Jos on 5g liittymä puhelimessa niin eikö sen pitäisi näkyä?
Kun näkyy vain 4g vai kauanko kestää että liittymävaihdon jälkeen se vitonen näkyy?
Kommentit (46)
Jos ei näy niin sulla on 4g puhelin tai siellä missä olet ei ole operaattorillasi 5g verkkoa.
Punnitsin nyt puhelimen ja se on 144g.
ap
Mulla ei toimi 5g, koska ei ole 5g verkkoa täällä, vaikka asun kaupungin keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä esitä minua.
Muille,en tiedä onko mutta en usko. Saivat sitten myytyä 5g:n nelosen puhelimeen. Kiva😤
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei toimi 5g, koska ei ole 5g verkkoa täällä, vaikka asun kaupungin keskustassa.
Mutta luulisi että myyjä tietäisi onko asuinalueella 5g verkko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä esitä minua.
Muille,en tiedä onko mutta en usko. Saivat sitten myytyä 5g:n nelosen puhelimeen. Kiva😤
Puhelimen asetuksista näkee onko 4 vai 5g tuettu puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta luulisi että myyjä tietäisi onko asuinalueella 5g verkko.
Ei kai ne myyjät siitä välitä, kunhan saa myytyä kalliimman. En tosin itse maksa tuota liittymää, en olisi ottanut 5g:tä jos maksaisin, koska olisin tiennyt ettei se toimi täällä.
Minulla on 5g liittymä ja 5g puhelin, mutta puhelinvalmistajalla on bugi joka aiheuttaa sen että 5g verkko pätkii. Eli jos haluan että netti ei pätki, minun täytyy vaihtaa puhelimesta 4g verkko, mutta maksaa 5g verkosta.
Kumpikin syyttelee toisiaan tai eivät edes vastaa, operaattori ja puhelinvalmistaja. Puhelinkin on uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä esitä minua.
soita aspaan käsittääkseni joku vaihto voidaan tehdä.
Riippuu olosuhteista. Jos olet sisätiloissa, saat luultavasti tyytyä 4G-vauhtiin, ulkona riippuu siitä, missä olet. Ei 5G:tä joka seudulla ole, eikä tarvi ollakaan. Niitä tukiasemia kun tarvitaan tosi tiheään, niin tiheään, että hyvin huononäköinenkin näkee ainakin yhden, mielellään kolme. -sitä paitsi, mitä henkilökohtaista iloa sinulle olisi 5G:stä? Voisit ylpeillä sillä? Eikä Suomessa aitoa 5G:tä olekaan, se on boostattua 4G:tä kaikki, älä usko mitään muuta. Sulla on käytössä 2 kpl 4G kanavaa tai yhteyttä samaan aikaan, tekniikka hoitaa homman, huomaat vain että nopeus on parhaimmillan yli tavallisen 4G:n nopeudesta, mutta aidosta 5G:stä ollaan vielä kaukana.
Mihin ihmeeseen tarvit 5G-nopeutta? Kuuntelet musaa, katsot kahta filmiä yhtä aikaa ja juttelet sisaresi, isoäitisi ja puolisosi kanssa, siis eri puheluina, mutta sammanaikaisesti hoidat nuo kaikki asiat samalla, kun ostat matkatoimistosta matkan tulevaisuuteen?
Tarkistin niin täällä on 5g verkko mutta ilmeisesti puhelin ei ole. Eli toisin sanoen maksan siitä viidestä vaikka puhelin tukee vain neljää. Sopimus on vuoden mittainen eli ei pysty vaihtamaan vielä vuoteen. Olipa kivaa nyt tämäkin prkl. No oma vika kun en tajunnut että puhelin ei tue 5g:tä.
Niin ei myyjä voi tietää mikä puhelin asiakkaalla on,mutta onhan siinä joku peruutus tai vaihtoaika käsittääkseni.
Vierailija kirjoitti:
ap
Raskasta kamaa! Mulla on vain jotain 80g:n paikkeilla mutta se onkin 2G.
Vierailija kirjoitti:
Niin ei myyjä voi tietää mikä puhelin asiakkaalla on,mutta onhan siinä joku peruutus tai vaihtoaika käsittääkseni.
Eikai määräaikaista niin vain peruta? Vai onko niissä joku 14vrk vaihto/palautus oikeus?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu olosuhteista. Jos olet sisätiloissa, saat luultavasti tyytyä 4G-vauhtiin, ulkona riippuu siitä, missä olet. Ei 5G:tä joka seudulla ole, eikä tarvi ollakaan. Niitä tukiasemia kun tarvitaan tosi tiheään, niin tiheään, että hyvin huononäköinenkin näkee ainakin yhden, mielellään kolme. -sitä paitsi, mitä henkilökohtaista iloa sinulle olisi 5G:stä? Voisit ylpeillä sillä? Eikä Suomessa aitoa 5G:tä olekaan, se on boostattua 4G:tä kaikki, älä usko mitään muuta. Sulla on käytössä 2 kpl 4G kanavaa tai yhteyttä samaan aikaan, tekniikka hoitaa homman, huomaat vain että nopeus on parhaimmillan yli tavallisen 4G:n nopeudesta, mutta aidosta 5G:stä ollaan vielä kaukana.
Mihin ihmeeseen tarvit 5G-nopeutta? Kuuntelet musaa, katsot kahta filmiä yhtä aikaa ja juttelet sisaresi, isoäitisi ja puolisosi kanssa, siis eri puheluina, mutta sammanaikaisesti hoidat nuo kaikki asiat samalla, kun ostat matkatoimistosta matkan tulevaisuuteen?
Sisällä:
5g
Speedtest.net/fi:
DOWNLOAD Mbps
262.46
Ping 26 ms
LTE
Speedtest.net/FI
DOWNLOAD Mbps
99.63
Ping 27 ms
Melko paljon on 5g nopeampi kuin LTE
mulla kotinettinä 5g ja on niin kelistä kiinni kuinka toimii. savupiipun takana ei yhtään en varmasti ole ihan tolpanvieressä mutta eipä tuota signaalia olekkaan tehty kantamaan pitkiä matkoja.
5Gtä ole missään todellisuudessa. Kerran tai kaksi on 5G pärähtänyt ruutuun Suomessa, LTE ja 4G yleensä.
Onko puhelin 5g?