Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on 5g liittymä puhelimessa niin eikö sen pitäisi näkyä?

Vierailija
07.06.2023 |

Kun näkyy vain 4g vai kauanko kestää että liittymävaihdon jälkeen se vitonen näkyy?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samainen puhelin wi-fi yhteydellä

50M kaapelilaajakaista

Speedtest.net/fi:

DOWNLOAD Mbps

52.22

Ping 31 ms

-edellinen

Vierailija
22/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5g liittymä ja 5g puhelin, mutta puhelinvalmistajalla on bugi joka aiheuttaa sen että 5g verkko pätkii. Eli jos haluan että netti ei pätki, minun täytyy vaihtaa puhelimesta 4g verkko, mutta maksaa 5g verkosta.

Kumpikin syyttelee toisiaan tai eivät edes vastaa, operaattori ja puhelinvalmistaja. Puhelinkin on uusi.

Mikä puhelin tuota tekee? Aion nimittäin ostaa uuden puhelimen, sellaisen joka tukee 5G:tä. Päivitin jo aiemmin liittymän 5G-liittymäksi, sillä sain sen samaan hintaan kuin nykyisen. 

Mikä puhelin nyt siis kannattaa ostaa, jotta se varmasti toimii 5g-liittymällä??? Ei mitään hirveän kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5Gtä ole missään todellisuudessa. Kerran tai kaksi on 5G pärähtänyt ruutuun Suomessa, LTE ja 4G yleensä.

Riippuu ihan siitä missä päin Suomea liikkuu.

Vierailija
24/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5Gtä ole missään todellisuudessa. Kerran tai kaksi on 5G pärähtänyt ruutuun Suomessa, LTE ja 4G yleensä.

Ihan missä vain liikkuu, 5G on kiven alla. Helsingissä asun.

Vierailija
25/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei toimi 5g, koska ei ole 5g verkkoa täällä, vaikka asun kaupungin keskustassa.

Mutta luulisi että myyjä tietäisi onko asuinalueella 5g verkko.

Mitä väliä sillä on myyjän kannalta, he ovat hommansa tehneet ja voivat perustella, että kyllä se jossain toimii esim. samassa kaupungissa. Katvealueita riittää.

Vierailija
26/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5g liittymä ja 5g puhelin, mutta puhelinvalmistajalla on bugi joka aiheuttaa sen että 5g verkko pätkii. Eli jos haluan että netti ei pätki, minun täytyy vaihtaa puhelimesta 4g verkko, mutta maksaa 5g verkosta.

Kumpikin syyttelee toisiaan tai eivät edes vastaa, operaattori ja puhelinvalmistaja. Puhelinkin on uusi.

Mikä puhelin tuota tekee? Aion nimittäin ostaa uuden puhelimen, sellaisen joka tukee 5G:tä. Päivitin jo aiemmin liittymän 5G-liittymäksi, sillä sain sen samaan hintaan kuin nykyisen. 

Mikä puhelin nyt siis kannattaa ostaa, jotta se varmasti toimii 5g-liittymällä??? Ei mitään hirveän kallista.

Itse olen ollut tyytyväinen Xiaomi Redmi note 10 5g. Muistaakseni jotain 150€ maksoi n. vuosi sitten.

Vierailija
27/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei toimi 5g, koska ei ole 5g verkkoa täällä, vaikka asun kaupungin keskustassa.

Mutta luulisi että myyjä tietäisi onko asuinalueella 5g verkko.

Kuule, ne myyjät ei tiedä mitään. Ne kattoo karttaa, jossa koko Suomi on 5g:tä,vaikka sun asunnolla ei ole edes 4g:tä. Ei niiden kartassa näy paikalliset katvealueet.

Ja vaikka tietäiskin, niin niitä kiinnostaa vain saada liittymä myytyä ja provikat tilille, ei se, että toimiiko liittymä puhelimessa vai ei. Näin se menee.

Vierailija
28/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4G yhteydellä pärjää ihan hyvin.

Vierailija
29/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan missä vain liikkuu, 5G on kiven alla. Helsingissä asun.

Toki eri operaattoreilla on erilaisia peittoalueits, mutta itsellä käytännössä lähes kokoajan PKS:lla liikkuessa 5g

Vierailija
30/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä sä teet 5g:llä puhelimessa? Kyllä Vauvapalstalla valittamisen riittää hyvin 3g.

Ei sun puhelin, oli mikä oli, pysty 5g nopeuksiin. Ei ainakaan mikään edullinen merkki.

Vierailija
31/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tämä 2€ halvempi kuin vastaava 4g:n liittymä koska tarjous niin kai tätä nyt voi sitten pitää seuraavaan vaihtoon asti.

Vierailija
32/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oneplus

On kyllä muuten ihan paras puhelin.

Vierailija
33/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostaisin varmaan oneplusin jos pitäisi vaihtaa merkkiä.

Vierailija
34/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hölmöt ostako niitä kiinalaisten vakoiluhärveleitä. Tuette suoraan myös kommunistista kansanpuoluetta, joka pitää kansaansa rautaisessa otteessa.

Vierailija
35/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskussa näkyy

Vierailija
36/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin just 3g kuiturouhetta. Koska alkaa pierettää?

Vierailija
37/46 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laskussa näkyy

Miten se näkyy jos kk maksu on aina sama?

Vierailija
38/46 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 5G-liittymästä mitään hyötyä jos en tee netillä erikoisia? Haksahdin ständimyyjään joka piti sellaisen markkinointipuheen että piti lähteä itse googlaamaan tietoa netistä. Onko yli 100M nopeudesta mitään etua puhelimessa?

Vierailija
39/46 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se näy liittymän hinnassa, ei kai sen muualla pidäkkään näkyä.

Vierailija
40/46 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirko kirjoitti:

Onko 5G-liittymästä mitään hyötyä jos en tee netillä erikoisia? Haksahdin ständimyyjään joka piti sellaisen markkinointipuheen että piti lähteä itse googlaamaan tietoa netistä. Onko yli 100M nopeudesta mitään etua puhelimessa?

Ei nolla maksiminopeuksilla ole mitään väliä normikäyttäjän 4G/5G vertailussa. Käytännön erot synytyvät eri verkkojen kattavuus- ja kuormittumiseroista omalla alueella. Jotka voi olla mitä tahansa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi