioliittoonsa. Jokaisella on oikeus määritellä omat tapansa ilmaista ja kokea rakkautta ja sitoutumista kumppaniaan kohtaan.

Lopulta tärkeintä on keskinäinen ymmärrys ja kommunikaatio kumppanin kanssa. Jos vihkisormuksen käyttämättömyys aiheuttaa keskustelua tai huolta suhteessa, on hyvä avoimesti keskustella siitä ja selvittää, millaisia vaihtoehtoja ja kompromisseja voidaan löytää molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla.

Chat-GP668

Vierailija
15/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kummallakaan. Mies hukkasi 3 sormusta enjä ostanut enää uutta, omat sormet sen verran turvoksissa ettei mahdu kunnolla enää. Harmi koska sormukset on upeat.

Vierailija
16/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä vihkisormusta, koska ensinäkään se ei enää mahdu sormeeni ja olen tehnyt koko ikäni töitä alalla, jossa ei saa käyttää sormuksia. En nyt sen takia jaksa tai viitsi hankkia uutta sopivaa sormusta, että voin sitä käyttää joskus silloin tällöin.

Koska olen n. 20 v. urani aikana oppinut olemaan ilman koruja, niin sormus myös tuntuu jotenkin ikävältä sormessa, kun sitä harvemmin käyttää. Pelkään myös hukkaavani sormuksen, ku sitä pitää jatkuvasti olla ottamassa pois.

Pienet korvakorut ei ole työssäni kiellettyjä, mutta nekin tuntuvat jotenkin ahdistavilta ja otankin korvikset aina pois heti, kun on mahdollisuus, jos vaikka jossain kissanristiäisissä ne täytyy korviin laittaa. Olen myös vähän aistiyliherkkä eli en siedä esimerkiksi joitain tiettyjä vaatemateriaalejakaan. Että varmaan ne korut jää usein käyttämättä sen vuoksi.

Koen kyllä hyvin vahvasti olevani naimisissa ja meillä on erittäin hyvä ja rakastava parisuhde.

Että sinulle, joka tällaista asiaa mietit, niin onko sulla jotain tuntemuksia tätä naimisissa olevaa ei sormusta käyttävää kohtaan?

Vierailija
17/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei käytä. Sormus on ajan saatossa hävinnyt jonnekin. Olen joskus kysynyt, haluaisiko hän uuden, mutta hän on sanonut, että ei ole vielä sentään dementoitunut, tietää olevansa naimisissa ilman sormustakin.

Vierailija
18/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mieheni kanssa pidä, eikä kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat. Tämä on meidän avioliitto ja meidän sormukset.

Vierailija
19/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uhraa asialle ajatustakaan. En minäkään käytä muuten kuin juhlissa ja tietyissä tilaisuuksissa. Syystä että en yleensäkään tykkää käyttää koruja arkena.

Vierailija
20/55 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kummitäti kerran kysyi, kun olin hänen kanssaan iltaa viettämässä, että miksi minulla ei ole sormusta sormessa. Menin vähän hämilleni ja tuli heti mieleen, että luuleeko hän, että olen jotenkin yrittämässä ola muka sinkkuna liikenteessä. No en ollut.

En vain ikinä ole oppinut käyttämään koruja ja osaan kyllä aikuisena naisena kertoa itse mahdollisille ihmisille, jotka yrittävät siinä mielessä lähestyä, että olen onnellisesti naimisissa. Ei tämä mikään ongelma ole ollut.