Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se nyt niin vaikeaa kiihdyttää moottoritielle?

Vierailija
06.06.2023 |

Tänään taas kun käännyin moottoritielle niin edessä ajoi joku urvelo joka ei saanut autoaan kiihdytettyä. Moottoritiellä mennään sataakahtakymmpiä ja tämä urvelo ei kiihdytä kuin nippa nappa sataseen. Yritä nyt siinä sovittaa autoa johonkin rakoon kun ajetaan alinopeutta. Onneksi moottoritiellä kulkevat väistivät vaikka heidän ei olisi pitänyt sitä lain mukaan tehdä. Kiitos heille siitä ja tämä urvelo saisi mennä takaisin autokouluun.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nopeusrajoitus on 100 et voi liittyä nopeudella 120, ajat ylinopeutta. Oletko itse urvelo kun et osaa liittyä liikenteeseen 100 vauhdista? Siinä rampilla pitää vähän osata katsoa nääs mihin väliin menee. Mutta älä huoli kun kilometrejä tulee lisää niin onnistut vielä.

Siinä motarilla on 120 kympin rajoitus. Taidat olla just se aloituksen urvelo.

Vierailija
22/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moottoriteillä saa ajaa oikeanpuoleisella kaistalla myös 80km/h

Alinopeutta ajava voi saada myös sakon.

Missä maassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3.0 V6 turbodieselmoottorissa pitkälti yli 500nm, koskaan ei ole ollut hankaluuksia kiihdyttää liikenteen sekaan, vaikka edellä tötöiltäisiin.

Vierailija
24/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mikä vtuttaa on nämä jotka ei osaa ajaa vihreällä aallolla. Joko mennään niin että kiihdytellään ja pysähdytään joka valoihin tai sitten ajetaan alinopeutta ja pysähdytään joka valoihin.

Vierailija
25/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut ei osaa ajaa paitsi minä. stana.

Vierailija
26/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun tämä minun Lada kulkee vain sen 120 km/h ja siihen nopeuteen pääseminen kestää hetken aikaa. Se muutaman sadan metrin rappi ei riitä alkuukaan, siinä voi saada 80 km/h jos on vielä alamäkeä. Sorry siitä mutta tämä on minun tilanne, ei pääse nopeampaa.

Vierailija
27/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on tapana liittyä motarille n. 80km/h vauhdilla katsomatta onko tilaa liittyä. Sitten kun motarilla jo ajavat ovat joutuneet väistämään niin kiihdytetään 110km/h vauhtiin. 

Vierailija
28/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nopeusrajoitus on 100 et voi liittyä nopeudella 120, ajat ylinopeutta. Oletko itse urvelo kun et osaa liittyä liikenteeseen 100 vauhdista? Siinä rampilla pitää vähän osata katsoa nääs mihin väliin menee. Mutta älä huoli kun kilometrejä tulee lisää niin onnistut vielä.

3 moottoripyöräpoliisia seiso liittymässä, eikä kukaan lähteny perään kun kiihdytin 110 liittyäkseni sopivaan rakoseen satasen tielle. Vaarallisempaa se on mennä alinopeutta, niin et motarilla joutuu jarrutaa. Tiesitkös sen?

Kuka puhui alinopeudesta? Jos et osaa katsoa mihin väliin ajat niin sinulla on ongelma, ei muilla. Siinä rampilla ehtii kyllä huomioida muun liikenteen eikä hyvä kuski tarvitse mitään 110 nopeutta siinä on selityksen makua nyt. Taidat olla niitä jotka vilkuttaa siinä vaiheessa kun on jo vaihtanut kääntyvän kaistalle.

Ite oot!! Itte selität kun tiedät mistä puhut. Ja niinkun kirjotin, kiihdytin liittyäkseni sopivaan rakoseen. Ahaa!! Seli seli.

Vierailija
29/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun 0,9-litran moottorilla varustetulle autolle riitä kiihdytyskaista kiihdyttämiseen.

Vierailija
30/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa on tapana liittyä motarille n. 80km/h vauhdilla katsomatta onko tilaa liittyä. Sitten kun motarilla jo ajavat ovat joutuneet väistämään niin kiihdytetään 110km/h vauhtiin. 

No se on heidän ongelma. Tilaa en anna. Olenkin vain turisti ohikulkumatkalla. Meillä ei ole tapana väistää. Ajakoot paikalliset pöpelikköön kun oma kaista loppuu.

Vierailija
31/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 moottoripyöräpoliisia seiso liittymässä, eikä kukaan lähteny perään kun kiihdytin 110 liittyäkseni sopivaan rakoseen satasen tielle. Vaarallisempaa se on mennä alinopeutta, niin et motarilla joutuu jarrutaa. Tiesitkös sen?

Kuka puhui alinopeudesta? Jos et osaa katsoa mihin väliin ajat niin sinulla on ongelma, ei muilla. Siinä rampilla ehtii kyllä huomioida muun liikenteen eikä hyvä kuski tarvitse mitään 110 nopeutta siinä on selityksen makua nyt. Taidat olla niitä jotka vilkuttaa siinä vaiheessa kun on jo vaihtanut kääntyvän kaistalle.

Ite oot!! Itte selität kun tiedät mistä puhut. Ja niinkun kirjotin, kiihdytin liittyäkseni sopivaan rakoseen. Ahaa!! Seli seli.

Tiedän mistä puhun kun näen jatkuvasti näitä pösilöitä liikenteessä. Varmaan nähnyt sinutkin. O&A

Vierailija
32/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moottoriteillä saa ajaa oikeanpuoleisella kaistalla myös 80km/h

Alinopeutta ajava voi saada myös sakon.

Siitäkö voi saada sakon, jos ajaa moottoritiellä oikeanpuoleisella kaistalla 80 km/h? Survo sinä ite se Kiias sinne minne päivä ei paista.

Vierailija
33/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200km/h rajoitus onkin aikamoinen. Ajetaanko teillä raketeilla? Osaako urvelot ajaa sellaisilla?

Vierailija
34/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten, saa siellä silti ajaa satasta. Taidat olla niitä hermoheikkoja joille autolla ajaminen on kokoaikaista suorittamista ja ohituksien kärkkymistä.

Vierailija
35/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta eniten naurattaa täällä pääkaupunkiseudulla kun näitä kameratolppia on näillä vilkkailla teillä. Ihmiset jarruttavat vaikka ajavat alinopeutta jo valmiiksi :D Tätä en ole ikinä ymmärtänyt.

Vierailija
36/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhat autot kiihtyvät todella hitaasti, ap voisi opetella vähän kärsivällisyyttä ja muiden asemaan asettumista ennen kuin ihmisten ilmoille menee : )

Vierailija
37/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääs urvelot nyt nukkumaan kun aikuiset keskustelee.

Vierailija
38/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rekat pääsee moottoritielle vaikka nopeusrajoitin estää ajamasta yli 80?

Vierailija
39/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi opetella vähän kärsivällisyyttä ja ymmärrystä kanssa-autoilijoita kohtaan. 80-90km/h on ihan hyvä tavoitenopeus moottoritielle liittymiseen. Sitä nopeutta raskas kalustokin ajaa. Jos sinun ap on vaikea liittyä edellä ajavan takia, niin kiinnostaisi mm. se, millaista etäisyyttä pidät edellä ajavaan.

Ja nämä puheet alinopeudesta voidaan myös lopettaa alkuunsa. Laki ei sellaista termiä tunne. On kiellettyä ajaa niin, että siitä on vaaraa tai haittaa muille liikenteelle, mutta ei sillä pykälällä tarkoiteta kahdeksaakymppiä motarille liittymistä. Meitä autoilijoita on monenlaisia, samoin kuin autojakin. Yritetään mahtua sovussa tuonne teille.

Vierailija
40/41 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on liikenteessä tyyppejä, jotka luulevat heillä olevan etuajo-oikeus motarin rampeilta tullessa. Oikeesti??? Mulla on aina cruise päällä ja en koske polkimiin ramppien kohdalla, joko kiihdytät tai jarrutat, mä en väistä.

Kannattaa muistaa, että tieliikennelain mukaan olet osasyyllinen onnettomuuteen, jos et pistä tikkua ristiin onnettomuuden estämiseksi.