Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesenkö vaatteeni väärin vai miksi ne nukkaantuu niin nopeasti?

Vierailija
06.06.2023 |

Nämä vaatteet on tilattu HM:Stä,zalandolta yms.... Jotain 5 pesua ja ovat nukkaisia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm ns laatu on aivan ( sensuroitua tekstiä)

En enää osta sieltä mitään.

Vierailija
2/17 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vaatteistani on made in Italy. En edes tiedä mitä on nukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat halpaa roskaa. Kyllähän se nukkaantuu. Mua jotenkin huvittaa kun töissä työkaverit puhuvat vaatteista mitä hankkineet. En ikinä ostaisi niin laadutonta halpakamaa. Yritän vain hymyillä kohteliaasti.

Vierailija
4/17 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat halpaa roskaa. Kyllähän se nukkaantuu. Mua jotenkin huvittaa kun töissä työkaverit puhuvat vaatteista mitä hankkineet. En ikinä ostaisi niin laadutonta halpakamaa. Yritän vain hymyillä kohteliaasti.

No olen työtön ja kirpparilta en löydä kokoani. Olen 180cm pitkä.

Vierailija
5/17 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteessa on vähänkin akryylia, niin nukkaantuu varmasti.

Vierailija
6/17 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluvat pesukoneessa, joka jyystää niitä tuntitolkulla ilman vettä. Laatu on mitä on, mutta ehkä vähän useamman pesukerran kestäisivät, jos käyttäisit lyhennettyä pesuohjelmaa ja laittaisit itse lisää vettä koneeseen.

Vierailija
7/17 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet kannattaa pestä nurin päin käännettyinä.

Vierailija
8/17 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä makselet niistä kirppisvaatteista? Tosi halvalla löytyy kaupoistakin alesta käyttämättömiä vaatteita. Kaupasta: 8e farkut, 14e takki, paidat alle 8e kpl, sukkia euron pari. Ensi talveksikin ostin jo pilkkahinnalla uudet talvikengät.

Vierailija
9/17 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hoidat väärin, peset liian usein, liian kuumassa, vääränlaisen pyykin seassa tms.

Pesu herkästi nukkaantuva ja arka vaate nurin, samanväristen kanssa ja ohjeen mukaan. Myös pesupussissa peseminen ehkäisee nukkaantumista. Itse laitan nurin ja lisäksi vielä pesupussiinkin. Ja pesu vasta, kun lemuaa hielle tai on tahra, ettei pese turhaan usein. Vaatetta voi vain tuulettaakin.

Vierailija
10/17 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyppyjenpoistaja ei paljoa maksa, mutta sillä helppo siistiä vaatteista nypyt pois saaden vaatteen näyttämään taas uudemmalta. Nukkaantuminen on yleensä huonon laadun merkki. Puhtaat luonnonkuidut eivät yleensä nyppäänny ja nukkunnu pahannäköiseksi.

Vierailija
11/17 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurin päin peseminen oikeasti auttaa. Pesen itse kaiken nurin päin (paitsi ehkä, jos joku tahra ei ole lähtenyt pesussa niin sitten kokeilen uudestaan niin, että jätän vaatteen oikein päin).

Vierailija
12/17 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa myydään todella huonolaatuisia vaatteita. Katson aina materiaalia ja hintaa. Jos vaatteen normaalihinta on halpa, se on yleensä huonolaatuinen. En osta mitään, mikä sisältää akryylia. Ostan puuvillaa, modaalia ja viskoosia. Pesen arat hienopesu 30 ohjelmalla.

Vierailija
13/17 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillan ominaisuuksiin kuuluu, että se nukkaantuu ajan kanssa, mutta jos se viidessä pesussa nukkaantuu, niin sitten on kyllä väärin pesty. Liian kuumassa lämpötilassa, todennäköisesti. Nuo H&M:n rätit ei kestä kuin max 40 asteen pesua ja mieluusti nurinpäin nekin,ja silloinkin saattavat virua ja venyä.

Panostaa laatuun, eli paksuntuntuiseen kankaaseen. Ne kalliitkin ohuet puuvillatrikoot nimittäin venähtää samalla lailla piloille ja nukkaantuu, ettei hinta aina takaa laatua eikä kaikki halpakaan ole sontaa.

Vierailija
14/17 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä makselet niistä kirppisvaatteista? Tosi halvalla löytyy kaupoistakin alesta käyttämättömiä vaatteita. Kaupasta: 8e farkut, 14e takki, paidat alle 8e kpl, sukkia euron pari. Ensi talveksikin ostin jo pilkkahinnalla uudet talvikengät.

Kirppikseltä löytyy usein parempilaatuisia (= vanhempia vähän käytettyjä) kuin samalla rahalla uutena kaupasta. Ainakin lakanoita ja pyyhkeitä, mutta mm. juhlavaatteita, joita on käytetty ehkä kerran tai kaksi.

Ei kunnollinen puuvilla nukkaannu koskaan vaan pikemminkin päin vastoin. Minulla oli lakana, joka oli uutena vähän karkea, mutta pesuissa kulunut mukavan pehmeäksi.

Vierailija
15/17 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimielisyytesi loistaa pitkälle.

Vierailija
16/17 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain hooämmön rätistä on 50senttiä - 2e aivan käypä hinta laatuun nähden. Turhaa niitä on kaupasta ostaa kalliimmalla.

Vierailija
17/17 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyppyjenpoistaja ei paljoa maksa, mutta sillä helppo siistiä vaatteista nypyt pois saaden vaatteen näyttämään taas uudemmalta. Nukkaantuminen on yleensä huonon laadun merkki. Puhtaat luonnonkuidut eivät yleensä nyppäänny ja nukkunnu pahannäköiseksi.

Luonnonkuiduista poikkeuksen tässä tekee villa, joka kyllä nyppyyntyy. Toisaalta siitä saa nypyt helposti poiskin niin, että pinnasta tulee uudelleen siisti. Käytettynä löytää aina silloin tällöin laadukkaita villavaatteita, jotka myydään pilkkahintaan, koska ovat nyppyisiä ja hieman karheita vääränlaisen hoidon jäljiltä. Mieluusti pelastan ne :)

Samoin usein löytää todella kulahtaneen näköisiä mutta pohjista päätellen ehkä kerran käytettyjä nahkakenkiä, jotka vaativat vain harjauksen ja rasvauksen näyttääkseen taas uusilta. Mutta menee jo ohi aiheen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi